میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، مهیار علیزاده که مهمان منصور ضابطیان در برنامه «پنجشنبه جمعه» بود، جمعه شب ۱۱ مهر در پاسخ به این پرسش که اوضاع موسیقی را در زمان همه گیری کرونا چطور ارزیابی می کند، گفت: به شخصه برای من فرصتی ایجاد کرد تا بتوانم به کارهای نیمه تمام و پروژه های عقب افتاده ام سر و سامانی بدهم و پیش تولید یکی دو تا از کارهای جدیدم را آغاز کردم.
وی اضافه کرد: قطعه ای را به صورت آزمایشی برای سریالی با ژانر ترس و وحشت آماده کرده بودم که نهایی شد ولی چند وقت پیش از آنجایی که علاقه خاصی به این قطعه داشتم، در حال مرور آن با خودم بودم که ناگاه احساس کردم فضای این قطعه هم سنخ فضای امروز کرونایی جامعه هست.
علیزاده بیان کرد: به همین جهت این قطعه بی کلام را دوباره ویرایش کردم و ساختم، جالب آن که مورد تقدیر و تحسین یکی از ارگان های سازمان سلامت جهانی هم قرار گرفت اما با توجه به شرایط نامساعد و مشکلات کشور پس از کرونا حتی کوچکترین صحبتی در مورد آن در فضای مجازی نکردم. امیدوارم هر چه زودتر این بیماری رخت برکند ولی مطمئنا من برایش دیگر قطعه ای نخواهم ساخت.
این آهنگساز جوان درباره علت استقبال بیشتر مخاطبان از آلبوم «دخت پری وار» که با صدای علیرضا قربانی اجرا شد، اینگونه توضیح داد: من و علیرضا قربانی در آلبوم «حریق خزان» نیز همکاری داشتیم که مورد استقبال بسیاری از هنر دوستان قرار گرفت اما در آلبوم «دخت پری وار» قطعه ای از سریال «پرده نشین» با همین نام جای گرفت که باعث شد این قطعه در هنگام پخش به کرات شنیده شود علی الخصوص که این بار شنوندگان در انتظار شنیدن آلبومی دیگر از همکاری من و علیرضا بودند.
وی ادامه داد: شاید از دیگر دلایل قوت آن آلبوم ها آزادی بی حد و حصر من در ساخت موسیقی ام بود که حال چنین اتفاقی دیگر رخ نمی دهد، در آن زمان که من درگیر ساخت آلبوم «حریق خزان» بودم تمام فکر و ذکرم بر قطعات بود ولی متاسفانه امروز به مسائلی نظیر اینکه جامعه چه برخوردی با قطعات من خواهد داشت فکر می کنم که باعث تقابل روحی من و جامعه ام می شود.
نامزد دریافت جایزه بهترین موسیقی تیتراژ فیلم و سریال برای سریال «پرده نشین» در پانزدهمین جشن حافظ با ابراز تاسف از نگاه اغراق آمیز مخاطب به مسائل و حاشیه های ایجاد شده یادآور شد: کافی است یک عنصر نامطلوب در اثر هویدا شود، این باعث می شود هنرمند نتواند به صورت بکر و هنری به سوژه و موضوع خود بپردازد خصوصا که در این مواقع خواننده خود را در موضوع دخالت نخواهد داد، همانطور که در سینما تمام تیرها رو به سیبل کارگردان است در موسیقی نیز تمام اشکالات را منتسب به آهنگساز می دانند. همین امر باعث میشود پای شما برای قدم های دیگر سست شود و از آن به بعد با احتیاط بیشتری به جلو بروی.
برنده جایزه باربد بهترین آهنگسازی موسیقی ایرانی با کلام در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر برای آلبوم «دخت پری وار» علت انتخاب شعر زیبای دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن را در این قطعه چنین بیان کرد: تمام قطعات این آلبوم به جز دو الی سه قطعه به انتخاب خود علیرضا قربانی بود و او درخواست ساخت موسیقی برای این اشعار را به من داد، هر چند قطعه «صبح آزادی» که شعر آن سروده اقای ابتهاج است بیشتر مورد علاقه من است ولی شعر آقای اسلامی از مدت ها پیش علیرضا قربانی را به خود درگیر کرده بود و حتی بعضی اوقات آن ها را با خود زمزمه میکرد. جالب آن که ما تا چند دقیقه قبل از انتشار آلبوم حتی اسم آلبوم را هم نمیدانستیم ولی الحق که اسم زیباییست.
«پنجشنبه جمعه» با اجرای منصور ضابطیان و به تهیه کنندگی زهرا قائدی هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۲ همزمان با پخش صوتی از رادیو ایران به صورت تصویری نیز از سایت این شبکه رادیویی پخش می شود.
منبع : خبرگزاری مهر
«منظومه سیمرغ» فخرالدینی در تالار وحدت تمدید شد
تاریخ انتشار «آتش نهان» پرواز همای مشخص شد
«احمد» به کانادا میرود
کارگردان «سوجان» از استعداد بازیگران گیلانی سریال گفت
سینمای مقاومت محرک، حیات بخش و مطالبهگر است
تماشاخانه صحنه آبی و روایت «اینجا همه چیز غیر عادیست»
سامان خلیلیان «درد» را به صحنه میآورد
ارومیه میزبان جشنواره «سودای عشق» شد
«سلام آنا» به جشنواره داکا میرود
انتشار جدول زمانبندی مسابقه تئاتر صحنهای جشنواره مقاومت
«آذرگان» ویژه بانوان به صحنه میرود
خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی دار فانی را وداع گفت
نمایش آیینی «حریم» روی صحنه رفت
«جسدهای جاندار» مسعود کیمیایی تماشایی میشود
در این نمایش کمدی حرفهای جدی گفته میشود!
نیروهای داوطلب چطور در برگزاری یک جشنواره مشارکت میکنند؟
ساترا برای ممیزی آثار شبکه نمایش خانگی هزینه میگیرد؟
بررسی درجهبندی سنی سینما در یک برنامه رادیویی
انتصاب جدید در شبکه دو سیما
معرفی آثار بخش نمایشهای صحنهای جشنواره تئاتر «سودای عشق»
نمایش «ره صدساله» در تماشاخانه سنگلج
«سورنا در کارخانه اسباببازی» به تالار هنر رسید
«رفتن»، «رومئو و ژولیت» و «من کُشی» در عمارت نوفللوشاتو
رونمایی از یک چالش بزرگ در نوازندگی
ناگفتههایی از مدرسه مروی تهران در یک مستند
انتشار لوگوی نمایش میدانی امین زندگانی
امیرمهدی ژوله با «ملاقات با جادوگر» به اکران آنلاین میآید
پایان بازبینی آثار نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق
راهیابی «آوای ابرها» به جشنواره حقوق بشر اردن
«آبی روشن» مسافر نیجریه شد