میرنیوز
محمدحسین امانی کارگردان تله فیلم «وانتافه» که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شد درباره این تله فیلم که به عنوان اولین تجربه او تولید شد و همچنین ادامه کار در این مسیر به خبرنگار مهر بیان کرد: این تله فیلم نوعی شروع برای ما محسوب میشود و بیشتر قصد دارم وارد سریال سازی شوم.
وی ادامه داد: اکنون هم طرحی برای یک سریال ۱۰ قسمتی داریم که با همین حال و هوای طنز بناست آن را بسازیم و باشگاه فیلم سوره حمایت میکند.
امانی درباره تولیداتی چون «وانتافه» و کیفیت این اثر طنز در ساختار و محتوا عنوان کرد: میتوان گفت این کار ضعفهایی داشته است ولی من نوعی نوستالژی از مجموعههای طنز رضا عطاران و حتی برخی طنزهای سینمایی در نظر داشتم. نمیگویم این کار به آنها شباهت داشت ولی آن حال و هوا را دوست دارم، مجموعههایی است که کلیشه نمیشود، مخاطب با آنها همذات پنداری میکند و بازپخش کارهای عطاران هنوز هم مخاطب دارد.
وی درباره دغدغهاش از ورود به عرصه نمایشی و محتوای مورد نظرش اظهار کرد: دوست دارم این مسیر را ادامه دهم نه اینکه بگویم علاقمندم شبیه مجموعههای عطاران باشد بلکه به لحاظ مخاطب دوست دارم مخاطب با کارم احساس همذات پنداری کند و دغدغه اثرم همان دغدغه مخاطب باشد نه مثل سریالهای شبکه خانگی که علی رغم اینکه به لحاظ ساختاری حرفهای است اما مخاطب نمیتواند با کاراکترهایش همذات پنداری کند. این سریالها رنگ و لعاب دارند و از فضایی لاکچری برخوردار هستند، مخاطب باید حسرت زندگی کاراکترهای این سریالها را بخورد و نمیتواند آینهای از زندگی خودش باشد.
امانی درباره «وانتافه» هم توضیح داد: فیلمنامه این پروژه یک سال زمان برد که شامل نگارش، تصویب و بازنویسی میشد. تولید هم حدود ۱۸ روز زمان برد و طی این مدت به تولید رسید.
وی درباره ادامه تولید تله فیلم نیز گفت: متأسفانه شاید دوره ساخت تله فیلمها تمام شده و خیلی کمتر ساخته میشود و مخاطب خود را هم از دست داده است. با این حال تله فیلم مسیر خوب و سکوی خوبی برای سریال سازی است و هدف من هم سریال است که این تجربه اول بود.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان