میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توتال فیلم، پیش از اینکه دنی بویل و بعد از او کری فوکوناگا به عنوان کارگردان فیلم جدید جیمز باند یعنی «زمانی برای مردن نیست» معرفی شوند، کریستوفر نولان چهره محبوب هواداران برای نشستن روی کارگردانی فیلم بعدی «۰۰۷» بود.
این فیلمساز ۴۹ ساله تمام طول عمرش هوادار پر و پا قرص «باند» بوده و حتی با تهیهکنندگان «باند» صحبتهایی درباره کارگردانی کردن یکی از قسمتهای آینده این مجموعه جاسوسی داشته است اما نولان در مصاحبهای جدید افشا کرد که چرا فعلاً از فیلمهای باند فاصله گرفته است.
دلیل این امر این است که جدیدترین فیلم نولان یعنی «تِنِت» یا «عقیده» یک تریلر علمیتخیلی جاسوسی است و او نمیخواست بیش از حد در ساخت آن تحت تاثیر «باند» قرار بگیرد.
معمولاً نولان پیش از ساختن فیلم جدید، مجموعهای از فیلمها را برای بازیگران و دستاندرکاران پروژه خود به نمایش میگذارد؛ اما این بار میخواست الهام گرفتن از ۰۰۷ از غریزه نوستالژی و خاطراتش نشات بگیرد.
نولان به توتال فیلم گفت: جالب است بگویم «تنت» یکی از نخستین فیلمهایی بود که ما هیچ گونه نمایش فیلم برای کسی نداشتیم. دلیلش هم این بود که به نظرم همهمان ژانر جاسوسی را در استخوانهایمان و در نوک انگشتهایمان داریم.
نولان اضافه کرد: میخواستم در عمل با بهره از خاطرات و احساس این ژانر کار کنم و روی نکات خاص آن متمرکز نباشم. این مسلماً طولانیترین بازه عمر من است که در آن هیچ فیلمی از جیمز باند را تماشا نکردهام. عشق من برای ژانر جاسوسی از فرنچایز باند و مخصوصاً شخصیت باند میآید. به اندازه الن پارتریج درباره فیلمهای باند اطلاعات دارم.
این کارگردان گفت فیلمها کاملاً در تک تک سلولهای استخوانهایش جای دارند و در نتیجه نیاز ندارد برای اشاره کردن به آنها دوباره فیلمها را تماشا کند. او گفت قصد داشت به ارتباط دوران کودکی خود با این فیلمها بازگردد و حس کند به جایی تازه و نو رفته است.
نولان گفت: «تنت» نشان دهنده تلاش من برای خلق کردن حسی از سرگرمی هیجانانگیز عظیم است که از تماشا کردن فیلمهای مشابه آن در دوران کودکی دریافت میکردم.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان