میرنیوز

سعید راد: سینمای ما قهرمان ندارد/ احمدرضا درویش پای من ایستاد

سعید راد: سینمای ما قهرمان ندارد/ احمدرضا درویش پای من ایستاد 2021-09-14T15:48:43+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، سعید راد بازیگر سینما در ادامه گفتگوهای شفاهی به ارایه توضیحاتی پرداخت.

وی با بیان اینکه متولد محله سنگلج است، گفت: زمانی که ۵ ساله بودم پیش عموها، پدربزرگ و مادر بزرگم بودم و با آنها از سنگلج به شمیران آمدیم؛ درواقع من بچه شمیران هستم.

وی درباره حضورش در فیلم «صادق کرده» ساخته ناصر تقوایی بیان کرد: تهیه کننده این فیلم موافق حضور من در «صادق کرده» نبود. حتی یکی از بازیگران برای تهیه کننده نوشته بود که اگر سعید راد نقش صادق کرده را بازی کند دیگر در آن دفتر فیلم بازی نمی‌کند و این حرف باعث رنجش من شده بود. به ناصر تقوایی گفتم دیگر نمی‌آیم و او در پاسخ به من گفت یا صادق کرده را تو بازی می‌کنی یا من در آن دفتر فیلم نمی سازم» و در نهایت من نقش فیلم بازی کردم.

راد درباره علت مخالفت تهیه‌کننده «صادق کرده» گفت: به دلیل اینکه بهروز وثوقی در آن دفتر فیلم‌های زیادی از جمله «گوزن‌ها» و «خاک» را کار کرده و این نقش را برای او درنظر گرفته بود. نقش تنگسیر را قرار بود من بازی کنم که به بهروز وثوقی داده شد و انتخاب درستی بود شاید من نمی‌توانستم به آن شکلی که امیر نادری می‌خواست آن نقش را درآورم.

راد با بیان اینکه قرار بود در فیلم «ناخدا خورشید» ساخته ناصر تقوایی بازی کند، اظهار کرد: داریوش ارجمند آن نقش را بسیار خوب بازی کرد اما اگر من حضور داشتم به شکل دیگری می‌شد زیرا من اسلحه وینچستر گرفته بودم و در خانه تمرین می‌کردم که نشد بازی کنم.

این بازیگر با بیان اینکه «سفر سنگ» برای او یک شناسنامه بود، گفت: از مسعود کیمیایی در بازیگری درس‌های زیادی گرفتم. در شروع فیلمبرداری تیپ کُردی درنمی‌آمد و مسعود کیمیایی می‌گفت یک جای کار ایراد دارد، من هم خیلی ناراحت شده بودم یک دفعه آقای کیمیایی با بلندگویی که در دستش بود با صدای بلند گفت سعید مشکل را پیدا کردم، گام‌هایت را بلندتر بردار و درست همان چیزی شد که می‌خواست. این جزئی‌نگری یعنی کارگردان به خوبی صحنه را می‌شناسد.

بازیگر «عقاب‌ها» مطرح کرد: در فیلم «خط قرمز» که یکی از کارهای خوب من است مسعود کیمیایی طوری حرکت‌ها را نقاشی می‌کرد که من به راحتی متوجه می‌شدم باید چه کاری انجام بدهم یعنی من را از یک فضای معمولی درمی‌آورد و به یک آدم عصبی که خون بالا می‌آورد و در حین حال امنیتی بود، تبدیل کرد. در آن زمان کارگردان‌های خوب زیاد نبودند و وجود کارگردان‌هایی مانند مسعود کیمیایی نعمت بود.

وی درباره دستمزد بازیگرها نیز توضیح داد: دستمزد محمدعلی فردین از همه ما بیشتر بود و بعد از او بهروز وثوقی و بعد من. البته دستمزدها متغیر بود. به عنوان مثال، دستمزدی که من برای فیلم «هدف» به خاطر پورسانت گرفتم از فردین بیشتر بود. زمانی که فردین دستمزدش ۳۰۰ هزار تومان و بهروز وثوقی هزار ۲۰۰ هزار تومان می‌گرفت، دستمزد من ۱۵۰ هزار تومان بود.

وی با بیان اینکه قصه «عقاب‌ها» جدید بود، عنوان کرد: در این فیلم سکانسی که من با اسلحه عراقی‌ها را می‌زدم و جمشید هاشم پور از هلی کوپتر می‌پرید، خیلی واقعی و طبیعی بود. یادم می‌آید وقتی برای اولین بار در سینما این فیلم را می‌دیدیم زمانی که هاشم پور از هلی کوپتر می‌پرید، مردم دست زدند. مردم در فیلم‌ها قهرمان را دوست داشتند و در مقابل بازی‌ها در فیلم واکنش نشان می‌دادند. متاسفانه در حال حاضر سینمای ما قهرمان ندارد.

بازیگر «پایان خدمت» درباره همکاری خود با احمدرضا درویش در فیلم «دوئل» نیز توضیح داد: آقای درویش من را خیلی دوست داشت و انصافاً در فیلم «دوئل» پای من ایستاد. در آن زمان که از من دعوت کرد تا در این فیلم حضور داشته باشم فیلم «متولد ماه مهر» او هم اکران بود که به من گفت «متولد ماه مهر» در سینما آفریقا در حال اکران است دوست دارم شما این فیلم را ببینید و با کار من آشنا شوید. من بعد از دیدن فیلم به دفتر او رفتم و درباره فیلم باهم صحبت کردیم. درویش در فیلم «دوئل» برای من فرش قرمز پهن کرد. در «دوئل» یک نقش منفی خولی منش چندوجهی که آن را بسیار دوست داشتم توسط آقای درویش به من داده شد.

راد با بیان اینکه یکی از بهترین نقش‌هایش «دوئل» است، عنوان کرد: یادم می‌آید در اولین نمایش جشنواره در سینما سپیده زمانی که اسم من در اول فیلم آمد مردم از خوشحالی دست می‌زدند و من از خوشحالی اشک می‌ریختم. بعد از سال‌ها دوباره با مردم فیلم می‌دیدم.

وی با بیان اینکه بازی‌های هدیه تهرانی را دوست دارد، بیان کرد: در جایی با هدیه تهرانی مصاحبه شده بود و پرسیده بودند که چرا در فیلم «دوئل» نقش بسیار کم بود را پذیرفته است؟ او در پاسخ گفته بود حضورم در این فیلم برای خوشامدگویی به سعید راد است. چنین رفتاری فقط از یک بازیگر حرفه‌ای برمی آید؛ هروقت از من درباره بهترین بازیگر زن سوال می‌کنند من نام او را می‌گویم.

بازیگر: چ» با بیان اینکه بازیگر باید با ۲ موضوع آشنایی کامل داشته باشد، افزود: مهمترین آن تکنیک بازی است که بازیگر باید بداند. یک بازیگر در کار با کارگردان‌هایی مانند مسعود کیمیایی و امیر نادری این مشخصه را به خوبی می‌تواند درک کند و من تکنیک بازی را از امیر نادری یاد گرفتم. مهمتر از تکنیک، حس بازیگری است که اگر هر ۲ را با هم داشته باشیم یک بازیگر خوب هستیم.

وی در پاسخ به سوال مسعود نجفی مبنی بر اینکه از روندی که از شروع بازیگری تا به امروز طی شده راضی است، پاسخ داد: اگر به عقب برمی‌گشتم بازهم بازیگر می‌شدم. من هنوز هم تشنه تجربه در بازیگری هستم، سعی دارم فرم بدنم را نگه دارم و هنوز هم منتظر یک نقش خوب هستم. من معتقدم بودم یک بازیگر، وابسته به حضور مداوم او است. زمانی که دوربین دیجیتال شد از آن خوشم نمی‌آمد اما بعد دیدم امروز دنیا با دیجیتال کار می‌کند.

سعید راد درباره بهترین بازیگران سینمای ایران بیان کرد: پیمان معادی بسیار بازیگر فیزیکالی است و حامد بهداد خوب بازی می‌کند. امیر جدیدی متین و فوق العاده ورزشکار خوبی است؛ چند نقش بسیار خوب از او دیده‌ام.. شهاب حسینی آنقدر خوب بازی می‌کند که جایزه بین‌المللی گرفته است و هدیه تهرانی بازی‌های درخشانی دارد و همه فیلم‌های او حتی فیلم‌های تجاری‌اش را هم دیده‌ام.

سعید راد بعد از انقلاب در فیلم‌هایی همچون «ساخت ایران»، «مرز»، «خط قرمز»، «برزخی‌ها»، «عبور از میدان مین»، «دادشاه»، «عقاب‌ها»، «دوئل»، «پروانگی»، «گیرنده»، «چ»، «پایان خدمت» و «عشق و جنون» نقش آفرینی داشته است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

حاتمی‌کیا با «اصغر آقا آکتور سینما» به شبکه مستند می‌آید

حاتمی‌کیا با «اصغر آقا آکتور سینما» به شبکه مستند می‌آید
2021-09-21T14:28:19+04:30
مستند پرتره «اصغر آقا آکتور سینما» روایتی از حضور بازیگر پیشکسوت در سینمای دفاع مقدس و همکاری با کارگردانان شناخته شده این عرصه است.

«خانه برناردا آلبا» زهرا صبری در فرانسه/ ۱۰ روز قرنطینه شده‌ایم

«خانه برناردا آلبا» زهرا صبری در فرانسه/ ۱۰ روز قرنطینه شده‌ایم
2021-09-21T14:01:38+04:30
زهرا صبری که به همراه اعضای گروه نمایش «خانه برناردا آلبا» در قرنطینه ۱۰ روزه‌ای در کشور فرانسه به سر می‌برد، قرار است این اثر را در فستیوال شارل ویل مزیه اج...

جدی‌ترین گزینه ریاست صداوسیما کیست؟/ مرور برخی مواضع پیمان جبلی

جدی‌ترین گزینه ریاست صداوسیما کیست؟/ مرور برخی مواضع پیمان جبلی
2021-09-21T12:28:32+04:30
از پیمان جبلی معاون فعلی برون مرزی صداوسیما، این روزها به عنوان جدی ترین گزینه ریاست بر سازمان یاد می‌شود؛ جبلی کیست و چه کارنامه‌ای تا به امروز در رسانه ملی...

«سایه و موسیقی» تغییر کرد/ خواندن مطالب تازه از نتایج یک طرح

«سایه و موسیقی» تغییر کرد/ خواندن مطالب تازه از نتایج یک طرح
2021-09-21T09:08:18+04:30
«شعر سایه در موسیقی ایرانی» عنوان یکی از آثار پژوهشی حوزه موسیقی است که در قالب طرح پژوهشی «سایه و موسیقی» با تغییرات جدیدی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

نود درصد مهمانان «نفس» از شهرستان بودند/ اولین سوالمان واکسن بود

نود درصد مهمانان «نفس» از شهرستان بودند/ اولین سوالمان واکسن بود
2021-09-21T08:41:38+04:30
مقداد مومن‌نژاد با اشاره به مهمانان برنامه «نفس» که از سراسر ایران در آن حضور یافتند بیان کرد اولین سوالمان این بود که واکسن زده‌اند یا نه و بعد به برنامه دع...

رمزگشایی از یک «طعمه‌گذاری» در انیمیشن «لوکا»

رمزگشایی از یک «طعمه‌گذاری» در انیمیشن «لوکا»
2021-09-21T07:08:19+04:30
مسئله «لوکا» در تمایز بین طعمه‌گذاری دگربازی و رمزگذاری دگربازی ریشه دارد

تالار هنر ۲۵ روز دیگر شروع به فعالیت می‌کند/ تعویض پرده‌های سالن

تالار هنر ۲۵ روز دیگر شروع به فعالیت می‌کند/ تعویض پرده‌های سالن
2021-09-21T06:01:38+04:30
مدیر تالار هنر از تعویض پرده‌های سالن و ارتقای سیستم آنها از دستی به اتوماتیک خبر داد و عنوان کرد فعالیت این تماشاخانه از ۲۵ روز دیگر آغاز خواهد شد.

«پری‌سا» به اکران آنلاین رسید/ داستان اسیدپاشی روی صورت دختر جوان

«پری‌سا» به اکران آنلاین رسید/ داستان اسیدپاشی روی صورت دختر جوان
2021-09-20T15:48:19+04:30
اکران آنلاین فیلم سینمایی «پری‌سا» به کارگردانی محمدرضا رحمانی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی آغاز شد.

اجرای میدانی ۴۵ نمایش «راویان مقاومت» در سطح شهر تهران

اجرای میدانی ۴۵ نمایش «راویان مقاومت» در سطح شهر تهران
2021-09-20T13:34:58+04:30
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد آغاز دفاع مقدس، ویژه‌برنامه «راویان مقاومت» را با اجرای ۴۵ نمایش میدانی برگزار می‌کند.

«تک‌تیرانداز» از پخش تلویزیونی تا اکران عمومی/ صداوسیما خوش‌قول بود

«تک‌تیرانداز» از پخش تلویزیونی تا اکران عمومی/ صداوسیما خوش‌قول بود
2021-09-20T12:41:38+04:30
ابراهیم اصغری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری بیان کرد که تلویزیون در پرداخت‌های «تک تیرانداز» خوش قول بود.

«تک تیرانداز» از ۳۰ شهریور اکران می‌شود/ انتشار پوستر

«تک تیرانداز» از ۳۰ شهریور اکران می‌شود/ انتشار پوستر
2021-09-20T12:28:18+04:30
در آستانه اکران فیلم سینمایی «تک تیرانداز» از ۳۰ شهریورماه، از پوستر جدید این فیلم سینمایی رونمایی شد.

از سرگیری اجراهای تئاتر شهر با «تن‌ها» همزمان با هفته دفاع مقدس

از سرگیری اجراهای تئاتر شهر با «تن‌ها» همزمان با هفته دفاع مقدس
2021-09-20T11:21:39+04:30
مدیر مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد این مجموعه تئاتری فعالیت‌های خود را با رفع تعطیلی‌های کرونایی از ۳۱ شهریور و به مناسبت هفته دفاع مقدس با اجرای نمایش «تن‌ها» ...

تولید ۶ سریال جدید تا تابستان ۱۴۰۱ در شبکه دو

تولید ۶ سریال جدید تا تابستان ۱۴۰۱ در شبکه دو
2021-09-20T10:54:58+04:30
۶ سریال جدید در قالب ۱۸۵ قسمت تا تابستان ۱۴۰۱ از شبکه دو روانه آنتن می‌شود.

امی ۲۰۲۱ برگزار شد/ نتفلیکس با «تاج» و «گامبی وزیر» برنده بزرگ شب

امی ۲۰۲۱ برگزار شد/ نتفلیکس با «تاج» و «گامبی وزیر» برنده بزرگ شب
2021-09-20T09:41:34+04:30
ساعتی پیش (شب پیش به وقت آمریکا) مراسم امی ۲۰۲۱ برگزار شد تا بهترین‌های تلویزیونی آمریکا را معرفی کند.

تدارک رادیو فرهنگ در هفته دفاع مقدس/ صدای مقاومت در استودیو پیچید

تدارک رادیو فرهنگ در هفته دفاع مقدس/ صدای مقاومت در استودیو پیچید
2021-09-20T09:28:14+04:30
رادیو فرهنگ ویژه‌برنامه‌هایی را به مناسبت چهلم و یکمین سالگرد دفاع مقدس ۸۵ برنامــه را در قالب ۲۰ عنوان تدارک دیده است.

از نوازندگی تا جوشکاری ساختمان/ موسیقی هنر فست‌فودی شده است

از نوازندگی تا جوشکاری ساختمان/ موسیقی هنر فست‌فودی شده است
2021-09-20T09:14:54+04:30
یکی از پژوهشگران و نوازندگان جوان موسیقی کشورمان در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود از ترک حوزه پژوهش و آهنگسازی و تغییر شغلش به حرفه جوشکاری و رانند...

همکاری با کیمیایی افتخار بود/ یک نتیجه درخشان برای «بی‌مادر»

همکاری با کیمیایی افتخار بود/ یک نتیجه درخشان برای «بی‌مادر»
2021-09-20T08:08:14+04:30
بازیگر سریال «آقازاده» با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «بی مادر» نتیجه‌ای درخشان دارد تاکید کرد همکاری با مسعود کیمیایی یک افتخار بود.

«معبر» به بوستان ولایت رسید/ اجرای بزرگترین رزم‌نمایش دفاع مقدس

«معبر» به بوستان ولایت رسید/ اجرای بزرگترین رزم‌نمایش دفاع مقدس
2021-09-20T06:21:35+04:30
محمدمهدی پریزاد نویسنده و کارگردان هنری رزم‌نمایش «معبر» درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی که امسال در بوستان ولایت اجرا می‌شود، توضیحاتی ارائه داد.

ژولی دلپی و فلورین زلر به کمیته انتخاب اسکار فرانسه پیوستند

ژولی دلپی و فلورین زلر به کمیته انتخاب اسکار فرانسه پیوستند
2021-09-19T16:21:34+04:30
فرانسه اسامی افرادی را که باید در کمیته انتخابT نماینده این کشور برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی آکادمی ۲۰۲۲ را انتخاب کنند، اعلام کرد.

احتمال آغاز اجراهای تالار مولوی از پایان هفته/ ۲ اثر اجرا می‌شود

احتمال آغاز اجراهای تالار مولوی از پایان هفته/ ۲ اثر اجرا می‌شود
2021-09-19T14:21:34+04:30
مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد با توجه به خارج شدن شهر تهران از وضعیت قرمز کرونایی، تلاش بر این است که از پایان هفته جاری ۲ نمایش در سالن‌های اصلی و کوچک ای...

«اقتباس» در سینما امر بخشنامه‌ای نیست/ صنعت سینما نداریم

«اقتباس» در سینما امر بخشنامه‌ای نیست/ صنعت سینما نداریم
2021-09-19T13:01:34+04:30
جابر قاسمعلی فیلمنامه نویس درباره اقتباس داستانی در سینمای ایران و طرح جدید بنیاد فارابی مبنی بر اقتباس از طرح‌های داستانی به نکاتی اشاره کرد.

دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) به پیشواز اربعین رفت

دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) به پیشواز اربعین رفت
2021-09-19T12:21:34+04:30
دیوارنگاره میدان حضرت ولیعصر (عج) در آستانه فرا رسیدن ایام پر شور اربعین حسینی با شعار «یک علم افتاده هزاران شده» رونمایی شد.

گرفتار کلاهبرداران کلاس گویندگی نشویم/ انرژی با فریاد صبحگاهی!

گرفتار کلاهبرداران کلاس گویندگی نشویم/ انرژی با فریاد صبحگاهی!
2021-09-19T09:54:54+04:30
احسان همتی گوینده و مجری رادیو درباره کلاهبرداری به نام کلاس‌های گویندگی که این روزها تب آن در فضای مجازی بالا رفته است هشدار داد.

شنیدن قطعات شش آهنگساز معاصر ایرانی/ موسیقی و هویت ایرانی چیست؟

شنیدن قطعات شش آهنگساز معاصر ایرانی/ موسیقی و هویت ایرانی چیست؟
2021-09-19T08:34:54+04:30
مهرداد غلامی از نوازندگان و وآهنگسازان شناخته شده حوزه موسیقی کلاسیک به تازگی آلبومی شامل اجرای قطعاتی از شش آهنگساز معاصر ایرانی را منتشر کرده است.

چطور دیکنز و اندرسون داستان‌های دزدی چاپ کردند/ جلوگیری از یک جنگ

چطور دیکنز و اندرسون داستان‌های دزدی چاپ کردند/ جلوگیری از یک جنگ
2021-09-19T08:21:34+04:30
پانیذ نوروزی کارگردان نمایش «یک ماجرای خیلی خیلی خیلی سیاه» درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی و تفاوت‌هایی که این نمایشنامه با دیگر آثار مارتین مک دونا دارد، ت...

«آیدین» به مناطق محروم می‌رود/ ستاره‌ای که هنوز افول نکرده است

«آیدین» به مناطق محروم می‌رود/ ستاره‌ای که هنوز افول نکرده است
2021-09-19T06:08:14+04:30
مهدی برجیان تهیه‌کننده فیلم مستند «آیدین» اعلام کرد بر اساس آمار سمفا، این مستند پرفروش‌ترین فیلم حال حاضر سینماهای «هنر و تجربه» است.

دوره یک‌روزه «صاحب قلم» برگزار شد/ تدریس بهروز افخمی و جلیل سامان

دوره یک‌روزه «صاحب قلم» برگزار شد/ تدریس بهروز افخمی و جلیل سامان
2021-09-18T16:54:54+04:30
دوره آموزشی یک‌روزه «صاحب قلم» با حضور بهروز افخمی و جلیل سامان برگزار شد.

«بی‌فاصله» رونمایی شد/ تلاش برای متفاوت بودن در روزگار کرونایی

«بی‌فاصله» رونمایی شد/ تلاش برای متفاوت بودن در روزگار کرونایی
2021-09-18T16:14:55+04:30
مراسم رونمایی از آلبوم «بی‌فاصله» به آهنگسازی مجید عسگری و خوانندگی وحید تاج در حالی برگزار شد که حاضران در این برنامه از انگیزه‌های خود برای انتشار یک اثر م...

«شب‌بیدار» سریال جدید تلویزیون شد/ تقابل ۲ بازیگر با یکدیگر

«شب‌بیدار» سریال جدید تلویزیون شد/ تقابل ۲ بازیگر با یکدیگر
2021-09-18T15:48:14+04:30
تصویربرداری سریال «شب بیدار» به کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه‌کنندگی علی مهام در گرمدره ادامه دارد.

دنیل کریگ در پایان سفرش با «جیمزباند»/ عاشق هر لحظه‌اش بودم

دنیل کریگ در پایان سفرش با «جیمزباند»/ عاشق هر لحظه‌اش بودم
2021-09-18T13:48:15+04:30
دنیل کریگ با پایان یافتن فیلم نهایی جیمز باند احساس شوک کرد زیرا هر لحظه‌اش را دوست داشت.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)