میرنیوز
آرش دادگر نویسنده و کارگردان تئاتر و مدیر تماشاخانه جوانمرد درباره تولید تله تئاتر در شرایط بحران کرونا به خبرنگار مهر گفت: به اعتقاد من زمانی که در دهه ۷۰ تولید و ضبط تله تئاتر باب شد شبکههای سیما بسیار محدود بود و برنامههای متنوعی هم پخش نمیکرد از همین رو همین برنامهها و فیلمهای سینمایی و سریالهای تلویزیونی اندکی که پخش میشد طرفدار پیدا کرد که یکی از این برنامهها هم تله تئاتر بود.
وی ادامه داد: چون برنامه دیگری نبود که مردم در آن زمان نگاه کنند تله تئاترها محبوب شد اما از آنجا که ما هیچ برنامه و چشم اندازی برای آینده نداریم محبوبیت و تولید این تله تئاترها هم در دهه هشتاد رو به افول گذاشت. من موافق تولید تله تئاتر به عنوان جایگزین در شرایط امروز هستم اما آیا تلویزیون هم برنامهای برای ساخت و پخش چنین آثاری دارد. ما به عنوان هنرمند همیشه برای کاری که در تخصصمان است آمادگی و برنامه داریم اما آیا صداوسیما هم میداند، میخواهد در این زمینه چهکار کند.
دادگر با گلایه از سیاستهای یک جانبه صداوسیما در حمایت از برخی از هنرمندان و تولیدات عنوان کرد: متاسفانه سیاست صداوسیما بر این اساس است که تنها در راستای برخی منافع و سلیقه خودشان باید کار تولید شود پس اگر هم به سمت تولید چنین برنامههایی بروند تنها هنرمندانی که مورد تایید خودشان هستند، میتوانند در این زمینه کار کنند. اصولاً صداوسیما برنامهای برای تئاتر ندارد که بخواهد روی آن مانور دهد یا برنامهای برای هنرمندان در شرایط بحران کرونا داشته باشد.
این کارگردان تئاتر یادآور شد: ساخت تله تئاتر در مقابل برنامههای پرهزینه و کم مخاطبی که در صداوسیما تولید میشود، زیاد نیست پس مشخص است تئاتر برایشان ارزشی ندارد که تولید تله تئاترها را ادامه ندادند.
این عضو هیات مدیره خانه تئاتر در پایان صحبتهایش با اشاره به اینکه تولید تله تئاتر میتواند راهی برای برون رفت از مشکلات در شرایط فعلی تئاتر باشد، متذکر شد: من موافق ساخت تله تئاتر هستم و آمادگی خودم را نیز در این زمینه اعلام میکنم ولی فقط ما نیستیم که موافق این طرح هستیم. ما به عنوان تولیدکننده و اجراگر یک طرف قضیه هستیم و طرف دیگر که صداوسیما است باید آمادگی و برنامه خودش را اعلام کند وگرنه ما میتوانیم با ۵۰ کارگردانی که خانه تئاتر معرفی میکند برای تولید تئاتر قرارداد ببندیم و در طول سال آثار مختلفی را تولید کنیم.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان