میرنیوز

محله‌ای که «کرونا» را شکست داد!/ کودک و خانواده مخاطب «بچه محل»

محله‌ای که «کرونا» را شکست داد!/ کودک و خانواده مخاطب «بچه محل» 2020-06-08T14:44:30+04:30

خبرگزاری مهر - گروه هنر- عطیه موذن: دنیایی را تصور کنید که کرونا در آن تمام شده است و حالا می‌توانید به راحتی زندگی کنید، سفر بروید، اعضای خانواده و دوستانتان را در آغوش بگیرید و با همان دغدغه‌های پیش از کرونا، با همان میزان از راحتی در به دست گرفتن اشیا، خرید، خوراک و… زندگی را ادامه دهید اما حواستان هم باشد که غول کرونا ممکن است بازگردد. این دنیایی است که این روزها در «بچه محل» به تصویر کشیده می‌شود؛ در برنامه‌ای که بچه‌ها مخاطبش هستند یعنی هم قرار است امیدوارانه باشد هم هشداردهنده.

در این محله سه ماهی است که کرونا تمام شده و بچه‌ها خیالشان راحت است که دیگر کرونایی وجود ندارد. اگر هم سوالتان این است که در بحبوحه کرونا که برخی می‌گویند به پیک دوم رسیده‌ایم و برخی تکذیبش می‌کنند چگونه یک برنامه تلویزیونی آن را تمام شده می‌داند باید با این گزارش که در پشت صحنه «بچه محل» برنامه این روزهای داریوش فرضیایی یا همان عموپورنگ بچه‌ها می‌گذرد همراه شوید؛ برنامه‌ای که هنرمندان مختلفی را هم با خود همراه کرده است و مخاطبانش دیگر فقط کودکان نیستند.

پورنگ این روزها به دلیل کاراکترهای مختلف و نقش‌های متنوعی که در برنامه‌اش دارد گاهی بزرگسالان را هم مخاطب خود قرار می‌دهد و به این ترتیب اعضای یک خانواده از کودک تا بزرگسال به پای آن می‌نشینند. ساختار برنامه هم قصه دارد و هم موزیکال است و به تناسب قصه‌ها، ترانه‌ها و قطعات مختلفی پخش می‌شود؛ همین دلیلی است که هنوز برنامه شاد و پرانرژی و مفرح است.

ساعتی قبل از شروع تصویربرداری «بچه محل» در لوکیشن حاضر می‌شویم. اغلب بازیگران در پشت صحنه حضور دارند و از آنجایی که هر قسمت از این مجموعه بازیگران زیادی دارد سر صحنه هم با چهره‌های متعددی مواجه هستید؛ چهره‌هایی که از بازیگران طنز تا بازیگرانی را که برای اولین بار به یک مجموعه با محور کودکان ورود کرده‌اند شاهد هستیم.

محله‌ای که «کرونا» را شکست داد!/ کودک و خانواده مخاطب «بچه محل»

در لوکیشن بیشتر عوامل پشت صحنه هستند که ماسک و دستکش دارند. برخی از بازیگران دستکش یا ماسک ندارند که البته یکی شان می‌گوید به دلیل شرایطی است که باید هر لحظه برای رفتن مقابل دوربین آماده باشند اما سعی دارند سایر موارد بهداشتی را رعایت کنند. لوکیشن دکوری از خانه‌های کوچک همراه با ایوان و سقف‌های مدل شیروانی دارد و از در و پنجره‌های رنگی تشکیل شده است. غیر از این خانه‌ها، خیابانی با خط کشی‌های عابر پیاده، تیر چراغ برق و سایر المان‌های یک محله را نشان می‌دهد که به شکل خوش آب و رنگی هم ساخته، طراحی و رنگ آمیزی شده است.

بازیگران در نقاط مختلف صحنه ایستاده یا نشسته با هم گپ می‌زنند و انتظار می‌کشند تا فرمان شروع ضبط صادر شود. نادر سلیمانی یکی از بازیگران مجموعه است که با موتور در صحنه چرخ می‌زد. موتوری که قرار است در بخشی از مجموعه از آن استفاده شود و حالا سلیمانی با آن گاز می‌دهد و به صحنه وارد می‌شود. همچنان همه منتظر شروع هستند که یک باره برق قطع می‌شود. چراغ گوشی‌ها روشن می‌شود، برخی سعی می‌کنند همدیگر را پیدا کنند و برخی دست به شیطنت می‌زنند مثل امیرمحمد متقیان که نقش یکی از نگهبانان محله را ایفا می‌کند و با بوقی که در دستش دارد چند باری ریتم می‌گیرد.

با روشن شدن چراغ‌ها همه بر سر موقعیت‌های لازم قرار می‌گیرند. عوامل پشت صحنه نیز پشت دوربین‌ها و بوم‌های صدا و مانیتورها قرار دارند و ابتدا تمرین را آغاز می‌کنند. بازیگران در این صحنه جمع‌اند، بینی پورنگ بنا به قصه سفید شده است، دیگر بازیگران نادر سلیمانی، رامین ناصر نصیر، نعیمه نظام دوست، کمند امیرسلیمانی، سوسن پرور، فرهاد بشارتی، سروش جمشیدی و ایمان صفا است.

محله‌ای که «کرونا» را شکست داد!/ کودک و خانواده مخاطب «بچه محل»

سروش جمشیدی از جمله بازیگرانی است که در این فصل به سریال پیوسته است و پیش از این، بسیاری این بازیگر را با نقش کمدی «قیمت» در مجموعه «دورهمی» به یاد می‌آورند. غیر از او کمند امیر سلیمانی و سوسن پرور هم برای اولین بار است که به جمع بازیگران این سریال اضافه شده‌اند.

ماجرای این صحنه از این قرار است که اهالی محله ماده‌ای را روی پورنگ تست کرده‌اند که باعث شده حس بویایی او قوی‌تر شود و بینی‌اش هم با گریم سفید شده است. حس بویایی پورنگ اینقدر قوی شده است که می‌تواند حتی بوی فلز را از زیر فرسنگ‌ها خاک حس کند. اهالی محله هم قراردادی با او بسته‌اند تا فلزات گران قیمتی را که پورنگ با تشخیص بویایی‌اش به کشف آن‌ها کمک می‌کند از زیر خاک استخراج کرده و درصدی هم به او بپردازند.

پورنگ در این صحنه بویی را حس کرده است که منشأ آن به زیرزمین تعلق دارد و حالا حس و حال عجیب این بو آنها را به این فکر انداخته است که به آخر خوشبختی نزدیک شده‌اند و در دیالوگ‌هایشان از نوعی خوشبختی می‌گویند. بازیگران با گفتاری فانتزی و موقعیتی که درگیر نوعی لرزش هم شده‌اند دیالوگ‌ها را بیان می‌کنند. چند باری صحنه را تصویربرداری می‌کنند، نکاتی را کارگردان مطرح می‌کند و کار را ادامه می‌دهند. دیالوگ‌ها درباره همین «بو» عجیب و غریب است که بعداً معلوم می‌شود این «خوشبختی مبهم» درواقع حاصل از بوی منتشر شده از انفجار یک لوله زیرزمینی گاز بوده است.

محله‌ای که «کرونا» را شکست داد!/ کودک و خانواده مخاطب «بچه محل»

دیالوگ‌هایشان که تمام می‌شود صحنه‌ای را می‌گیرند که پورنگ با همان شور و شر همیشگی قطعه‌ای را اجرا می‌کند. همزمان با اجرای قطعه و ملودی انرژی بخش می‌توان با برخی از بازیگران سریال گفتگو کرد.

یکی از عوامل «بچه محل» که جزو ثابت این تیم است و اگرچه لزومی به حضورش نیست اما معمولاً در تصویربرداری پروژه حضور دارد، نویسنده تیم است. محمد درویش علیپور نویسنده «بچه محل» است و همان ابتدا به اولین سوال ما درباره قصه و اینکه چرا نخواستند کرونا را وارد قصه کنند، توضیح می‌دهد: قصه در زمانی می‌گذرد که سه ماه است واکسن کرونا کشف شده اما هنوز تاثیرات کرونا در زندگی مردم باقی مانده است و آنها مشکلات آن را به خاطر می‌آورند.

وی تاکید کرد: بچه‌ها را نباید خیلی درگیر این موضوع کرد چون تلویزیون ۲۴ ساعته به این موضوع می‌پردازد در دوره‌ای هم هر برنامه تلویزیون را نگاه می‌کردید یک نفر از اسپری و الکل و کرونا حرف می‌زد. این مخاطب را پس می‌زند و برای همین ما ترجیح دادیم که نشان دهیم این بیماری را پشت سر گذاشته‌ایم اما هر لحظه ممکن است برگردد.

درویش علیپور درباره قصه و ساختار این مجموعه و تفاوت‌های آن با «محله گل و بلبل» عنوان کرد: ما سعی کردیم «بچه محل» به صورت زمانی و ساختاری با «محله گل و بلبل» فاصله داشته باشد. شخصیت‌ها و کاراکتری به قصه اضافه شدند و قرار بود بچه‌ها در لوکیشن حضور داشته باشند.

محله‌ای که «کرونا» را شکست داد!/ کودک و خانواده مخاطب «بچه محل»

این نویسنده با اشاره به تغییراتی که کرونا در قصه و ساختار ایجاد کرده است، می‌گوید: قرار بود صاحب یک اسباب‌بازی فروشی وارد محله شود که مخترع هم هست و از طریق او بچه‌ها می‌توانستند به نوعی قصه‌های داخل منازل را هم ببینند و وارد لوکیشن شوند. ما دکور را هم برای این منظور آماده کرده بودیم ولی کرونا دیگر اجازه نداد که بخواهیم کودکان را به لوکیشن بیاوریم.

وی درباره محورهای اصلی قصه نیز یادآور شد: اولین محور ما محیط زیست بود و دوم ازدیاد جمعیت و معضل تک فرزندی و البته در کنار اینها ما سبک زندگی و دیگر موضوعات را هم داشتیم.

سوسن پرور از جمله بازیگرانی است که برای اولین‌بار به تیم پورنگ پیوسته است. تصویربرداری که تمام می‌شود به اتاقی دور از هیاهوی دکور ضبط می‌رود تا راحت‌تر بتوانیم گفتگو کنیم. همان ابتدا درباره لحاظ کردن پروتکل‌های بهداشتی در این ایام کرونایی که هنوز تمام نشده است، می‌پرسم که توضیح می‌دهد: از لحظه‌ای که وارد لوکیشن می‌شویم جدا از اینکه از کفش و لباس همه الکل زده می‌شود با تب سنج هم تب ما گرفته می‌شود ولی در حین کار نمی‌توان دستکش و ماسک داشت چون گریم خراب می‌شود و اصلاً امکانپذیر نیست.

محله‌ای که «کرونا» را شکست داد!/ کودک و خانواده مخاطب «بچه محل»

پرور که برای اولین‌بار با عوامل این مجموعه همکاری می‌کند درباره این همکاری بیان کرد: چند سالی بود که من در تلویزیون کاری نداشتم و اتفاقاً خودم از مخاطبان این مجموعه بودم چون خیلی از دوستانم در این پروژه بودند و برایم لذت‌بخش بود که آنها را ببینم و دنبال کنم. صادقانه بگویم خودم هم از این پیشنهاد خوشحال شدم چون من حوزه کودک را هم دوست دارم و پیش از این هم این حوزه را تجربه کرده بودم.

این بازیگر که خودش پیش از این در برنامه‌ای با محوریت نوجوانان حضور داشته است، درباره لزوم تولید برنامه برای نوجوانان هم گفت: به شدت لازم است که تلویزیون برنامه‌هایی مخصوص به نوجوانان را داشته باشد چون سن بلاتکلیفی است که نه کودک است و نه جوان.

امیرمحمد متقیان دیگر عضو ثابت همه برنامه‌های پورنگ است و در برنامه یا فضای دیگری دیده نشده است. او درباره همکاری طولانی مدت خود با این تیم توضیح می‌دهد: من خیلی دوست دارم در حوزه‌های مختلفی حضور پیدا کنم اما در این ژانر در کنار بهترین فردی هستم که مشغول به کار است.

محله‌ای که «کرونا» را شکست داد!/ کودک و خانواده مخاطب «بچه محل»

وی درباره اینکه چقدر علاقمند است بازیگری را حرفه‌ای تر تجربه کند، گفت: من در بازیگری کلاس نرفتم اما از ۹ سالگی در حال کار هستم و کنار داریوش فرضیایی بوده‌ام. از زمانی که «محله گل و بلبل» هم آغاز شد از بازیگران مختلف تجربه‌های زیادی را آموختم و همچنین در رشته کارگردانی تحصیل کرده‌ام بنابراین به دنبال فرصت‌های بهتر هم هستم.

امیر سهیلی که در این مجموعه همراه با امیر محمد نقش پلیس‌های نگهبان محله را دارند نیز درباره حضورش در برنامه‌های کودک و اینکه گاهی عده‌ای یک باره و بدون تجربه به عنوان مجری یا برنامه‌ساز به این عرصه ورود می‌کنند، می‌گوید: یک باره خیلی کارها می‌توان انجام داد اما کار درست را نمی‌توان ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی و تجربه انجام داد. ما برای یک «است» و یک جمله ربط یا یک شوخی گاهی ساعتی بحث و چالش می‌کنیم. مگر می‌شود برای کودک یک باره برنامه ساخت، ما باید بابت هر ثانیه‌اش جواب پس بدهیم بنابراین روی همه کارها فکر می‌شود.

محله‌ای که «کرونا» را شکست داد!/ کودک و خانواده مخاطب «بچه محل»

بخشی از بازیگران باید هر لحظه برای تصویربرداری مجدد آماده باشند و حتی برای دقیقه‌ای کوتاه هم نمی‌توان با آن‌ها گفتگو کرد.

فرهاد بشارتی از دیگر بازیگرانی است که فعلاً کارش در صحنه تمام شده است و می‌توان با او هم گپ زد؛ بازیگری که سال‌هاست در عرصه کودک فعالیت دارد و او را با سریال‌هایی چون «دنیای شیرین دریا» می‌شناسیم. بر اهمیت تولید برنامه و سریال در عرصه کودک و نوجوان تاکید می‌کند و می‌گوید: چنین مجموعه‌هایی معضلاتی را که برای کودکان و نوجوانان وجود دارند دنبال می‌کنند و در عین حال که سرگرم‌کننده هستند و فضای شاد دارند دغدغه‌هایی را هم مطرح می‌کنند که برای بچه‌های امروز حیاتی و لازم است.

بشارتی با اشاره به جذابیت‌های مجموعه اضافه کرد: از طرفی در هر قسمت از این مجموعه چند قطعه موسیقایی پخش می‌شود که در راستای همان جذابیت و سرگرم کنندگی است و از طرفی با مضمون محیط زیست و خانواده است.

محله‌ای که «کرونا» را شکست داد!/ کودک و خانواده مخاطب «بچه محل»

بخشی از کار را دوباره تصویربرداری می‌کنند، احمد درویش علیپور کارگردان مجموعه کات کوتاهی می‌دهد و در پاسخ به سوالی درباره حضور بازیگران حرفه‌ای و اضافه شدن کاراکترهای جدید به این مجموعه می‌گوید: وقتی بازیگر توانمند در پروژه حضور داشته باشد ما هم امکان بیشتری برای گفتن حرف‌های تازه و پرداخت بیشتر نسبت به کاراکترها داریم.

وی ادامه داد: بعد از گذشته سه فصل در «محله گل و بلبل» نیاز بود با ساختار جدید «بچه محل» خون تازه‌ای وارد کار کنیم که فکر می‌کنم با توجه به بازخوردهایی هم که داشته‌ایم موفق هم بوده‌ایم.

محله‌ای که «کرونا» را شکست داد!/ کودک و خانواده مخاطب «بچه محل»

درویش علیپور درباره کار در شرایط کنونی و اینکه کرونا چه نگرانی‌هایی برای عوامل مجموعه دارد، می‌گوید: اوایل ضبط ترس و نگرانی وجود داشت اما به تدریج کمرنگ شد. واقعیت هم این است که وقتی وارد کار می‌شویم خیلی موارد فراموش می‌شود با این حال دستکش و ماسک و دیگر الزامات بهداشتی برای عوامل وجود دارد.

این کارگردان که سال‌هاست برای بچه‌ها مجموعه‌های نمایشی و ترکیبی می‌سازد، درباره اینکه چرا هنوز هم مخاطب کودک جدی گرفته نمی‌شود، گفت: «بچه محل» در حال حاضر یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون است حالا این نیاز و الزام را در نظر می‌گیرند یا نه برای ما مهم نیست. ما تلاش می‌کنیم حق خود را بگیریم با ساعت پخش خوب یا موارد دیگر.

حضور برخی از عوامل در صحنه ادامه دارد و برخی هم با پایان سکانس‌های تصویربرداری شده لوکیشن را ترک می‌کنند.

مجموعه «بچه محل» به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجان‌زاده و کارگردانی احمد درویش علیپور مراحل تصویربرداری خود را سپری می‌کند و به زودی فصل دوم این مجموعه نیز از شبکه دو سیما به پخش خواهد رسید.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
2023-09-25T21:28:38+03:30
فیلم سینمایی «بی سر و صدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با پایان فیلمبرداری به زودی وارد مراحل فنی پس از تولید می‌شود.

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
2023-09-25T21:28:37+03:30
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و مجموعه تئاتر شهر میزبان چند نشست تخصصی، نمایش ویژه بانوان و نمایش های رادیویی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نم...

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها
2023-09-25T21:28:37+03:30
فصل تازه کنسرت های موسیقی پاپ با برگزاری سه اجرای زنده سه خواننده این ژانر موسیقایی در سه شهر آذربایجان شرقی آغاز می شود.

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
2023-09-25T21:28:37+03:30
نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به کارگردانی صادق وفایی که درباره زنان مبارز و پرستار در زمان مقاومت خرمشهر است هفته اول مهر ۱۳۹۹ همزمان با هفته دفاع مقدس از ...

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
2023-09-25T21:28:37+03:30
رادیو صبا به مناسبت سالروز به امامت رسیدن ولی عصر (عج) ویژه برنامه «دست افشان» را راهی آنتن می کند.

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
2023-09-25T21:28:36+03:30
تام هنکس برای نوشتن و روایت نمایشگاه فضایی چندجانبه در لندن همکاری می‌کند.

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
2023-09-25T21:28:36+03:30
کارگردان مجموعه مستند «آرزم» بیان کرد که این مجموعه روایتی از جنگ دارد که تاکنون گفته نشده است.

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود
2023-09-25T21:28:36+03:30
نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه سینما برگزار می‌شود.

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
2023-09-25T21:28:36+03:30
جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به خاطرات خود از سال‌ها فعالیت در انجمن سینمای جوانان از تأثیرگذاری این انجمن در کشف استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایر...

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
با پایان مهلت ارسال اثر برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، ۶۱۵ مستند ایرانی خواستار حضور در این دوره شد.

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن

فراخوان صندوق اعتباری هنر  برای اعضای متقاضی مسکن
2023-09-25T21:28:35+03:30
با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هس...

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
رابرت دنیرو و «اوبر» خبرهای منتشر شده درباره ایفای نقش «راننده تاکسی» توسط این بازیگر برای تبلیغات تلویزیونی بریتانیا را تکذیب کردند.

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
2023-09-25T21:28:34+03:30
بخش روزهای سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی «مروارید جاده ابریشم» تاشکند برگزار می‌شود.

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند
2023-09-25T21:28:34+03:30
رضا کیانیان به عنوان صداپیشه به نمایش «کمدی گمنام» به کارگردانی علی اصغری پیوست.

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
2023-09-25T21:28:34+03:30
در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او قدردانی می‌شود.

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه
2023-09-25T21:28:34+03:30
مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
2023-09-25T21:28:33+03:30
جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ نشست‌های تخصصی با موضوع سینما را از سوم تا نهم مهر با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
2023-09-25T21:28:33+03:30
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از چهارشنبه این هفته پنجم مهر ماه اکران خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
2023-09-25T21:28:33+03:30
آثار راه یافته به بخش عکس سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند.

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»
2023-09-25T21:28:33+03:30
در آستانه اکران عمومی کمدی سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
2023-09-25T21:28:32+03:30
محمدهادی عطایی با اشاره به فعالیت های جدیدش در مقام بازیگر و کارگردان از حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان از ۹ مهر ماه خبر داد.

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
2023-09-25T21:28:32+03:30
پوستر مجموعه مستند «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول رونمایی شد.

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
2023-09-25T21:28:32+03:30
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه «هنروتجربه» روی پرده رفته است، به انتقادات نسبت به کیفیت این فیلم پاسخ داد.

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»
2023-09-25T21:28:31+03:30
مدیر شبکه امید و کودک درباره تغییر کنداکتور این شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
2023-09-25T21:28:31+03:30
قرارداد تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد.

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
2023-09-25T21:28:31+03:30
نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی صبح سوم مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید
2023-09-25T21:28:31+03:30
جزییات «جشنواره موسیقی سنتی صدا و سیما» که قرار است ۸ تا ۱۱ مهر در کردستان برگزار شود امروز ۳ مهر طی نشستی تشریح شد.

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟
2023-09-13T13:50:12+03:30
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای ۶۰ سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان
2023-09-13T13:50:12+03:30
بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)