میرنیوز
اقبال واحدی مجری باسابقه تلویزیون که این روزها با برنامه «مستقیم آبادی» به دل روستاها میرود و از کسب و کار در روستاها میگوید درباره اجرا و حضور در این باره به خبرنگار مهر گفت: همه برنامههای که من در تلویزیون اجرا میکنم علاقه و انتخاب خودم بوده است الان هم فکر میکنم روستاهای ما مظلوم واقع شدهاند و اگر کسی بتواند برای ارتقای سطح اقتصادی، معیشتی روستا کار کند اهمیت دارد.
وی با اشاره پیشینه این برنامه اظهار کرد: من «مستقیم آبادی» را از سال ۸۶ اجرا کردهام که آن زمان در گروه جهاد تولید میشد و وقتی آن گروه حذف شد این برنامه هم متوقف شد و الان گروه اقتصاد در شبکهها وجود دارد و من هم با این برنامه در این گروه بازگشتهام.
واحدی در واکنش به پیشینهای که در اجرا دارد اما کمتر در برنامههای تلویزیونی دیده میشود پاسخ داد: همیشه همین بوده است عدهای کار میکنند تاریخ مصرف آنها میگذرد و جوانها میآیند. در عین حال سیستم رسانه برای جذب مخاطب و مشتری مجبور به نوآوری است و یکی از نوآوریها این است که به جای اینکه برنامهای بسازند که مخاطب جذب کند و مجری را هم بالا بکشد مجریای میآورند که برنامه را بالا ببرد و بیننده پیدا کند.
وی اضافه کرد: به همین دلیل است که از هنرپیشهها کمک میگیرند یعنی تهیهکننده خود را راحت میکند و سراغ بازیگری میرود که در سینما و تلویزیون زحمت کشیده است تا با استفاده از شهرت آن بازیگر، مشتریاش زیاد شود. البته این را بد نمیدانم اما در عین حال در همین فضای صنعتی و مالی باید متوجه مخاطب هم بود، برای او محتوای غنی تولید کرد و مخاطب را به صورت روحی و فرهنگی هم تقویت کرد و زمانی را که به او میفروشیم باید ارزشش را داشته باشد.
واحدی تصریح کرد: ما به معاد اعتقاد داریم و آنجا حتماً باید پاسخگو باشیم که چقدر برنامههایمان برای مخاطب سودمند بوده است. به ویژه که اگر میلیونها نفر پای برنامهای بنشینند و بعد از یک ساعت صرفاً دو دقیقه بحث سودمند داشته باشد کم فروشی شده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود درباره کسب و کار در روستاها عنوان کرد: اعتقادم این است که میشود به روستا رفت، پولدار شد، در رفاه زندگی کرد و مرفه بود و الان زوجهایی در روستاها هستند که با این رفاه زندگی میکنند.
واحدی که سفرهای مختلفی را برای اجرای برنامهاش به روستاها داشته است، گفت: قرار نیست وقتی از روستا حرف میزنیم یاد کاهگل بیفتیم الان هم میخواهیم بگوییم در عین اینکه ثروت در روستاها هست اما به درستی از آن استفاده شود و شبیه زندگیهای آپارتمانی شهری نشود. زندگی در روستا میتواند آرامتر و حتی لذتبخشتر باشد؛ صبح با صدای جیکجیک پرنده و صدای گوسفند از خواب بیدار میشوید تا صدای بوق ماشین و زمان رسیدن به محل کار پنج دقیقه میشود تا اینکه بخواهید دو ساعت در ترافیک بمانید و علاوه بر اینها همان امکانات رفاهی و وسایل زندگی شهری را هم دارید.
وی با اشاره به اهداف این برنامه گفت: یکی از اهداف اصلی این برنامه با نشان دادن افراد موفق کاری و مالی در روستا تشویق جوانان برای انتخاب رشتههایی در رابطه با تولیدات روستایی است.
واحدی در پایان یادآور شد: امیدوارم ما هم در دوران کرونا عضو سربازان جبهه سلامت از حیث تولید برنامه برای پر کردن مفید وقت مردم باشیم. خوشبختانه در بیشتر روستاها وضعیت نارنجی است اما باز هم رعایت میکنیم.
منبع : خبرگزاری مهر
پایان بازبینی آثار نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق
راهیابی «آوای ابرها» به جشنواره حقوق بشر اردن
«آبی روشن» مسافر نیجریه شد
«۱۲ زن خشمگین» خوانش میشود
زوج مستندساز نامزد دریافت تندیس بوف طلایی جشنواره مسکو شدند
فصل سوم «آقای قاضی» و تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
تمدید فراخوان تولید و اجرای نمایش در مرکز تئاتر کانون
پیام معاون هنری وزیر ارشاد به نوزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز
«هفتاد سی» هم به چرخه رقابت کمدیها پیوست
نمایشنامههای تئاتر مقاومت نباید سفارشی باشند
فصل سوم «آقای قاضی» و تولید سیتکام و تله تئاتر توسط سیمرغ
یک دعوت برای شنیدن ایدههای جدید در موسیقی!
برگزیدگان جشن حافظ مشخص شدند/ تجلیل از یک بازیگر پیشکسوت
برندگان جشن حافظ مشخص شدند/ تقدیر از یک بازیگر پیشکسوت
خودداری اپل از همکاری مجدد با جرج کلونی و برد پیت در «گرگها»
«شوق پرواز» به کلک خیال رسید
نمایش آثار ۶۰ هنرمند در گالری کوشک باغ هنر
بررسی چالشهای تأمین بودجه آموزش و پرورش در«پرسشگر»
پخش برنامه سروش صحت از ۶ آذر
اجرای نوانمایش «جیمنون» در برج میلاد
آغاز پخش فصل جدید «جشنواره قرآنی صد» از امروز
نتانیاهو و گالانت زندانی در میدان فلسطین
فرزاد موتمن: «لاتبازی» فضای سینمای اجتماعی را در بر گرفته است
«در آغوش درخت» یک جایزه جهانی گرفت
برگزاری آیین یادبود زینب علیپور طهرانی در مسجد بلال صداوسیما
شب یادبود احمد آقالو توسط «خانه عروسک: قسمت دوم» برگزار شد
معرفی آثار راه یافته در بخش خیابانی جشنواره تئاتر «سودای عشق»
آغاز نخستین همکاری مشترک «کماکان» و «ایستگاه»
فرزاد موتمن: لاتبازی فضای سینمای اجتماعی را در بر گرفته است
«مارمولکایa+b+c/d» به صحنه میآید