میرنیوز
محسن خانجهانی کارگردان مستند سینمایی «A.B.C.D» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برگزاری آنلاین چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: من با کلیت برگزاری جشنواره بهصورت آنلاین موافق هستم و امیدوارم مسئولان این رویداد سینمایی از این فرصت به وجود آمده استفاده کافی ببرند یعنی به این صورت نباشد که افراد تا یک سقفی بتوانند به تماشای آثار بنشینند و تعدادی مشخص ورودی برای فیلمها در نظر گرفته شود. چون ما فرصتی برای دیده شدن فیلمهای مستند نداریم اما حالا این فرصت به وجود آمده و نمایش آنلاین آثار مستند یک اتفاق مهم است. پس باید استفاده حداکثری از این فرصت ببریم. یعنی این فرصت را محدود نکنیم.
وی افزود: حالا که قرار است فیلمها به صورت آنلاین اکران شوند به نظرم بهتر این است که بدون در نظر گرفتن محدودیت، همه بتوانند به آثار دسترسی داشته باشند چون در این صورت فیلمها دیده میشوند.
این کارگردان اظهار کرد: به نظرم نباید ترسی از قاچاق فیلمها وجود داشته باشد چون اگر قرار باشد فیلمی قاچاق شود حتی با کاهش تعداد یوزرها هم این اتفاق رخ میدهد. پس میشود از این فرصت به نفع سینمای مستند استفاده کرد. در جشنواره فیلم کوتاه تهران ترس از قاچاق فیلمها وجود داشت و خیلی از فیلمسازان درخواست صیانت از آثارشان را داشتند ولی این موضوع در سینمای مستند متفاوت است چون به هر حال ما با نمایش اینترنتی آثار موافقت کردهایم و از روز اول میدانستیم این رویداد به صورت اینترنتی برگزار میشود پس حالا باید بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که فیلمها به صورت گسترده دیده شود و این خواسته فیلمسازان مستند است.
وی در پایان گفت: اگر به صورت فیزیکی برگزار میشد در بهترین حالت هزار نفر به تماشای آثار در سالنهای سینمایی مینشستند ولی حالا با این شیوه برگزاری افرادی از قلب تهران تا زاهدان در یک لحظه میتوانند آثار مستند را ببینند چون این ارتباط گسترده شده است.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان