میرنیوز

افتخار می کنم به آثار تاریخی سنجاق شده ام/ سختی های «مختارنامه»

افتخار می کنم به آثار تاریخی سنجاق شده ام/ سختی های «مختارنامه» 2021-08-18T11:02:10+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا کوثری بازیگر که مهمان برنامه «سریالیست» با اجرای پدرام کریمی بود، در ابتدا با اشاره به ماندگاری نقش های تاریخی در خصوص آثار آپارتمانی توضیح داد: کارهای آپارتمانی چالش زیادی ندارد، چون ما با آنها ملموس هستیم، اما کارهای تاریخی اینطور نیست.

وی افزود: درباره اینکه چرا نقش ها ماندگار می شود باید بگویم چون هم وجوه تاریخی دارند، هم اینکه شما در قبال کار به لحاظ حساسیت نقش، وظیفه و بار مسئولیتی بر دوش دارید و دینتان نسبت به نقش را باید ادا کنید. مردم باید نقش را باور کنند. نقش های تاریخی که داشته ام، به جز «یلدا» و یا «معصومیت از دست رفته» به هر جهت در طول تاریخ بوده اند. مثلا در «مختارنامه» عمره شخصیت تاریخی است و من دینی داشتم که باید به نحو احسن ادا می کردم. این مسئولیت پذیری بسیار سخت تر است.

این بازیگر که بیشتر با نقش های مثبت شناخته می شود، درباره دشواری ایفای چنین نقش هایی تصریح کرد: برای نقش های منفی تیپ می گیری و ایفای آنها ساده تر است. خیلی وقت ها شده برایم اتفاقی افتاده و مردم نسبت به رفتاری که داشته ام، گفته اند از شما بعید است که همیشه نقش های مثبت بازی می کنی! چرا ما نمی توانیم ناراحت شویم؟ نمی توانیم خشمگین باشیم؟

کوثری با بیان اینکه زمانی که «معصومیت از دست رفته» را فیلمبردای می کردیم، صحبت از ساخت «مختارنامه» بود، یادآور شد: استاد میرباقری آنجا به تیم گفتند اگر خدا بخواهد بعد از این کار سراغ مختار می رویم. مختار شرایطش خیلی فرق می کرد. پروداکشن قوی تر و بزرگ تری داشت، ساخت و سازهایی داشت و دوستانی به مجموعه بازیگران اضافه شدند. کار سنگین تر و وزین تری نسبت به «معصومیت از دست رفته» بود که کار استودیویی به حساب می آمد.

وی ادامه داد: آقای میرباقری شخصیت ها را توضیح دادند و من گفتم نمی خواهم نقش مثبت بازی کنم، نقش جاریه یا نقشی را که خانم مقانلو بازی کرد مدنظر داشتم. گفت نه. این نقش خیلی فراز و فرود دارد و اصلا نمی توانم تصور کنم نقش دیگری کار کنی، چون این نقش برای شماست.و کار را شروع کردیم دیدم مثبت کامل نبود. عمره بانو خیلی فراز و فرود داشت، با همه جریاناتی که اتفاق می افتاد خیلی فراز و فرود داشت و نقش سختی بود.

بازیگر «مختارنامه» تاکید کرد: اولین سکانسی که من و خانم مقانلو می خواستیم کار کنیم زمانی بود که هر دو هوو داشتیم با هم غذا می کشیدیم. آقای میرباقری ما را صدا کرد. گفت چون در اعراب رسم است دو تا یا سه تا زن دارند. اینطور نبودند که فکر کنید برای هم دندان قروچه بروند و چشم و ابرو بیایند، نباید مثل امروزی ها با هم برخورد کنید چراکه اینجا رسم بوده و عادی است.

این بازیگر باسابقه در پاسخ به این پرسش که با کدام هنرمند در سریال «مختارنامه» راحت تر بودید، تصریح کرد: اصولا با کسی مشکلی ندارم. از نظر حسی هم خیلی راحت هستم. وقتی با آدم های حرفه ای می کنی باید حرفه ای عمل کنی. جا دارد از عظیم جوانروح که این تصاویر زیبا را به تصویر کشید یاد کنم، زمانی که فوت کردند انگار پدر دومم را از دست دادم. سکانس های سختی با آقای عرب نیا داشتیم. در نهایت تیم بسیار خوبی بود. از اینکه به کارهای تاریخی سنجاق شده ام به خودم افتخار می کنم.

کوثری در بخش دیگر گفت: برای اینکه این سال ها آنقدر سریال «مختارنامه» را پخش کرده اند از مردم عذرخواهی می کنم ولی تقصیر من نیست! من با پخش مشکل ندارم. دلم می خواهد سازمان شرایطی را فراهم کند که از این دست کارها زیاد داشته باشیم. برای محرم و صفر همیشه به مختار تکیه نکنیم، به تولیدات خوب دیگر هم تکیه کنیم.

وی در پایان بیان کرد: چرا امثال «شب دهم» نباید ساخته شود؟ ۱۰ - ۱۱ سال است مختار پخش می شود. من می گویم چرا نباید کارهایی در این سطح داشته باشیم؟ امیدوارم اینقدر کارهای زیبا داشته باشیم که مردم آن ها را ببینند. برای آقای میرباقری آرزوی سلامتی می کنم. امیدوارم با سریال های زیبایی که می سازند باز خاطره سازی کنند.

«سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که در دهه نخست محرم هر شب ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

نماهنگ «ساعت دلتنگی» پیش روی مخاطبان قرار گرفت

نماهنگ «ساعت دلتنگی» پیش روی مخاطبان قرار گرفت
2021-09-17T19:54:55+04:30
نهمین نماهنگ از پروژه موسیقایی- تصویری «غروب آدینه» مرکز موسیقی مأوا با عنوان «ساعت دلتنگی» پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

همسرم دعوا کرد چرا در «ارتفاع پست» بازی می‌کنم/ گریه با یک جمله

همسرم دعوا کرد چرا در «ارتفاع پست» بازی می‌کنم/ گریه با یک جمله
2021-09-17T15:01:34+04:30
گوهر خیراندیش از خاطرات در بازیگری سینما و همکاری با کارگردانان سخن گفت.

سینمای تجربی از خطر حاکمیت مخاطب بر سینما می‌کاهد/ نباید بترسیم

سینمای تجربی از خطر حاکمیت مخاطب بر سینما می‌کاهد/ نباید بترسیم
2021-09-17T13:41:36+04:30
شهرام مکری نویسنده و کارگردان سینما بیان کرد که ساختن فیلم تجربی به سینما کمک می‌کند چراکه این ایده را با خود به همراه دارد که دست از ترس برداریم.

جزئیات فعالیت شبکه ۲۴ ساعته «حبیب»/ مجازی زائر اربعین شوید

جزئیات فعالیت شبکه ۲۴ ساعته «حبیب»/ مجازی زائر اربعین شوید
2021-09-17T13:28:15+04:30
سیدمصطفی موسوی درباره شبکه اینترنتی «حبیب تی‌وی» که روی بسترهای تلوبیون و شبکه سپهر صداوسیما پخش می‌شود و جزئیات راه‌اندازی و برنامه‌های این شبکه سخن گفت.

«تختی» در انتظار ورود به تئاتر است/ «کلفت‌ها» ۱۴۰۱ در سنگلج

«تختی» در انتظار ورود به تئاتر است/ «کلفت‌ها» ۱۴۰۱ در سنگلج
2021-09-17T13:14:55+04:30
تینو صالحی از اجرای نمایش «تختی» در آینده ای نزدیک در مجموعه تئاتر شهر خبر داد.

ایجاد شبکه‌ای مختص اربعین/ ۵۳ درصد مردم با صداوسیما عزاداری کردند

ایجاد شبکه‌ای مختص اربعین/ ۵۳ درصد مردم با صداوسیما عزاداری کردند
2021-09-17T11:41:34+04:30
رئیس رسانه ملی از تدارک گسترده رادیویی، تلویزیونی و پهن‌باند بر بستر تلوبیون برای خدمت به زیارت نیابتی عتبات عالیات در ایام اربعین خبر داد.

پیش‌بینی بازگشت مردم به سینما بعد از کرونا سخت است/ باید صبر کنیم

پیش‌بینی بازگشت مردم به سینما بعد از کرونا سخت است/ باید صبر کنیم
2021-09-17T10:48:14+04:30
محمد نیک‌بین تهیه‌کننده سینما معتقد است در حال حاضر پیش‌بینی استقبال مردم از سینما بعد از سپری شدن دوران کرونا سخت است.

نقش‌های منفی فقط آدم خوردن را کم داشت!/ ادای دین به آثار میرباقری

نقش‌های منفی فقط آدم خوردن را کم داشت!/ ادای دین به آثار میرباقری
2021-09-17T10:34:54+04:30
مرتضی ضرابی بازیگر سریال «معصومیت از دست رفته» از دیالوگ‌های سخت داود میرباقری که نیاز به ادای دین دارد و همکاری با این کارگردان سخن گفت.

علیرضا قربانی و عالیم قاسم‌اف کنسرت مشترک برگزار می‌کنند

علیرضا قربانی و عالیم قاسم‌اف کنسرت مشترک برگزار می‌کنند
2021-09-16T21:28:15+04:30
علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی و عالیم قاسم‌اف خواننده شناخته شده کشور آذربایجان هشتم مهر ماه کنسرت مشترکی را برگزار خواهند کرد.

مدیریت خانه سینما ۲ بار پیشنهاد شد/ مزایای درگیری با دولت دهم!

مدیریت خانه سینما ۲ بار پیشنهاد شد/ مزایای درگیری با دولت دهم!
2021-09-16T13:08:21+04:30
محمد مهدی عسگر پور در ادامه سلسله نشست‌های تاریخ شفاهی موزه سینما از فراز و نشیبت‌های حضورش در سمت کارگردان و یک مدیر سینمایی سخن گفت.

گفتگو با بازیگر و کارگردان «دودکش» در «سریالیست»

گفتگو با بازیگر و کارگردان «دودکش» در «سریالیست»
2021-09-16T12:41:44+04:30
برنامه «سریالیست» در قسمت تازه خود میزبان بازیگر و کارگردان سریال «دودکش» است و پرونده هفته نیز به تغییر شغل بازیگران و مجریان اختصاص دارد.

امیرحسین صدیق داور مهمان «محاکات» شد

امیرحسین صدیق داور مهمان «محاکات» شد
2021-09-16T12:41:43+04:30
در قسمت‌ تازه برنامه تلویزیونی «محاکات» با اجرای منصور ضابطیان، امیرحسین صدیق به عنوان کارشناس مهمان حضور دارد.

«یک میلیارد زندگی» در شبکه پنج تماشایی می شود

«یک میلیارد زندگی» در شبکه پنج تماشایی می شود
2021-09-16T12:41:43+04:30
مستند «یک میلیارد زندگی» به کارگردانی آرون بیبرت جمعه ۲۶ شهریور از شبکه پنج سیما پخش می شود.

شنیدن خاطرات اولین سفر رسمی فوتبال ایران در «سفر قندهار»

شنیدن خاطرات اولین سفر رسمی فوتبال ایران در «سفر قندهار»
2021-09-16T12:01:41+04:30
سریال رادیویی «سفر قندهار» بر اساس خاطرات اولین سفر رسمی تیم ملی فوتبال ایران از دو شبکه رادیویی نمایش و ورزش پخش می شود.

احداث مرکز هسته ای ایران به روایت «کابوس آمریکا»

احداث مرکز هسته ای ایران  به روایت «کابوس آمریکا»
2021-09-16T11:35:01+04:30
سومین قسمت مستند «کابوس آمریکا» به کارگردانی فائقه سادات میرصمدی جمعه ۲۶ شهریور از شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

مدیریت خانه سینما ۲ بار پیشنهاد شد/ مزایای همکاری با دولت دهم

مدیریت خانه سینما ۲ بار پیشنهاد شد/ مزایای همکاری با دولت دهم
2021-09-16T11:08:21+04:30
محمد مهدی عسگر پور در ادامه سلسله نشست های تاریخ شفاهی موزه سینما از فراز و نشیبت های حضورش در سمت کارگردان و یک مدیر سینمایی سخن گفت.

آلبوم «بی فاصله» با صدای وحید تاج منتشر شد

آلبوم «بی فاصله» با صدای وحید تاج منتشر شد
2021-09-16T10:28:21+04:30
آلبوم «بی فاصله» به آهنگسازی مجید عسگری و خوانندگی وحید تاج در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

تماشای پشت صحنه چهارمین ماموریت غیرممکن در شبکه پنح سیما

تماشای پشت صحنه چهارمین ماموریت غیرممکن در شبکه پنح سیما
2021-09-16T09:48:21+04:30
پشت صحنه اکشن سینمایی «ماموریت غیرممکن ۴» روز پنجشنبه ۲۵ شهریور از قاب شبکه پنج سیما روی آنتن می رود.

پیرمردی که برای سفر اربعین از چشمش گذشت/این حال خوب را از من نگیر

پیرمردی که برای سفر اربعین از چشمش گذشت/این حال خوب را از من نگیر
2021-09-16T06:28:22+04:30
مهدی زمانپور کیاسری کارگردان مستند «راه‌دل» بیان کرد که این مستند روایتگر داستان پیرمردی است که برای حضور در پیاده‌روی اربعین از عمل جراحی چشمش می‌گذرد.

سامانه واکسیناسیون برای هنرمندان زیر ۴۰ سال باز شد

سامانه واکسیناسیون برای هنرمندان زیر ۴۰ سال باز شد
2021-09-15T16:55:01+04:30
سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون برای تمام هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر که کد ملی آنها به وزارت بهداشت ارسال شده است، باز شد.

هشدار مرموز کوین کاستنر/ آقای بازیگر تور موسیقی‌ برگزار می‌کند

هشدار مرموز کوین کاستنر/ آقای بازیگر تور موسیقی‌ برگزار می‌کند
2021-09-15T14:08:37+04:30
کوین کاستنر ۲ روز پس از آن که هشدار مرموزی درباره سریال تلویزیونی خود داد، از برنامه تور موسیقی‌اش خبر داد.

«کل فاطمه» به سه جشنواره خارجی می‌رود

«کل فاطمه» به سه جشنواره خارجی می‌رود
2021-09-15T13:55:19+04:30
مستند «کل فاطمه» ساخته مهدی زمانپور کیاسری به سه جشنواره خارجی راه پیدا کرد.

آخرین وضعیت بازگشایی تالار مولوی/ تا ۱ سال جدول اجراها بسته است

آخرین وضعیت بازگشایی تالار مولوی/ تا ۱ سال جدول اجراها بسته است
2021-09-15T13:41:58+04:30
مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد هنوز دانشگاه تهران ابلاغیه و دستورالعملی درباره زمان و چگونگی بازگشایی مجدد این مرکز نداده و این مجموعه با انباشت تعهدات اجرا...

صحبت های حضرت امام (ره) من را به سمت سینما کشاند

صحبت های حضرت امام (ره) من را به سمت سینما کشاند
2021-09-15T11:15:19+04:30
محسن علی اکبری تهیه کننده قدیمی سینما در گفتگو با موزه سینما بیان کرد صحبت های حضرت امام (ره) او را به سمت سینما کشانده است.

برادوی فعالیت‌هایش را از سر می‌گیرد/ «همیلتون» روی صحنه رفت

برادوی فعالیت‌هایش را از سر می‌گیرد/ «همیلتون» روی صحنه رفت
2021-09-15T11:15:18+04:30
تئاترهای برادوی که از مارس ۲۰۲۰ بسته مانده‌اند و قرار است کارشان را دوباره شروع ‌کنند، دیروز با نمایش «همیلتون» و ۴ نمایش دیگر اولین تجربه خود را در دوران پس...

«ریشه‌ها» آماده نمایش شد/ قصه پرستار باردار بخش بیماران کرونایی

«ریشه‌ها» آماده نمایش شد/ قصه پرستار باردار بخش بیماران کرونایی
2021-09-15T09:41:58+04:30
فیلم مستند «ریشه‌ها» به کارگردانی محمد حسنی آماده نمایش شد.

زمان اکران «جنایت بی‌دقت» مشخص نیست/ انتظار برای شرایط مناسب

زمان اکران «جنایت بی‌دقت» مشخص نیست/ انتظار برای شرایط مناسب
2021-09-15T09:41:58+04:30
کارگردان فیلم سینمایی «جنایت بی‌دقت» بیان کرد زمان دقیق اکران این اثر سینمایی هنوز مشخص نیست.

«گفت‌وگو» برای شنیدن آماده شد/ جلوه‌ای از دلباختگی به موسیقی ایران

«گفت‌وگو» برای شنیدن آماده شد/ جلوه‌ای از دلباختگی به موسیقی ایران
2021-09-15T08:48:37+04:30
آلبوم موسیقی «گفت‌وگو» با هنرمندی حمید متبسم و کاوه محمودیان در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

تئاتر شهر «احتمالات علی شمس» را در نظر دارد/ امید به واکسیناسیون

تئاتر شهر «احتمالات علی شمس» را در نظر دارد/ امید به واکسیناسیون
2021-09-15T08:08:37+04:30
نمایش «احتمالات علی شمس» به نویسندگی و کارگردانی علی شمس قرار است آذر سال جاری در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود.

سعید راد: سینمای ما قهرمان ندارد/ احمدرضا درویش پای من ایستاد

سعید راد: سینمای ما قهرمان ندارد/ احمدرضا درویش پای من ایستاد
2021-09-14T15:48:43+04:30
سعید راد بازیگر سینما به بهانه روز ملی سینما در گفتگویی به تشریح خاطرات و تجربیات سینمایی خود پرداخت.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)