میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فستیوال فیلم ساندنس در سال ۲۰۲۲ دوباره به فرم نمایش فیزیکی فیلمها بازمیگردد اما در عین حال این امکان را برای مردم فراهم میکند تا به برخی از فیلمهای مستقل اصلی به صورت دیجیتال دسترسی پیدا کنند. در عین حال حضور فیزیکی مردم فقط در صورتی ممکن خواهد بود که کاملاً واکسینه شده باشند.
این شامل تمام داوطلبان، مخاطبان و خود هنرمندان میشود. دیگر تدابیر ایمنی از جمله نیازمندیهای بالقوه برای استفاده از ماسک و فاصلهگذاری فیزیکی نزدیک ژانویه که فستیوال برگزار میشود نهایی و اعلام خواهد شد.
این رویکرد ترکیبی جدید در حالی شکل گرفته که بسیاری از فستیوالهای فیلم بزرگ دارند در دوران پاندمی نحوه به اشتراک گذاری فیلمهایشان را تغییر میدهند. فستیوال فیلم بینالمللی تورنتو و فستیوال فیلم نیویورک هم از جمله جشنوارههای بزرگی هستند که رخدادهای حضوری را با پیشنهادهای مجازی ترکیب کردهاند.
تابیتا جکسون مدیر فستیوال فیلم ساندنس در نامهای به جامعه فیلم گفت که رویکرد ترکیبی باعث میشود مخاطبان فیلمهای مستقل بیشتری جذب شوند و افراد بیشتری بتوانند به فیلمها دسترسی پیدا کنند.
وی نوشت: «روح ساندنس همیشه در گردهمایی یک جامعه بوده است: حول محور صداهای جدید، آثار جدید، فرمهای جدید و دیدگاههای جدید. در فستیوال سال قبل، حتی با وجود اینکه شانس گردهمایی در یک جا را پیدا نکردیم، قدرت جمع شدن در یک لحظه غیرقابل انکار بود. توانستیم احتمال شرکت افراد بیشتری را به وجود بیاوریم و در آمادهسازی برای سال ۲۰۲۲ هم متعهد به دعوت کردن از مخاطبان جدید هستیم.»
ساندنس ۲۰۲۲ از روز بیستم ژانویه کار خود را آغاز میکند و فیلمها تا روز بیستوپنجم همان ماه پیشنمایش میشوند. تعدادی از فیلمهای گلچینشده تا بیستوهشتم هم به نمایش درمیآیند. این زمان کمی کوتاهتر از دوران پیش از پاندمی است که ساندنس حدود یک هفته و نیم به طول میانجامید. اما دوره ۲۰۲۲ از دوره سال قبل طولانیتر خواهد بود چون پارسال ۷۳ فیلم پخش شدند و امسال ۸۰ فیلم سینمایی در بازه پنج روزه اول به نمایش درمیآیند.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان