میرنیوز
مهرداد ضیایی بازیگر تلویزیون که این روزها در سریال «شرم» به ایفای نقش میپردازد درباره فیلمنامههای تکراری که معمولاً در تلویزیون وجود دارد و آنها را رد میکند، بیان کرد: ما در دهه ۹۰ متوجه شدیم حتی در شرایطی فیلمنامه و نویسنده هم دچار بازار سیاه میشود یعنی به شیوه درست نمیتوانید شرایطی داشته باشید که متنی را به عنوان فیلمنامه بنویسید و دستمزد دریافت کنید.
وی اضافه کرد: رقابتهای فاسدی بین دوستان نویسنده در جریان است و یا رابطههایی بین کارگردان، نویسنده و تهیه کننده در برخی پروژهها شبیه دسته و گنگ شده است که به این بازار سیاه منجر شده است.
ضیایی درباره برخی نویسندگان که آثارشان فضایی تکراری دارند و به نگارش این تکراریها ادامه میدهند، گفت: بالاخره آدمها هم باید زندگی کنند و معاش داشته باشند. مدتی پیش در یک جلسه نقد و بررسی کتاب پرسیدم چند نفر از راه نویسندگی معاش میگذراند که از میان جمع چند ۱۰ نفری یک یا دو نفر که خودم یکی از آنها بودم از این راه معیشت را هم سپری میکردند.
وی اضافه کرد: من تا سالها میتوانستم از راه نوشتن زندگی کنم و حتی تا سال ۸۵ نیاز نبود کاری را که دوست ندارم در آن بازی کنم.
ضیایی با اشاره به متن فیلمنامههای سریالها اظهار کرد که سریالهایی که این روزها بازی میکند ایدهآلش نیست و ترجیح میدهد در خانه بنشیند و بنویسد.
وی همچنین با اشاره به متنهایی که در حال نویسندگی آنهاست، عنوان کرد: همین الان نمایشنامهای دارم که باید روی آن کار کنم و تا مهر ماه به پایان برسانم که کار بسیار سنگینی است. همچنین باید یک مجموعه پنج قسمتی برای رادیو بنویسم.
ضیایی همچنین درباره متن سریال «شرم» و اینکه چقدر به واقعیتهای جامعه نزدیک است، گفت: این سریال به فضای روز جامعه نزدیک است و حتی میتوان گفت از فرط نزدیکی دور است.
وی در پایان درباره کیفیت فیلمنامه بیان کرد: فیلمنامه این سریال کیفیتی بالای متوسط دارد و گروهی مشغول کار هستند کاراکتری هم که بازی میکنم تکانههای سنگین خانوادگی دارد که از خارج و داخل خانواده به او وارد میشود و جذابیتی داشت که بخواهم وارد کار شوم.
سریال «شرم» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی امیرمهدی پوروزیری برای پخش از شبکه سه ساخته میشود.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان