میرنیوز

بررسی کارنامه سینمای ایران در عرصه بین‌الملل با حضور مجید مجیدی

بررسی کارنامه سینمای ایران در عرصه بین‌الملل با حضور مجید مجیدی 2021-09-12T15:15:17+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، نخستین نشست از جلسات دیپلماسی و هنرها با محوریت سینمای ایران در عرصه بین‌الملل در قالب میزگرد و تحت عنوان «سینمای ایران و حوزه بین‌الملل؛ تأثیرات و تأثرات» چهارشنبه، ۱۷ شهریور ۱۴۰۰، در مجموعه فرهنگی‌هنری آسمانِ این فرهنگستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست که به دبیری میثم یزدی و با حضور مجید مجیدی رئیس گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر، رائد فریدزاده و شادمهر راستین برگزار شد، مسعود ناصری سرپرست مجموعه فرهنگی‌هنری آسمان، از برگزاری چنین نشست‌هایی ابراز خرسندی کرد و گفت: تلاش ما در مجموعه فرهنگی‌هنری آسمان، همان‌طور که از فرهنگستان هنر انتظار می‌رود، این است که از دانش بزرگان ادب و هنر و اندیشه بهره ببریم. به نظرم می‌رسد ابتدا باید محور گفت‌وگو را مشخص کنیم و از اول تعیین کنیم که چه چیزی را می‌خواهیم بررسی کنیم. اگر می‌خواهیم بگوییم «سینمای ایران» و «سینمای بین‌الملل»، باید بدانیم که این مبحثی بسیار گسترده است و بخش‌های مختلفی را در برمی‌‎گیرد. موضوعمان می‌تواند جشنواره‌ها باشد؛ می‌تواند خلاقیت هنری باشد و یا اینکه این مقوله را به‌مثابه ابزاری نزد دولت‌ها بررسی کنیم. پس، از نظر من بهتر است که ابتدا با هم به پرسشی اساسی و مشترک برسیم و پس از آن گفت‌وگو شکل بگیرد.

سپس میثم یزدی دبیر علمی دیپلماسی هنرِ فرهنگستان هنر، جلسه را با توضیحاتی در باب نحوه شکل‌گیری این پروژه ارائه داد و تشریح کرد: دکتر بهمن نامورمطلق رئیس فرهنگستان هنر، چند محور پژوهشی را در دستور کار علمی فرهنگستان قرار داده‌اند که یکی از این محورها بحث قدرت نرم، دیپلماسی و هنر است. در کارگروه دیپلماسی هنر مقرر شده است تا تحت همین عنوان، مجموعه نشست‌ها، میزگردها، مصاحبه‌ها و برنامه‌هایی همچون دیپلماسی و سینما، دیپلماسی و معماری، دیپلماسی و موسیقی شکل گیرد. این میزگرد نیز ذیل همین چارچوب قرار دارد.

وی ادامه داد: از منظر رویکردها و نظریه‌های قدرت نرم، سینما نقشی بسیار کلیدی در ارتباطات بینافرهنگی و تأثیرگذاری در ذهن و جان مخاطبان ملل مختلف دارد. در نگاه ماتریکسی و گونه‌شناختی به قدرت نرم، سه‌گانه «قدرت لطیف»، «قدرت درخشان» و «قدرت زیبا» منظرهایی‌اند که از طریق آنها می‌توان تأثیر و تأثر هنرها و مخاطبان در یکدیگر را ایجاد و سنجش و بازخوانی کرد.

یزدی همچنین با اشاره به حضور فیلم‌های مجید مجیدی در عرصه بین‌الملل، به یکی از رویدادهای اخیر این حضور در اسپانیا اشاره کرد و تلقی «سینمای فطری» ایشان را رویکرد و زبانی ایرانی برای حضوری شاخص در عرصه بین‌الملل دانست.

یزدی ابراز امیدواری کرد تا بتوان در گفت‌وگو با هنرمندان مؤلف، مدیران، پژوهشگران و منتقدان، شمایی از قدرت نرم هنری ایران را در قالب‌های مختلف پژوهشی نشر و توسعه داد.

راستین: ذات کار سینمای ایران در ارتباط با احساس است نه در ارتباط با قدرت!

شادمهر راستین در ادامه مباحث میزگرد این‌گونه آغاز بحث کرد: وقتی صحبت از سینمای ایران می‌شود و این موضوع مطرح می‌شود که ویژگی‌های این سینما باید کشف شود، باید از خود پرسید که آیا قدرت این رسانه سخت است یا نرم؛ اصلاً قدرت محسوب می‌شود یا خیر. محدودتر کردن بحث‌ها در این نشست‌ها به ما کمک می‌کند تا بدانیم زمانی که می‌خواهیم راجع به سینمای ایران صحبت کنیم، دقیقاً راجع به چه سینمایی حرف می‌زنیم و منظورمان از حضور بین‌المللی چیست.

این نویسنده و ایده‌پرداز سینمای ایران ادامه داد: ذات کار سینمای ایران در ارتباط با احساس است و نه در ارتباط با قدرت؛ و این قدرت سینمای ایران است؛ بنابراین وقتی از حضور بین‌المللی سینمای ایران صحبت می‌کنیم، باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم. وقتی هنوز موضوعی به این گستردگی برایمان ناشناخته است، نمی‌توانیم بگوییم این سینمای ایران است و این هم جشنواره‌؛ حالا بیاییم این موضوع را تحلیل کنیم! باید بدانیم که اصلاً این عبارت «حضور بین‌المللی» شامل چه چیزی می‌شود و آیا سینمای ایران، و یا مثلاً هالیوود، در یک قالب قابل گفت‌وگو هستند یا خیر.

وی این‌گونه سخنان خود را جمع‌بندی کرد: بهتر است زبان سینمای ایران را، که اصلی‌ترین دستاورد پنجاه‌ساله هنری ایران است، بررسی کنیم تا دریابیم این زبان چه مشخصه‌هایی دارد، دستور زبانش چیست و شناختش از کجا می‌آید تا امکان گفت‌وگو با سینمای جهان را از این منظر بتوان تبیین کرد.

فریدزاده: قیاس سینمای ایران با سینمای صنعتی دیگر کشورها خطایی راهبردی است

رائد فریدزاده عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی، نیز در این میزگرد گفت: وقتی بخواهیم هنر و سینما را ابزاری برای قدرت نرم بدانیم، در اصل، گرفتار حلقه‌ای از مفاهیم از پیش تعیین‌شده می‌شویم؛ یعنی هنر ابزاری می‌شود در دست سیاست‌مداران که نیات سیاسی و دیپلماتیک خود را پیش ببرند. فکر و زبان از یکدیگر تفکیک نمی‌شوند. قبول فکر و اندیشه پشت اتخاذ زبان مرسوم و به‌کارگیری این مفاهیم است. بد نیست اشاره شود به پیش‌داوری و سوءبرداشتی که نزد متولیان امر وجود دارد و این گمان که هر کسی که خارج از مرزهای ایران فیلمی از ما می‌بیند با سوءنیت به دنبال برجسته‌کردن وجوه منفی است؛ در نتیجه، فیلم‌ساز ایرانی که در آثارش به فقر و معضلات و مشکلات می‌پردازد، به قطع و یقین برای «آنها» فیلم می‌سازد؛ این موضوع در نزد این افراد اصل فرض می‌شود که خطایی بزرگ است.

وی، مبحث را به تحلیل روایت کشاند و بیان کرد: قبل از هر چیزی باید بگوییم که هر اثر هنری نظامی از «کودیفیکیشن» (codification) است؛ به این معنی که هر اثری هنری دال و مدلولی مختص خود را وضع می‌کند و وقتی مخاطبی ایرانی یک اثر ایرانی را می‌بینید، در چارچوب نظام مفهومی خود با آن مواجه می‌شود که الزاماً توسط فردی از فرهنگ دیگر، به همان سان، تفسیر و برداشت نمی‌شود. پیش و بیش از هر چیزی، مسئله برای مخاطبان اصلی سینمای ایران خود سینماست و برای بیننده در وهله نخست چندان مهم نیست که این ماجرا در کجا دارد اتفاق می‌افتد. آنها یک روایت انسانی را دنبال می‌کنند.

فریدزاده ادامه داد: سینما یک اشتراک در لفظ دارد و یک اشتراک در معنا. به نظر من، وارد شدن به مسئله قیاس سینمای ایران با سینمای صنعتی دیگر کشورها خطایی راهبردی است. صرفاً این نیست که چون ما ابزارش را نداریم، نمی‌توانیم فیلمی مثل فیلم‌های هالیوود بسازیم؛ خیر! تازه اگر هم چنین اثری بسازیم، صرفاً کپی‌برداری از اصل است و یگانه و ویژه نیست.

این پژوهشگر اشاره‌ای هم به اهمیت محتوا کرد و گفت: در ترجمه، خیلی چیزها از دست می‌رود. ما در ایران راجع به چیزی صحبت می‌کنیم به نام تولید علم و یا تولید محتوا؛ چیزی به نام تولید علم وجود ندارد. علم را تولید نمی‌کنند. در واقع، علم و محتوا خلق می‌شوند. چیزی به نام هنر وجود دارد و کارش این است که شما را با جهانی روبه‌رو کند و از این طریق، پیش از اینکه وجوه تکنیکی و صنعتی را ببینید، تحت تأثیر وجه هنری آن قرار می‌گیرید. کوتاه سخن، این پرسش که «تا چه اندازه هنرمند خلاق بوده و اثر هنری عالمی را پیش روی ما گشوده است؟» پرسشی جهانی است.

مجیدی: همه فیلم‌هایی که در جشنواره‌های خارجی اکران می‌شوند قابل‌دفاع نیستند

مجید مجیدی رئیس گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر، نیز گفت: راجع به حضور سینمای ایران در خارج از کشور حرف و حدیث‌های بسیاری بوده و هست. شاید یکی از دلایلش هم این باشد که به شکلی درست به آن نگاه نشده و اگر هم شده، بیشتر به جنبه‌های سیاسی آن توجه شده است. من ایده‌پردازی فیلم‌هایم را از فضایی که با مخاطبم روبه‌رو می‌شوم می‌گیرم. خاطرم هست خانم «سوزان سانتاگ» وقتی که فیلم «بچه‌های آسمان» را در جشنواره نیویورک دید، در مقاله‌ای نوشت: «من در برابر این فرهنگ که حاضر نیست، در عینِ نداری، به اندازه حبه‌قندی که متعلق به خودش نیست به حقوق دیگران تعرض کند، سر تعظیم فرود می‌آورم؛ و این چه فرهنگ باشُکوهی است!»

وی به معتبر بودن جشنواره‌ها نیز اشاره کرد و توضیح داد: همه فیلم‌های ما که در جشنواره‌های خارجی اکران می‌شوند قابل‌دفاع نیستند. اول اینکه چندین هزار جشنواره وجود دارد و دوم اینکه باید دید این جشنواره‌ها چقدر اعتبار دارند، چقدر مهم‌اند و چقدر تأثیرگذارند. این یک بحث است و حضور جهانی یک بحث دیگر. حضور جهانی به این معنی است که یک فیلم با مخاطبانی گوناگون در جهان ارتباط برقرار کند؛ این حضور صرفاً در جشنواره‌ها نیست، می‌تواند در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی دیده شود و مؤثر باشد. این بحث خیلی مهم است و به نظر من مدت‌هاست که دچار غفلت‌هایی در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی این‌چنینی شده‌ایم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

ژولی دلپی و فلورین زلر به کمیته انتخاب اسکار فرانسه پیوستند

ژولی دلپی و فلورین زلر به کمیته انتخاب اسکار فرانسه پیوستند
2021-09-19T16:21:34+04:30
فرانسه اسامی افرادی را که باید در کمیته انتخابT نماینده این کشور برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی آکادمی ۲۰۲۲ را انتخاب کنند، اعلام کرد.

احتمال آغاز اجراهای تالار مولوی از پایان هفته/ ۲ اثر اجرا می‌شود

احتمال آغاز اجراهای تالار مولوی از پایان هفته/ ۲ اثر اجرا می‌شود
2021-09-19T14:21:34+04:30
مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد با توجه به خارج شدن شهر تهران از وضعیت قرمز کرونایی، تلاش بر این است که از پایان هفته جاری ۲ نمایش در سالن‌های اصلی و کوچک ای...

«اقتباس» در سینما امر بخشنامه‌ای نیست/ صنعت سینما نداریم

«اقتباس» در سینما امر بخشنامه‌ای نیست/ صنعت سینما نداریم
2021-09-19T13:01:34+04:30
جابر قاسمعلی فیلمنامه نویس درباره اقتباس داستانی در سینمای ایران و طرح جدید بنیاد فارابی مبنی بر اقتباس از طرح‌های داستانی به نکاتی اشاره کرد.

دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) به پیشواز اربعین رفت

دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) به پیشواز اربعین رفت
2021-09-19T12:21:34+04:30
دیوارنگاره میدان حضرت ولیعصر (عج) در آستانه فرا رسیدن ایام پر شور اربعین حسینی با شعار «یک علم افتاده هزاران شده» رونمایی شد.

گرفتار کلاهبرداران کلاس گویندگی نشویم/ انرژی با فریاد صبحگاهی!

گرفتار کلاهبرداران کلاس گویندگی نشویم/ انرژی با فریاد صبحگاهی!
2021-09-19T09:54:54+04:30
احسان همتی گوینده و مجری رادیو درباره کلاهبرداری به نام کلاس‌های گویندگی که این روزها تب آن در فضای مجازی بالا رفته است هشدار داد.

شنیدن قطعات شش آهنگساز معاصر ایرانی/ موسیقی و هویت ایرانی چیست؟

شنیدن قطعات شش آهنگساز معاصر ایرانی/ موسیقی و هویت ایرانی چیست؟
2021-09-19T08:34:54+04:30
مهرداد غلامی از نوازندگان و وآهنگسازان شناخته شده حوزه موسیقی کلاسیک به تازگی آلبومی شامل اجرای قطعاتی از شش آهنگساز معاصر ایرانی را منتشر کرده است.

چطور دیکنز و اندرسون داستان‌های دزدی چاپ کردند/ جلوگیری از یک جنگ

چطور دیکنز و اندرسون داستان‌های دزدی چاپ کردند/ جلوگیری از یک جنگ
2021-09-19T08:21:34+04:30
پانیذ نوروزی کارگردان نمایش «یک ماجرای خیلی خیلی خیلی سیاه» درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی و تفاوت‌هایی که این نمایشنامه با دیگر آثار مارتین مک دونا دارد، ت...

«آیدین» به مناطق محروم می‌رود/ ستاره‌ای که هنوز افول نکرده است

«آیدین» به مناطق محروم می‌رود/ ستاره‌ای که هنوز افول نکرده است
2021-09-19T06:08:14+04:30
مهدی برجیان تهیه‌کننده فیلم مستند «آیدین» اعلام کرد بر اساس آمار سمفا، این مستند پرفروش‌ترین فیلم حال حاضر سینماهای «هنر و تجربه» است.

دوره یک‌روزه «صاحب قلم» برگزار شد/ تدریس بهروز افخمی و جلیل سامان

دوره یک‌روزه «صاحب قلم» برگزار شد/ تدریس بهروز افخمی و جلیل سامان
2021-09-18T16:54:54+04:30
دوره آموزشی یک‌روزه «صاحب قلم» با حضور بهروز افخمی و جلیل سامان برگزار شد.

«بی‌فاصله» رونمایی شد/ تلاش برای متفاوت بودن در روزگار کرونایی

«بی‌فاصله» رونمایی شد/ تلاش برای متفاوت بودن در روزگار کرونایی
2021-09-18T16:14:55+04:30
مراسم رونمایی از آلبوم «بی‌فاصله» به آهنگسازی مجید عسگری و خوانندگی وحید تاج در حالی برگزار شد که حاضران در این برنامه از انگیزه‌های خود برای انتشار یک اثر م...

«شب‌بیدار» سریال جدید تلویزیون شد/ تقابل ۲ بازیگر با یکدیگر

«شب‌بیدار» سریال جدید تلویزیون شد/ تقابل ۲ بازیگر با یکدیگر
2021-09-18T15:48:14+04:30
تصویربرداری سریال «شب بیدار» به کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه‌کنندگی علی مهام در گرمدره ادامه دارد.

دنیل کریگ در پایان سفرش با «جیمزباند»/ عاشق هر لحظه‌اش بودم

دنیل کریگ در پایان سفرش با «جیمزباند»/ عاشق هر لحظه‌اش بودم
2021-09-18T13:48:15+04:30
دنیل کریگ با پایان یافتن فیلم نهایی جیمز باند احساس شوک کرد زیرا هر لحظه‌اش را دوست داشت.

برای «شهریار» موسیقی هیچ وقت مبتذل نشد/ روایتی از یک وابستگی!

برای «شهریار» موسیقی هیچ وقت مبتذل نشد/ روایتی از یک وابستگی!
2021-09-18T12:28:14+04:30
فرهاد فخرالدینی آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته شده موسیقی ایرانی شهریار را شاعری توصیف کرده که بیان احساس به وسیله موسیقی را از شعر موثرتر می‌دانست.

مکزیکی ها به تماشای قصه پسربچه ایرانی می‌نشینند/ طعم شیرین تاریکی

مکزیکی ها به تماشای قصه پسربچه ایرانی می‌نشینند/ طعم شیرین تاریکی
2021-09-18T12:14:54+04:30
فیلم کوتاه «طعم شیرین تاریکی» به کارگردانی میترا رئیس محمدی به جشنواره ای در مکزیک راه پیدا کرد.

مستند «شبیخون» رونمایی شد/ اولین سیلی به گوش بعثی‌ها

مستند «شبیخون» رونمایی شد/ اولین سیلی به گوش بعثی‌ها
2021-09-18T12:14:54+04:30
مراسم رونمایی از مستند «شبیخون» به کارگردانی محسن قیصری به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.

«الله لاما» جشنی در شمال غرب ایران/ سنی و شیعه به یک قاب آمدند

«الله لاما» جشنی در شمال غرب ایران/ سنی و شیعه به یک قاب آمدند
2021-09-18T12:01:34+04:30
مستند «الله لاما» به کارگردانی مریم صبوری، روایتی تصویری از یک جشن سنتی است که همه ساله همزمان با برداشت گندم برگزار می‌شود.

ویژه برنامه های رادیو پیام و آوا در هفته دفاع مقدس

ویژه برنامه های رادیو پیام و آوا در هفته دفاع مقدس
2021-09-18T11:48:15+04:30
شبکه های رادیویی پیام و آوا با پویش «همرزم من» به استقبال هفته دفاع مقدس می روند.

تئاتر بار دیگر باز شد/ آغاز به کار مجدد سالن های دولتی

تئاتر بار دیگر باز شد/ آغاز به کار مجدد سالن های دولتی
2021-09-18T10:14:54+04:30
با خروج از وضعیت قرمز، سالن‌های تئاتر از یکشنبه ۲۸ شهریور فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

آغاز فعالیت سالن‌های نمایشی شهرهای نارنجی

آغاز فعالیت سالن‌های نمایشی شهرهای نارنجی
2021-09-18T09:48:14+04:30
با خروج از وضعیت قرمز، سالن‌های تئاتر از یکشنبه ۲۸ شهریور ماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

پای شاخ‌های مجازی به تلویزیون باز شد/ انتخاب اینفلوئنسر «سرجوخه»

پای شاخ‌های مجازی به تلویزیون باز شد/ انتخاب اینفلوئنسر «سرجوخه»
2021-09-18T09:34:54+04:30
نازنین کیوانی در نقش یک اینفلوئنسر مقابل دوربین «سرجوخه» به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری و کارگردانی احمد معظمی می‌رود.

ماجرای مجسمه‌سازی که کارمندی را رها کرد/ فرصت‌های زندگی هنری

ماجرای مجسمه‌سازی که کارمندی را رها کرد/ فرصت‌های زندگی هنری
2021-09-18T08:54:54+04:30
بهمن چگینی معتقد است زندگی هنری به من فرصت و امکان این را می‌دهد که در طول شبانه روز تفکر بیشتری کنم و با افراد مختلفی ارتباط داشته باشم و با خلق اثر هنری، ا...

«زوال» بازیگری که مجبور است در هتل کار کند/ تاکید بر لحن و فیگور

«زوال» بازیگری که مجبور است در هتل کار کند/ تاکید بر لحن و فیگور
2021-09-18T08:41:34+04:30
امید غفاری کارگردان نمایش «زوال» عنوان کرد شرایط کرونا باعث شده که به اجرای این نمایش در فضای باز فکر کند و در نهایت نیز اجرا به شیوه‌ای طراحی شده است که از ...

وقتی پیاده‌روی اربعین ممنوع شد/ این یک داستان واقعی است!

وقتی پیاده‌روی اربعین ممنوع شد/ این یک داستان واقعی است!
2021-09-18T06:01:34+04:30
سجاد قافله‌باشی تهیه‌کننده فیلم «جرم یحیی» بیان کرد که این فیلم بیانگر اتفاقات دورانی است که پیاده‌روی اربعین ممنوع بود.

نماهنگ «ساعت دلتنگی» پیش روی مخاطبان قرار گرفت

نماهنگ «ساعت دلتنگی» پیش روی مخاطبان قرار گرفت
2021-09-17T19:54:55+04:30
نهمین نماهنگ از پروژه موسیقایی- تصویری «غروب آدینه» مرکز موسیقی مأوا با عنوان «ساعت دلتنگی» پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

همسرم دعوا کرد چرا در «ارتفاع پست» بازی می‌کنم/ گریه با یک جمله

همسرم دعوا کرد چرا در «ارتفاع پست» بازی می‌کنم/ گریه با یک جمله
2021-09-17T15:01:34+04:30
گوهر خیراندیش از خاطرات در بازیگری سینما و همکاری با کارگردانان سخن گفت.

سینمای تجربی از خطر حاکمیت مخاطب بر سینما می‌کاهد/ نباید بترسیم

سینمای تجربی از خطر حاکمیت مخاطب بر سینما می‌کاهد/ نباید بترسیم
2021-09-17T13:41:36+04:30
شهرام مکری نویسنده و کارگردان سینما بیان کرد که ساختن فیلم تجربی به سینما کمک می‌کند چراکه این ایده را با خود به همراه دارد که دست از ترس برداریم.

جزئیات فعالیت شبکه ۲۴ ساعته «حبیب»/ مجازی زائر اربعین شوید

جزئیات فعالیت شبکه ۲۴ ساعته «حبیب»/ مجازی زائر اربعین شوید
2021-09-17T13:28:15+04:30
سیدمصطفی موسوی درباره شبکه اینترنتی «حبیب تی‌وی» که روی بسترهای تلوبیون و شبکه سپهر صداوسیما پخش می‌شود و جزئیات راه‌اندازی و برنامه‌های این شبکه سخن گفت.

«تختی» در انتظار ورود به تئاتر است/ «کلفت‌ها» ۱۴۰۱ در سنگلج

«تختی» در انتظار ورود به تئاتر است/ «کلفت‌ها» ۱۴۰۱ در سنگلج
2021-09-17T13:14:55+04:30
تینو صالحی از اجرای نمایش «تختی» در آینده ای نزدیک در مجموعه تئاتر شهر خبر داد.

ایجاد شبکه‌ای مختص اربعین/ ۵۳ درصد مردم با صداوسیما عزاداری کردند

ایجاد شبکه‌ای مختص اربعین/ ۵۳ درصد مردم با صداوسیما عزاداری کردند
2021-09-17T11:41:34+04:30
رئیس رسانه ملی از تدارک گسترده رادیویی، تلویزیونی و پهن‌باند بر بستر تلوبیون برای خدمت به زیارت نیابتی عتبات عالیات در ایام اربعین خبر داد.

پیش‌بینی بازگشت مردم به سینما بعد از کرونا سخت است/ باید صبر کنیم

پیش‌بینی بازگشت مردم به سینما بعد از کرونا سخت است/ باید صبر کنیم
2021-09-17T10:48:14+04:30
محمد نیک‌بین تهیه‌کننده سینما معتقد است در حال حاضر پیش‌بینی استقبال مردم از سینما بعد از سپری شدن دوران کرونا سخت است.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)