میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندی وایر، وایولا دیویس که سپتامبر ۲۰۱۸ با اعتراف به اینکه از بازی در فیلم «کمک» پشیمان است، خبرساز شده بود، حالا ۲ سال بعد از آن در مصاحبهای جدید بار دیگر به این فیلم پرداخته و میگوید احساس می کند آن فیلم به او خیانت کرده است.
«کمک» ساخته تیت تیلور ماه پیش و به دنبال اعتراضهای سراسری سیاهپوستان در نتفلیکس پربینندهترین فیلم شد، اما منتقدان فیلم از مردم خواستند با دید انتقادی به این فیلم نگاه کنند چون واقعاً در راستای معرفی مشکلات سیاهپوستان نیست.
اکنون وایولا دیویس در مصاحبهای گفته است این فیلم از زاویه دید تبعیض نژادی سیستماتیک ساخته شده است.
دیویس گفته است: روایتهای زیادی وجود ندارند که پوشش دهنده انسانیت ما باشند. آنها این ایده را ارایه میکنند که سیاهپوست بودن به چه معناست، اما … برای مخاطبان سفیدپوست ساخته میشوند. مخاطب سفیدپوست در نهایت میتواند بنشیند و در مورد اینکه ما چطور زندگی میکنیم درسهای آکادمیک بگیرد. بعد از سالن سینما بیرون میرود و در مورد معنای آن صحبت میکند. آنها اصلاً از اینکه ما چه کسانی بودهایم تحت تاثیر قرار نمیگیرند.
بازیگر برنده اسکار در ادامه گفته است: کسی نیست که با تماشای «کمک» سرگرم نشود اما بخشی از وجودم احساس میکند به خودم و مردمم خیانت شده، زیرا در فیلمی بازی کردم که آماده نبود تا تمام حقیقت را بگوید.
وی گفت این نقش را پذیرفت زیرا مثل یک کارگر مزدور بازیگری میکند و سعی دارد نقشها را به دست آورد؛ زیرا در هالیوود فرصتهای کافی برای بازیگران سیاهپوست ناشناخته و بینامونشان وجود ندارد تا بتوانند شناخته شوند.
وی در عین حال از بازیگرانی مانند اما استون، ریس ویترسپون و کریستن استورات به عنوان بازیگران «سفیدپوست دوستداشتنی» یاد کرد که نقشهای شگفتانگیزی را در صحنه زندگیشان خلق کردند و با آن نقشها روی صحنه ماندگار شدند. وی افزود: اما چنین چیزی برای بازیگران رنگین پوست زیادی به وجود نمیآید.
دیویس در توضیح مصاحبه دو سال پیشش با «نیویورک تایمز» هم گفت آن سخنان را بیان کرد زیرا فکر میکند با این فیلم صدای خدمتکاران نبود که شنیده شد.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان