میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین نماهنگ پروژه «روایت طف» از اجتماع عظیم «عشیره عاشورا» با عنوان «پلک دوم؛ ابریمشع» به روایت حامد عسگری و موسیقی کارن همایونفر (منتخب آثار آهنگساز) توسط دستاندرکاران مجموعه «فطرس» به عنوان مرکز حفظ و نشر آثار محمود کریمی ذاکر اهل بیت (ع) منتشر شد.
«طَف» نام دیگر سرزمین کربلاست که در ادبیات مرثیه خوانی و ذکر مصائب حضرت امام حسین (ع) از این عنوان بسیار استفاده شده که دربرگیرنده عنوان کربلای معلی است.
در متن چهارمین نماهنگ پروژه «روایت طف» آمده است:
«چه اسم های آشنایی، چه نواهای روشنی، آدم ها گریه که می کنند چقدر قشنگ تر می شوند، انگار اندوه چه امانت باشکوهی است در صندوقچه قلب آدم ها، چقدر این آدم ها مثل پدرم گریه می کنند.
اینجا سومین شبی است که اینجا شلوغ است و گریه های امشب انگار فرق دارد.
پدرم هیچ گاه قصه دخترک را کامل نمی توانست بگوید. وسطش گریه امان نمی داد. دهانش قفل می شد و کلمه از دهنش نمی چکید.
یک روز بی هوا از صحرا زدم بیرون، پلک باز کردم، دمشق بودم. طبق نشانه هایی که پدر داده بود جایی حوالی بازار گوشواره فروش ها و عروسک فروش ها را که رد می کردی، بوی ادویه ها و عطرهای عربی و زیتون ها را که پشت سر می گذاشتی، چند روسری فروش را که از سر می گذراندی، خرابه ای پدیدار می شد. خرابه ای با دیوارهای پوک و فرو ریخته.
پدرم می گفت آن شب زن همه بچه ها را تازه خوابانده بود؛ همه کاروان را، تمیم کرده بود تا نماز شبش را بخواند.
پدرم می گفت: زن هر شب تسبیحاتش را با تاول دست هایش می گفت. زن مشغول نیایش بود که دختر بنای گریه گذاشت. بلند شد. دست و پایش را جمع کرد، موهای سوخته اش را دست کشید، مرتب کرد و خاک از مژه هایش گرفت و اصرار اصرار که پدرم دارد می آید.
پدرم هیچ وقت قصه شب سوم را کامل تعریف نکرد، هیچ وقت نگفت توی خرابه چه اتفاقی افتاد. همیشه همین جای قصه یا ساکت می شد یا بهت زده زل می زد به ستاره ها، یا کنار آتش از حال می رفت.
و امسال اینجا این اشک ها را که می بیند، این گریه ها را که می نوشم، می ترسم.
من می ترسم تاریخ را ورق بزنم. من خودم عمری خرابه نشین بوده ام. تعریف کردن خرابه نشینی لطفی ندارد، بگذریم.»
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان