میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، فرانک دارابونت دعوی حقوقی خود را بر سر سهمی که از سریال «واکینگ دد» باید نصیبش میشده، ادامه میدهد. وی نخستین بار در سال ۲۰۱۳ شکایت کرد و گفت باید ۲۸۰ میلیون دلار دریافت کند چون کارمزدی که شبکه برای او در نظر گرفته بسیار پایین است. در سال ۲۰۱۸، او یک شکایت دیگر ثبت کرد و گفت باید از اقلام سودزای دیگر از جمله ویدیوهای خانگی و کالاهای مرتبط هم پول دریافت کند.
دارابونت و ایامسی سر این مسئله تفاهم ندارند که تعریف درآمدی او تحت قراردادش چطور باید انجام شود و ایامسی قبول ندارد که دارابونت «خدمات تهیهکنندگی و اجرایی برای تمام اپیزودهای فصل دوم» را ارایه داده باشد.
بعد از یک پیروزی بزرگ در نبردی مشابه مقابل رابرت کرکمن خالق کمیک بوکهایی که سریال «واکینگ دد» بر پایه آن ساخته شده و چهار ذینفع دیگر، ایامسی خواستار بررسی دوباره پرونده دارابونت است.
یکی از مسائل اصلی مورد بحث در دور جدید دعوی قضایی بین دارابونت و ایامسی، تعریف این شبکه از میزان درآمد دریافت خالص تنظیمشده یا MAGR است.
قاضی جوئل ام. کوهن در جدیدترین نظرات خود در مورد این پرونده نوشته است: «تعیین اینکه آیا ایامسی عملکردی غیرمنطقی یا بدطینت در ارتباط با تعریف و اعمال MAGR داشته تا بتواند شرایط منصفانه قراردادی را زیر پا بگذارد مسئلهای است که نیازمند ارایه حقایق و شواهد دقیقتر به دادگاه است.»
اورین اسنایدر وکیل شبکه ایامسی در این پرونده ابراز امیدواری کرد که پروسه قضایی به نفع موکلش پیش برود و گفت تا به حال تعدادی از ادعاهای دارابونت در این پرونده رد شده است.
وی گفت: ما مطمئن هستیم در این دادگاه پیروز میشویم، درست همانطور که چند ماه پیش در پرونده کرکمن در لس آنجلس پیروز شدیم.
اما دیل کینسلا وکیل دارابونت گفت ایامسی تا به حال تلاش داشته از دادگاه اجتناب کند و جدیدترین نظرات قاضی به این معنی است که شبکه دیگر نمیتواند این کار را بکند.
در ماه آوریل جلسات دادگاه این پرونده ادامه پیدا میکند.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان