میرنیوز
محمدرضا شرفالدین تهیهکننده سینما که به تازگی برای فیلم سینمایی «بازی دراز» به کارگردانی یاسمن نصرتی پروانه ساخت دریافت کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این فیلم بیان کرد: ما امیدواریم بتوانیم این فیلم را اواسط تابستان فیلمبرداری کنیم ولی هنوز اقدامی برای جذب بازیگر نکردهایم. با توجه به اینکه قرار است «بازی دراز» در کرمانشاه فیلمبرداری شود در نظر داریم از افراد محلی بیشتر استفاده کنیم و بازیگرانی داشته باشیم که به زبان کردی مسلط باشند.
وی افزود: قصه «بازی دراز» مرتبط با منطقه کرمانشاه و درباره اتفاقات اول جنگ است. ضمن اینکه در نظر داریم فیلم را برای جشنواره «مقاومت» آماده کنیم. درباره اکرانش هم باید بگویم که فعلاً نمایش آنلاین یکی از گزینههای جدی برای همه فیلمهاست، سینما به این صورت پیش میرود و کاری نمیشود کرد بنابراین احتمالش خیلی زیاد است که «بازی دراز» را در بستر ویاودیها به نمایش بگذاریم.
شرفالدین در بخش دیگری از صحبتهایش درباره سرانجام پروژه پرحاشیه «فرزند صبح» به کارگردانی بهروز افخمی بیان کرد: من تمام حقوق فیلم را برای ادامه کار واگذار کردهآم چون بعد از مدت زیادی که گذشت، دیگر نمیتوانستم کار کنم و واقعاً خسته شده بودم. فیلم شرایط خاصی در تولید و اکران داشت و سرمایهگذار خودش باید تکلیف «فرزند صبح» را مشخص میکرد. این بود که اختیار چنین تصمیماتی را به طور کلی به سرمایهگذار واگذار کردم.
این تهیهکننده ادامه داد: با این وجود من تهیهکننده قسمت تولید «فرزند صبح» هستم. ممکن است تهیهکننده نمایش آن فرد دیگری باشد. نسخه اولیه تغییر کرد. من آن زمان به دلیل شرایط حقوقی و قراردادی که داشتم مجبور بودم یک نسخه آماده کنم و تحویل جشنواره بدهم که البته در ادامه آقای افخمی خودش دست به تدوین زد و نسخهای دیگر تهیه کرد که من آن نسخه را هنوز ندیدهام اما اطمینان دارم که نسخه بهتری است.
وی افزود: من همان نسخهای را قبول دارم که آقای افخمی تدارک دیده است، چون این جزو حقوق لاینفک کارگردان است که نسخه نمایش فیلم را خودش قبول داشته باشد. این برای من هم پسندیدهتر است که نسخهای به نمایش دربیاید که امضای کارگردان رویش باشد. در آن زمان با توجه به اینکه بهروز افخمی در ایران نبود ما در آن شرایط خاص مجبور بودیم که به وظیفه حقوقی خودمان عمل کنیم. من قراردادی داشتم و باید فیلم را تحویل میدادم. کارگردان که نباید تحویل میداد، بالاخره کارگردان متعهد به تهیهکننده است نه سرمایهگذار و این تهیهکننده است که متعهد به سرمایهگذار است از همین رو من طبق قراردادم باید نسخهای از فیلم را در فرصت مشخصی تحویل میدادم که آن فرصت تمام شده بود اما فیلم آماده نبود. من بر اساس آن سیناپسی که در دست داشتم فیلم را تدوین کردم و سلیقه شخصی خودم را اعمال نکردم. تاکید میکنم که در حال حاضر نسخه آقای افخمی حرفهای و طبق روال سینما به نتیجه رسیده است. من هم اختلافی با آقای افخمی ندارم.
شرفالدین در پایان اظهار کرد: امام آمد که به ما یاد بدهد تنها خودمان را نبینیم و نفسمان را کنار بگذاریم، از همین رو من به دنبال اسم خودم در تیتراژ نیستم. حتی اگر اسمم پای فیلم نباشد یک کلمه هم اعتراض نمیکنم. بالاخره من تعهدی داشتم که آن را در حد توانم انجام دادم و حالا فرقی نمیکند اسمم در میان عوامل باشد یا نباشد.
منبع : خبرگزاری مهر
برگزاری آیین یادبود زینب علیپور طهرانی در مسجد بلال صداوسیما
شب یادبود احمد آقالو توسط «خانه عروسک: قسمت دوم» برگزار شد
معرفی آثار راه یافته در بخش خیابانی جشنواره تئاتر «سودای عشق»
آغاز نخستین همکاری مشترک «کماکان» و «ایستگاه»
فرزاد موتمن: لاتبازی فضای سینمای اجتماعی را در بر گرفته است
«مارمولکایa+b+c/d» به صحنه میآید
همکاری سه هنرمند موسیقی در تولید پروژهای به افتخار «نیما»
بیتا فرهی عرصه سینما و زندگی را باشکوه ترک کرد
«آذر هفت صبح» از ۷ آذر اکران میشود
انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
«به زور» وارد تئاتر لبخند میشود!
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تغییر کرد
علیرضا خمسه: کمدی ما زمینگیر شده است
نقشهای کلیدی در شکلگیری انقلاب مشروطه تماشایی شد
«آنارشی» به یونان میرود
«حِرمان» ۲ زندانی جرایم مالی را آزاد کرد
بشیر حسینی چگونه مجری برنامه کتابی شبکه سه شد؟
دیدن «آدامر» به مدت ۲۰ شب در خانه نمایش دا
اسپایک لی رئیس هیئت داوران جشنواره دریای سرخ عربستان شد
پیشنهادهای یک پژوهشگر برای موسیقی؛ زمان کمی داریم!
نکوداشت هنرمندی که هنر و اندیشهاش رنگ کهنگی نمیگیرد
میزبانی تالار مولوی از جشنواره تئاتر مقاومت با اجرای «گاراژ»
قدیریان: وظیفه داریم اراده الهی را برای پیروزی حق یادآوری کنیم
چگونه «آفریقا خورشید خود را میکشد»!/ یک نمایش در نمایش روانشناختی
جزییات سفر استانی مدیرکل دفتر موسیقی به پایتخت فرهنگی ایران
«بیگی و دوستان» به شبکه پویا میآیند
گلاب آدینه و علی مصفا به تماشای «بهمن» نشستند
امیدها و انتقادهای یک آهنگساز از پس برگزاری یک نمایشگاه موسیقایی
نمایش نقاشیهای آخرالزمانی در «پس از ما»
برنامه «نردبان» به مستندسازی در بحران میپردازد