میرنیوز
فرزاد طالبی دبیر سومین سمپوزیوم مجسمهسازی مفاخر ایران درباره برپایی این دوره سمپوزیوم با توجه به حواشی پیش آمده در دوره قبل و برای جلوگیری از تکرار آنها به خبرنگار مهر گفت: پیش از برنامهریزی برای برگزاری سمپوزیوم سوم مطالعه و ارزیابیهایی از برپایی دورههای گذشته سمپوزیوم مجسمهسازی انجام شد و برنامهریزیها بر همین اساس صورت گرفت و سعی شد که دیگر شاهد چنین حواشی نباشیم.
وی درباره معیارهای انتخاب هنرمندان مجسمهساز برای ساخت سردیسها بیان کرد: در فراخوان سمپوزیوم سوم از هنرمندان خواستیم که رزومه خود را مرتبط با ساخت مجسمه فیگوراتیو برای ما ارسال کنند و بر این اساس، هنرمندانی انتخاب شدند که آثار قابل قبولی در حوزه مجسمهسازی داشتند.
طالبی تاکید کرد: برای اینکه صرفاً بر رزومه هنرمندان متکی نباشیم، هنرمندان حاضر در سمپوزیوم ملزم به ساخت یک ماکت و ارسال آن برای هیأت داوری بودند که تفاوت عمده این دوره نسبت به قبل همین امر است.
وی تصریح کرد: در این روند، ماکتها یک بار مورد داوری قرار گرفتند تا در صورت وجود ایراد در ماکتها، با هنرمند در میان گذاشته شود. همچنین توانمندی هنرمندان بر پایه ماکت ارسالی مورد بررسی قرار گرفت.
دبیر سومین سمپوزیوم مجسمهسازی مفاخر ایران با تاکید بر حضور اساتید برجسته مجسمهسازی در این دوره سمپوزیوم، گفت: در این دوره سمپوزیوم، فضا برای حضور اساتید باز شد و از تجربه و حضور اساتید برجسته مجسمهساز در حوزه فیگوراتیو به صورتی فعال و پررنگ بهره میگیریم که از جمله آنها میتوان به آقایان نجیبی، گروسیان، معماریان، عارفی منش، غنچه پور، قشقایی و بزرگواران دیگر اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه هنرمندان مجسمهساز به شخصیت مفاخر نزدیکتر شوند، زمانبندی را تغییر دادیم تا فرصت بیشتری برای هنرمندان وجود داشته باشد. همچنین با خانوادههای مفاخر نیز تعامل صورت گرفت که هنرمندان با این شخصیتها بیشتر نزدیک شوند.
طالبی درباره نحوه داوری آثار نیز گفت: در داوریهای نهایی نیز ضمن اینکه هر اثر هنری مسائل خاص خودش را دارد اما با همان دید هنری، سختگیریهایی اتفاق افتاد تا کارهایی که در سطح شهر نصب میشوند از کیفیت بالایی برخوردار باشند. اعضای شورای سیاستگذاری و داوران به صورت آنلاین بر پدید آمدن اثر نظارت داشتند، چراکه هنرمندان در کارگاههای شخصی خود مشغول کار بودند و داوران نیز به صورت آنلاین از مراحل ساخت اثر بازدید میکردند.
وی، در پایان سومین سمپوزیوم مجسمهسازی مفاخر ایران را تجربهای جدید برشمرد و افزود: این دوره سمپوزیوم از هر نظر تجربه جدیدی به حساب میآید و امیدواریم که آثار قابل قبولی نیز برای نصب در سطح شهر حاصل شود.
منبع : خبرگزاری مهر
شروع پیش تولید ۲ سریال «حضرت معصومه (س)» و «پوریای ولی»
رئیس جمهور به تماشای «سیمرغ» نشست
موافقت ۷۰ درصدی مخاطبان یک برنامه تلویزیونی با قانونمندی فضای مجازی
در ۲ ماه ۱۰۰ محتوای مجرمانه را حذف و اصلاح کردیم/ ۲۰ سکو مسدود شدند
برگزیدگان جشنوارههای هنری سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ معرفی شدند
موافقت ۷۰ درصدی مخاطبان با قانونمندی فضای مجازی
تلاش ریچارد کلایدرمن برای برگزاری کنسرت در ایران
شهرام شکیبا مهمان امشب «یکی از ما»
تجلی موسیقی کلاسیک ایرانی در ۲ جشنواره جهانی کشور چین
نوزدهمین سالگرد مرتضی ممیز برگزار میشود
«جوکر، جنون مشترک»؛ درامی روانکاوانه از زندگی یک شورشی
در ۲ ماه ۱۰۰ محتوای مجرمانه را حذف و اصلاح کردیم!/ ۲۰ سکو مسدود شدند
پای «جامجم» به ممیزی باز شد
معاون امور هنری مشاوران خود را در جشنوارههای فجر معرفی کرد
فراخوان همایش ملی «نظریههای تاریخنگاری و هنر ایران» منتشر شد
داوود نماینده: خدا مرا دوست داشت که گوینده روایت زندگی یک شهید شدم
فارابی و دست خالی ارشاد در انتصابات
دلیل مهاجرت معکوس روحانیون دهه هفتادی!
حضور ۴۵ عکاس ایرانی در نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی عکس چین
سریال «حکایت های کمال» به فصل سوم میرسد؟
موفقیت عکاس ایرانی در یک مسابقه بین المللی عکاسی
معرفی شورای جدید سیاستگذاری هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر
مستندهای کوتاه بخش بینالملل «سینماحقیقت» مشخص شدند
رونمایی از مستند «رویای فرهاد» در خانه هنرمندان ایران
چین در دومین اجلاس لیانگژو میزبان رئیس فرهنگستان هنر شد
برگزاری کارگاه آموزشی صدابرداری استودیویی در خانه موسیقی
«منظری دیگر» در لاله تماشایی میشود
تمدید کنسرت «چهارگان» از پروژه «طرز تازه» در تالار رودکی
«آذر هفت صبح»؛ ماجرای ۵ جوان که در یک تصمیم گیری زندگیشان را نابود میکنند
وعده ریچارد کلایدرمن برای کنسرت در ایران