میرنیوز
آریان رضایی نویسنده و کارگردان تئاتر که در طول دوران کرونا در حوزه اجرای تئاتر آنلاین فعال بود و نمایشهایی چون «آقای شادی»، «خانم آنلاین» و «مرجان» را در فضای مجازی اجرا کرد درباره فعالیت این روزهایش به خبرنگار مهر گفت: تصورم این است امسال هم همانند سال گذشته درگیریهایی که با کرونا داریم وجود دارد و حتی بیشتر هم میشود، چون امسال مشکلات اقتصادی مردم بیشتر شده و انتخابات و مسایل سیاسی هم چند ماه از زندگی ما را تحتالشعاع قرار خواهد داد به همین دلیل امسال امیدی به اجرای تئاتر ندارم.
وی ادامه داد: این روزها بیشتر درگیر نوشتن و مطالعه هستم و تمرکزم را روی نوشتن چند فیلمنامه فیلم کوتاه و یک کتاب گذاشتهام. از آنجا که فیلمسازی خواندم و قبلاً هم فیلم کوتاه ساختهام همیشه دنبال فرصت مناسبی بودم که بتوانم کارهایی را که دوست دارم، بسازم از این رو در حال نگارش یک مجموعه فیلمنامه کوتاه هستم تا بتوانم خودم آنها را کارگردانی کنم. ایده شکلگیری این فیلمنامهها بر اساس داستانهای کوتاه مدرن فارسی شکل گرفته است و در واقع ادای دینی به این داستانها به حساب میآید. اولین فیلمنامه این مجموعه «بو» نام دارد که در چند روز آینده آن را جلوی دوربین میبرم.
رضایی با گلایه از وضعیت این روزهای تئاتر گفت: متاسفانه از ناکارآمدی مدیریت تئاتر دلسرد و ناامید شدهام و فعلاً انگیزهای برای تئاتر کار کردن ندارم مگر نوشتن دربارهاش. در مدیریت دولتی تئاتر ما نبود شفافیت وجود دارد به این ترتیب که مدیران ما به جای سرمایهگذاری و حمایت از هنرمندان پروژههایی را تعریف میکنند که شفاف نیست. برای نمونه شفافیت مالی برنامههایی که انجمن هنرهای نمایشی در همکاری با یک اپلیکیشن برگزار کرد، مشخص نیست و یا چه میزان بودجه صرف راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران شده است که بدون مشورت با فعالان این حوزه فعالیت خود را آغاز کرد و در نهایت بازخورد مناسبی هم نداشت و با مشکلات عدیدهای در پخش آنلاین نمایشها در جشنواره تئاتر فجر روبرو بودیم. چرا به جای حمایت از هنرمندان تئاتر در این شرایط، برنامههای غیرشفاف تعریف میکنند. این بی برنامگی و غیرشفاف بودن اعتماد را از هنرمندان ما گرفته است.
کارگردان نمایش «دروغ» در پایان صحبتهایش متذکر شد: از این رو هنگامیکه مدیریت ناکارآمد عمل کند و اینکه در شبانهروز صدها نفر جانشان را از دست بدهند، انگیزهای برای کار باقی نمیماند. اجرای تئاتر تاب و توان میخواهد و حمایت، که امثال من این روزها هیچکدامش را در اختیار نداریم. ما مثل چند مدیر دولتی تئاتر نمیتوانیم دروغ بگوییم بنابراین فعلاً فاصله گرفتن از تئاتر بهترین راه است.
منبع : خبرگزاری مهر
۲۱ حامی فلسطین در نمایشهای خیابانی نیویورک دستگیر شدند
بازگشت بازیگر باسابقه به تئاتر با همراهی بهنوش طباطبایی
اعلام مستندهای بلند بخش بینالملل «سینماحقیقت»
بیننده اجرای ویژه یک نمایش باشید
کارگردان «ساکورای کاغذی»: سطحینگری و تساهل آفت جدی برای تئاتر متفکر است
«فقط کمدی؟» و «نقدِ نقد» روی میز «هفت»
حضور علی لاریجانی در ترکیب جدید هیئت امنای صندوق اعتباری هنر
تلاش یک گروه جهادی برای جلوگیری از سقط جنین مستند شد
نمایش ۲ مستند پرتره از ۲ نقاش معاصر در موزه سینما
محمدرضا هدایتی و مرجانه گلچین «فرمول عشق» را کشف میکنند!
فراخوان مسابقه تبلیغات فجر چهلوسوم منتشر شد
بازیگران درجه یک بریتانیایی در سریال گای ریچی جمع شدند
«خانه عروسک: قسمت دوم» ۲ اجرایی شد
آغاز «منکشی» در عمارت نوفل لوشاتو
«دشت میخواند» موفق به کسب جایزه از جشنواره یوکی شد
مروری بر زندگی و آثار مارکو گریگوریان در موزه هنرهای معاصر تهران
اولین رویداد مشترک نقاشی ایرانی و خوشنویسی در خانه هنرمندان ایران
تصویر «امید» در بهارک
اصغر همت: نقش منفی وجود خارجی ندارد
شارون استون: آمریکاییها نادان و متکبر هستند
«قضیه تفنگ چخوف» به کرمان رسید
انتشار شماره جدید «سینما رسانه»
«ساز من» به یاد بابک بیات شنیدنی میشود
فراخوان مسابقه تبلیغات فجر چهل وسوم منتشر شد
افتتاح جشنواره تئاتر مقاومت در جوار مزار حاج قاسم سلیمانی
فراز و فرودهای «جوکر» از لودگی مردانه تا ظرافت طنز زنانه
روایت یک نقاش از سیدحسن نصرالله و تصویر ذهنیاش از فلسطین و لبنان
برگزاری جشنوارهای که به اقتباس در تئاتر میپردازد
ماجرای کشف یک گنج مدفون شده و دردسرهای یک سوژه غیرقانونی
توضیح روابط عمومی ساترا درباره توقف انتشار برنامه «اکنون»