میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، ماجرای برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در میان دورههای متعدد برگزاری این رویداد مهم تئاتری بسیار عجیب و پیچیده شد. دوره بیست و سوم که قرار بود اردیبهشت سال ۹۹ برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا مدام با تغییر زمان برگزاری مواجه و در نهایت با یکسال تأخیر و در تیر سال ۱۴۰۰ برگزار شد.
اما این اتفاق هم به راحتی میسر نشد و بعد از شروع جشنواره از ۱۱ تیر، تهران وارد شرایط قرمز کرونایی شد که طبقه آن فعالیت مشاغل گروه ۲ از جمله سینما و تئاتر تعطیل میشود.
رایزنیهای دبیر و ستاد برگزاری جشنواره بیست و سوم تئاتر دانشگاهی باعث شد تا این جشنواره به فعالیت خود بدون بلیت فروشی و حضور تماشاگر ادامه دهد.
در چنین شرایطی انتقادها و گلایههایی در خصوص اینکه جشنواره تئاتر دانشگاهی و به طور کلی تئاتر بدون تماشاگر بی معناست و باید برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی به بعد از تعطیلیهای کرونایی اخیر موکول شود، مطرح شد.
مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران درباره اینکه چرا برگزاری این دوره از جشنواره به بعد از پایان تعطیلیهای اخیر کرونایی موکول نشد، به خبرنگار مهر گفت: طی بیش از یک سال گذشته که شاهد شیوع ویروس کرونا بودهایم هر موقع ۲ هفته تعطیلی کرونایی اعلام شده شاهد تمدید آن بودهایم و هیچ تضمینی وجود نداشته و ندارد که فقط تعطیلیها به ۲ هفته ختم شود.
وی تأکید کرد: طی صحبتی که با گروههای شرکت کننده داشتیم به تعویق انداختن برگزاری جشنواره بیست و سوم ریسک بالایی داشت زیرا گروهها حدود یک سال گذشته با صرف هزینه زمانی و مالی درگیر تمرین و آماده سازی نمایش خود بودهاند و ادامه پیدا کردن این روند شرایط را برای شان سختتر میکرد.
جدی یادآور شد: ضمن اینکه پیش از قرمز شدن شرایط کرونایی تهران ۵ گروه آثارشان را در بخش مسابقه بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی اجرا کرده بودند و اینکه بعد از آن جشنواره تعطیل و به زمان دیگری موکول میشد، برنامهریزیها را بسیار پیچیده میکرد.
دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در پایان سخنان خود تصریح کرد: خوشبختانه کیفیت کارها و روند برگزاری جشنواره بیست و سوم با وجود شرایط پیش آمده خوب است.
منبع : خبرگزاری مهر
از کیفیت بد صدای سالن تا هیجان بالای مخاطبان در کنسرت سهراب پاکزاد
تحول سینما با هوش مصنوعی در یک رویداد بررسی میشود
تک آهنگ جدید محمدرضا تنها و ایرج خواجهامیری منتشر شد
کوروش زارعی: تئاتر مسجد نهتنها عقبگرا نیست بلکه پیشبرنده است
وقتی سالن با «چشم و دلم روشن» عرفان طهماسبی منفجر شد
همه ارگانها و متولیان سینمای ارزشی در موفقیت «پیشمرگ» سهیم هستند
معاون صدای رسانه ملی: مقاومت گمشده امروز بشریت است
اختتامیه تجلی اراده ملی به جای بوموسی در پردیس ملت برگزار میشود
تجربه یک سفر درونی با «آواز باد»
همکاری ساترا و قوه قضاییه برای کاهش تخلفات شبکه نمایش خانگی
معرفی هیئت داوران جایزه «جوانی جمعیت» تجلی اراده ملی
پرویز ایزدپناه نقاش پیشکسوت درگذشت
نوای سنتی کنسرت بانوان «نکیسا» در حضور معاون رئیس جمهور پیچید
سه جایزه جشنواره هندی به «مورچه» رسید
«پدینگتون در پرو» به سرعت از ۱۰۰ میلیون دلار گذشت
«پدینگتون ۳ » به سرعت از ۱۰۰ میلیون دلار گذشت
«طلوع سرد» به ایتالیا رفت
«پدر سوخته» به خانه نمایش دا میرود
کیت وینسلت برای اولین بار کارگردانی میکند
بابک جهانبخش: این روزها به آهنگها فرصت شنیده شدن نمیدهیم
اعضای آکادمی تهیهکنندگان جایزه سپاس را داوری میکنند
از چالش اجرای برنامه طنز در رادیو تا تعریف کردن مو به موی کتابها در پادکست
یک بازیگر تئاتر: ورود چهرههای غیر مرتبط در تئاتر یک تهدید بزرگ است
سعید رضایت: گروه کُر مادران برای عزت نفس دادن به بانوان شکل گرفت
معاون رئیس جمهور: باید زمینه را برای فعالیت هنری زنان فراهم کرد
معاون رئیس جمهور از علاقه به آهنگهای همایون شجریان و لزوم تسهیلگری برای فعالیت هنری زنان گفت
شنیدن نواهای شرقی گروه هلندی با همراهی نوازندگان زن ایرانی
اعلام زمان تشییع و چند پیام تسلیت برای شاپور عظیمی
جشنواره پژواک در ارتقای برنامهسازان رادیو موثر بوده است؟
کدام برنامههای رادیویی به جشنواره موسیقی فجر پرداختند؟