میرنیوز
«محمود محمودی» تهیه کننده مسابقه تلویزیونی «دست فرمون» با اجرای «کامبیز دیرباز» درباره هدف از طراحی این مسابقه گفت: باید قبول کنیم که ماشین یکی از اعضای جذاب در خانوادهها است و همانقدر که ماشین به ما خدمات میدهد ما هم حواسمان به آن هست. در این میان تعدادی هم هستند که به عبارتی ماشین باز هستند و علاقه خاصی به ماشین دارند. ما هم از زمانی که دست فرمون را تولید کردیم به تعداد بالای این افراد و دنیای عجیب و غریبشان پی بردیم. همچنین تا به حال در تلویزیون به چنین موضوعی نپرداخته بودیم و میخواستیم مهارت رانندگی را به چالش بکشیم و در بستر دوم نیز آن را فرهنگسازی کنیم.
وی ادامه داد: روزی که تولید را شروع کردیم آرزویمان این بود که بعد از ساخت دست فرمون لااقل یک نفر از کشتههای تصادفهای رانندگی کم شود. برای مثال پژمان بازغی که مجری برنامه کودک شو بود، مهمان یکی از قسمتهای دست فرمون بود و در آن قسمت درباره مضرات حضور بچه در صندلی جلوی ماشین صحبت کرد و اطلاعات خوبی را آنهم با لحن صمیمی در اختیار مخاطبان قرار داد و بسیار هم موثر بود.
محمودی در پاسخ به اینکه چرا مجری «دست فرمون» را از بین مجریهای سیما انتخاب نکردید؟ گفت: چون تا به حال برنامهای در ژانر خودرو نداشتیم و باید مجری ورزشی برای این برنامه میآوردیم چراکه تا به حال فردی از مجریان سیما چنین برنامه ای اجرا نکرده بود و فقط آقای خراسانی بود که مسابقههای اتومبیلرانی را گزارش میکرد و چیزی فراتر از این در تلویزیون ندیده بودیم. به همین خاطر به دنبال این بودیم که یک بازیگر را برای اجرای دست فرمون دعوت کنیم. البته تنها بازیگرها گزینههای اول و آخرمان نبودند و به قهرمان اتومبیلرانی برای اجرای این برنامه هم فکر میکردیم. اما در هر حال چون کار تصویر انجام میدهیم باید به سمت چهرهها میرفتیم.
تهیه کننده برنامه «ساعت ۲۵ شب» در ادامه نیز عنوان داشت: یکی از ویژگیهای طراحی این برنامه به این صورت بود که با مخاطب صمیمی باشد و این موضوع از لحن مجری هم پیدا است و او هم ادبیات خاص خود را دارد. حتی ما به جایی رسیدیم که به راننده بگوییم شوفر!
وی درباره تفاوت در پوشش مجری در این برانمه با سایر برنامهها نیز گفت: حتی پوشش مجری ما نیز با دیگر برنامهها متفاوت است و کت و شلواری نیست و کاپشن چرم میپوشد که مخصوص دست فرمون است و از این طریق میخواستیم اتفاقهای جدیدی در برنامهسازی راه بیندازیم.
محمودی با بیان اینکه در ابتدای تولید چنین برنامهای ما را با دیگر برنامههایی که در همین ژانر در سایر کشورهای جهان ساخته شده مقایسه کردند، گفت: دست فرمون شبیه به هیچ یک از برنامههای دیگر نیست و برنامه ما مسابقه تلویزیونی با محوریت ماشین است.
این تهیه کننده درباره حضور «بهنام صفاریان» که قبلتر حرفه موسیقی را به طور تخصصی دنبال میکرد در این برنامه و به عنوان کارشناس اتومبیلرانی گفت: دوستی ما با بهنام و بهروز صفاریان به سالها قبل برمیگردد و زمانیکه تیتراژهای برنامههای تلویزیونی مشترکان را میساختند. این رفاقتها هم باعث شد تا بهنام صفاریان ایده اصلی این برنامه را به ما بدهد و ما به آن سمت برویم.
وی با اشاره به طراحی پیست این مسابقه تلویزیونی نیز اظهار داشت: در طراحی این پیست برخی موارد را آسیب شناسی کردیم که کجا ممکن است ماشین از خط خارج شود و در آن فضاها لاستیک گذاشتیم و کاملا ایمنی پیش رفتیم. البته قبل از شروع مسابقه ماشینها چک ایمنی و فنی هم میشوند.
محمودی با بیان اینکه این مسابقه اصلا مسابقه سرعت نیست، افزود: درست است که روی زمان امتیاز داده میشود، اما بیشترین سرعت مجاز ماشینها در این پیست ۵۰ کیلومتر بر ساعت است و اگر خدای نکرده اتفاقی بخواهد برای ماشینها بیفتد، قبل از آن به پایلوت میرسد و جلوی آن گرفته میشود.
این تهیه کننده درباره اینکه دست فرمون تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: فصل اول این برنامه ۵۲ قسمت است که اواخر اسفند ماه پخش آن به پایان میرسد. نوع چیدمان، هزینههای تولیدی و استقبالی که مردم از فصل اول این برنامه داشتند در تولید ادامه آن موثر خواهد بود.
وی درباره نحوه ثبت نام شرکتکنندههای این مسابقه نیز بیان داشت: برنامه ما سایتی دارد که از طریق شبکه نسیم اطلاع رسانی شده است و تنها ویژگی مخاطبان برای شرکت در این مسابقه، داشتن گواهینامه و شرط سنی بالای ۱۸ سال است.
تهیه کننده برنامه «با ما اینجا» درباره عدم حضور برنامهای شبیه به ساعت 25 در شبکههای سیما نیز گفت: آن زمان با اینکه ۷ سال این برنامه را روی آنتن داشتم، با تغییر مدیریت، به گروه دیگری سپرده شد. درست است همان زمان برنامههای شب کوک و رادیو هفت روی آنتن بود، اما «ساعت ۲۵» هم برنامه جدیدی بود و این برنامه تازه به بلوغ خوبی در ژانر خود نزدیک شده بود.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری فارس
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان