میرنیوز

آمادگی افخمی برای ساخت سریال «حاج قاسم»/ ترامپ دروغ می‌گوید

آمادگی افخمی برای ساخت سریال «حاج قاسم»/ ترامپ دروغ می‌گوید 2020-01-04T10:55:11+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه «نقد سینما»، برنامه «نقد سینما» شب گذشته ۱۳ دی‌ماه با یاد و گرامیداشت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس روی آنتن رفت.

امیررضا مافی منتقد سینما و نادر طالب‌زاده سینماگر و مستندساز مهمان این برنامه بودند و درباره ابعاد مختلف شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سخن گفتند.

طالب‌زاده در ابتدا در سخنانی با اشاره به اقدام ترامپ بیان کرد: برخی از اتفاقات، صحنه سیاسی را تغییر می‌دهد و با این اقدام همه حتی در آمریکا احساس خطر می‌کنند چون کسی نمی‌داند آینده چه خواهد شد. ترامپ باید قانونا تأییدیه کنگره یا مجلس را می‌گرفت چون حاج قاسم نفر دوم جهان بود اما این کار را نکرد و ایران امروز هر کاری در مقابل او انجام دهد مشروع است.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: پیشینه او همیشه نشان داده است که نمی‌خواهد وارد جنگ با ایران شود. اکنون فشاری که براساس استیضاح روی او می‌آید یکی از دلایل این کار بود. با این حال همه می‌گویند این یک اشتباه محاسباتی بود.

این مستندساز با اشاره به نقش ایران در جهان به‌عنوان تهدیدی برای آمریکا نیز یادآور شد: نفوذ ایران در خارج از ایران زیاد است و هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد. آمریکا از هر طرف در محدوده خطر است و دموکرات‌ها از این حیث که وارد جنگ جهانی سوم شده‌اند احساس نگرانی کرده‌اند.

مافی نیز در سخنانی گفت: وقتی قهرمان ملی یک کشور را ترور می‌کنیم به این توجه نداریم که ملت را یکپارچه کرده‌ایم و اتفاقاً امروز می‌بینیم آدم‌ها با سلایق مختلف این اقدام را محکوم می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ جای جهان از کشته شدن سربازشان خوشحال نمی‌شوند، اظهار کرد: در هنرمندها ابتدا دیدیم خیلی‌ها سکوت کردند کسانی که در صدم ثانیه به هر ترندی واکنش نشان می‌دادند اینجا واکنش نشان ندادند. امروز روزی بود که همه باید واکنش نشان می‌دادند و عده قلیلی که سکوت کردند اتفاقاً توسط طرفدارانشان مورد خشم قرار گرفتند و از آن‌ها پرسیده شد که چطور سخنی ندارند. با این حال این خون مبارک نوعی اتحاد ایجاد کرد که تا سال‌ها فرهنگ و هنر ما را سیراب خواهد کرد.

طالب‌زاده نیز در ادامه گفت: صحنه مقاومت صحنه وسیعی است که بسیاری را نگران می‌کند و حاج قاسم فرمانده این صحنه بود. زمانی من از نزدیک او را دیدم که حالتی عرفانی داشت. سخنرانی‌های فوق‌العاده‌ای داشت و مخاطب شناس بود. چهره جهانی او با بسیاری از چهره‌ها متفاوت بود، ما در همین چند روز با افرادی جهانی قصد مصاحبه داشتیم که پیش‌ازاین حاضر به مصاحبه نبودند و یا سخت وقت می‌دادند اما پذیرفتند که درباره حاج قاسم سلیمانی حرف بزنند. او مثل یک ستاره است که کار اصلی‌اش جنگ با داعش بود. همه مدعی جنگ با داعش هستند اما او واقعاً در این حوزه کار کرد.

مافی نیز با اشاره به اقدام ترامپ به‌عنوان چاره عبور از استیضاح تصریح کرد: ترامپ با همسنگ قرار دادن ناجوانمردانه کشتن ابوجهل بغدادی و به شهادت رساندن سردار سلیمانی می‌خواهد از این استیضاح عبور کند.

افخمی در ادامه با اشاره به حماقت‌های ترامپ از فیلم دکتر استرنج لاو یاد کرد و گفت: یاد دکتر استرنج لاو می‌افتید که پادشاهی در گوشه‌ای برای خود حکمرانی می‌کند.

طالب‌زاده نیز به حضور ترامپ در شوهای تلویزیونی و بیزنس هایی غیرمرتبط با سیاست اشاره و عنوان کرد: ترامپ از سال ۸۱ در برنامه‌های تلویزیونی هست و وقتی از او پرسیده می‌شود که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود می‌گوید نه ولی در همه این سال‌ها به ریاست جمهوری فکر می‌کند. او بیزنس دارد و آمریکا را مثل یک بیزنس من اداره می‌کند.

مافی در بخش دیگر درباره تشییع پیکر حاج قاسم تصریح کرد: من اطمینان دارم تشییع پیکر او بعد از تشییع امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین تشییع تاریخ ایران خواهد بود.

طالب‌زاده نیز در ادامه به درام میان مبارزه حاج قاسم و آمریکا اشاره و عنوان کرد: این ماجرا یک درام است که کشمکش ما با آمریکا است. یک فرمانده از این‌طرف و رئیس‌جمهوری از آن طرف با هم در مبارزه هستند و از طرف ترامپ تمام آنچه که درباره ما گفته شده، دروغ است. اینکه فکر می‌کنند ما می‌خواهیم بمب اتم بسازیم یا توهم و خیالاتی دارند که این‌ها هم در راستای همان درام است.  

وی در پایان سخنانش گفت: کشتن قاسم سلیمانی بازی را در خاورمیانه عوض کرد که به نظرم به این ترتیب بازی در جهان عوض می‌شود و همه ما آماده‌باش هستیم.

جزئیات تندیس «سردار شهید سلیمانی» در جشنواره فجر

در بخش بعدی برنامه «نقد سینما» و اجرای میز خبر برنامه توسط علیرضا سعیدی او به رویکرد حوزه هنری هم‌زمان با شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره و بیان کرد که سر در سینماهای تحت مدیریت حوزه هنری به تصاویر سردار سلیمانی مزین شده است.  

سپس مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در تماسی تلفنی درباره اضافه شدن تندیس «سردار شهید سلیمانی» به سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: همانطور که امروز اعلام شد این تندیس قرار است با یاد حاج قاسم سلیمانی اسطوره عدالت‌طلبان جهان اهدا شود. با موافقت رئیس سازمان سینمایی، تندیس سردار سلیمانی در مراسم اختتامیه سی و هشتیم جشنواره به بهترین فیلم با مضمون جهاد و مقاومت به آثار حاضر در بخش مسابقه اهدا خواهد شد.

وی درباره فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف عنوان کرد: در بین ۱۰ فیلم نگاه نو آثاری هستند که این ویژگی را داشته باشند و حتی در بخش‌های دیگر و بخش مستند هم فیلم‌هایی که این ویژگی را داشته باشند وجود دارند که بهترین فیلم این جایزه را دریافت می‌کند.

نجفی درباره اینکه اهدای این تندیس در دوره‌های بعد نیز ادامه خواهد داشت یا خیر؟ گفت: اهدای این تندیس برای این دوره تصمیم‌گیری شده است و داروغه زاده دبیر جشنواره جزئیات کامل‌تر را در آینده ارائه خواهد کرد.

وی در پایان درباره آخرین اخبار جشنواره فیلم فجر و انتخاب سینمای رسانه‌ها توضیح داد: ما کار بررسی‌ها را به پایان رساندیم و امیدوارم طی این یکی دو روزه لیست متقاضیان و سینمای موردنظرشان اعلام شود و گزینه‌ای که بیشترین رأی را آورده است به‌عنوان سینمای رسانه اعلام می‌شود.

در بخش بعدی ساسان فلاح فر و محسن اردستانی رستمی مستندساز در مقابل افخمی حضور یافتند از خاطرات خود از حاج قاسم بگویند.

ساسان فلاح فر کارگردان مستندهایی چون «پایان مأموریت» و «خاطرات بادیه» درباره کار در حوزه ساخت مستند گفت: حدود ۲۲ مستند کارکرده‌ام که ۹۵ درصد آن‌ها در حوزه مقاومت بوده است و اتفاقاً بیشتر آن‌ها درباره لشکر فاطمیون بوده است.

وی با اشاره به «خاطرات بادیه» عنوان کرد: این مستند تصاویر حیرت‌انگیزی از حاج قاسم دارد که اولین نمایش آن در جشنواره «سینماحقیقت» امسال بود یک مستند ۶۱ دقیقه‌ای است که در نقاط عطف آن حضور ویژه حاج قاسم را در خط نبرد و بالای سر تک‌تک افغانستانی‌ها می‌بینیم که با آن‌ها گفتگو می‌کند و انگشتر خود را هدیه می‌کند. ما  از این مستند این احساس را که او چقدر دوست‌داشتنی است درک می‌کنیم؛ او به‌نوعی پدر جبهه مقاومت و پدر فاطمیون بود.

فلاح فر اضافه کرد: اگر می‌خواهیم او را بشناسیم باید تک‌تک رزمندگان حوزه مقاومت را بشناسیم. لبنانی‌ها، سوری‌ها، عراقی‌ها و ... دوستش داشتند او شخصیت واحدی است که همه ما را به‌عنوان جبهه مقاومت دورهم جمع می‌کند.

محسن اردستانی رستمی نیز در ادامه عنوان کرد: من از سال ۹۲ وارد فضای مستندسازی شدم ۹۳ به سوریه رفتم و اولین مستند به نام «معلم» را درباره لشکر فاطمیون ساختم. حاج قاسم را هیچ‌گاه از نزدیک در کشورهای دیگر ندیدم اما او را همیشه بین سخنان بچه‌های فاطمیون دیده‌ام. جنگ سختی و تلخی دارد و ما با تک‌تک این بچه‌ها صحبت می‌کردیم از هر چه گله داشتند روی حاج قاسم وحدت داشتند و او تنها نقطه امید آن‌ها بود.   جالب است که بدانید اگر حاج قاسم از دوربین فرار می‌کرد و کمتر وارد قاب می‌شد نیروهای او هم همین‌طور بودند و کمتر حاضر به مصاحبه می‌شدند.

دغدغه تولید آثار سینمایی و تلویزیونی

این مستندساز با اشاره به دغدغه اردستانی برای ساخت آثار سینمایی و تصویری بیان کرد: شاید فقط در فیلم سینمایی «بیست‌وسه نفر» دیده شد که او به پشت‌صحنه‌اش رفته است اما سریال «پایتخت» هم با نظر او پیش رفت و می‌خواست این دست از کارها تولید شود.

فلاح فر با اشاره به خاطره‌ای از سردار حاج قاسم عنوان کرد: من سال ۹۲ سوریه رفتم و برای آشپزی کمک می‌کردم. من آن زمان فقط از حاج قاسم چیزهایی شنیده بودم و عکس‌هایش را دیده بودم اما آنجا او را دیدم که روضه‌ای خوانده شد و او به پهنای صورتش عکس می‌ریخت. ما عده‌ای جوان بودیم که دور او بودیم و فرماندهان هم ایستاده بودند و او بعد از پایان آشپزی و هنگام غذا خوردن، لقمه می‌گرفت و در دهان تک‌تک آشپزها می‌گذاشت و ما این‌گونه عاشقش می‌شدیم.

اردستانی در ادامه یادآور شد: همیشه حس کرده‌ام در سینما برخی مسائل سانسور می‌شود مثل فیلمی که شما درباره شهدای هسته‌ای می‌سازید و یا حاتمی کیا فیلمی درباره چمران می‌سازد و این‌ها سانسور می‌شود. ما در سینما فیلمی درباره تنها رئیس‌جمهوری که ترور شده است یا فیلمی درباره راهپیمایی ندیده‌ایم. ما این همه ظرفیت برای ساخت آثار سینمایی داریم این همه اسطوره داریم اما درباره حاج قاسم حرف نمی‌زنیم و نمی‌دانم من چند سال باید صبر کنم تا کسی فیلمی را در این زمینه شروع کند.

آمادگی افخمی برای ساخت سریالی درباره سردار حاج قاسم سلیمانی

افخمی نیز در ادامه به ساخت سریال «رعدوبرق» که قرار است با موضوع سیل کارگردانی کند اشاره و بیان کرد: اگر برای ساخت سریال «رعدوبرق» متعهد نبودم که به‌صورت شبانه‌روزی وقتم را می‌گیرد و اگر همین الان تلویزیون و سیمافیلم اجازه می داد حاضر بودم سریال «رعدوبرق» را زمین بگذارم و سراغ ساخت سریالی برای نمایش ارتباط و رفاقت ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی می‌رفتم که از هم‌اکنون می‌دانم داستان جذابی هم از آن درمی‌آمد. در وسترن‌ها و کارهای سینمایی نیز چنین رفاقت‌هایی درباره دو مرد پهلوان را دیده‌ایم. با وجود اینکه سریال «رعدوبرق» آماده است اما در این لحظه این آمادگی را برای ساخت چنین سریالی دارم. در عین حال ساخت فیلم داستانی با تجربه‌هایی که شما دارید نیز کار سختی نیست.

در بخشی دیگر این برنامه روح‌الله رفیعی مستندساز و از مسئولان گروه روایت فتح در سخنانی گفت: خیلی از بچه‌های مستندساز نتوانسته‌اند با لنز واید حاج قاسم را شکار کنند و همه توانسته‌اند با لنز تله از او تصویر بگیرند چون او از دوربین فراری بود و با این احوال است که محبت او این‌قدر در دل همه مردم جا گرفته است. او نمادی از یک قهرمان است و کافی است ما ذره‌ای به ملی‌گرایی اعتقاد داشته باشیم تا این قهرمان را ببینیم. او با گریه بچه‌ها گریه می‌کرد اما در مقابل دشمنان مانند کوه بود.

قابی که در آن دروغ نبود

مصطفی سیفی مستندساز و فیلم‌بردار نیز در خاطراتی اظهار کرد: من همیشه قابی را می‌دیدم که هیچ‌گاه به من دروغ نمی‌گفت یعنی کسی که بخواهد در مقابل دوربین نقش بازی کند و من هیچ‌گاه این حس را از حاج قاسم و دوستان او نداشتم. دی‌ماه ۸۴ که حاج احمد کاظمی شهید شد برای اولین بار او را دیدم که به‌شدت گریه می‌کرد و من همیشه فکر می‌کردم او به‌عنوان یک فرمانده بزرگ با این همه تجربه چرا این‌قدر گریه می‌کند. سال ۲۰۱۴ که داعش به عراق حمله کرد حاج قاسم را دوباره دیدم و آن زمان او بسیار باصلابت و در اول خط جوف الصخر بود.

امیرحسین نوروزی دیگر مستندساز نیز در سخنانی گفت: حاج قاسم سلیمانی، سردار همدانی و احمد کاظمی مردانی هستند که در کنار سلحشوری و صلابت محبتی هم دارند. من حاج قاسم را دو بار در لانگ شات و یک بار از نزدیک دیدم. من خاطرم هست ما اختلاف‌نظری هم درباره مستند داشتیم اما او هیچ‌گاه مانع نشد من حرفم را نزنم و اتفاقاً من نزد او احساس به رسمیت شناخته شدن کردم.

وی اضافه کرد: در عراق اولین حرفی که یک عراقی می‌گوید حاج قاسم است و هم‌زمان با آن یک علامت قلب نشان می‌دهد و این دوست داشتن راز اصلی حیات است. حاج قاسم را هم مردم دوست داشتند و برای همین حرفش برای آن‌ها حرف بود.   

رفیعی در ادامه در پاسخ به افخمی که برترین قهرمان ۴۰ ساله دوم را داریم و چگونه قرار است درباره او مستندسازان دست به کار شوند گفت: اگر حاج قاسم را به‌عنوان یک نماد در نظر بگیریم خیلی از موضوعات حل می‌شود. امروز یک نعمت بزرگ ما در جمهوری اسلامی امنیت است. حاج قاسم چشم‌هایش همیشه از فرط بی‌خوابی به‌زور باز می‌ماند. ما باید او را در حوزه‌های مختلف سیاست، اقتصاد، علم و... تعمیم دهیم و نشان دهیم می‌توان در همان جایگاهی که هستیم قاسم سلیمانی باشیم. ما در روایت فتح این آمادگی را داریم که اگر کسی در تبیین این نماد بخواهد وارد کار شود دست او را بفشاریم.

افخمی نیز در پایان این گفتگو با اشاره به ساخت آثاری مرتبط با سردار سلیمانی گفت: بخش ابتدایی جمع‌آوری تحقیقات و مستندها توسط روایت فتح است و بخش بعدی نگارش رمان است که می‌تواند توسط حوزه هنری انجام شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
2023-09-25T21:28:38+03:30
فیلم سینمایی «بی سر و صدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با پایان فیلمبرداری به زودی وارد مراحل فنی پس از تولید می‌شود.

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
2023-09-25T21:28:37+03:30
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و مجموعه تئاتر شهر میزبان چند نشست تخصصی، نمایش ویژه بانوان و نمایش های رادیویی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نم...

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها
2023-09-25T21:28:37+03:30
فصل تازه کنسرت های موسیقی پاپ با برگزاری سه اجرای زنده سه خواننده این ژانر موسیقایی در سه شهر آذربایجان شرقی آغاز می شود.

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
2023-09-25T21:28:37+03:30
نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به کارگردانی صادق وفایی که درباره زنان مبارز و پرستار در زمان مقاومت خرمشهر است هفته اول مهر ۱۳۹۹ همزمان با هفته دفاع مقدس از ...

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
2023-09-25T21:28:37+03:30
رادیو صبا به مناسبت سالروز به امامت رسیدن ولی عصر (عج) ویژه برنامه «دست افشان» را راهی آنتن می کند.

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
2023-09-25T21:28:36+03:30
تام هنکس برای نوشتن و روایت نمایشگاه فضایی چندجانبه در لندن همکاری می‌کند.

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
2023-09-25T21:28:36+03:30
کارگردان مجموعه مستند «آرزم» بیان کرد که این مجموعه روایتی از جنگ دارد که تاکنون گفته نشده است.

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود
2023-09-25T21:28:36+03:30
نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه سینما برگزار می‌شود.

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
2023-09-25T21:28:36+03:30
جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به خاطرات خود از سال‌ها فعالیت در انجمن سینمای جوانان از تأثیرگذاری این انجمن در کشف استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایر...

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
با پایان مهلت ارسال اثر برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، ۶۱۵ مستند ایرانی خواستار حضور در این دوره شد.

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن

فراخوان صندوق اعتباری هنر  برای اعضای متقاضی مسکن
2023-09-25T21:28:35+03:30
با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هس...

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
رابرت دنیرو و «اوبر» خبرهای منتشر شده درباره ایفای نقش «راننده تاکسی» توسط این بازیگر برای تبلیغات تلویزیونی بریتانیا را تکذیب کردند.

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
2023-09-25T21:28:34+03:30
بخش روزهای سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی «مروارید جاده ابریشم» تاشکند برگزار می‌شود.

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند
2023-09-25T21:28:34+03:30
رضا کیانیان به عنوان صداپیشه به نمایش «کمدی گمنام» به کارگردانی علی اصغری پیوست.

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
2023-09-25T21:28:34+03:30
در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او قدردانی می‌شود.

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه
2023-09-25T21:28:34+03:30
مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
2023-09-25T21:28:33+03:30
جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ نشست‌های تخصصی با موضوع سینما را از سوم تا نهم مهر با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
2023-09-25T21:28:33+03:30
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از چهارشنبه این هفته پنجم مهر ماه اکران خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
2023-09-25T21:28:33+03:30
آثار راه یافته به بخش عکس سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند.

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»
2023-09-25T21:28:33+03:30
در آستانه اکران عمومی کمدی سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
2023-09-25T21:28:32+03:30
محمدهادی عطایی با اشاره به فعالیت های جدیدش در مقام بازیگر و کارگردان از حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان از ۹ مهر ماه خبر داد.

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
2023-09-25T21:28:32+03:30
پوستر مجموعه مستند «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول رونمایی شد.

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
2023-09-25T21:28:32+03:30
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه «هنروتجربه» روی پرده رفته است، به انتقادات نسبت به کیفیت این فیلم پاسخ داد.

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»
2023-09-25T21:28:31+03:30
مدیر شبکه امید و کودک درباره تغییر کنداکتور این شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
2023-09-25T21:28:31+03:30
قرارداد تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد.

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
2023-09-25T21:28:31+03:30
نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی صبح سوم مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید
2023-09-25T21:28:31+03:30
جزییات «جشنواره موسیقی سنتی صدا و سیما» که قرار است ۸ تا ۱۱ مهر در کردستان برگزار شود امروز ۳ مهر طی نشستی تشریح شد.

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟
2023-09-13T13:50:12+03:30
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای ۶۰ سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان
2023-09-13T13:50:12+03:30
بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)