میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد اطلاعرسانی شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت»، در راستای آگاهیبخشی به جامعه درباره آنچه در سینمای جهان، تحت سیطره صهیونیسم، تولید و در اختیار مخاطبان قرار میگیرد، نمایش، تحلیل و بررسی آثار سینمای سامری در دستور کار شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» قرار گرفته است.
در همین راستا شفیع آقامحمدیان مدیر بخش سینمای سامری این دوره از جشنواره گفت: آگاهیبخشی به جامعه درباره سینمای سامری و اتفاقات آن یکی از مهمترین وظایف و رسالتهای سینمای مقاومت و دفاعمقدس و صد البته جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» است.
وی با اشاره به اینکه لفظ سامری مفهومی جهانشمول است، افزود: لفظ سامری گستردهتر از صهیونیست است گرچه در ظاهر این ۲ واژه تفاوتی با یکدیگر ندارند. فیلمساز میتواند صهیونیستی نباشد اما در راستای تحقق اهداف صهیونیست و با تفکر غالب در این ایدئولورژی حرکت کند. با چنین رویکردی آثار این فیلمساز نیز در زمره سینمای سامری قرار میگیرد. این نوع سینما میتواند مفاهیمی چون بتپرستی مدرن، زنبارگی، نژادپرستی و حتی تروریست را ترویج کند.
آقامحمدیان تصریح کرد: در سینمای جهان ممکن است فیلمسازی لیبرال یا مذهبی باشد اما تحتتأثیر تفکر صهیونیست اثر خود را تولید کند. در واقع در این نوع سینما، افرادی حضور دارند که مثل زمان حضرت موسی علیهالسلام با اینکه معجزه دریا و گذر از دریا را دیده بودند اما با کمی چالش به گوسالهپرستی روی آوردهاند. سینمای سامری به دنبال ترویج تفکر دنیاپرستی است.
مدیر بخش سینمای سامری شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» در ادامه عنوان کرد: جشنواره به دنبال نمایش برخی از آثار سینمای سامری و سپس تحلیل محتوایی و حتی فنی این آثار است تا مخاطب با آگاهی بیشتری با این قبیل تولیدات مواجه شود. به همین دلیل این بخش از جشنواره با حضور کارشناسان زبده داخلی و خارجی برگزار میشود. در زمان برگزاری جشنواره در هفته دفاعمقدس بخشی از آثار و در زمان برگزاری بخش دوم جشنواره در هفته بسیج، بخش دیگری از آثار سینمای سامری نمایش داده خواهد شد که در هر ۲ بخش مهمانان و کارشناسان داخلی و خارجی برای بررسی فنی و محتوایی این آثار حضور خواهند داشت.
آقامحمدیان تأکید کرد: دشمنشناسی یکی از رسالتهای اصلی جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» است چراکه این مهم از جمله اصول مقاومت به شمار میرود. به عبارت بهتر، پرداختن به موضوع سینمای سامری در واقع مقاومت در جنگ نرم است. مخاطب سینمای مقاومت باید دشمنشناسی بالایی داشته باشد و بداند دشمن هر بار در سینما در چه قالبی مفاهیم صهیونیست را به او القاء میکند.
وی افزود: در سینمای جهان کارگردانان مذهبی بسیاری حضور دارند که خواسته و ناخواسته مفاهیم صهیونیست را گسترش و اشاعه میدهند؛ این افراد نیز از جامعه هدفِ بخش سامری جشنواره هستند چراکه مروج دنیاپرستی و تعریف جهانی بدون حضور خداوند غالب و قدرتمند و تحت سیطره شیطانی نیرومند هستند.
مدیر بخش سینمای سامری شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» عنوان کرد: بخش سینمای سامری در واقع تذکری برای موضوع مهدویت است. سینمای سامری همواره در حال نشان دادن جهان بدون مفهوم مهدویت و تعریف فلسفه جهانی بدونمهدویت بوده و هست و این موضوع نه فقط در سینمای داستانی بلکه در انیمیشن و حتی بازیهای رایانهای هم وجود دارد.
آقامحمدیان در پایان اظهار کرد: بخش سینمای سامری حرکت در مسیر مهدویت است و تلاش دارد نشان دهد جهان بدون حضور خدای قدرتمند و موضوع مهدویت بیمعناست؛ البته این بخش به همه چالشها و پرسشها پاسخ نمیدهد اما سعی میکند در حد بضاعت خود در این مسیر اثرگذار باشد.
شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» در ۲ زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در بخشهای «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنوارهها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخشهای «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمیمیرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار میشود.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان