میرنیوز
علی اصغر شاهزیدی خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی و عضو هیات انتخاب آثار بخش آواز دستگاهی چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون نحوه بازبینی کارهای شرکتکننده در این دوره از جشنواره عنوان کرد: معمولاً مقرراتی وجود دارد که شرکتکنندگان باید به آنها عمل کنند. ملاک داوری، دقت بیشتر روی شعر و سونوریته صداست. عدهای به مرحله بعد راه پیدا میکنند و برخی هم از راهیافتن به مرحله بعد باز میمانند. امسال همه بر این عقیده بودیم که خوانندگان این دوره ضعیف بودند.
وی به برگزیدگان مرحله اول توصیه کرد: خوانندگان باید بیشتر از اینها کار کنند. به هر حال در مرحله اول از بین شرکتکنندگان چند نفر برگزیده میشوند. نباید بعداً به این فکر کنند که در جشنواره اول و دوم شدیم اما کسی به داد ما نمیرسد و کاری برایمان انجام نمیدهد! نباید به اول یا دوم شدن در جشنواره اکتفا کنند و باید سخت تمرین کنند. این یکی از مهمترین پارامترهایی است که باید به آن توجه شود.
این خواننده تأثیر جشنواره موسیقی جوان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: مسلماً این جشنواره به نوازندهها کمک میکند، چون یک خودآزمایی محسوب میشود. به هر حال با توجه به عشق و شوق اینکه در جشنواره اول شوند باعث میشود کار بیشتری انجام بدهند. به نظرم جشنواره موسیقی جوان از این جهت موفق بوده چون بسیاری از نوازندهها پیشرفت کردهاند. این اتفاقات به هر حال حرکت شایستهای است که امیدوارم ادامه داشته باشد.
شاهزیدی درباره فعالیت این روزهای خود عنوان کرد: هفته گذشته در تهران کلاس داشتم و شش جلسه هم در اصفهان کلاس برگزار کردهام. سایر کلاسهایم تعطیل شده است. آموزش آنلاین هم ندارم.
وی در پایان تأکید کرد: در گذشته بهترین خوانندهها و نوازندهها را داشتیم به این دلیل که شاگرد خدمت استاد میرفته و نکات بسیاری مانند اخلاق و آداب و رسوم را حضوری از استاد یاد میگرفته است. در حال حاضر آموزش حضوری هم آن بازدهی سابق را ندارد، حال چه برسد به اینکه آنلاین باشد. شاگرد وقتی حضور دارد با یک حجب و حیای دیگر با استاد خود برخورد میکند.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان