میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، تام هنکس در مصاحبهای که به تازگی انجام داده و در آن به معرفی فیلم جدیدش با عنوان «خبرهای جهان» پرداخته است به تاثیرات کووید ۱۹ بر سالنها و فیلمهای سینمایی هم پرداخته و درباره تغییر زمان پخش فیلمها و پخش آنها در سرویسهای استریمینگ صحبت کرده است.
هنکس با اشاره به پخش فیلمها به صورت آنلاین، گفت: در هرحال یک تغییر عمیق ایجاد شد که البته این تغییر از پیش در حال شکل گرفتن بود.
وی در ادامه افزود: آیا سالنهای سینماها هنوز وجود دارند؟ طبیعی است، آنها خواهند ماند. از برخی جهات، فکر میکنم سینماداران وقتی سینماها دوباره باز شوند، این آزادی را دارند که انتخاب کنند چه فیلمهایی را پخش کنند.
بازیگر برنده اسکار در توضیحات بیشتر تاکید کرد که سینماها گزینه عالی برای نمایش فیلمهایی با بودجه بزرگ مانند فیلمهایی هستند که در جهان مارول اتفاق میافتند و همین فیلمها هستند که بر سینماها حکمرانی میکنند.
تام هنکس عنوان کرد که فیلمهای دنبالهدار معمولاً با توجه به صفحه نمایش بزرگ ساخته میشوند در حالی که بسیاری از فیلمهای کوچکتر یاد میگیرند که به تدریج خود را با صفحه نمایش کوچک سازگار کنند.
این بازیگر افزود: شما میخواهید فیلمهای دنبالهدار و بزرگ را در صفحه بزرگ ببینید، زیرا تماشای آنها روی کاناپه خانه شما ممکن است به نوعی جذابیتهای بصری آنها را کاهش دهد ولی تغییراتی که توسط کووید ۱۹ به وجود آمده است شبیه قطاری است که دارد به آرامی میآید. فکر میکنم نتیجه آن تماشای شمار زیادی از فیلمها فقط به صورت سرویسهای آنلاین خواهد بود. فکر هم میکنم خوب خواهد بود که آنها را به این صورت ببینیم زیرا در واقع برای تماشا در تلویزیونهای عریض خانه ساخته میشوند.
با تصمیم جدید کمپانی برادران وارنر برای نمایش فیلمهای سینمایی همزمان در سرویسهای آنلاین، صنعت فیلم با مشکل روبرو شده است. بسیاری از کارگردانها و سینماداران از نمایش «ماتریکس ۴» و «تل ماسه» همزمان به صورت آنلاین انتقاد کردهاند.
دنی ویلنوو کارگردان به تازگی تاکید کرد که سینما و پرده بزرگ چیزی بیش از یک تجارت است و باید به تاثیر هنری آن و گردآوردن انسانها در کنار هم برای تجلیل از انسانیت فکر کرد.
وی گفت: به همدلی در سینما باید به عنوان یکی از آخرین تجربههای جمعی هنری و فردی نگاه کرد.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان