میرنیوز
سید عباس عظیمی مدیر موزه و مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره صحت شایعات و تصاویر منتشرشده در فضای مجازی مبنیبر تصرف و تخریب سنگ فرش پارکینگ اختصاصی این مجموعه توسط شهرداری، بیان کرد: متاسفانه مجموعه پارکینگ اختصاصی برج آزادی که بیش از ۱۵ سال در اختیار مجموعه بوده است، فعلاً تحت عنوان تغییر کاربری از مدیریت این مجموعه خارج شده و مباحث مطرح شده در این زمینه صحت دارد.
عظیمی تأکید کرد: اگر این ماجرا به همین شکل ادامه پیدا کند، تاثیر جدی بر فعالیتهای مجموعه تا حد تعطیلی کامل آن خواهد داشت. موضوعی که میبایست برای برون رفت از آن سریعاً متولیان امر چاره اندیشی کنند.
وی افزود: به هیچ عنوان قصدی برای مصاحبه و گفتگو درباره این اتفاق نداشتم، اما با توجه به تصاویری که هم اکنون در فضای مجازی منتشر شده، این توضیح را میدهم که این اتفاق روی داده، در حال پیگیری هستیم و به محض انجام مذاکرات کامل با مدیران شهرداری و تصمیمگیریهای نهایی در این زمینه، اطلاع رسانی لازم خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای گذشته تصاویری از پارکینگ اختصاصی برج آزادی که طی سالهای اخیر در اختیار مجموعه بود، در فضای مجازی منتشر شده که شائبه تصرف و تخریب سنگ فرش این محوطه را به بینندگان القا میکرد. این در حالی است که خارج شدن مدیریت این محوطه از اختیار برج آزادی، باعث توقف فعالیتهای گردشگری و فرهنگی هنری این مجموعه به واسطه عدم دسترسی شهروندان به پارکینگ خواهد شد و متاسفانه نزدیکترین پارکینگ عمومی از برج آزادی هم در محدوده استاد معین و حدود یک کیلومتر دورتر است.
در ابتدای سال ۱۴۰۰ هم در میدان آزادی توپ جنگی برای تحویل سال نو شلیک شد که این اتفاق موجب بروز خسارتهایی به ساختمان برج شد و بازتابهای انتقادی بسیاری در رسانههای داخلی و خارجی پیدا کرد. چالش تصرف پارکینگ دومین چالش جدی این مجموعه فرهنگی در سال جدید محسوب میشود.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان