میرنیوز

مدبرانه بودن تصمیمات را آیندگان تعیین می‌کنند، نه ما!

مدبرانه بودن تصمیمات را آیندگان تعیین می‌کنند، نه ما! 2021-05-03T09:32:12+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان فرزین از منتقدان، نوازندگان و پژوهشگران حوزه موسیقی که طی سال‌های اخیر هم در تعدادی از شوراهای مشورتی و برنامه‌ریزی رویدادهای دولتی مرتبط با موسیقی حضور فعالی داشته، پس از انتشار گفتگوی سید امین مویدی مشاور برنامه‌ریزی راهبردی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگار گروه هنر مهر درباره طرح «ساماندهی موسسات در معاونت امور هنری» توضیحات مشروحی را ارائه کرد.

متن توضیحات کیوان فرزین در نقد این اظهارات را در ادامه می‌خوانید؛

در پی انتشار گفتگوی خبرگزاری وزین مهر با جناب آقای مویدیِ، مشاور محترم برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، که بنده نیز از چند سال پیش‌تر و طی روند تهیه و تدوین آیین‌نامه اولیه جشنواره موسیقی فجر افتخار آشنایی و همکاری خوبی با ایشان داشته‌ام، این رویکرد در پاسخگویی و ایجاد زمینه گفتمان‌هایی از این دست را گامی به جلو و مایه خوشوقتی می‌دانم.

این‌که مدیران و سیاستگذاران ما بالاخره به پاسخگویی و سعی در اقناع افکار عمومی گوشه چشمی نشان داده‌اند اتفاقی خجسته است که امید می‌رود مشابه آن به‌خصوص در موضوعاتی که مستقیماً به آینده، زندگی و معیشت جامعه موسیقی ارتباط پیدا می‌کند، ترجیحاً پیش از اتخاذ تصمیمات ادامه پیدا کند و مشروط بر بروز حواشی و شدت یافتن انتقادات نشود.

اما از طرفی باید به جامعه موسیقی هم حق داد که نسبت به تصمیمات وزارت فرهنگ چندان خوش‌بینانه ننگرند، اهالی موسیقی هنوز قانون ۱۰ درصد را فراموش نکرده‌اند که از سوی همین وزارتخانه چگونه ناگهان بر سرشان خراب و بی هیچ دستاورد مستند و مشخصی پس از یک سال لغو شد و تنها نتیجه‌ای که تا امروز مشخصاً در پی داشته ضربه‌ای بود که طی یکسال به فعالیت هنرمندان و گروه‌های موسیقی فعال به‌ویژه در حوزه موسیقی هنری و غیرتجاری وارد آورد.

باید به جامعه موسیقی هم حق داد که نسبت به تصمیمات وزارت فرهنگ چندان خوش‌بینانه ننگرند، اهالی موسیقی هنوز قانون ۱۰ درصد را فراموش نکرده‌اند که از سوی همین وزارتخانه چگونه ناگهان بر سرشان خراب و بی هیچ دستاورد مستند و مشخصی پس از یک سال لغو شد از این نکته که بگذریم با دقت در متن گفتگو به نکات متناقض و دارای ابهام ریز و درشتی برمی‌خوریم که پرداختن به تک‌تک آنها از حوصله این بحث و خوانندگان این متن خارج خواهد بود و به همین علت اجازه می‌خواهم تنها به چند نمونه عمده‌تر آن اشاره کنم.

بدیهی است در صورت تمایل طرف مقابل می‌شود ریز امور را در فضای مناسب دیگری که به لطف رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کم هم نیست مفصلاً با مسئولین ذی‌ربط به بحث نشست.

ایشان در ابتدای گفتگو فرموده‌اند: «بحث ساماندهی موسسات زیر مجموعه وزارت در این دوره، به حمایت و دستور موکد وزیر ارشاد و معاون امور هنری و در راستای اصلاح و قانونمند کردن تمامی فرآیندها و همچنین صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع و اعتبارات محدود حوزه هنر، در دستور کار معاونت امور هنری قرار گرفت. از سوی وزیر ارشاد نیز قاعده و روالی برای ساماندهی موسسات ابلاغ شد که برمبنای آن معاونت‌هایی که چهار موسسه در زیرمجموعه خود دارند باید بر اساس سازوکارهای قانونی، آن‌ها را تبدیل به یک موسسه و معاونت‌هایی که بیش از چهار موسسه دارند، تبدیل به دو موسسه کنند.»

متاسفانه در سیستم حاکمیتی ما حوزه فرهنگ و هنر غالباً بر مبنای دو عرصه سیاست و اقتصاد جهت‌دهی شده است و مواردی چون خود هنر همچنین کیفیت و محتوای هنری در اولویت‌های چندم قرار گرفته‌اند. اینجا هم به نظر می‌آید در این تصمیم‌گیری هیچ رویکرد، دغدغه یا چشم‌انداز هنری و فرهنگی‌ای در نظر گرفته نشده و در کنار قانون‌مند کردن فرآیندها که در ادامه به آن خواهم پرداخت تنها هدف، مسائل مالی و اقتصادی است و لاغیر.

اما این تصمیم آنجا عجیب‌تر می‌شود که در وزارتخانه‌ای که عنوان فرهنگ را به دوش می‌کشد مبنا صرفاً بر اساس عدد و رقم قرار می‌گیرد: «تا چهار موسسه به یک موسسه و بیش از آن به دو موسسه» و این یعنی زمینه فعالیت، کارآیی، تاثیرگذاری و جریان‌سازی موسسات هیچ محلی از اعراب ندارد و موسسات چه مفید، چه مضر و چه خنثی بر اساس اعداد اعلام شده با یک چوب رانده خواهند شد!

ممکن است این قاعده در مورد موسساتی که فعالیتشان همپوشانی دارد، مانند «موسسه توسعه هنرهای معاصر» یا «موسسه هنرمندان پیشکسوت» و «صندوق اعتباری هنر» که خود جناب مویدی به آن اشاره داشته‌اند و یا حتی در مقیاسی وسیع‌تر مثلاً در مورد موسسات زیر مجموعه معاونت سینمایی که فعالیتش در یک موضوع واحد یعنی سینما خلاصه می‌شود تا حدودی قابل تامل باشد، اما آیا منطقی به نظر می‌رسد که در حوزه معاونت هنری با حداقل سه شاخه مهم و گسترده هنریِ جداگانه با مختصات و ویژگی‌های کاملاً متفاوت یعنی موسیقی، نمایش و هنرهای تجسمی با همین قاعده برخورد شود؟

به هر روی واضح است بنا بر تکلیف وزارتخانه، انجمن‌های موسیقی، نمایش و تجسمی محکوم به انحلال یا علیرغم زمینه‌های فعالیت متفاوت، ادغام خواهند بود تا هدف اصلی یعنی رسیدن به عدد ۲ در کنار بنیاد رودکی محقق شود. رویکردی که دو سال پیش زمزمه‌های آن شنیده شد و با اعتراضاتی که بیشتر از سوی انجمن‌ها و شعبشان مطرح شد مسکوت ماند و ظاهراً پس از آن انحلال شعب به عنوان گام بعدی و هدف میانی در دستور کار قرار گرفت تا با کوچک کردن این نهادها زمینه برای ادغام و یا انحلال آنها با حاشیه کمتر فراهم شود.

شاید به همین علت است که امروز در موضعی که از سوی وزارت فرهنگ اتخاذ شده به جای پرداختن متمرکزتر و شفاف‌تر به انجمن‌های مرکز به عنوان موسسات مادر، شعب انجمن‌ها به عنوان کانون اصلی و قدم اول ساماندهی انتخاب شده‌اند.

جناب مویدی نیز در همین راستا چندین‌جا به غیرقانونی بودن فعالیت شعب انجمن‌ها اشاره و به آِیین‌نامه جدید راه‌اندازی موسسات فرهنگی و هنری استناد می‌کنند که در آن «موسسات با هر نام و عنوانی به صراحت و موکد از ایجاد شعبه و نمایندگی منع شده‌اند.». آیین‌نامه‌ای که هنوز در سامانه مراکز خود وزارت فرهنگ نیز اثری از آن دیده نمی‌شود!

ای‌کاش ایشان می‌فرمودند این آیین‌نامه توسط چه نهادی و در چه تاریخی تصویب و ابلاغ شده تا جامعه موسیقی بداند که آیا این مصوبه مبنای تصمیم دوستان برای انحلال شعب قرارگرفته و یا برعکس، تصمیم قبلی وزارتخانه بر ادغام انجمن‌ها دلیل طراحی و تصویب چنین آیین‌نامه‌ای و غیرقانونی کردن شعب موسسات بوده است؟ چرا که بر خلاف گفته ایشان مبنی بر ابهام در این خصوص در تمامی آیین‌نامه‌ها و مصوباتی که تا امروز بر سامانه مربوط خود وزارت فرهنگ قرار دارند نه تنها هیچ نشانی از منع برای تاسیس شعب دیده نمی‌شود که در بند ۱۶ آیین‌نامه نظارت و ارزشیابی مراکز که در تاریخ ۱۵/‏۰۵/‏۱۳۸۰‬ به تایید وزیر نیز رسیده به امکان تاسیس شعبه اشاره شده است.

در آخر این مبحث ذکر این نکته هم لازم به نظر می‌رسد که گویا جناب مویدی مطلع نبوده‌اند که اکثریت قریب به اتفاق شعب انجمن موسیقی در اداره ثبت به عنوان زیرمجموعه انجمن موسیقی ایران ثبت شده‌اند و هرکدام دارای شناسه ملی مستقل هستند.

اما مهم‌ترین نکته این گفتگوی مفصل در آن قسمت‌های متناقضی خلاصه می‌شود که در ابتدا انجمن‌ها را جزو موسسات زیرمجموعه ارشاد برمی‌شمرد و در جایی دیگر آن‌ها را موسسه‌ای فرهنگی هنری قلمداد می‌کند که «…چه بخواهیم و چه نخواهیم خصوصی هستند و ما در قانون چیزی به نام خصولتی نداریم» و باید توجه داشت که در اساسنامه انجمن موسیقی نیز بر غیردولتی بودن آن تاکید شده. در این خصوص بهتر بود جناب مویدی در گفتگویشان به سوالات زیر نیز پاسخ داده بودند تا این تناقضات و ابهامات برای من و بسیاری دیگر چون من که مدیران، منتقدشان می‌خوانند پیش نمی‌آمد:

کسی منکر لزوم تعیین تکلیف قانونی و تقویت انجمن‌ها نیست بلکه بحث بر سر نحوه انجام آن است. سر آن یک بام و دو هوایی است که هرکجا اهداف و منافعمان ایجاب کرد علم قانون بلند کنیم و آنجا که نه، به راحتی بر ده‌ها مورد چشم بپوشیم - اگر انجمن خصوصی است و فقط در بخش‌هایی که بودجه و حمایت نصیبش می‌شود دولت بر آنها نظارت دارد پس چگونه است که در زمره طرح تعدیل و ساماندهی موسسات زیرمجموعه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ قرار می‌گیرد؟

- طبق یک رویه منطقی و قانونی در یک موسسه خصوصی و بنا بر تاکید اساسنامه آیا نباید هیات امنا برای چگونگی روند و ادامه فعالیت آن تصمیم‌گیری و اقدام کند تا اینکه بنا بر دستور وزیر یا معاون وزارتخانه برایش تعیین تکلیف شود؟

- چگونه هیات امنای یک موسسه خصوصی به پیشنهاد معاون امور هنری و توسط وزیر تعیین و منصوب می‌شوند و یک مدیر دولتی به عنوان عضو حقوقی به‌طور دائم در ترکیب آن قرار می‌گیرد؟ یا طبق تبصره ۸ اساسنامه انجمن در صورت عدم دسترسی به اکثریت اعضای هیات امنا کلیه وظایف و اختیارات آن به معاون امور هنری تفویض می‌شود؟

- چگونه می‌توان توجیه کرد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدیریت و سرنوشت کلیه اموال یک موسسه خصوصی به عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی و نهایی حضور داشته باشد؟ (ماده ۳۳ اساسنامه) و چرا در صورت انحلال، اموال یک شرکت خصوصی باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل شود؟ (ماده ۳۴ اساسنامه)

اینکه چگونه می‌توان موسسه‌ای با مختصات فوق را کاملاً خصوصی دانست، نمی‌دانم ولی جناب مویدی حتماً به خوبی می‌دانند که بسیاری چیزها در جامعه امروز ما قانوناً نیستند ولی در عمل هستند، خوب هم هستند و چه بسا روزانه با آن‌ها سروکار داریم، همانطور که بسیاری از شوراها، هیات‌ها، قوانین و آیین‌نامه‌ها هم به ظاهر هستند اما از مفهوم و عملکرد خود آنچنان تهی شده‌اند که گویی نیستند! خصولتی هم یکی از آن‌ها.

و اما جمله پایانی ایشان: «بعدها مشخص خواهد شد که این اقدام مدبرانه چقدر برای تعیین تکلیف قانونی شعب استانی و تقویت آنها ضرورت داشته است.»

جناب مویدی کسی منکر لزوم تعیین تکلیف قانونی و تقویت انجمن‌ها نیست بلکه بحث بر سر نحوه انجام آن است. سر آن یک بام و دو هوایی است که هرکجا اهداف و منافعمان ایجاب کرد علم قانون بلند کنیم و آنجا که نه، به راحتی بر ده‌ها مورد چشم بپوشیم و بر سر آن است که آیین‌نامه‌ها، مصوبه‌ها، ماده‌ها و تبصره‌ها باید در خدمت کارآیی بیشتر موسسات مرتبط و به تبع آن شکوفایی روزافزون موسیقی کشور وضع و استفاده شود و نه صرفاً دستمایه‌ای قرار گیرد برای اجرای ماموریت‌ها، هرچه که باشد.

در آخر پیشنهاد می‌کنم با توجه به سابقه برخی تصمیمات دولتی که نمونه بارز و مرتبط آن تهیه و تصویب قانون ۱۰ درصد بود که با وجود اعتراض تمامی نهادهای صنفی و خیل عظیمی از هنرمندان و حتی برخی مدیران دولتی، تهیه‌کنندگانش همچنان اصرار بر مدبرانه بودن آن داشتند و دیدیم که نهایتاً چه شد، شاید بهتر باشد اجازه دهیم مدبرانه بودن یا نبودن چنین تصمیماتی را آیندگان تعیین کنند و نه ما.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

ایرج رضایی دوبلور پیشکسوت درگذشت

ایرج رضایی دوبلور پیشکسوت درگذشت
2025-02-18T00:49:32+03:30
ایرج رضایی، دوبلور و مدیر دوبلاژ باسابقه کشورمان در سن ۸۹ سالگی به علت کهولت سن درگذشت.

برگزیدگان جایزه «باربد» موسیقی فجر معرفی شدند

برگزیدگان جایزه «باربد» موسیقی فجر معرفی شدند
2025-02-17T21:42:53+03:30
مراسم پایانی چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شامگاه دوشنبه ۲۹ بهمن‌ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

اختتامیه چهلمین جشنواره موسیقی فجر در حال برگزاری است

اختتامیه چهلمین جشنواره موسیقی فجر در حال برگزاری است
2025-02-17T20:36:14+03:30
مراسم پایانی چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شامگاه دوشنبه ۲۹ بهمن‌ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت آغاز شد.

نمایشگاه عکس‌های میشل ستبون از انقلاب در نیاوران افتتاح شد

نمایشگاه عکس‌های میشل ستبون از انقلاب در نیاوران افتتاح شد
2025-02-17T20:22:53+03:30
نمایشگاه عکس «یادداشت‌های یک دوربین» به عنوان بخش ویژه هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر دوشنبه ۲۹ بهمن‌ در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد.

اختتامیه چهلمین جشنواره موسیقی فجر آغاز شد

اختتامیه چهلمین جشنواره موسیقی فجر آغاز شد
2025-02-17T19:16:12+03:30
مراسم پایانی چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شامگاه دوشنبه ۲۹ بهمن‌ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت آغاز شد.

روایت تکان‌دهنده از کودک‌سربازان در گروهک‌های تروریستی

روایت تکان‌دهنده از کودک‌سربازان در گروهک‌های تروریستی
2025-02-17T19:02:52+03:30
مستند «از کردستان تا ژنوستان» به کارگردانی یزدان پرونده، امشب ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

جشنواره «زیر چتر لبخند» با معرفی برگزیدگان به پایان رسید

جشنواره «زیر چتر لبخند» با معرفی برگزیدگان به پایان رسید
2025-02-17T18:49:41+03:30
آیین اختتامیه جشنواره «زیر چتر لبخند» امروز با حضور جمعی از مدیران رادیو برگزار شد.

از کیفیت بد صدای سالن تا هیجان بالای مخاطبان در کنسرت سهراب پاکزاد

از کیفیت بد صدای سالن تا هیجان بالای مخاطبان در کنسرت سهراب پاکزاد
2025-02-17T16:22:52+03:30
کنسرت سهراب پاکزاد در آخرین سانس روز پایانی چهلمین جشنواره موسیقی فجر در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

تحول سینما با هوش مصنوعی در یک رویداد بررسی می‌شود

تحول سینما با هوش مصنوعی در یک رویداد بررسی می‌شود
2025-02-17T16:09:33+03:30
نخستین رویداد تخصصی تحول سینما با هوش مصنوعی برگزار می‌شود.

تک آهنگ جدید محمدرضا تنها و ایرج خواجه‌امیری منتشر شد

تک آهنگ جدید محمدرضا تنها و ایرج خواجه‌امیری منتشر شد
2025-02-17T16:09:32+03:30
قطعه موسیقی «بخوان با من» با صدای محمدرضا تنها و همراهی ایرج خواجه امیری منتشر شد.

کوروش زارعی: تئاتر مسجد نه‌تنها عقب‌گرا نیست بلکه پیش‌برنده است

کوروش زارعی: تئاتر مسجد نه‌تنها عقب‌گرا نیست بلکه پیش‌برنده است
2025-02-17T15:56:12+03:30
کوروش زارعی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی گلدسته‌ها که در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، عنوان کرد تئاتر مسجد نه‌تنها عقب‌گرا ن...

وقتی سالن با «چشم و دلم روشن» عرفان طهماسبی منفجر شد

وقتی سالن با «چشم و دلم روشن» عرفان طهماسبی منفجر شد
2025-02-17T15:42:52+03:30
عرفان طهماسبی شب گذشته در آخرین اجرای جشنواره موسیقی فجر قطعه «چشم و دلم روشن» را ۲ بار خواند که هر بار با جیغ و فریادهای مخاطبان همراه شد.

همه ارگان‌ها و متولیان سینمای ارزشی در موفقیت «پیش‌مرگ» سهیم هستند

همه ارگان‌ها و متولیان سینمای ارزشی در موفقیت «پیش‌مرگ» سهیم هستند
2025-02-17T15:29:33+03:30
مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح درباره توجه به فیلم‌های سینمایی این بنیاد در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر گفت و ابراز امیدواری کرد که فیلم «پیش‌مرگ» در اکران...

معاون صدای رسانه ملی: مقاومت گمشده امروز بشریت است

معاون صدای رسانه ملی: مقاومت گمشده امروز بشریت است
2025-02-17T14:09:35+03:30
معاون صدای رسانه ملی در مراسم قدردانی از برنامه سازان و دست اندرکاران رادیو مقاومت تاکید کرد که مقاومت گمشده امروز بشریت و گفتگوی مقاومت انسان ساز است.

اختتامیه تجلی اراده ملی به جای بوموسی در پردیس ملت برگزار می‌شود

اختتامیه تجلی اراده ملی به جای بوموسی در پردیس ملت برگزار می‌شود
2025-02-17T14:09:34+03:30
آیین اختتامیه بخش تجلی اراده ملی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر عصر روز چهارشنبه اول اسفند به میزبانی پردیس ملت برگزار خواهد شد.

تجربه یک سفر درونی با «آواز باد»

تجربه یک سفر درونی با «آواز باد»
2025-02-17T14:09:33+03:30
سودابه بیضایی کارگردان مستند «آواز باد» درباره تجربه یک سفر درونی و آشنایی یک دختر شهری با استاد مقام‌نوازی کرمانشاه توضیح داد.

همکاری ساترا و قوه قضاییه برای کاهش تخلفات شبکه نمایش خانگی

همکاری ساترا و قوه قضاییه برای کاهش تخلفات شبکه نمایش خانگی
2025-02-17T13:56:12+03:30
یکی از مسئولان قوه قضاییه خبر داد که این نهاد می‌تواند کمک کند تا فضای ارتکاب جرم در حوزه صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی کمتر شود.

معرفی هیئت داوران جایزه «جوانی جمعیت» تجلی اراده ملی

معرفی هیئت داوران جایزه «جوانی جمعیت» تجلی اراده ملی
2025-02-17T13:42:52+03:30
جایزه ویژه «جوانی جمعیت» در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر اهدا می‌شود.

پرویز ایزدپناه نقاش پیشکسوت درگذشت

پرویز ایزدپناه نقاش پیشکسوت درگذشت
2025-02-17T12:36:13+03:30
پرویز ایزدپناه هنرمند پیشکسوت نقاش روز گذشته ۲۷ بهمن بر اثر کهولت سن در ۸۵ سالگی درگذشت.

نوای سنتی کنسرت بانوان «نکیسا» در حضور معاون رئیس جمهور پیچید

نوای سنتی کنسرت بانوان «نکیسا» در حضور معاون رئیس جمهور پیچید
2025-02-17T11:56:13+03:30
کنسرت گروه «نکیسا» با خوانندگی کیانوش میرجعفری، در آخرین روز چهلمین جشنواره موسیقی فجر با حضور زهرا بهروزآذر معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اجرا شد.

سه جایزه جشنواره هندی به «مورچه» رسید

سه جایزه جشنواره هندی به «مورچه» رسید
2025-02-17T11:56:13+03:30
فیلم کوتاه «مورچه» ساخته فرهاد شنتیایی، سه جایزه بخش اصلی جشنواره فیلم کوتاه و مستند پریدریشیا هندوستان را از آن خود کرد.

«پدینگتون در پرو» به سرعت از ۱۰۰ میلیون دلار گذشت

«پدینگتون در پرو» به سرعت از ۱۰۰ میلیون دلار گذشت
2025-02-17T11:16:13+03:30
«پدینگتون در پرو» به سرعت با عبور از نقطه عطفی مهم نشان داد همچنان در گیشه‌های جهان محبوب است.

«پدینگتون ۳ » به سرعت از ۱۰۰ میلیون دلار گذشت

«پدینگتون ۳ » به سرعت از ۱۰۰ میلیون دلار گذشت
2025-02-17T11:02:53+03:30
«پدینگتون در پرو» به سرعت با عبور از نقطه عطفی مهم نشان داد همچنان در گیشه‌های جهان محبوب است.

«طلوع سرد» به ایتالیا رفت

«طلوع سرد» به ایتالیا رفت
2025-02-17T11:02:53+03:30
فیلم کوتاه «طلوع سرد» به کارگردانی محمدحسین رمضانی و تهیه‌کنندگی حامد مهربانی به یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم میلازو ایتالیا راه پیدا کرد.

«پدر سوخته» به خانه نمایش دا می‌رود

«پدر سوخته» به خانه نمایش دا می‌رود
2025-02-17T10:49:32+03:30
نمایش «پدر سوخته» اثری از محمد رحمتی از یکم اسفند در خانه نمایش دا روی صحنه می‌رود.

کیت وینسلت برای اولین بار کارگردانی می‌کند

کیت وینسلت برای اولین بار کارگردانی می‌کند
2025-02-17T10:22:52+03:30
بازیگر بریتانیایی اولین تجربه کارگردانی خود را برای نتفلیکس انجام می دهد.

بابک جهانبخش: این روزها به آهنگ‌ها فرصت شنیده شدن نمی‌دهیم

بابک جهانبخش: این روزها به آهنگ‌ها فرصت شنیده شدن نمی‌دهیم
2025-02-17T10:09:33+03:30
کنسرت بابک جهانبخش خواننده پاپ شب گذشته ۲۸ بهمن در آخرین روز چهلمین جشنواره موسیقی فجر اجرا شد.

اعضای آکادمی تهیه‌کنندگان جایزه سپاس را داوری می‌کنند

اعضای آکادمی تهیه‌کنندگان جایزه سپاس را داوری می‌کنند
2025-02-17T09:29:33+03:30
نشست رسانه‌ای چهارمین دوره جایزه سپاس برگزار و روند داوری این جایزه توسط اعضای آکادمی تشریح شد.

از چالش اجرای برنامه طنز در رادیو تا تعریف کردن مو به‌ موی کتاب‌ها در پادکست

از چالش اجرای برنامه طنز در رادیو تا تعریف کردن مو به‌ موی کتاب‌ها در پادکست
2025-02-17T09:16:13+03:30
محمدرضا قلمبر مجری رادیو از سختی‌های اجرای برنامه‌های طنز و پادکست خود با نام «نیمکت کاغذی» که درباره تعریف کردن قصه کتاب‌ها است، گفت.

یک بازیگر تئاتر: ورود چهره‌های غیر مرتبط در تئاتر یک تهدید بزرگ است

یک بازیگر تئاتر: ورود چهره‌های غیر مرتبط در تئاتر یک تهدید بزرگ است
2025-02-17T08:49:32+03:30
بازیگر نمایش «سفرنامه آبجی مظفر»، با انتقاد از وضعیت کنونی تئاتر عنوان کرد حضور چهره‌های غیرمرتبط مانند بلاگرها و افراد سرمایه‌دار تهدیدی برای هنر نمایش محسو...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)