میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، مراسم یادبود زنده یاد محمد ابوالحسنی امروز نهم فروردین با حضور برخی از کارگردانان حوزه انیمیشن و همچنین جمعی از مدیران به صورت آنلاین برگزار شد.
بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» در این مراسم بیان کرد: سلام میگم خدمت همه کسانی که در این مراسم حضور دارند و خدمت خانواده او تسلیت می گویم. برای همه ما که او را میشناختیم هنوز باور کردنی نیست. او تکیه گاه بود و همه ما دستمان رو به سوی او دراز بود و ازاو کمک میخواستیم و در هر مشکلی میماندیم چه مادی چه معنوی او مشکلات را حل میکرد بسیار باقدرت بود و اعتماد به نفس میگرفتید.
وی ادامه داد: همه جا نوعی لبخند داشت و هر چه میگفتید میگفت درست میشود. امکان نداشت در این ۱۶ سال که در خدمت او بودم مشکلی مطرح شود و او امیدواری ندهد و مشکل را حل نکند.
عظیمی اظهار کرد: اگر مشکل به ظاهر حل نشدنی بود او اینقدر مثبت بود که مشکل بسیار عادی میشد. خدا رحمتش کند اصلاً رفتنش باورکردنی نیست، در این زندگی ۵۴ سالهام رفتن دو نفر برایم باورنکردنی نبود، با وجود اینکه بسیاری از فامیل و دوستانم را از دست دادهام. اولین نفر علی معلم بود و دومین نفر ابوالحسنی و جالب است که این دو خلی شبیه هم بودند هر دو ستون و روزی رسان بودند و هر دو جریان ساز بودند. هنوز وقتی می بی نم زدهاند مرحوم معلم باور نمیشود ابوالحسنی هم همینطور است. هر لحظه که ادم عکس او را می بیند میگوید مگر میشود او رفته باشد.
وی در بخش دیگر بیان کرد: بارزترین ویژگی او که به گمانم همه بگویند همین است که مثل تکیه گاه و کوه پشت فرد بود. وقتی صحبت میکردید لبخند میزد و میگفت حل میشود.
عظیمی در پایان عنوان کرد: امیدوارم فرزندان او مثل پدرشان راهشان را ادامه دهند. خداوند به خانواده او صبر بدهد.
حسین شیخ الاسلامی مشاور حوزه کارافرینی نیز گفت: بیشترین تاثیری که از او میشناختند در حوزه پویانمایی بود با این حال دایره تاثیر او در سینما و حوزههای مختلف بود. زحمت او در حوزه شتابدهی و سامان دهی در حوزه کارآفرینی و نزدیک به ۳۰ سفر مختلف در استانها و پیدا کردن نیروهای آماده به کار بود.
تاثیرگذاری روی فرهنگ و مدیران و مردم
روانبخش صادقی عضو هیات مدیره خانه سینما نیز در سخنانی بیان کرد: او مردی چند وجهی بود وقتی با او حرف میزدید وقت کم میآورد چون دائم فکر خلاقه داشت.
وی ادامه داد: اقای ابوالحسنی در سال ۹۳ یک روز دیدمش واژه دیرین دیرین را تکرار میکرد و بعد از من درباره این اسم پرسید. به نظرم تاثیری که روی انیمیشن گذاشت جدا بود و حتی روی فرهنگ و مدیران تاثیر داشت. در هر ادارهای پا گذاشت مدیران را قانع کرد تا وارد فرهنگسازی با مدل جدید شود.
روانبخش صادقی یادآو شد: او باید در حیطه کلان مدیر میشد که در بهره وری از بهترینها موفق بود. اگر روی صنعت هم دست میگذاشت موفق بود. متاسفانه قدر این افراد را نمیدانیم باید اینها را جذب کرد تا از انها تکثیر شود.
وی با اشاره به اینکه محمد ابوالحسنی دوست داشت در سینما بیشتر ورود کند، گفت: «تهران ۱۵۰۰» به نسبت زمان خودش هم خوب فروش کرد هم ایده و فکر آن خیلی خوب بود. او جزو کسانی است که اگر بیشتر وقت داشت در سینما بیشتر ورود میکرد و اتفاقات عجیبی را رقم میزد. من خیلی ناراحتم و فکر میکنم کسی مثل او نخواهد رفت. او همیشه زنده است. محصولاتی داشت که اگر به منصه ظهور برسد ماندگار خواهد دبود. نام نیک و فرهنگسازی او و اتفاقاتی که رقم زده است حتماً جریان دارد.
روانبخش صادقی اظهار کرد: ای کاش در سیستم کلان مدیریتی کشور بتوانیم چنین افرادی را جذب کنیم. او میخواست «دیرین دیرین» را در شهرهای مختلف و با گویشهای مختلف گسترش دهد و سفرهای مختلفی کرد. با این حال به نظرم کسی مثل او دست تنها میماند.
معماهایی را حل کرد که خیلیها نه شهامت و امکانش را نه انرژی آن را داشتند
امیر سحرخیز کارگردان انیمیشن نیز در سخنانی بیان کرد: او معماهایی را حل کرد که خیلیها نه شهامت و امکانش را نه انرژی آن را داشتند. من فقط با تصور او کلمه انرژی به ذهنم میرسد. او شهامت و انرژیای تمام نشدنی داشت.
وی ادامه داد: تولید سینمایی انیمیشن تا قبل از «تهران ۱۵۰۰» کمی دور از دسترس بود. یا «وب سری» که با انیمیشنهای «دیرین دیرین» امکانپذیر شد قبلاً شناخته شده نبود.
سحرخیز در پایان سخنانش بیان کرد: به نظرم مهمترین اتفاق این است که نباید بگذاریم مسیرهایی را او که باز و روشن کرد متوقف بماند.
منبع : خبرگزاری مهر
برگزیدگان جشنوارههای هنری سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ معرفی شدند
موافقت ۷۰ درصدی مخاطبان با قانونمندی فضای مجازی
تلاش ریچارد کلایدرمن برای برگزاری کنسرت در ایران
شهرام شکیبا مهمان امشب «یکی از ما»
تجلی موسیقی کلاسیک ایرانی در ۲ جشنواره جهانی کشور چین
نوزدهمین سالگرد مرتضی ممیز برگزار میشود
«جوکر، جنون مشترک»؛ درامی روانکاوانه از زندگی یک شورشی
در ۲ ماه ۱۰۰ محتوای مجرمانه را حذف و اصلاح کردیم!/ ۲۰ سکو مسدود شدند
پای «جامجم» به ممیزی باز شد
معاون امور هنری مشاوران خود را در جشنوارههای فجر معرفی کرد
فراخوان همایش ملی «نظریههای تاریخنگاری و هنر ایران» منتشر شد
داوود نماینده: خدا مرا دوست داشت که گوینده روایت زندگی یک شهید شدم
فارابی و دست خالی ارشاد در انتصابات
دلیل مهاجرت معکوس روحانیون دهه هفتادی!
حضور ۴۵ عکاس ایرانی در نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی عکس چین
سریال «حکایت های کمال» به فصل سوم میرسد؟
موفقیت عکاس ایرانی در یک مسابقه بین المللی عکاسی
معرفی شورای جدید سیاستگذاری هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر
مستندهای کوتاه بخش بینالملل «سینماحقیقت» مشخص شدند
رونمایی از مستند «رویای فرهاد» در خانه هنرمندان ایران
چین در دومین اجلاس لیانگژو میزبان رئیس فرهنگستان هنر شد
برگزاری کارگاه آموزشی صدابرداری استودیویی در خانه موسیقی
«منظری دیگر» در لاله تماشایی میشود
تمدید کنسرت «چهارگان» از پروژه «طرز تازه» در تالار رودکی
«آذر هفت صبح»؛ ماجرای ۵ جوان که در یک تصمیم گیری زندگیشان را نابود میکنند
وعده ریچارد کلایدرمن برای کنسرت در ایران
داریوش فرهنگ: سعی کردم کارهای دمدستی انجام ندهم
اجرای پروژه موسیقایی «درنگ» در تالار رودکی تهران
جشنواره رسانهای «سما» صاحب دبیرخانه دائمی میشود
انتشار سه پروژه جدید موسیقایی در بازار کم رونق آلبومها