میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در تبادل سهام در بورس روز دوشنبه آمریکا، سهام نتفلیکس به بالاترین ارزش تاریخ خود یعنی ۴۹۹.۵۰ دلار به ازای هر سهم رسید. این رقم نمایانگر افزایشی ۴.۵ درصدی نسبت به روز قبل بود و باعث شد ارزش بازار این شرکت به تقریباً ۲۱۹ میلیارد دلار برسد.
دیوید میلر تحلیلگر شرکت ایمپریال کپیتال در گزارشی که در ارتباط با سهام نتفلیکس منتشر کرد به این نکته اشاره داشت که تا اینجا در سال ۲۰۲۰، ارزش سهام این غول استریمینگ ۵۰.۲ درصد رشد داشته و این در حالی است که شاخص بازار سهام «اساندپی ۵۰۰» با کاهشی ۳.۳ درصدی مواجه بوده است. علاوه بر این، ارزش سهام نتفلیکس در ۱۸ ماه اخیر ۸۱.۶ درصد بالا رفته که باز هم بسیار بیشتر از افزایش ۲۶.۱ درصدی شاخص کل بازار بوده است.
این تحلیلگر چهار دلیل برای توضیح دادن این نمایش قدرتمند برای سهام نتفلیکس آورد. او گفت: این یکی از معدود نامها در بازار اساندپی ۵۰۰ است که تا حدود زیادی هیچ اثری از پیامدهای اقتصادی کووید -۱۹ نمیپذیرد و مقابل رکود مقاوم است.
او اضافه کرد که در حقیقت، ظهور کووید -۱۹ باعث شده ارزش سهام نتفلیکس به طور تدریجی ۱۸۴ دلار به ازای هر سهم رشد کند و این رشد بسیار بیشتر از حالتی بوده که کرونا ویروس وجود خارجی نداشت.
میلر گفت: علاوه بر این، نتفلیکس به هیچ وجه در معرض هیچ دارایی در بخش رسانه که در خطر باشد از جمله شبکههای کابلی قرار ندارد و هیچ دارایی از جمله پارکهای موضوعی یا سالنهای سینما ندارد که مستقیم از کووید -۱۹ اثر پذیرفته باشد.
این تحلیلگر گفت نکته سوم این است که این شرکت ثابت کرده شروع به کار پلتفرم استریمینگ شرکت دیزنی با عنوان «دیزنی پلاس» در فصل چهارم ۲۰۱۹ نتوانسته در عمل سهم بازار نتفلیکس را به طور چشمگیری کاهش بدهد و نتفلیکس را مجبور به کاهش ارزش سهام کند.
در نهایت، میلر گفت سهام نتفلیکس بسیار موفق بوده چون این شرکت توانسته خودش را از دیزنی پلاس متمایز کند. او گفت دیزنی پلاس تا حدود زیادی نمایانگر مجموعه عظیمی از برندهای سرگرمی آمریکایی است که به سراسر جهان صادر میشوند اما نتفلیکس مجموعهای از نمایشهای جهانی است که از تمام کشورهای سراسر جهان گردآوری شدهاند.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان