میرنیوز
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به توکیو، یکی از جذابیتهای همه رویدادهای ورزشی شور و هیجانی است که از سوی تماشاگران حاضر در ورزشگاه به بازیکنان و ورزشکاران منتقل میشود تا رقابتی جذاب و تماشایی تر را به نمایش بگذارند.
اتفاقی که در رویداد بزرگی چون المپیک نمود بیشتری دارد و حضور تماشاگرانی از سراسر دنیا باعث دلگرمی بیشتر ورزشکاران و رقم خوردن رقابتی هیجانیتر میشود. اما در سی و دومین دوره بازیهای المپیک که به میزبانی توکیو برگزار میشود، یک افسوس همیشگی وجود دارد؛ «غیبت تماشاگران».
هر چند در مراسم افتتاحیه هم جای خالی تماشاگران کاملاً احساس میشد و این رویداد نمایشی و جذاب بدون هیجان داخل ورزشگاه برگزار شد و دیگر خبری از صدای تشویقها و سروصدای آنها نبود، اما با شروع رقابتهای دوومیدانی این خلا بزرگ بیشتر احساس شد.
رقابتهای دوومیدانی از صبح روز جمعه در حالی به میزبانی ورزشگاه ملی توکیو آغاز شد که این ورزشگاه خالی از تماشاگر بود و با ماکتها و نمادهایی از تماشاگران پر شده بود. اتفاقی که دیگ جوشان در هنگام برگزاری مسابقات دو ۱۰۰ متر را به یک جعبه سرد و بی روح تبدیل کرده بود!
شیوع کرونا و گسترش آن ژاپنیها را وادار به گرفتن این تصمیم کرد و هر چقدر آنها تلاش کردند تا بتوانند حداقل تماشاگران خودی را در ورزشگاهها داشته باشند اما در نهایت تصمیم گرفتند تمام رویدادهای ورزشی بدون حضور تماشاگران برگزار شود.
خلا بزرگ تماشاگران هر چند در همه رشتهها آزار دهنده است اما این آزار در ورزشگاه محل برگزاری مسابقات دوومیدانی بیشتر و سنگینتر است. خصوصاً در مسابقات دو ۱۰۰ متر مردان که یکی از جذابترین رقابتهای تمام المپیک است این خلا بیشتر احساس خواهد شد.
قطعاً غیبت تماشاگران که هیجان و انرژی زیادی را به ورزشکاران منتقل میکنند روی عملکرد ورزشکاران و دوندهها هم تاثیرمنفی خواهد گذاشت چرا که حداقل برای قهرمانان دیگر کسی نیست که بتوانند پس از اول شدن شادی شان را با آنها تقسیم کنند.
منبع : خبرگزاری مهر
پایان بازبینی آثار نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق
راهیابی «آوای ابرها» به جشنواره حقوق بشر اردن
«آبی روشن» مسافر نیجریه شد
«۱۲ زن خشمگین» خوانش میشود
زوج مستندساز نامزد دریافت تندیس بوف طلایی جشنواره مسکو شدند
فصل سوم «آقای قاضی» و تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
تمدید فراخوان تولید و اجرای نمایش در مرکز تئاتر کانون
پیام معاون هنری وزیر ارشاد به نوزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز
«هفتاد سی» هم به چرخه رقابت کمدیها پیوست
نمایشنامههای تئاتر مقاومت نباید سفارشی باشند
فصل سوم «آقای قاضی» و تولید سیتکام و تله تئاتر توسط سیمرغ
یک دعوت برای شنیدن ایدههای جدید در موسیقی!
برگزیدگان جشن حافظ مشخص شدند/ تجلیل از یک بازیگر پیشکسوت
برندگان جشن حافظ مشخص شدند/ تقدیر از یک بازیگر پیشکسوت
خودداری اپل از همکاری مجدد با جرج کلونی و برد پیت در «گرگها»
«شوق پرواز» به کلک خیال رسید
نمایش آثار ۶۰ هنرمند در گالری کوشک باغ هنر
بررسی چالشهای تأمین بودجه آموزش و پرورش در«پرسشگر»
پخش برنامه سروش صحت از ۶ آذر
اجرای نوانمایش «جیمنون» در برج میلاد
آغاز پخش فصل جدید «جشنواره قرآنی صد» از امروز
نتانیاهو و گالانت زندانی در میدان فلسطین
فرزاد موتمن: «لاتبازی» فضای سینمای اجتماعی را در بر گرفته است
«در آغوش درخت» یک جایزه جهانی گرفت
برگزاری آیین یادبود زینب علیپور طهرانی در مسجد بلال صداوسیما
شب یادبود احمد آقالو توسط «خانه عروسک: قسمت دوم» برگزار شد
معرفی آثار راه یافته در بخش خیابانی جشنواره تئاتر «سودای عشق»
آغاز نخستین همکاری مشترک «کماکان» و «ایستگاه»
فرزاد موتمن: لاتبازی فضای سینمای اجتماعی را در بر گرفته است
«مارمولکایa+b+c/d» به صحنه میآید