میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، عزتاله مهرآوران بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره مستند مسابقه «خانه ما» و ویژگیهای آن عنوان کرد: اینکه برنامهای متعلق به خانه و ما باشد، بسیار جذب کننده است یعنی هر تماشاگری که آن را میبیند خودش را مخاطب ویژه آن برنامه میداند چنان که گویی همه خانههایی که به تصویر کشیده شدهاند، خانه خود اوست. تماشاگر وقتی به واسطه این مسابقه به داخل خانهها میرود، با تعلقی که به خانه و خانواده دارد، به زودی ارتباطش برقرار میشود و یک حس نزدیکی و صمیمیت با آن خانه و خانواده برقرار میکند.
وی حضور در بین خانوادههای شهرستانی را نقطه عطف «خانه ما» عنوان کرد و افزود: این حضور ما را با خانه و خانوادههایی مواجه میکند که فرهنگهای متفاوت داشته و آداب و رسومشان با ما فرق دارند و با تمام این تفاوتها رفتارهایی متناسب با یک خانواده ایرانی دارند و حرمتهایی را که همواره در خانههای ایرانی محترم شمرده میشوند تکریم میکنند.
نمایش زندگی واقعی افراد در «خانه ما»
بازیگر «لیسانسهها» در ادامه هدف اصلی این مستند مسابقه را مورد بررسی قرار داده و ابراز کرد: مدیریت اقتصادی در هر خانهای امری اجتناب ناپذیر است ولی در جامعه ما کمتر به صورت تصویری و هنر نمایشی درآمده است. یکی از زیباییها و ویژگیهای آن، حضور خود خانوادهها در برنامه است که همگی افراد عادی جامعه هستند، نه هنرپیشهاند و نه از سناریو و فیلمنامهای در برنامه استفاده میکنند. افراد در مقابل دوربین قرار میگیرند و بخشی از زندگی واقعی و ارتباط خانوادگی خود را برای بینندگان به نمایش میگذارند. در این میان به تصویر درآوردن خانهای که بتواند هزینههای زندگی را با محدود بودجهای که در اختیار دارد مدیریت کند و آن را برای شادی خانه و شادمانی خانواده به کار گیرد، کار پسندیده و مهمی است. طوری که این هزینه باید در مسائلی که در خانه اتفاق میافتد، بهکار بسته شود و محدودیت مالی مانعی برای روابط اجتماعی، فامیلی و عاطفی بین افراد نشود.
این بازیگر گفت: در روزگار ما نابغه کسی است که به اندازه همان مبلغی که برای زندگی روزانه، کنار گذاشته همان قدر خرج کند و اگر توانایی دارد مقداری هم پسانداز کند. در کنار این مدیریت مخارج زندگی هم میتوان با بکارگیری برخی از استعدادهای ذاتی مثلاً خیاطی، ربگیری، آشپزی و مانند آن به اقتصاد خانواده کمک کرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا معمولاً در زندگی شخصی و خانوادگی به دخل و خرج خود توجه دارند و برای این امور وقت میگذارند، گفت: هر آدمی تلاش میکند تا بتواند درست خرج کند، من و همسرم نیز سعی میکنیم در خانه پول هزینهها را سر هر ماه جدا کنیم. هزینههایی برای کرایه خانه، قبضهای پرداختی، رفت و آمد، بیماری و مانند آن کنار میگذاریم و هرگز به آن مبلغ دست نمیزنیم. مابقی مانده هزینه را برای مخارج روزمره، خوراک، پوشاک و دعوت از میهمان در نظر میگیریم که این در مدیریت اقتصاد خانه کمک کننده است.
شرایط سخت تصویربرداری «پدر پسری» در زمان کرونا
وی در بخشی دیگر درباره پرداختن به کرونا در «خانه ما» اظهار کرد: در مساله کرونا هم تک تک افراد مسئول هستند و هم دولتی که مسئولیت یک مملکت را برعهده دارد. ترویج و یادآوری آن در برنامه «خانه ما» کار نیکی است که میتواند رعایت بهداشت را در خانهها جا بیاندازد. رعایت بهداشت و البته رعایت دیگران، از ثمرات کرونا بوده که پرداختن به آن جذابیت بیشتری به برنامه داده و موجب اشتیاق بیشتر تماشاگر برای دنبال کردن بخشهای مختلف مسابقه شده است.
بازیگر پیشکسوت عرصه طنز در پایان به تجربه کاری در شرایط کرونایی، اشاره کرد و گفت: در جریان ضبط سریال «پدر پسری» که دو ماه آن همزمان با اوجگیری کرونا بود با اینکه من به تازگی عمل کوچکی انجام داده بودم و نیاز به استراحت داشتم سر صحنه حاضر شدم. در شرایطی که ۴۵ نفر در دو آپارتمان کار میکردیم و موقع اجرای نقش هم فاصلههایمان کمتر میشد و طبیعتاً نمیتوانستیم از ماسک استفاده کنیم، به دلیل تعهدی که به خود و عوامل گروه داشتم با وجود خطر ابتلا به ویروس کرونا و با توجه به محدودیت زمانی برای رسیدن سریال به ایام مبارک رمضان، این سریال را به اتمام رساندیم.
وی در پایان گفت: خوشبختانه سریال بازخورد خوبی داشت. تحمل همه این سختیها یک دلیل داشت؛ وقتی من در حرفه خودم یعنی بازیگری، به این توانایی رسیدم و توانستم بازی کنم و این حرفه را تدریس کنم با خدای خود بیعت کردم که این قدرت را به من بدهد که بتوانم مردم را بخندانم.
منبع : خبرگزاری مهر
جزییات سفر استانی مدیرکل دفتر موسیقی به پایتخت فرهنگی ایران
«بیگی و دوستان» به شبکه پویا میآیند
گلاب آدینه و علی مصفا به تماشای «بهمن» نشستند
امیدها و انتقادهای یک آهنگساز از پس برگزاری یک نمایشگاه موسیقایی
نمایش نقاشیهای آخرالزمانی در «پس از ما»
برنامه «نردبان» به مستندسازی در بحران میپردازد
سینماگرانی که به طرفداری از فلسطین بایکوت شدند/ اسناد مفقودی کجاست؟
«امتداد» با نولان به قسمت پایانی رسید
«هومورو» در تئاتر مولوی روی صحنه میرود
بررسی سینمای کمدی با علیرضا خمسه در «هفت»
انتقام «مدهآ» در پی قربانی شدن عشق
«لعبتباز» قصه هنری رو به فراموشی است
«صدای طبیعت» در بهارک شنیده میشود
نمایش نقاشی کمتر دیده شده رنه مگریت در یک نشست هماندیشی
«چشم در چشم» تا پایان آذر تمدید شد
«قنلدرخونه» روایتی از تلفیق واقعیت با آیینهای مردم بوشهر
«کارگردان» به تئاتر شهر رسید
نمایشی از پوسترهای سینمایی در «سینما در حضور دیگران»
جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ به وایولا دیویس اهدا میشود
«نیکسن» با هیچ کاری نکردن و کاری کردن آمد
«منکشی» صاحب پوستر شد
موزه موسیقی میزبان نمایشگاه نقاشی میشود
طرح جدید دیوارنگاره میدان فلسطین و یک شیطان بزرگ
اعلام جزئیات دیدار معاون هنری وزیر ارشاد با چند انجمن هنری
رابرت پتینسون یک بار دیگر با کریستوفر نولان همراه میشود
قطعی برق اجرای «کاتیوشا» را لغو نکرد
فصل جدید «عصر خانواده» شبکه دو فرا رسید
مردم برای استاد دوستداشتنی سنگ تمام گذاشتند/ آغاز پرواز سیمرغ
چالشهای بازی در نقش یک «پشه» هدایتگر!/ لزوم توجه به تئاتر کودک و نوجوان
چالشهای بازی در نقش یک «پشه» هدایتگر!