میرنیوز

گفت‌وگو با سیروس همتی| مرشد نقش تاثیرگذاری در «بوقلمون» دارد/مجوز «آقای هاله» در هاله‌ای از ابهام

گفت‌وگو با سیروس همتی| مرشد نقش تاثیرگذاری در «بوقلمون» دارد/مجوز «آقای هاله» در هاله‌ای از ابهام 2019-12-17T15:55:12+03:30

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش «بوقلمون» به نویسندگی و کارگردانی خیراله تقیانی پور از امشب، 25 آذر ماه تا 25 دی در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر هر شب ساعت 19 به صحنه می‌رود.

این نمایش 24 آذر ماه نیز اجرای جنرال خود را گذراند. بازیگران کار هدایت هاشمی، علی سلیمانی سرنسری، سیروس همتی، مه لقا باقری، جواد پورزند، وحید نفر، احمد لشینی، محسن زرآبادی، محمد هادی عطایی، حسین شفیعی، میلاد ابراهیمی، علی اکبر اعتماد مقدم، علی سلیمی، مرتضی موسوی، محسن صادق پور هستند. 

نمایش «بوقلمون» اثر برگزیده سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بوده و در همین جشنواره موفق به دریافت تندیس کارگردانی، نویسندگی، بازیگر زن، موسیقی و لوح تقدیر بازیگر مرد و طراحی لباس شده است.

در این نمایش شخصی به نام پهلوان اکبر سال‌ها با دسیسه و توطئه رقیبان خود را شکست داده و پهلوان شهر شده است تا اینکه خبر می‌رسد غریبه‌ای وارد شهر شده است. از سوی دیگر یک غریبه که البته خود را نیز با پوشش مخفی و دیده نشدنی در شهر نمایان می‌کند، یک زن است که صورت خود را پوشانده و پشت تمامی حریفان را به خاک مالیده و کشتی گیری غریبه نقل محافل مردم شهر می‌شود، پهلوان اکبر پهلوان اول شهر احساس خطر می‌کند و به دنبال توطئه ایست تا حریف (غریبه) را از میان بردارد. نمایش در قالب چندین پرده روایت می‌شود و در آن نقش‌هایی برای مردم شهر، غریبه در دو شکل متفاوت، مرشد و نوچه‌هایش و در نهایت هم شهربانی به صحنه می‌آید.

در این نمایش به شیوه زورخانه‌ای از تمبک، ضرب زورخانه‌ای، کمانچه و تار به صورت زنده استفاده می‌شود. دکور کار سبک است و همه چیز در صحنه به شکلی ساده ارائه می‌شود. 24 آذر ماه این نمایش بدون تماشاگر و یک اجرای جنرال به صحنه رفت و از امشب نیز اجرا خواهد داشت.

یکی از بازیگران این نمایش که نقش مرشد را در این کار ایفا می‌کند، سیروس همتی است و از سال 94 نیز که این کار برای نخستین بار به صحنه رفت در همین کاراکتر ایفای نقش کرد. همتی در سال‌های اخیر کارهای زیادی چون «مزامزا» را کارگردانی کرده و در عرصه تصویر نیز فعال بوده است. وی به دلیل بازی در نمایش «بوقلمون» بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر سه سال قبل شناخت شد.

وی در نمایش‌هایی چون «خروسک پریشان» (داود کیانیان)، «بازی تابلوی آخر» (نصرا… قادری)، «مسافران مرو» (سید جواد هاشمی)، «رؤیاهای خلیج فارس» (امیر دژاکام)، «بهرام چوبینه» (شکرخدا گودرزی)، «بلوط‌های تلخ» (شهرام کرمی)، «حریم» (آرش دادگر)، «اسب‌های پشت پنجره»(روح الله جعفری)، «بسه دیگه خفه شو»، «بحرالغرایب» و «کالیگولا شاعر خشونت» (آتیلا پسیانی)، «خانمچه ومهتابی و مومیا» (هادی مرزبان)، «نامه» (گلاب آدینه) و ... نویسندگی و کارگردانی نمایش‌هایی چون «مونی و کاروان‌هایش»، «غروب تا غروب»، «جایی میان خوک‌ها»، «برگ‌ریزان»، «محال هم ممکن است»، «مجلس برادرکشی»، «قربانی»، «ح دو چشم»  در سه سال اخیر فعال بوده است.

درباره حضور مجدد سیروس همتی ، بازیگر فعال تئاتر، سینما و تلویزیون در نمایش «بوقلمون» با او به گفت‌وگو نشستیم:

*جناب همتی خیلی خودمانی چطور شد مجدد در این کار حضور پیدا کردید؟ 

-مسلما برای من این نقش و این کار از آن دست کارهایی بود که خیلی آن را دوست داشتم بنابراین وقتی خاطره خوبی از یک کتاب، فیلم یا تئاتر برای همه ما می‌ماند مجدد دوست داریم آن را بازتولید کنیم. این اتفاق هم مسلما چیزی است که هر بازیگی دوست دارد آن را تکرار کند. من در این کار جایزه بازیگری مرد از جشنواره تئاتر فجر گرفتم بنابراین کار برایم برکت داشت چرا که گرچه در دوره‌های قبل کاندیدای جشنواره می‌شدم اما با این کار موفق شدم که نظر داوران را به سمت خودم جلب کنم.

در نهایت این کار برایم خاطرات خوبی داشت امیدوارم تکرار آن هم برایم خاطرات خوب مجددی داشته باشد چرا که در یک  گروه تئاتر خوب به نام «نقاب» هستیم ،‌ عوامل همه خوب و حرفه‌ای‌اند و مطمئناً که باز هم موفق به جذب مخاطب خواهیم شد.

*برای دستیابی به نقش «مرشد» مجدد تمرین زیاد داشتید یا خیر و در مقایسه با سایر نقش‌هایی که تا به حال ایفا کردید، چطور کاری برایتان محسوب می‌شود؟

- من نزدیک به یک ماه فشرده دو مرتبه تمرین کردم، برای من این نقش یکی از نقش‌های ماندگار است البته در کنار نقشی که شیخ کلنل بودم، این هم رگه‌هایی از آن نقش را داشت. به طور کلی نقش‌هایی که در کارهای خیراله تقیانی‌پور، گلاب آدینه،‌ هادی مرزبان و پسیانی بازی کردم همه ماندگار هستند.

مرشد در این نمایش شخصیت آدم‌هایی است که هم از توبره می‌خورند و هم از آخور! اینها جزو بدنه سیستم و  هم جزو مردم خود را جا می‌زنند و هیچ وقت تکلیفشان با خودشان مشخص نیست

اما درباره نقش «مرشد» باید بگویم که چون ادبیات کار هم کلاسیک است قطعا ما نیاز به تمرین زمان بر زیادی داشتیم. نمایش هم یک ساعت و بیست دقیقه است و نقش مرشد دست کم در شش صحنه حضور فعال با دیالوگ دارد و در دیگر صحنه‌ها هم بدون دیالوگ حضور دارد.

*چه کاراکتری را مرشد دارد؟

-مرشد به عبارتی در جامعه شخصیت آدم‌هایی است که هم از توبره می‌خورند و هم از آخور! یعنی هم با خدا و رسول و هم با ادا و اصول هستند اینها در واقع در جامعه جزو بدنه سیستم و هم جزو بدنه مردم هستند و هیچ وقت تکلیفشان حداقل با خودشان مشخص نیست. 

من برای رسیدن به این نقش کلی نمونه‌های مردمی و غیر مردمی دیدم ، بنا بر این خیلی برایم کار سختی ایفای این نقش نبود خاطرم می‌آید که وقتی از آقای هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده آثار کیومرث پوراحمد پرسیدند آیا فلان داستان‌هایی از شما که سریال شده را شما نوشتید؟ ایشان هم گفتند که هم برای من هست و هم برای من نیست! حالا من هم در پاسخ به سوال شما می‌گویم که مرشد هم متقلب هست و هم نیست چرا که برخی جاها واقعا مرشد است و برخی جاها نیست.

از ویژگی‌های این مرشد فن بیان،‌نوع بیان،‌بازی با عصا، ویژگی‌های خاص چون دست به هم زدن صدای خوب است که همه در نقش من از قوه به فعل تبدیل شده است. احساس خودم این است که بخش قابل توجهی از توانایی‌های بازیگری‌ام در این کار متبلور شدهد البته نه همه توانایی‌هایم!

*پس در کدام کار همه توانایی‌هایتان متبلور شده؟

-تمام توانایی من احساس می‌کنم در نمایش میرغضب کار حسین کیانی به فعل تبدیل شد، تقریبا نود درصد توانایی‌ام. این نکته را هم باید بگویم که برای برخی کارها نباید بیش از اندازه انرژی زیاد گذاشت این اشتباه بزرگی است هر اندازه که نقش می‌طلبد باید وقت بگذاریم وگرنه خیلی منفی به چشم می‌آید. 

من تمام توانایی‌ام را در نمایش میرغضب گذاشتم در نمایش بوقلمون هم تلاش کردم به اندازه لازم انرژی بگذارم

در هر حال نقش مرشد نقشی ماندگار است که به شدت شاید اطراف خودمان آدم‌هایی اینگونه ببینیم که به لحاظ فنی و صدا و آوازی بدین شکل باشند.

*تغییری هم به لحاظ نمایشنامه‌ایی در اجرای سال‌های پیش با الان ایجاد شده؟

-بله بخش‌هایی به کار اضافه و بخش‌هایی هم کاسته شده است بهرحال این اتفاقی منطقی است چرا که از کارگردان تا بازیگران با گذشت تقریبا پنج سال بینش‌ها تفاوت می‌کند بهرحال هر کسی در این سال‌ها پنج کتاب هم خوانده باشد، نگاهش متفاوت می‌شود، نگاه من هم به نقش مرشد بازتر شده قطعا پی ریزی‌ها پس همان است اما در بناسازی و ویژگی‌های فردی و ریزه‌کاری‌های نقش اضافاتی داشتیم.

*تصورتان درباره بازخورد تماشاگر پس از چند سال چیست آیا فکر می‌کنید همان استقبالی که پنج سال پیش از کار شد الان هم با توجه به تغییر سلیقه مخاطب خواهید داشت؟

-البته بخشی از این سوال را شما به عنوان تماشاگر می‌توانید پاسخ دهید که کار را دیده‌اید. ضمن اینکه من هم خاطر نشان می‌کنم چون سال 94 توانستیم خاطره خوبی در ذهن مخاطب جا بگذاریم با توجه به اینکه در همان سال در سالن چارسوی تئاتر شهر جزو پرفروش‌ها شدیم، احساس من به عنوان تماشاگر این است که هم آن تماشاگران و هم تماشاگران جدید مجدد برای اینکه لحظات خوب و شادی داشته باشند مخاطب این کار خواهند شد.

به نظر من بنابراین با توجه به شرایط اخیر و دلمردگی که در اقشار جامعه دیده می‌شود با توجه به وضعیت گرانی و آب و هوا تماشاگران نیاز دارند که قدری این دغدغه‌ها و چالش‌ها را از خود دور کنند و یک ساعت و اندی رها شوند و از فضای تئاتر لذت ببرند.

*جناب همتی اخیرا شاهد هستیم که قدری تماشاگر تئاتر افول کرده حتی عده‌ای این نگرانی را برای ورشکستی شرایط تئاتر در کشور داشته‌اند، نظر شما دراین رابطه چیست؟

-به هرحال بپذیریم که بخشی از تبلیغات مجازی در تئاتر انجام می‌شود و حرف اول را در تبلیغات همین فضا می‌زند عده قابل توجهی از مردم هم کارشان با اینترنت است و نباید اجازه دهیم ضربه مهلت به روح و روان و کار مردم بخورد در همین زمانی که کشور دچار مشکلاتی شد برخی نمایش‌ها حداقل سه تاچهار تماشاگر داشت و متأسفم برای دولت نه تدبیر و نه امید!

همه این مسائل ضربات زیادی به تئاتر  وارد کرد و فکر نمی‌کنم در این دو ـ سه ماه اخیر تا پایان سال تئاتر بتواند سر بلند کند صادقانه اینها بحث سیاسی نیست من دبیر ریاضی هستم و شاگردانم را خیلی بی انگیزه می‌بینم اولیائشان هم درس بچه‌هایشان را پیگیری نمی‌کنند و این معضل است.

*کار کردن با خیراله تقیانی پور چطور بود و چرا تصمیم گرفت این کار را دو مرتبه بازتولید کند؟

-اتفاقا این هوشمندی کارگردان را نشان داد و سوال خودم هم بود. بهرحال این نمایش در دوره‌ای تماشاگر خود را داشته اما یک نکته در متن و اجرا نهفته است و آن هم پیام نمایش است که بی تأثیر نیست و به نوعی طعنه به سیستم دولتی حاضر است این را من در لایه‌های زیرین متن می‌بینم بنابراین به نظر من نمایش بوقلمون وجه‌ای دارد که به شرایط حاضر هم نزدیک است.

این روزها شاهدیم که خیلی آیین‌ها و سنت‌های ما چون تعزیه در حال فراموشی است نباید اجازه دهیم این اتفاق بیافتد

این روزها شاهد هستیم که خشونت در جهان هم زیاد است  خیلی آیین‌هایی چون تعزیه و سنت‌ها هم در حال فراموشی است بنابراین اجرای این کار خیلی می‌تواند مؤثر در وضعیت آیین‌ها و سنت‌های بومی‌مان داشته باشد.

یک نکته دیگر این است که نمایشنامه بوقلمون دیالوگ‌هایش نظم خاصی دارند این در گفتار و کنش و واکنش بازیگران به خوبی دیده می شود که نظم هجایی خاصی کار دارد و ریتم و وزن دیالوگ‌ها در فضا خاص است. نکته دیگر هم بازیگری در این نمایش به نوعی رجوع به خود است چرا که بازیگر با قابلیت‌های خود از شعر و بیان و فن و زبان آشنا می‌شود. در واقع دیالوگ‌های این کار به نوعی نزدیک شدن به فرهنگ اصیل خودمان است و اگر آنها برای گوشمان نزدیک نیست یعنی ما از فرهنگمان دور شده‌ایم.

*ممنون از توضیحاتتان. کتابی را در دست تدوین و انتشار داشتید آیا این کتاب به چاپ رسید؟

-بله در راستای مجموعه داستان «ننه کاراته»،‌ یک کتابی تحت عنوان «آقای هاله» آماده کردم و به نشر نیستان تحویل دادم اما متأسفانه ماه‌ها و سال‌ها است که منتظر هستم دوستانمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار آن را صادر کنند و این اتفاق نیافتاده است این کار به نوعی اشتباهات خود فرهنگی‌هایمان را به گوش می‌رساند اما گویا عده‌ای نمی‌خواهند آنها را بشنوند.

خلاصه اینکه امیدوارم این کار موانعشان رفع شود و مطمئنا که به سرعت هم می‌تواند به چاپ چندم هم برسد.

*نمایش جدید؟

-تصمیم دارم نمایشنامه «تمساح» را برای سال آتی به صحنه تماشاخانه ایرانشهر ببرم. منتظر پاسخ نهایی ایرانشهر هستم تا زمان بدهند تا به حال همه کارها به خوبی جلو رفته امیدوارم که این نمایش هم برای سال آتی به صحنه برود.

*ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری فارس


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
2023-09-25T21:28:38+03:30
فیلم سینمایی «بی سر و صدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با پایان فیلمبرداری به زودی وارد مراحل فنی پس از تولید می‌شود.

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
2023-09-25T21:28:37+03:30
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و مجموعه تئاتر شهر میزبان چند نشست تخصصی، نمایش ویژه بانوان و نمایش های رادیویی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نم...

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها
2023-09-25T21:28:37+03:30
فصل تازه کنسرت های موسیقی پاپ با برگزاری سه اجرای زنده سه خواننده این ژانر موسیقایی در سه شهر آذربایجان شرقی آغاز می شود.

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
2023-09-25T21:28:37+03:30
نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به کارگردانی صادق وفایی که درباره زنان مبارز و پرستار در زمان مقاومت خرمشهر است هفته اول مهر ۱۳۹۹ همزمان با هفته دفاع مقدس از ...

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
2023-09-25T21:28:37+03:30
رادیو صبا به مناسبت سالروز به امامت رسیدن ولی عصر (عج) ویژه برنامه «دست افشان» را راهی آنتن می کند.

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
2023-09-25T21:28:36+03:30
تام هنکس برای نوشتن و روایت نمایشگاه فضایی چندجانبه در لندن همکاری می‌کند.

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
2023-09-25T21:28:36+03:30
کارگردان مجموعه مستند «آرزم» بیان کرد که این مجموعه روایتی از جنگ دارد که تاکنون گفته نشده است.

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود
2023-09-25T21:28:36+03:30
نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه سینما برگزار می‌شود.

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
2023-09-25T21:28:36+03:30
جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به خاطرات خود از سال‌ها فعالیت در انجمن سینمای جوانان از تأثیرگذاری این انجمن در کشف استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایر...

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
با پایان مهلت ارسال اثر برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، ۶۱۵ مستند ایرانی خواستار حضور در این دوره شد.

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن

فراخوان صندوق اعتباری هنر  برای اعضای متقاضی مسکن
2023-09-25T21:28:35+03:30
با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هس...

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
رابرت دنیرو و «اوبر» خبرهای منتشر شده درباره ایفای نقش «راننده تاکسی» توسط این بازیگر برای تبلیغات تلویزیونی بریتانیا را تکذیب کردند.

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
2023-09-25T21:28:34+03:30
بخش روزهای سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی «مروارید جاده ابریشم» تاشکند برگزار می‌شود.

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند
2023-09-25T21:28:34+03:30
رضا کیانیان به عنوان صداپیشه به نمایش «کمدی گمنام» به کارگردانی علی اصغری پیوست.

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
2023-09-25T21:28:34+03:30
در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او قدردانی می‌شود.

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه
2023-09-25T21:28:34+03:30
مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
2023-09-25T21:28:33+03:30
جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ نشست‌های تخصصی با موضوع سینما را از سوم تا نهم مهر با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
2023-09-25T21:28:33+03:30
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از چهارشنبه این هفته پنجم مهر ماه اکران خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
2023-09-25T21:28:33+03:30
آثار راه یافته به بخش عکس سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند.

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»
2023-09-25T21:28:33+03:30
در آستانه اکران عمومی کمدی سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
2023-09-25T21:28:32+03:30
محمدهادی عطایی با اشاره به فعالیت های جدیدش در مقام بازیگر و کارگردان از حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان از ۹ مهر ماه خبر داد.

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
2023-09-25T21:28:32+03:30
پوستر مجموعه مستند «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول رونمایی شد.

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
2023-09-25T21:28:32+03:30
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه «هنروتجربه» روی پرده رفته است، به انتقادات نسبت به کیفیت این فیلم پاسخ داد.

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»
2023-09-25T21:28:31+03:30
مدیر شبکه امید و کودک درباره تغییر کنداکتور این شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
2023-09-25T21:28:31+03:30
قرارداد تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد.

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
2023-09-25T21:28:31+03:30
نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی صبح سوم مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید
2023-09-25T21:28:31+03:30
جزییات «جشنواره موسیقی سنتی صدا و سیما» که قرار است ۸ تا ۱۱ مهر در کردستان برگزار شود امروز ۳ مهر طی نشستی تشریح شد.

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟
2023-09-13T13:50:12+03:30
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای ۶۰ سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان
2023-09-13T13:50:12+03:30
بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)