میرنیوز

«بی‌حسی موضعی» را اول برای اصغر فرهادی نمایش دادیم

«بی‌حسی موضعی» را اول برای اصغر فرهادی نمایش دادیم 2020-09-16T09:32:15+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «بی حسی موضعی» سه شنبه ۲۵ مرداد با حضور حسین مهکام، حبیب رضایی، حبیب اسماعیلی، پارسا پیروزفر، باران کوثری، محمد بحرانی و سهیل مستجابیان در موزه سینمای ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست حبیب رضایی تهیه کننده و بازیگر فیلم گفت: از همه شما ممنونم که در این شرایط در نشست مطبوعاتی فیلم حضور پیدا کردید. اول باید بگویم که فیلم «بی‌حسی موضعی» خیلی مدیون باران کوثری است.

وی با بیان اینکه فیلم سینمایی ساختن کار آسانی نیست، ادامه داد: فیلم ۲ سال پیش ساخته شد و برای ما محصول خوشایندی است تا اینکه قرعه چرخید که الان اکران کنیم و دلیل اصلی اکران در این زمان این است که چراغ سینماها باید روشن بماند. با صحبت با آقای رنجکشان و راهنمایی‌های آقای اسماعیلی تصمیم بر این شد تا ریسک را بپذیریم و اکران عمومی کنیم و بعد از آن به صورت آنلاین اکران شود. فعلاً شرایط بدی ندارم و بزرگترین نکته این است که مخاطب راضی از سینما بیرون می‌آید.

باران کوثری نیز در ادامه بیان کرد: در گذشته هم زمانی که حسین مهکام فیلمنامه‌نویس بود کار کرده بودم و معتقدم بهترین نقش من را او نوشته است. خوشحالم که در این فیلم حضور داشتم و از اینکه در این فضا و زمان حاضر شدید، بسیار سپاسگزارم.

وی ادامه داد: در تولید این فیلم مدیون مهدی بدرلو هستیم که نقش زیادی در آرامش بازیگر دارد. من به عنوان یک بازیگر وقتی جلوی دوربین وی می‌روم خیالم بسیار راحت است. چندمین همکاری من با وی بود.

حبیب رضایی در ادامه این نشست اظهار کرد: آقای رنجکشان به بخشی از سینمای ایران کمک می‌کند ایشان معمولاً سرمایه‌شان را صرف فیلم‌هایی می‌کنند که شاید خیلی‌های دیگر حاضر نباشند در این فیلم‌ها هزینه کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رنجکشان معمولاً در فیلم‌هایی سرمایه گذاری کرده که فروش بالایی نداشته است، با این روند وی تا کی می‌خواهد سرمایه گذاری کند توضیح داد: بدین شکل نیست که همه فیلم‌های ایشان فروش خوبی نداشته و یا فیلم خوبی نبوده است. مثلاً فیلم «سرکوب» که باران کوثری در آن ایفای نقش داشته فیلم خوبی بوده است و یا «سرخپوست» نیز به فروش خوبی رسید و همچنین فیلم «شنای پروانه» که قطعاً اگر در شرایط بهتری اکران می‌شد و کرونا نبود به فروش بیشتری دست پیدا می‌کرد.

وی افزود: در سینما سرمایه‌گذاران دولتی را داریم که بخش ناچیزی از سرمایه‌شان برمی‌گردد و نگران هم نیستند، یا سرمایه‌گذاران فصلی داریم که مدتی هستند و بعد نیست می‌شوند اما آقای رنجکشان نگاه مستدلی دارند که ریسک می‌کنند و کارهایی را که دیگران تمایلی ندارند، بر عهده می‌گیرند.

این بازیگر تاکید کرد: سینما بدون آدم‌ها وجود خارجی و مستقلی ندارد چرا که این آدم‌ها هستند که سینما را می‌سازند و سینما وجودی مستقل ندارد. آقای رنج‌کشان در ۲ سالی که آمده‌اند فیلم‌های خوب و پرفروشی مانند «سرخپوست» و «روسی» و … را سرمایه‌گذاری کرده‌اند در نتیجه راندمان قابل دفاعی دارند و بهتر است قدر این آدم‌هایی را که سرمایه‌گذاری می‌کنند، بدانیم چراکه نوع نگاه ایشان و تعاملشان با سینما قابل‌تقدیر است.

رضایی در ادامه یادآور شد: چند سال مترصد ورود به کار تهیه‌کنندگی بوده است، عنوان کرد: تقریباً در پشت صحنه فیلم‌ها هر کاری کرده‌ام و دنبال این بودم که روزی کار تهیه‌کنندگی هم انجام دهم. خدا را شکر که اولین بار این اتفاق با فیلم «بی حسی موضعی» رقم خورد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه فیلم را قبل از مرحله نهایی تدوین برای اصغر فرهادی به نمایش درآورده‌اند، بیان کرد: وقتی ما از آقای فرهادی تقاضا کردیم که فیلم را ببینند و درباره آن نظر بدهند با نهایت عشق و همکاری به طوری که انگار فیلم خودش است پذیرفتند که فیلم را ببینند و درباره آن اظهارنظر کنند. حتی از پیشنهاد ما برای استفاده از کسی که مانند یک گزارشگر فوتبال در فیلم گزارش کند، استقبال کرد و ما محمد بحرانی را برای این کار انتخاب کردیم.

رضایی در ادامه و در پاسخ به این سوال که بین بازیگری و تهیه‌کنندگی کدام یک برایش در اولویت است، افزود: قطعاً بازیگری اولین بهانه نفس کشیدنم است اما همان شوقی که در بازیگری دارم را در عرصه‌های دیگر سینما دارم.

وی عنوان کرد: همه ارکان زندگی، امروز به قبل و بعد از کرونا تقسیم‌شده و سینما نیز مستثنا نیست. ما دائماً فکر می‌کنیم که در این ایام چطور می‌شود فیلم ساخت و برای مردم کار کرد همچنان که در این ایام و در کمال تعجب فیلم ساخته می‌شود اما به‌هرحال راه پیدا می‌شود چراکه سینما از ذات زندگی می‌آید و زندگی هم همیشه راه خودش را پیدا می‌کند.

در ادامه سهیل مستجابیان گفت: این فیلم اولین تجربه سینمایی بلند من و یک درس بازیگری برایم بود؛ وقتی فیلمنامه را خواندم متوجه شدم که جهان‌بینی آن فراتر از تمام چیزهایی بود که خوانده بودم و پذیرفتم، حضور در این کار هم درس بازیگری و هم بزرگ‌تر از آن، درس منش برای من بود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در این کار نگاه از بالا و بالکن به هیچکدام از اعضا نشد و خضوع و خشوع در تمام زمان تولید این فیلم جاری بود.

حسین مهکام کارگردان فیلم نیز با بیان اینکه اگر امروز هم بخواهم این فیلم را بسازم باز هم به همین شکل خواهد بود، گفت: من سال ۹۱ فیلمنامه این فیلم را نوشتم و از همان زمان به دنبال فرصتی می‌گشتم که این کار را بسازم.

وی ادامه داد: «بی حسی موضعی» فیلمنامه‌ای بود که از ابتدا دلم می‌خواست خودم آن را بسازم. حتی علی مصفا و مصطفی خرقه پوش هم اصرار داشتند که خودم بسازم. من کارگردانی را بازنویسی فیلم خودم می دانم. در تولید به شدت مدیون حبیب رضایی هستم زیرا پلان به پلان با هم مشورت می‌کردیم تا طیف‌های مختلف بتوانند با فیلم ارتباط برقرار کنند.

این کارگردان سینما درباره شرط سنی برای نمایش فیلم توضیح داد: من در کل خط کشی‌ها و مرزبندی سنی را در سینما دوست ندارم و نمی‌توانم بگویم که فیلم ما مناسب خانواده و کودکان است یا نیست.

وی ادامه داد: من اعتقادی به تفکیک سینمای بدنه و «هنر و تجربه «ندارم زیرا تفکیکی است که لاجرم در فضای بوروکراسی اتفاق افتاده است. قبل از فیلم «آندرانیک» فیلم «آزادی مشروط» را ساختم که اگر در «هنر و تجربه» اکران می‌شد شاید موفق تر بود و فیلم «بی حسی موضعی» قبل از اکران جعفر صانعی مقدم درخواست اکران همزمان در سینمای «هنر و تجربه» را داشتند اما این امکان نبود.

مهکام همچنین درباره فیلم جدیدش هم اظهار کرد: مشغول پیش تولید فیلم جدیدی هستم که سهیل مستجابیان نقش اول را ایفا خواهد کرد. مستجابیان با پیشنهاد حبیب رضایی از روی صحنه تئاتر به فیلم ما آمد و من خیلی از بازی او در این کار رضایت دارم.

محمد بحرانی نیز که در این نشست حاضر بود، درباره حضور در فیلم گفت: من و حبیب رضایی سال‌هاست با هم رفاقت داریم و زمانی که او خواست من نقش یک گزارشگر را در فیلم ایفا کنم، بلافاصله پذیرفتم.

وی ادامه داد: البته زمانی که قرار شد من در فیلم گزارشگری فوتبال کنم هنوز فیلم را ندیده بودم و فقط بر اساس تعامل و صحبت‌هایی که با حسین مهکام داشتم این کار را انجام دادم که خداراشکر نتیجه خوبی هم داشت.

حبیب اسماعیلی پخش کننده فیلم با بیان اینکه در شرایط فعلی هیچکی دلش نمی‌خواهد فیلمش را اکران کند و فیلم از بین برود، گفت: همانطور که حبیب رضایی هم توضیح داد باید به خاطر روشن بودن چراغ سینما ریسک را پذیرفت، به همین دلیل هم فیلم را در این زمان اکران کردیم.

وی درباره اکران آنلاین فیلم‌ها نیز گفت: بسیاری از کشورها وقتی فیلم اکران عمومی می‌شد همزمان به صورت آنلاین هم عرضه می‌شود اما من معتقدم سینما قسمتی از آن تفریح است و مردم با حضور در سالن‌های سینما مدت زمانی از وقت خود را می‌گذرانند. جایگاه سینما باید برای خود حفظ شود اما در شرایط کرونا اکران آنلاین می‌تواند کمک به تهیه کننده برای برگشت سرمایه باشد.

اسماعیلی در پایان گفت: باید احترام بگذاریم برای کسانی که می‌خواهند سرمایه سالمی را وارد کار فرهنگی کنند و کاری نکنیم آنها رنجیده و از سینما زده شوند. از جمله نکات مهم دیگر حمایت ارگان‌های دولتی است. وقتی فیلمی می‌خواهد اکران شود باید شهرداری و صدا و سیما برای تبلیغات به کمک فیلم‌ها بیایند. می‌توانند تیزرهای فیلم‌ها را پخش کنند و مردم متوجه شوند که سینماها باز هستند و اطمینان از امن بودن سینماها داشته باشند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«آتلانتیس» از سوی اوکراین به اسکار ۲۰۲۱ می‌رود

«آتلانتیس» از سوی اوکراین به اسکار ۲۰۲۱ می‌رود
2020-09-26T16:45:35+03:30
اوکراین فیلم «آتلانتیس» را به عنوان نماینده خود به اسکار ۲۰۲۱ معرفی کرد تا در بخش اسکار بین‌المللی به رقابت بپردازد.

«کجا می‌روی آیدا؟» در راه اسکار/ نماینده بوسنی معرفی شد

«کجا می‌روی آیدا؟» در راه اسکار/ نماینده بوسنی معرفی شد
2020-09-26T16:45:34+03:30
بوسنی فیلم «کجا می‌روی آیدا؟» را به عنوان نماینده خود در بخش بین‌المللی اسکار معرفی کرد.

فراخوان بخش «رادیو تئاتر» جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

فراخوان بخش «رادیو تئاتر» جشنواره تئاتر فجر منتشر شد
2020-09-26T14:32:15+03:30
فراخوان بخش «رادیو تئاتر» سی‌ و نهمین جشنواره تئاتر فجر در ۲ بخش منتشر شد.

چرا «دیده‌بان» بهتر از «۱۹۱۷» است؟/ «پیروزی» گمشده سینمای دفاع مقدس

چرا «دیده‌بان» بهتر از «۱۹۱۷» است؟/ «پیروزی» گمشده سینمای دفاع مقدس
2020-09-26T14:32:14+03:30
بهروز افخمی با اشاره به شباهت‌های روایی فیلم سینمایی «۱۹۱۷» به کارگردانی سام مندس با فیلم «دیده‌بان»، ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا را از نظر سینمایی فیلم بهتری تو...

نوید محمدزاده به «نگهبان شب» پیوست/ اولین همکاری با میرکریمی

نوید محمدزاده به «نگهبان شب» پیوست/ اولین همکاری با میرکریمی
2020-09-26T10:58:54+03:30
پیش‌تولید فیلم جدید سیدرضا میرکریمی با عنوان «نگهبان شب» آغاز شد و نوید محمدزاده برای حضور در این فیلم انتخاب شده است.

وقتی مدیر تماشاخانه طلب گروه را نمی‌دهد/ خسارت جبران‌پذیر نیست!

وقتی مدیر تماشاخانه طلب گروه را نمی‌دهد/ خسارت جبران‌پذیر نیست!
2020-09-26T10:18:54+03:30
عباس عبدالله‌زاده کارگردان تئاتر با اشاره به شرایط نابسامان هنرمندان تئاتر در وضعیت پیش آمده از شانه خالی کردن مدیر تماشاخانه «نوفل لوشاتو» در پرداخت نکردن ب...

درگذشت یک هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی ترکمن

درگذشت یک هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی ترکمن
2020-09-26T09:25:34+03:30
رحیم خیوه لی از استادان هنر بخشی گری ترکمن های ایران پنجشنبه سوم مهر ماه بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

ساموئل ال. جکسون بازیگر سریال شد/ بازگشت دوباره شخصیت نیک فیوری

ساموئل ال. جکسون بازیگر سریال شد/ بازگشت دوباره شخصیت نیک فیوری
2020-09-26T09:12:14+03:30
ساموئل ال. جکسون برای نخستین بار به عنوان هنرپیشه ثابت یک سریال تلویزیونی جلوی دوربین می‌رود.

خیز احسان علیخانی برای سومین «عصر جدید»/ فراخوان منتشر شد

خیز احسان علیخانی برای سومین «عصر جدید»/ فراخوان منتشر شد
2020-09-26T07:38:54+03:30
هرچند تولید و پخش فصل دوم «عصر جدید» در سایه کرونا با دشواری‌های بسیاری همراه شد، از روز گذشته و با پخش تیزرهای فراخوان ویدئوهای مردمی، فصل سوم این برنامه رس...

«خداحافظ رفیق»؛ ۱۷ سال بعد/ گفتند با حذف اپیزود چهارم جنایت کردم!

«خداحافظ رفیق»؛ ۱۷ سال بعد/ گفتند با حذف اپیزود چهارم جنایت کردم!
2020-09-26T06:05:34+03:30
سیدسعید سیدزاده تهیه‌کننده فیلم سینمایی تحسین‌شده «خداحافظ رفیق» به کارگردانی بهزاد بهزادپور، ۱۷ سال پس از ساخت این فیلم از دلایل ماندگاری و خاطره‌سازی آن می...

موضع‌گیری مجدد دنیرو علیه ترامپ/ باید در نبرد با او پیروز شویم

موضع‌گیری مجدد دنیرو علیه ترامپ/ باید در نبرد با او پیروز شویم
2020-09-25T13:45:41+03:30
رابرت دنیرو در سخنانی جدید با خلافکار خواندن ترامپ، گفت او هر کاری برای برنده شدن می‌کند و پیروزی دوباره وی به معنی فاشیسم به سبک آمریکایی است.

«غیر رسمی» منتشر می‌شود/ دیدار راویان دفاع مقدس با رهبر انقلاب

«غیر رسمی» منتشر می‌شود/ دیدار راویان دفاع مقدس با رهبر انقلاب
2020-09-25T12:52:21+03:30
مؤسسه‌ پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی به مناسبت هفته‌ دفاع مقدس روایت دیدار راویان هشت سال دفاع مقدس با مقام معظم رهبری را در قالب مستندی ۴۲ دقیقه ای با عنوان...

«خانه سینما» اتحاد صنفی «تهیه‌کنندگان» را تبریک گفت

«خانه سینما» اتحاد صنفی «تهیه‌کنندگان» را تبریک گفت
2020-09-25T11:05:42+03:30
رئیس هیأت مدیره «خانه سینما» در پیامی تشکیل اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما را تبریک گفت.

آهنگساز جوانی که «جنگ» را ندید اما خوب شنید/ ایستاده در صف بزرگان

آهنگساز جوانی که «جنگ» را ندید اما خوب شنید/ ایستاده در صف بزرگان
2020-09-25T11:05:41+03:30
حبیب خزایی‌فر از آهنگسازان تراز اول موسیقی فیلم در یک دهه اخیر بوده است؛ آهنگساز جوانی که با ساخت چند ملودی ماندگار برای فیلم‌های محمدحسین مهدویان در کنار بز...

ساخت «چاقوها بیرون» جدید با بازیگران متفاوت/ دنیل کریگ می‌ماند

ساخت «چاقوها بیرون» جدید با بازیگران متفاوت/ دنیل کریگ می‌ماند
2020-09-25T10:52:21+03:30
شخصیت بنویی بلانک با بازی دنیل کریگ تنها شخصیتی است که از فیلم قبلی در فیلم «چاقوها بیرون» جدید باقی می‌ماند و بقیه شخصیت‌ها و بازیگران جایشان را به چهره‌های...

ادامه بلاتکلیفی سریال «بازی خانه» در میان مجادله ارشاد و صداوسیما

ادامه بلاتکلیفی سریال «بازی خانه» در میان مجادله ارشاد و صداوسیما
2020-09-25T09:05:41+03:30
علی ژکان ضمن گلایه از بلاتکلیفی موچود در فرآیند تولید سریال برای شبکه نمایش خانگی، از بی‌پاسخ ماندن درخواستش برای پروانه ساخت سریال «بازی خانه» خبر داد.

میزان حمایت از تئاترهای دانشجویی تأسف‌برانگیز است/ وعده‌های آشنا

میزان حمایت از تئاترهای دانشجویی تأسف‌برانگیز است/ وعده‌های آشنا
2020-09-25T08:52:21+03:30
مدیر مرکز تئاتر مولوی در واکنش به آمار ارائه شده در لیست شفاف‌سازی حمایت‌های صورت گرفته اداره کل هنرهای نمایشی از تئاترها در سال گذشته میزان حمایت از آثار دا...

هادی حجازی فر راوی شب پنجم «علمدار» شد

هادی حجازی فر راوی شب پنجم «علمدار» شد
2020-09-24T15:38:57+03:30
هادی حجازی فر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به عنوان راوی پنجمین شب اجرای موسیقی-نمایش «علمدار» در تالار وحدت، حضور پیدا می کند.

هیأت مدیره جدید «خانه سینما» به وزیر ارشاد نامه نوشت

هیأت مدیره جدید «خانه سینما» به وزیر ارشاد نامه نوشت
2020-09-24T14:32:16+03:30
هیات مدیره «خانه سینما» طی نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار همراهی با صنوف سینمایی در زمینه نظارت بر تولیدات شبکه نمایش خانگی شد.

«کودتای ۵۳ » برای اولین بار در ایران به نمایش در می‌آید

«کودتای ۵۳ » برای اولین بار در ایران به نمایش در می‌آید
2020-09-24T13:12:17+03:30
مستند سینمایی «کودتای ۵۳» ساختهٔ تقی امیرانی، متقاضی حضور در چهاردهمین جشنوارهٔ سینماحقیقت شد.

جزییات ویژه برنامه «دستخط» در چهلمین سالگرد دفاع مقدس اعلام شد

جزییات ویژه برنامه «دستخط» در چهلمین سالگرد دفاع مقدس اعلام شد
2020-09-24T13:12:16+03:30
برنامه تلویزیونی «دستخط» شبکه پنج سیما، این هفته ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد هشت سال دفاع مقدس روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

اعطای نشان عالی «خورشید» به تهیه‌کنندگان منتخب سینمای مستند

اعطای نشان عالی «خورشید» به تهیه‌کنندگان منتخب سینمای مستند
2020-09-24T12:05:37+03:30
انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند ایران اعلام کرد که نشان عالی این انجمن با عنوان نشان عالی «خورشید» طراحی شده و آیین نامه آن به زودی منتشر خواهد شد.

بررسی آثار برنده جایزه نوبل در «هزارتوی داستان» رادیو نمایش

بررسی آثار برنده جایزه نوبل در «هزارتوی داستان» رادیو نمایش
2020-09-24T10:05:37+03:30
برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش به تحلیل و بررسی ۲ داستان کوتاه از جان گالزورثی نویسنده انگلیسی می پردازد.

یکی از ۱۰ جوان تاثیرگذار دنیا به برنامه «مکث» می آید

یکی از ۱۰ جوان تاثیرگذار دنیا به برنامه «مکث» می آید
2020-09-24T10:05:36+03:30
وحید رجبلو پنجشنبه سوم مهر با حضور در برنامه تلویزیونی «مکث» از انتخابش به عنوان یکی از ۱۰ جوان تاثیرگذار دنیا با وجود ۹۸ درصد معلولیت سخن می گوید.

سینمای دفاع مقدس نقد می شود/ تماشای چند گفتگوی ویژه

سینمای دفاع مقدس نقد می شود/ تماشای چند گفتگوی ویژه
2020-09-24T09:52:18+03:30
تازه ترین برنامه «نقد سینما» شبکه پنج سیما با یک پرونده جدید و گفتگوی ویژه با موضوع سینمای دفاع مقدس روی آنتن می رود.

یک مستند پرفروش آمریکا دوباره اکران می‌شود/ تجلیل از قاضی فقید

یک مستند پرفروش آمریکا دوباره اکران می‌شود/ تجلیل از قاضی فقید
2020-09-24T09:52:17+03:30
در حالی که روث بیدر گینزبرگ قاضی دیوان عالی آمریکا به تازگی درگذشت و شماری از بازیگران و دست‌اندرکاران سینما از تلاش‌هایش تجلیل کردند، فیلم‌هایی که درباره او...

«اسطرلاب» دوباره به صحنه می‌رود/ دعوا بر سر میراث بزرگ خاندان

«اسطرلاب» دوباره به صحنه می‌رود/ دعوا بر سر میراث بزرگ خاندان
2020-09-24T09:52:17+03:30
نمایش «اسطرلاب ۱/۱» به کارگردانی صدرا صباحی از ۵ مهر در تئاتر مستقل تهران اجرای مجدد خود را آغاز می‌کند.

«ققنوس در آتش» روی موج «نمایش»/ قهرمانی که تا سر حد مرگ سوخت

«ققنوس در آتش» روی موج «نمایش»/ قهرمانی که تا سر حد مرگ سوخت
2020-09-24T06:58:57+03:30
نمایش رادیویی «ققنوس در آتش» با روایتی از آخرین پرواز شهید خلبان یحیی شمشادیان روی موج رادیو نمایش می‌رود.

شهرک سینمایی نور در اختیار سریال «سلمان فارسی» قرار گرفت

شهرک سینمایی نور در اختیار سریال «سلمان فارسی» قرار گرفت
2020-09-23T19:25:37+03:30
در پی توافق با مسئولان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، شهرک سینمایی نور در اختیار سریال «سلمان فارسی» قرار گرفت.

۹۹ سالگی آقای خواننده در روزهای کرونایی گرامی داشته شد

۹۹ سالگی آقای خواننده در روزهای کرونایی گرامی داشته شد
2020-09-23T15:12:17+03:30
نود و نهمین زادروز عبدالوهاب شهیدی هنرمند شناخته شده موسیقی با حضور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گرامی داشته شد.