میرنیوز
«محمود محمودی» تهیه کننده مسابقه تلویزیونی «دست فرمون» با اجرای «کامبیز دیرباز» درباره هدف از طراحی این مسابقه گفت: باید قبول کنیم که ماشین یکی از اعضای جذاب در خانوادهها است و همانقدر که ماشین به ما خدمات میدهد ما هم حواسمان به آن هست. در این میان تعدادی هم هستند که به عبارتی ماشین باز هستند و علاقه خاصی به ماشین دارند. ما هم از زمانی که دست فرمون را تولید کردیم به تعداد بالای این افراد و دنیای عجیب و غریبشان پی بردیم. همچنین تا به حال در تلویزیون به چنین موضوعی نپرداخته بودیم و میخواستیم مهارت رانندگی را به چالش بکشیم و در بستر دوم نیز آن را فرهنگسازی کنیم.
وی ادامه داد: روزی که تولید را شروع کردیم آرزویمان این بود که بعد از ساخت دست فرمون لااقل یک نفر از کشتههای تصادفهای رانندگی کم شود. برای مثال پژمان بازغی که مجری برنامه کودک شو بود، مهمان یکی از قسمتهای دست فرمون بود و در آن قسمت درباره مضرات حضور بچه در صندلی جلوی ماشین صحبت کرد و اطلاعات خوبی را آنهم با لحن صمیمی در اختیار مخاطبان قرار داد و بسیار هم موثر بود.
محمودی در پاسخ به اینکه چرا مجری «دست فرمون» را از بین مجریهای سیما انتخاب نکردید؟ گفت: چون تا به حال برنامهای در ژانر خودرو نداشتیم و باید مجری ورزشی برای این برنامه میآوردیم چراکه تا به حال فردی از مجریان سیما چنین برنامه ای اجرا نکرده بود و فقط آقای خراسانی بود که مسابقههای اتومبیلرانی را گزارش میکرد و چیزی فراتر از این در تلویزیون ندیده بودیم. به همین خاطر به دنبال این بودیم که یک بازیگر را برای اجرای دست فرمون دعوت کنیم. البته تنها بازیگرها گزینههای اول و آخرمان نبودند و به قهرمان اتومبیلرانی برای اجرای این برنامه هم فکر میکردیم. اما در هر حال چون کار تصویر انجام میدهیم باید به سمت چهرهها میرفتیم.
تهیه کننده برنامه «ساعت ۲۵ شب» در ادامه نیز عنوان داشت: یکی از ویژگیهای طراحی این برنامه به این صورت بود که با مخاطب صمیمی باشد و این موضوع از لحن مجری هم پیدا است و او هم ادبیات خاص خود را دارد. حتی ما به جایی رسیدیم که به راننده بگوییم شوفر!
وی درباره تفاوت در پوشش مجری در این برانمه با سایر برنامهها نیز گفت: حتی پوشش مجری ما نیز با دیگر برنامهها متفاوت است و کت و شلواری نیست و کاپشن چرم میپوشد که مخصوص دست فرمون است و از این طریق میخواستیم اتفاقهای جدیدی در برنامهسازی راه بیندازیم.
محمودی با بیان اینکه در ابتدای تولید چنین برنامهای ما را با دیگر برنامههایی که در همین ژانر در سایر کشورهای جهان ساخته شده مقایسه کردند، گفت: دست فرمون شبیه به هیچ یک از برنامههای دیگر نیست و برنامه ما مسابقه تلویزیونی با محوریت ماشین است.
این تهیه کننده درباره حضور «بهنام صفاریان» که قبلتر حرفه موسیقی را به طور تخصصی دنبال میکرد در این برنامه و به عنوان کارشناس اتومبیلرانی گفت: دوستی ما با بهنام و بهروز صفاریان به سالها قبل برمیگردد و زمانیکه تیتراژهای برنامههای تلویزیونی مشترکان را میساختند. این رفاقتها هم باعث شد تا بهنام صفاریان ایده اصلی این برنامه را به ما بدهد و ما به آن سمت برویم.
وی با اشاره به طراحی پیست این مسابقه تلویزیونی نیز اظهار داشت: در طراحی این پیست برخی موارد را آسیب شناسی کردیم که کجا ممکن است ماشین از خط خارج شود و در آن فضاها لاستیک گذاشتیم و کاملا ایمنی پیش رفتیم. البته قبل از شروع مسابقه ماشینها چک ایمنی و فنی هم میشوند.
محمودی با بیان اینکه این مسابقه اصلا مسابقه سرعت نیست، افزود: درست است که روی زمان امتیاز داده میشود، اما بیشترین سرعت مجاز ماشینها در این پیست ۵۰ کیلومتر بر ساعت است و اگر خدای نکرده اتفاقی بخواهد برای ماشینها بیفتد، قبل از آن به پایلوت میرسد و جلوی آن گرفته میشود.
این تهیه کننده درباره اینکه دست فرمون تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: فصل اول این برنامه ۵۲ قسمت است که اواخر اسفند ماه پخش آن به پایان میرسد. نوع چیدمان، هزینههای تولیدی و استقبالی که مردم از فصل اول این برنامه داشتند در تولید ادامه آن موثر خواهد بود.
وی درباره نحوه ثبت نام شرکتکنندههای این مسابقه نیز بیان داشت: برنامه ما سایتی دارد که از طریق شبکه نسیم اطلاع رسانی شده است و تنها ویژگی مخاطبان برای شرکت در این مسابقه، داشتن گواهینامه و شرط سنی بالای ۱۸ سال است.
تهیه کننده برنامه «با ما اینجا» درباره عدم حضور برنامهای شبیه به ساعت 25 در شبکههای سیما نیز گفت: آن زمان با اینکه ۷ سال این برنامه را روی آنتن داشتم، با تغییر مدیریت، به گروه دیگری سپرده شد. درست است همان زمان برنامههای شب کوک و رادیو هفت روی آنتن بود، اما «ساعت ۲۵» هم برنامه جدیدی بود و این برنامه تازه به بلوغ خوبی در ژانر خود نزدیک شده بود.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری فارس
خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی دار فانی را وداع گفت
نمایش آیینی «حریم» روی صحنه رفت
«جسدهای جاندار» مسعود کیمیایی تماشایی میشود
در این نمایش کمدی حرفهای جدی گفته میشود!
نیروهای داوطلب چطور در برگزاری یک جشنواره مشارکت میکنند؟
ساترا برای ممیزی آثار شبکه نمایش خانگی هزینه میگیرد؟
بررسی درجهبندی سنی سینما در یک برنامه رادیویی
انتصاب جدید در شبکه دو سیما
معرفی آثار بخش نمایشهای صحنهای جشنواره تئاتر «سودای عشق»
نمایش «ره صدساله» در تماشاخانه سنگلج
«سورنا در کارخانه اسباببازی» به تالار هنر رسید
«رفتن»، «رومئو و ژولیت» و «من کُشی» در عمارت نوفللوشاتو
رونمایی از یک چالش بزرگ در نوازندگی
ناگفتههایی از مدرسه مروی تهران در یک مستند
انتشار لوگوی نمایش میدانی امین زندگانی
امیرمهدی ژوله با «ملاقات با جادوگر» به اکران آنلاین میآید
پایان بازبینی آثار نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق
راهیابی «آوای ابرها» به جشنواره حقوق بشر اردن
«آبی روشن» مسافر نیجریه شد
«۱۲ زن خشمگین» خوانش میشود
زوج مستندساز نامزد دریافت تندیس بوف طلایی جشنواره مسکو شدند
فصل سوم «آقای قاضی» و تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
تمدید فراخوان تولید و اجرای نمایش در مرکز تئاتر کانون
پیام معاون هنری وزیر ارشاد به نوزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز
«هفتاد سی» هم به چرخه رقابت کمدیها پیوست
نمایشنامههای تئاتر مقاومت نباید سفارشی باشند
فصل سوم «آقای قاضی» و تولید سیتکام و تله تئاتر توسط سیمرغ
یک دعوت برای شنیدن ایدههای جدید در موسیقی!
برگزیدگان جشن حافظ مشخص شدند/ تجلیل از یک بازیگر پیشکسوت
برندگان جشن حافظ مشخص شدند/ تقدیر از یک بازیگر پیشکسوت