میرنیوز
فرزاد طالبی دبیر سومین سمپوزیوم مجسمهسازی مفاخر ایران درباره برپایی این دوره سمپوزیوم با توجه به حواشی پیش آمده در دوره قبل و برای جلوگیری از تکرار آنها به خبرنگار مهر گفت: پیش از برنامهریزی برای برگزاری سمپوزیوم سوم مطالعه و ارزیابیهایی از برپایی دورههای گذشته سمپوزیوم مجسمهسازی انجام شد و برنامهریزیها بر همین اساس صورت گرفت و سعی شد که دیگر شاهد چنین حواشی نباشیم.
وی درباره معیارهای انتخاب هنرمندان مجسمهساز برای ساخت سردیسها بیان کرد: در فراخوان سمپوزیوم سوم از هنرمندان خواستیم که رزومه خود را مرتبط با ساخت مجسمه فیگوراتیو برای ما ارسال کنند و بر این اساس، هنرمندانی انتخاب شدند که آثار قابل قبولی در حوزه مجسمهسازی داشتند.
طالبی تاکید کرد: برای اینکه صرفاً بر رزومه هنرمندان متکی نباشیم، هنرمندان حاضر در سمپوزیوم ملزم به ساخت یک ماکت و ارسال آن برای هیأت داوری بودند که تفاوت عمده این دوره نسبت به قبل همین امر است.
وی تصریح کرد: در این روند، ماکتها یک بار مورد داوری قرار گرفتند تا در صورت وجود ایراد در ماکتها، با هنرمند در میان گذاشته شود. همچنین توانمندی هنرمندان بر پایه ماکت ارسالی مورد بررسی قرار گرفت.
دبیر سومین سمپوزیوم مجسمهسازی مفاخر ایران با تاکید بر حضور اساتید برجسته مجسمهسازی در این دوره سمپوزیوم، گفت: در این دوره سمپوزیوم، فضا برای حضور اساتید باز شد و از تجربه و حضور اساتید برجسته مجسمهساز در حوزه فیگوراتیو به صورتی فعال و پررنگ بهره میگیریم که از جمله آنها میتوان به آقایان نجیبی، گروسیان، معماریان، عارفی منش، غنچه پور، قشقایی و بزرگواران دیگر اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه هنرمندان مجسمهساز به شخصیت مفاخر نزدیکتر شوند، زمانبندی را تغییر دادیم تا فرصت بیشتری برای هنرمندان وجود داشته باشد. همچنین با خانوادههای مفاخر نیز تعامل صورت گرفت که هنرمندان با این شخصیتها بیشتر نزدیک شوند.
طالبی درباره نحوه داوری آثار نیز گفت: در داوریهای نهایی نیز ضمن اینکه هر اثر هنری مسائل خاص خودش را دارد اما با همان دید هنری، سختگیریهایی اتفاق افتاد تا کارهایی که در سطح شهر نصب میشوند از کیفیت بالایی برخوردار باشند. اعضای شورای سیاستگذاری و داوران به صورت آنلاین بر پدید آمدن اثر نظارت داشتند، چراکه هنرمندان در کارگاههای شخصی خود مشغول کار بودند و داوران نیز به صورت آنلاین از مراحل ساخت اثر بازدید میکردند.
وی، در پایان سومین سمپوزیوم مجسمهسازی مفاخر ایران را تجربهای جدید برشمرد و افزود: این دوره سمپوزیوم از هر نظر تجربه جدیدی به حساب میآید و امیدواریم که آثار قابل قبولی نیز برای نصب در سطح شهر حاصل شود.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان