میرنیوز
مسعود رضی مسئول اکران فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در «سینماماشین» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره میزان فروش این فیلم در این طرح گفت: «سینماماشین» فیلم سینمایی «خروج» تقریبا یازده شب در ۲ سانس در پارکینگ شماره سه برج میلاد انجام شد و در تمام این شبها ظرفیت پارکینگ به طور صد در صد پر شد یعنی در هر سانس پذیرای ۱۶۴ خودرو بودیم. ما هر روزی که سایت فروش بلیت را برای روزهای آینده باز میکردیم طی سه، چهار ساعت ظرفیت سانس تکمیل میشد از همین رو استقبال خوبی داشتیم.
وی افزود: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ خودرو در طرح «سینماماشین» فیلم سینمایی «خروج» شرکت کردند. در هر خودرو حداقل ۲ نفر حضور داشتند حتی گاهی در برخی از خودروها ۵ سرنشین هم حضور داشت بنابراین حدود ۸ هزار مخاطب در این طرح به تماشای «خروج» نشستند. با توجه به اینکه قیمت بلیت هر خودرو ۴۰ هزار تومان بود، به طور تقریبی چیزی نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان از این طریق عاید «خروج» شد.
توسعه «سینماماشین» در تهران، مشهد، اصفهان، قم و شیراز
رضی بیان کرد: ما در حال توسعه «سینماماشین» هستیم و مجموعههای مختلفی برای انجام این کار تمایل نشان دادهاند اما از آنجایی که ما این کار را شروع کرده و تجربههایی هم اندوخته ایم به عنوان مشاور در کنارشان ایستادهایم از همین رو از مجموعه نورتابان گرفته تا مجموعههای خصوصی در حال گسترش این طرح هستند. این طرح هرکجا هم راهاندازی شود اولین فیلمی که در آن به نمایش دربیاید فیلم سینمایی «خروج» است برای مثال قرار است در چند نقطه از تهران، مشهد، اصفهان، قم و شیراز راهاندازی شود بنابراین حدود ۱۰ روز یا دو هفته «خروج» در این مراکز به نمایش گذاشته میشود.
در حالی که تلویزیون به ما قول پخش ۲۰۰ تیزر را داده بود اما تیزرهای این فیلم تنها در ۳۰ نوبت از تلویزیون پخش شد که آنچنان که باید و شاید موثر واقع نشد ولی در مجموع اکران آنلاین «خروج» اتفاق خوبی بود مسئول «سینماماشین» فیلم سینمایی «خروج» اظهار کرد: همه این مراکز در تلاش هستند تا در عید فطر راهاندازی شوند. در حال حاضر نیز چند نقطه در تهران در حال آمادهسازی است برای مثال قرار است تا محرم و صفر طرح «سینماماشین» در برج میلاد ادامه داشته باشد ضمن اینکه قرار است ۲ محوطه برای این منظور در غرب تهران، یک مرکز در شرق و یک مرکز در جنوب تهران راه اندازی شود. شروع کار همه این مراکز هم با «خروج» است.
اکران فیلمهای «اوج» در طرح «سینماماشین»
رضی تصریح کرد: ما باید حتما فیلمها را در شرایط اقتصادی درست اکران کنیم، یک سری از فیلمها مخاطبان خاص و یک سری مخاطبان عامتری دارند که میشود هم در پلتفرمها به نمایش گذاشت و هم در این طرح جانمایی کرد که ما مشغول بررسی این امور هستیم. در ادامه نیز ما حتما تعدادی از فیلمهای اوج را در این طرح «سینماماشین» اکران خواهیم کرد.
وی در ادامه با اشاره به اکران آنلاین فیلم «خروج» گفت: اکران آنلاین «خروج» بهعنوان اولین فیلمی که در این ساختار به نمایش گذاشته شد، شروع خوب و موفقی داشت که به نظرم مخاطبان آن در روز اول با تعداد مخاطبان فیلمهای پرفروش برابری میکرد. با این وجود این فیلم نیاز به تبلیغات تلویزیونی داشت. در حالی که تلویزیون به ما قول پخش ۲۰۰ تیزر را داده بود اما تیزرهای این فیلم تنها در ۳۰ نوبت از تلویزیون پخش شد که آنچنان که باید و شاید موثر واقع نشد ولی در مجموع اکران آنلاین «خروج» اتفاق خوبی بود و توانستیم یک درآمد ۲ و نیم میلیاردی داشته باشیم. چیزی بیش از ۲۰۰ هزار یوزر هم به تماشای این فیلم نشستند که هر یوزر برابر با ۲ و نیم نفر است یعنی تقریبا ۷۵۰ هزار نفر به تماشای «خروج» نشستند.
قیمت بلیط متغیر برای اکران «جهان با من برقص»
رضی با اشاره به «سینماماشین» فیلم «جهان با من برقص» هم گفت: با توجه به اینکه ما تجربهای را در راه اندازی «سینماماشین» کسب کرده بودیم و میتوانستیم به دوستان مشاوره بدهیم با «جهان با من برقص» هم همکاری کردیم برای مثال قیمت بلیت «خروج» به صورت ثابت چهل هزار تومان بود اما دوستان «جهان با من برقص» گفتند دوست دارند قیمت بلیت متغیر باشد و آن را بالاتر ببرند چون ۴۰ هزار تومان برای آنها مقرون به صرفه نبود از همین رو میانگین قیمتهای بلیت «جهان با من برقص» ۶۰ هزار تومان بود ولی بلیت ۳۰ هزار تومانی هم داشت یعنی مثل کنسرتها که قیمت صندلیها متغیر است.
وی توضیح داد: در پارکینگ شماره سه برج میلاد جایگاههایی وجود دارد که برخی بهترین میدان دید را دارند برای مثال جایگاههای انتهایی از این دست هستند ولی هرچه به کنارهها بروید میدان دید محدودتر میشود بنابراین عوامل «جهان با من برقص» بر اساس جایگاهها قیمتها را تعیین کردند. از همین رو قیمت بلیتها بین ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان بود اما میانگین آن چیزی نزدیک به ۶۰ هزار تومان میشد.
رضی در پایان اظهار کرد: در این طرح همه مدل خودرو شرکت کردند اتفاقا این بار پراید هم وجود داشت. به همین ترتیب از ۱۶۰ خوردو قیمت یک سوم از بلیت هایشان ۴۰ هزارتومانی بود اما یک سری جایگاهها گران تر شد. اگر میخواهیم چرخ «سینماماشین» بچرخد باید کاری کنیم که صاحب فیلم ترغیب شود یکی از المانهای ترغیب هم درآمد است.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان