میرنیوز
سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بازگشایی سینماها و امکان فعالیت آنها تا ساعت ۱۸ بیان کرد: تعطیل کردن سینما در تایم عصر درست شبیه تعطیل کردن ادارات، فروشگاهها، بازارهای مختلف و وسایل حمل و نقل در تایم روزانه و بلامانع دانستن بازگشایی آنها از ساعت ۱۸ به بعد است!
مدیر سینماهای حوزه هنری افزود: اینکه پس از اتمام کارِ اکثریت مشاغل گروههای ۲، ۳ و ۴ دستور به تعطیلی آنها بدهید و فردا مجدد از صبح فعالیت آنها بلامانع باشد، محدودیت نیست بلکه اعلام برنامه کاری روزانه آنهاست. در این میان تنها سینما و تئاترند که ذات فعالیت آنها عصرانه و شبانه است و شما با این کار عملاً دستور به تعطیلی مداوم آنها دادهاید.
حسینی ادامه داد: این نحوه محدودیتگذاری صرفاً رفع تکلیف و شانه خالی کردن از مسئولیت است و این سیاستی است که در تمام ۹ ماه اخیر از سوی مسئولان و ستاد ملی کرونا دیدهایم. اگر واقعاً به دنبال بازگشایی محدود هستید، اجازه فعالیت عصر تا پایان شب را صادر کنید. در غیر این صورت شما باید تبعات این تعطیلی و خسارات آن را بپردازید.
این مدیر سینمایی بیان کرد: متاسفانه اساساً نسبتی میان محدویتها و ازدحام جمعیت در اماکن مختلف دیده نمیشود. کل مخاطبان سینما در نیم سال اول امسال به اندازه یک روز متروی تهران نبوده است. به نظر میرسد اگر سینماها را به رستوران یا مرکز خرید تغییر کاربری دهیم، ادامه فعالیت بلامانع شود. گویی یکی از راههای انتقال کرونا، فیلم دیدن است! امروز شما یک سر به تفرجگاههای تهران بزنید وضعیت عجیبی است. مطمئن میشوید کرونا تنها به سینما رسیده است!
وی در پایان اظهار کرد: اصولاً در سینما سانسهای تا پیش از ساعت ۱۸، سانسهایی مرده و کممخاطب به حساب میآیند. همه اینها نشان میدهد دوستان تصمیمگیر شناخت کافی نسبت به سینما ندارند و این موضوع نیاز به بازنگری دارد.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان