میرنیوز

جریان‌سازی هنری و پرورش استعدادهای استانی در دوسالانه عکس «نور»

جریان‌سازی هنری و پرورش استعدادهای استانی در دوسالانه عکس «نور» 2020-01-02T23:35:09+03:30

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور به همت سازمان بسیج هنرمندان با رویکرد «مجموعه‌عکس» برگزار شد. این دوسالانه که در سال ۱۳۹۰ پایه‌گذاری شده است، در چهارمین دوره خود دو بخش را شامل می‌شد، بخش نخست مخصوص اعضای انجمن عکس بسیج بود و عکاسی با کمک استاد راهنما انجام می‌شد. موضوعات این بخش با توجه به ظرفیت‌های هر استان از سوی انجمن‌های عکس استانی اعلام شده است. اما بخش دوم (آزاد) محدودیتی نداشت و هر عکاس می‌توانست با دو مجموعه عکس (۷ تا ۱۲ عکس) در آن شرکت کند. بنابراین تعداد ۳۵۴ مجموعه‌عکس به دبیرخانه ارسال شد که با اعلام نظر هیأت داوران، ۳۱۴ عکاس (۸۸ عکاس در بخش ویژه و ۲۲۶ عکاس در بخش آزاد) در دبیرخانه پذیرفته شدند. در نهایت تعداد ۳۴ مجموعه‌عکس (حدود ۳۵۰ قطعه عکس) به بخش نمایشگاهی راه یافت که از این تعداد ۱۸ مجموعه در بخش ویژه و ۱۶ مجموعه مربوط به بخش آزاد بود.

روز دوشنبه نهم دی ماه همزمان با بزرگداشت سالروز حماسه نهم دی، نمایشگاه آثار منتخب در شهر تبریز برپا شد. برگزیدگان نیز روز سه‌شنبه ۱۰ دی با حضور سردار خرم فرمانده سپاه عاشورا، امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان، خانواده معزز شهدا و همچنین دبیر، داوران و هنرمندان جشنواره در تالار اندیشه تبریز معرفی شدند و کتاب چهارمین دوسالانه نور رونمایی شد. از نکات جالب جشنواره این بود که در میان برگزیدگان، هیچ عکاسی از پایتخت حضور نداشت و برگزیدگان از استان‌های اصفهان، گلستان، قم، فارس، مرکزی و خوزستان بودند.

توانمندی‌ها و شکوه عزت و اقتدار و سازندگی در چهلمین سال تأسیس بسیج، سالم‌سازی فضای اجتماعی با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، نشاط‌بخشی و امیدآفرینی در جامعه اسلامی، نقش مادران و همسران در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و تداوم مبارزه با استکبار، بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، سبک زندگی ایرانی-اسلامی، رونق تولید و ترویج فرهنگ حمایت از کالای ایرانی، خانواده و آسیب‌های اجتماعی، نگاهی نو به دفاع عزت آفرین و غیرتمند اقوام مختلف کشور و معرفی قهرمانان و مبارزان بومی و محلی از جمله موضوعات امسال جشنواره عکس نور بود.

 

 

به بهانه برپایی این دوسالانه و افتتاح نمایشگاه آن، با کمال‌الدین شاهرخ دبیرکل جشنواره سراسری عکس نور گفت‌وگو کردیم.

* تفاوت این دوره از دوسالانه با ادوار در قبلی چه بود؟
شکل اجرایی این دوره نسبت به دوره‌های پیشین دارای تفاوت های مختلفی بود و به این شکل برای نخستین بار بود که اجرا می‌شد و طبیعتا نگرانی‌هایی وجود داشت، اما به هر ترتیب تا مراحل پایانی کار با تلاش نیروها به صورت خوبی پیش رفت.
با اینکه انتظارات ما خیلی بیشتر بود اما خوشبختانه در این دوره با آثار خوبی مواجه شدیم و در برخی از حوزه‌ها کارهای ارسالی واقعا ستودنی بود.
در واقع چهارمین دوره دوسالانه عکس نور با شکل اجرایی خود، به نوعی سکوی پرتابی برای موفقیت‌های آینده جامعه عکاسی ایران است و من نگاه مثبتی به اتفاقات خوشایندی که قرار است پس از این دوره رخ دهد دارم.

* مهمترین دستاورد این دوره از جشنواره به نظر شما چیست؟
 در این دوره ما سعی کردیم که جریان‌سازی و پرورش استعدادهای هنری در حوزه عکاسی را داشته باشیم و تنها به اجرای یک جشنواره و تقدیر از چند برگزیده بسنده نکنیم، چرا که با چشم‌اندازی که در ابتدای کار برای این جشنواره تعریف شده به دنبال پیگیری و ارتقاء سطح جامعه عکاسی هستیم.
بسیاری از عکاسانی که در این دوره وارد شدند سعی دارند همواره با خیز بلندتری در دوره‌های بعدی این دوسالانه ورود پیدا کنند و تجربیات کسب شده در این دوره را چراغ هدایت خود به منظور پیمودن مسیر موفقیت در دوره‌های آینده قرار دهند.
خوشبختانه تمامی دوستانی که از ابتدای این پروژه ما با همراه بودند از سازمان‌های مربوطه، تیم اجرایی و سایر دوستان و همینطور استان ها با هدف مشترک ارتقاء بخشیدن به حوزه عکس و جامعه عکاسی پا به این عرصه گذاشتند و به طور قطع با تجربیات کسب شده در این دوره، می‌توانیم در دوره های بعدی با قدرت بیشتری ورود پیدا کنیم.

کار ویژه این دوره از جشنواره نور، تمرکز بر روی بحث پروژه محوری و تهیه مجموعه عکس بود

* چرا در این دوره برخلاف ادوار پیشین و سایر جشنواره‌ها، توجه برگزارکنندگان به ارائه مجموعه عکس بوده است؟
مجموعه عکس نگاه متفاوت این دوره از دوسالانه بود. کار ویژه این دوره از جشنواره نور تمرکز بر روی بحث پروژه محوری و تهیه مجموعه عکس بود و اتفاقی بود که برای نخستین بار در ایران به این شکل رقم می خورد و طبیعتا ما با پذیرفتن این ریسک ها وارد این حوزه شدیم.
قطعا برای دست یافتن به موفقیت باید از یک جایی این مسیر آغاز شود و ما با همین نگاه این دوره را آغاز کردیم، چرا که متاسفانه جشنواره های مختلفی را می بینیم که یک دوره عکاس شرکت می کند و آثاری را ارائه می دهد و با برگزاری اختتامیه نیز همه چیز به فراموشی سپرده می‌شود.
نگاهی که به عکاسان وجود دارد این است که عکاسان ما خیلی با مجموعه ها ارتباط برقرار نمی کنند و معمولا به عکاسی کردن در موضوعات مختلف  میل بیشتری داشته و بیشتر روی تک عکس مانور می‌دهند.
در تهیه مجموعه عکس، عکاس باید با تکیه بر بررسی و تحقیق پیرامون موضوع مورد نظر و صرف زمان بسیار اقدام به تهیه مجموعه عکس کند که از این رو در میان جامعه عکاسان تعداد کمی به این حوزه وارد می‌شوند.
در حال حاضر و در شرایط امروز جهان، دنیای عکاسی به سمت توجه به مجموعه عکس‌ها و تهیه آنها در حال حرکت است و کمتر تک‌عکس‌ها را برای خود محور قرار می‌دهند.

 

 

* اساساً چه تفاوتی بین  ارائه مجموعه‌عکس با تک عکس وجود دارد؟

تک عکس کار کردن می‌تواند به طور اتفاقی باشد اما هیچ مجموعه عکسی به صورت اتفاقی تهیه نمی‌شود و در پس آن مطالعه و پژوهش، اندیشه عمیق عکاس است که در واقع  پایه‌های اصلی مجموعه‌ها هستند و به این دلیل است که تهیه آنها اصولا زمان‌بر بوده و در برخی از موارد ممکن است به چندین سال هم بیانجامد.
ما در دوره‌های گذشته مواجه بودیم با تک عکس‌های مختلفی که شاید با برنامه‌ریزی خاصی هم توسط عکاس صورت نگرفته بود و به همین دلیل محوریت این دوره را بر مجموعه عکس قرار دادیم و با مشخص کردن موضوعات مختلف به دنبال تربیت و سوق دادن عکاسان به مجموعه محوری در دنیای عکاسی بودیم.

* چرا این دوره به صورت دو بخش مجزای آزاد و ویژه برگزار شد؟
با توجه به تغییر رویکرد این دوره، ما پیش‌بینی کردیم که شاید از لحاظ کمیت با استقبال کمتری از سوی عکاسان مواجه باشیم، از این رو در بخش ویژه با مشخص کردن موضوعات تعیین شده پروژه‌هایی را برای عکاسانی که از سوی دبیران استانی براساس معیارهای مورد نظر معرفی شده بودند تعریف کردیم و مبالغی را نیز به عنوان حق‌التألیف در نظر گرفتیم اما در بخش آزاد این اختیار را به عکاسان غیر از شبکه بسیج دادیم که می‌توانند مجموعه‌های خود را با هر موضوعات ذیل فراخوان تهیه و به دبیرخانه ارسال کنند.

از زمان اختتامیه برنامه‌ریزی برای حضور قوی و قدرتمند و همینطور هدفمندتر عکاسان را در دوره پنجم «نور» در دستور کار خود قرار دادیم

بی‌شک عکاسانی که در این دوره چه دربخش آزاد و چه در بخش ویژه حضور یافتند با پایان یافتن این دوره کار آنها به اتمام نخواهد رسید و ما از زمان اختتامیه برنامه‌ریزی برای حضور قوی و قدرتمند و همینطور هدفمندتر آنها را در دوره پنجم در دستور کار خود قرار دادیم و به دنبال این هستیم به صورت خیلی هدایت شده آنها را به منظور تهیه و تولید مجموعه های عکس با استانداردهای لازم تربیت کنیم که ان‌شاءالله در دوره پنجم این دوسالانه آثار با کیفیت و مطلوب تری را از آنها ببینیم.

* مهمترین رسالت این دوره از جشنواره عکس نور را چه چیز می‌دانید؟
جریان‌سازی مهم‌ترین رسالت این دوره از دوسالانه نور بود، این دوره از دوسالانه بیش از هر موضوع دیگری، به دنبال جریان سازی بود و ما به دنبال این بودیم که استعدادها و توانمندی‌هایی که در این دوره با آنها روبه‌رو شدیم تنها محدود به این دوره نباشد بلکه با جهت‌دهی و هدایت آنها بتوانیم به اتفاقات خوشایندی در دنیای عکاسی دست یابیم.
ما با توجه به ظرفیت‌های استانی و نگاه ویژه‌ای که به این بخش در این دوره داشتیم، می‌خواهیم از تمامی توانایی‌هایی که در شهرستان‌های ما وجود دارد بهره‌مند شویم و به شکل سیستماتیک به سمت ارتقاء وضعیت عکاسی کشور حرکت کنیم. ما می‌خواهیم که عکاسان پس از پایان این دوره همچنان این مسیر را دنبال کرده و با تقویت نقاط قوت خود از میزان ضعف های بکاهند.

 

 

می‌خواهیم از تمامی توانایی‌هایی که در شهرستان‌های ما وجود دارد بهره‌مند شویم و به شکل سیستماتیک به سمت ارتقاء وضعیت عکاسی کشور حرکت کنیم

شاید بسیاری  از عکاسانی که در این دوره حضور یافتند خیلی تعریف درستی از مجموعه های عکس نداشتند و ما با قرار دادن اساتید راهنما در کنار آنها به دنبال تربیت و توجه استعدادها بودیم. پس از اتمام این جشنواره به این صورت نیست که ما عکاس را رها کنیم بلکه با تجزیه و تحلیل آثاری که به جشنواره ارائه داده تمامی بازخوردها مجدا به عکاس منعکس می‌شوند که بتواند بعد از آن مسیر خود را اصلاح کرده و بتواند بصورت حرفه‌ای کار کند و ما باید از اینجا شروع می‌کردیم که به یاری خدا و با کمک دوستان و همراهی عکاسان این اتفاق امسال رخ خواهد داد.

* راهکار شما به عنوان دبیر دوسالانه عکس «نور» برای بهبود و ارتقای سطح و کیفیت عکاسی چیست؟ 
کیفیت‌بخشی به حوزه عکس با آموزش صحیح عکاسان مسیر می‌شود. دوسالانه عکس بسیج، محلی به منظور تربیت استعدادهای جوان است. یکی از نگاه هایی که ما در بحث آموزش عکاسی به دنبال آن هستیم، بحث مسجدمحوری است، اگر ما بتواینم عکاسانی را تربیت کنیم که از لحاظ بینش عکاسی افراد کاملی باشند، در حوزه بسیج خیلی تاثیرگذار بوده و می‌توانند در منطقه و مسجد محل خود به تعداد زیادی از جوانانی که علاقه‌مند به عکاسی هستند، آموزش های لازم را بدهند و قطعاً هر کدام از این دوسالانه‌ها نزدیک به ۳۰۰ عکاس را به ما معرفی می‌کند که برای محقق کردن این هدف می‌توان به روی آنها سرمایه‌گذاری کرد.

 

 

* به نظر شما در نظر گرفتن اساتید راهنما در کنار عکاسان چقدر موثر است؟
از آنجایی که در نظر گرفتن اساتید راهنما در کنار عکاسان برای جشنواره‌ای در داخل ایران تاکنون اتفاق نیفتاده بود و اساتید راهنمای ما برای بار اول بود که به این صورت حضور داشتند، همانند پایان‌نامه‌های دانشجویی کار هدایت و مسیردهی به عکاسان را عهده‌دار بودند، ضعف‌ها و ایراداتی هم در آنها وجود داشت. قطعاً چون تجربه‌ای نبوده، برخی از اساتید راهنمای ما آنطور که باید مسئولیت خود را انجام ندادند و بازخوردها قطعا می‌تواند کیفیت‌بخشی در دوره‌های آینده را به دنبال داشته باشد.
 چهارمین دوسالانه به دنبال این است که در آینده عکاسانی که از شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند، آنقدر آموزش‌های خود را کامل کرده و نگاهشان را تقویت کنند که هرکدام در استان خود تاثیرگذار بوده و محور عکاسان دیگر باشند.

* با توجه به نتایج موثر حاصل شده در این دوره از دوسالانه، حفظ مسیر ارتقای آن چگونه میسر می‌شود؟ 
کارفرهنگی مطلوب نیازمند دستان حمایتگر سازمان‌های فرهنگی بوده و کمک‌های مالی، عامل مهم در حرکت‌های فرهنگی است. با توجه به هجمه‌های فرهنگی که متاسفانه ما در مباحث فرهنگی می‌بینیم که از سوی دشمنان اتخاذ می‌شود نیاز است که توجه بیشتری به مباحث فرهنگی صورت گیرد و برای انجام کارهای فرهنگی نیاز است که کمک‌های مالی تزریق  شود.
ما در انجمن عکس بسیج متاسفانه در مباحث اعتباری و هزینه‌ای با مضیقه‌هایی روبه‌رو هستیم و برای انجام حرکت های بیشتر فرهنگی نیازمند دستان حمایتگر سازمان بسیج هستیم و همانطور که از ابتدای این حرکت در کنار ما بودند، می‌خواهیم که نگاهشان به این حوزه بیشتر شود.

 

 

در انجمن عکس بسیج در مباحث اعتباری و هزینه‌ای با مضیقه‌هایی روبه‌رو هستیم و برای انجام حرکت‌های بیشتر فرهنگی نیازمند دستان حمایتگر سازمان بسیج هستیم

خوشبختانه چهارمین دوسالانه عکس نور با شناسایی تعداد زیادی از عکاسان جوان و با استعداد کشور نشان داد که ما هنرمندان متعهد انقلابی بسیاری را داریم که با سرمایه‌گذاری روی توانایی‌های آنان و گستراندن چتر حمایتی بر سر آنان می‌توان بسترهای بروز اتفاقات مهم و تاثیرگذار فرهنگی را در کشور شاهد باشیم و بتوانیم مسیرمان را با قوت بیشتری دنبال کنیم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری فارس


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
2023-09-25T21:28:38+03:30
فیلم سینمایی «بی سر و صدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با پایان فیلمبرداری به زودی وارد مراحل فنی پس از تولید می‌شود.

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
2023-09-25T21:28:37+03:30
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و مجموعه تئاتر شهر میزبان چند نشست تخصصی، نمایش ویژه بانوان و نمایش های رادیویی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نم...

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها
2023-09-25T21:28:37+03:30
فصل تازه کنسرت های موسیقی پاپ با برگزاری سه اجرای زنده سه خواننده این ژانر موسیقایی در سه شهر آذربایجان شرقی آغاز می شود.

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
2023-09-25T21:28:37+03:30
نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به کارگردانی صادق وفایی که درباره زنان مبارز و پرستار در زمان مقاومت خرمشهر است هفته اول مهر ۱۳۹۹ همزمان با هفته دفاع مقدس از ...

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
2023-09-25T21:28:37+03:30
رادیو صبا به مناسبت سالروز به امامت رسیدن ولی عصر (عج) ویژه برنامه «دست افشان» را راهی آنتن می کند.

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
2023-09-25T21:28:36+03:30
تام هنکس برای نوشتن و روایت نمایشگاه فضایی چندجانبه در لندن همکاری می‌کند.

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
2023-09-25T21:28:36+03:30
کارگردان مجموعه مستند «آرزم» بیان کرد که این مجموعه روایتی از جنگ دارد که تاکنون گفته نشده است.

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود
2023-09-25T21:28:36+03:30
نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه سینما برگزار می‌شود.

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
2023-09-25T21:28:36+03:30
جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به خاطرات خود از سال‌ها فعالیت در انجمن سینمای جوانان از تأثیرگذاری این انجمن در کشف استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایر...

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
با پایان مهلت ارسال اثر برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، ۶۱۵ مستند ایرانی خواستار حضور در این دوره شد.

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن

فراخوان صندوق اعتباری هنر  برای اعضای متقاضی مسکن
2023-09-25T21:28:35+03:30
با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هس...

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
رابرت دنیرو و «اوبر» خبرهای منتشر شده درباره ایفای نقش «راننده تاکسی» توسط این بازیگر برای تبلیغات تلویزیونی بریتانیا را تکذیب کردند.

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
2023-09-25T21:28:34+03:30
بخش روزهای سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی «مروارید جاده ابریشم» تاشکند برگزار می‌شود.

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند
2023-09-25T21:28:34+03:30
رضا کیانیان به عنوان صداپیشه به نمایش «کمدی گمنام» به کارگردانی علی اصغری پیوست.

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
2023-09-25T21:28:34+03:30
در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او قدردانی می‌شود.

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه
2023-09-25T21:28:34+03:30
مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
2023-09-25T21:28:33+03:30
جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ نشست‌های تخصصی با موضوع سینما را از سوم تا نهم مهر با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
2023-09-25T21:28:33+03:30
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از چهارشنبه این هفته پنجم مهر ماه اکران خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
2023-09-25T21:28:33+03:30
آثار راه یافته به بخش عکس سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند.

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»
2023-09-25T21:28:33+03:30
در آستانه اکران عمومی کمدی سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
2023-09-25T21:28:32+03:30
محمدهادی عطایی با اشاره به فعالیت های جدیدش در مقام بازیگر و کارگردان از حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان از ۹ مهر ماه خبر داد.

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
2023-09-25T21:28:32+03:30
پوستر مجموعه مستند «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول رونمایی شد.

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
2023-09-25T21:28:32+03:30
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه «هنروتجربه» روی پرده رفته است، به انتقادات نسبت به کیفیت این فیلم پاسخ داد.

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»
2023-09-25T21:28:31+03:30
مدیر شبکه امید و کودک درباره تغییر کنداکتور این شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
2023-09-25T21:28:31+03:30
قرارداد تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد.

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
2023-09-25T21:28:31+03:30
نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی صبح سوم مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید
2023-09-25T21:28:31+03:30
جزییات «جشنواره موسیقی سنتی صدا و سیما» که قرار است ۸ تا ۱۱ مهر در کردستان برگزار شود امروز ۳ مهر طی نشستی تشریح شد.

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟
2023-09-13T13:50:12+03:30
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای ۶۰ سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان
2023-09-13T13:50:12+03:30
بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)