میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار از آثار حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر عصر امروز ۱۴ بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این نشست هوتن شکیبا در پاسخ به اینکه فکر میکند آیا این همکاری مجدد با نرگس آبیار منجر به دریافت سیمرغ دیگری برای او میشود، بیان کرد: نمیدانم این همکاری دوباره سیمرغ میآورد یا نه ولی فیلم رسالتی داشت که انجام داده امیدوارم خوب دیده و منصفانه قضاوت شود.
الناز شاکردوست هم در پاسخ به همین سوال بیان کرد: گرفتن سیمرغ برای همه مهم است میخواستیم صدای یک سری از زنان باشیم که دستشان به جایی نمیرسد و اینکه تاثیری داشته باشیم بزرگترین جایزه برای من است.
در ادامه نرگس آبیار درباره صدای نامناسب این فیلم در سالن اصحاب رسانه اظهار کرد: این سالن، سالن خوبی نیست. ما که فیلمنامه را نوشته و اجرا کردیم گاهی دیالوگها را متوجه نمیشدیم. اگر دوره بعدی جشنواره اینجا برگزار شد امیدوارم این موضوع برطرف شود.
گلاره عباسی دیگر بازیگر این فیلم گفت: این نقش چالش زیادی برای من داشت. کار کردن با خانم آبیار همیشه خیلی جذاب است. برای من هم نقش متفاوتی بود چون از طبقهای متفاوت بود ما میخواستیم به شکلی این نقش را طراحی کنیم که تا حالا از من دیده نشده است امیدوارم باورپذیر هم شده باشد. به خاطر این نقش ده کیلو چاق شدم.
هوتن شکیبا درباره ایفای این نقش متفاوت اظهار کرد: من سعی کردم چالشی برای خودم ایجاد کنم، این افزایش وزن بود و در دوران قرنطینه که باشگاهها بسته بود به صورت سنگین ورزش کردم در حین فیلمبرداری به لحاظ فیزیکی خیلی سختی داشتیم.
آبیار درباره نسبت فیلم ابلق با جامعه امروز توضیح داد: هنرمند آیینه جامعه است اگرچه نشان دادیم که کاراکتر اصلی سکوت میکند و مصلحت را انتخاب میکند ولی میگوییم مصلحت یک مسکن موقت است اما هنوز آن زیر موشها زندگی میکنند و همان شرایط حاکم است. راحله قصه ما انتخاب میکند که دروغ بگوید، جبر محیط او را وادار نمیکند. او حاضر است جان بدهد تا حرف او را بپذیرند اما وقتی آدمها را میبیند، انتخاب میکند مصلحت را پیش بگیرد این داستان آدمها در یک شرایط پیچیده است. این داستان تنها مختص ایران نیست برای همه جهان است. ما این سوال را میپرسیم که حقیقت درست تر است یا مصلحت من راهکاری هم ارایه ندادم فقط مشکل را نشان دادم.
آبیار درباره نمادین بودن فیلم توضیح داد: نماد در فیلمهای من همیشه هست البته نه اینطور که گل درشت باشد بلکه تنیده در فیلم است. اگر نام این نمادها را اشیا بگذاریم که کاراکتر و تفسیر دارند باید بگویم بله من معمولاً این عناصر را در فیلمهایم دارم.
وی افزود: فیلمنامه اولیه را پریسا کرزیان نوشته بود که برایم جذاب بود. ما تصمیم گرفتیم روی این فیلمنامه کار کنیم و بارها و بارها بازنویسی شد دوست دارم کار اقتباسی کنم رمانها و کتابهای جذابی داریم که حیف است زمین بماند در اینجا هم دوست داشتم نگاه خودم را در فیلمنامه داشته باشم.
منبع : خبرگزاری مهر
عکسهای میشل ستبون عکاس فرانسوی در نیاوران
رونمایی از پوستر کمدی «دایناسور»
در شبی ضدترامپی نویسندگان آمریکا به «آنورا» و «شوگان» جایزه دادند
نمایشنامهخوانی «باغوحش شیشهای» در سالن نمایش آریا
«عرفان» اجراهای فجر چهلم را تمام میکند
طنین نوای آذری در کهریزک
از ستارهباران شدن سالن تا نوازندههایی که بهتر از خواننده کار کردند!
«آوای رکنی» در نیاوران مینوازند
نواختن زنگ پایانی «موسیقی فجر» با حضور بزرگان موسیقی
«گرامر» در مجموعه تئاتر لبخند
شاپور عظیمی منتقد سینما درگذشت
تبریک تولد علی زندوکیلی وسط اجرای کنسرت جشنواره موسیقی!
حقیقتی که تئاتر از جنگ جهانی دوم فاش میکند!
سعید رشتیان: آثار مستند در جشنواره فجر آینده فراخوان مستقل داشته باشند
متن سریال «انگل» در حال نوشته شدن است
سرپرست گروه موسیقی «هیلان»: درباره کیفیت اجرای گروهمان ادعا داریم
«بچه مردم» منتخب هیئت داوران جایزه «پارسی جان» شد
ساخت «یه قل، دو قل» با اجرای مهران مدیری مجوز گرفت
روزنامه آگاه درباره «تاسیان» چه نوشت؟
بازدید هیئت سینمایی هند از موزه سینما
توقف یک هفتهای اجرای «مثلث» به دلیل مصدومیت بازیگر نمایش
نادره رضایی: آثار هنری معاصر بیانگر کلافهای پیچیدهای در زندگی مدرن هستند
رقابت «در انتهای شب» با آثار جهانی در جشنواره فرانسه
توقف یک هفتهای اجرای «مثلث» به دلیل مصدومیت کارگردان و بازیگر نمایش
از یک سالن صدای کوک تا تیپ بد دهه شصتیها در کنسرت گرشا رضایی!
«مادرم بلوط» روی پرده میرود
«مثل ساحل آرام» به خانه هنرمندان میآید
تمدید نمایش «بونکر دوم-شکارچی و قطار» به مدت محدود
صابر ابر مخاطبان را «به صرف بورش بدون خون» دعوت میکند
اجراهای خیابانی چهلمین جشنواره موسیقی فجر شروع شد