میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، لیلی واچوفسکی از اینکه ایلان ماسک و ایوانکا ترامپ از «ماتریکس» نقل قول کردهاند خشنود نیست.
دیروز (یکشنبه) صبح ایلان ماسک مالک شرکت بزرگ تسلا در توییتر پیامی منتشر کرد با این مضمون که «قرص قرمز را بردار» و یک ایموجی گل سرخ هم در انتهای پیامش گذاشت.
بیشتر علاقهمندان سینما میدانند که این عبارت ارجاعی به فیلم پرفروش «ماتریکس» ساخته واچوفسکیها دارد. در فیلم مورفیوس با بازی لارنس فیشبورن به قهرمان فیلم «تئو» با بازی کیانو ریوز میگوید که او دارد به صورت همزمان در یک کامپیوتر زندگی میکند. وی به نئو یک حق انتخاب میدهد: یک قرص آبی بردارد و راه خودش را برود و همه چیز را فراموش کند یا یک قرص قرمز بردارد و حقیقت را درباره ماتریکس و واقعیت جعلی زندگی در آن بفهمد.
در هر حال این عبارت «قرص قرمز را بردار» اکنون در خرده فرهنگ اینترنت معنای جدیدی به خود گرفته و معمولاً به عقاید سیاسی محافظهکارانه اشاره دارد. این عبارت اکنون به معنی تغییر مسیر سیاسی به سمت جناح راست است و در حال حاضر در انجمنهای اینترنتی اشاره به دونالد ترامپ یا گروههای حقوق بشری دارد.
توییت ماسک با جنجال زیادی در اکانتها روبه رو شد و بیش از ۱۹۰ هزار لایک تا غروب دیروز خورد.
پس از آن ایوانکا ترامپ هم توییت کرد: بردار!
این باعث شد در نهایت واچوفسکی بنویسد: لعنت به هر دوتای شما!
ماسک به توییتهای عجیب شهرت دارد و هفته پیش درر سانههای اجتماعی تهدید کرد که مکان کارخانه بزرگ تسلا را جابهجا میکند و آن را از کالیفرنیا به استانهای دیگری که اجازه کار دارند میبرد.
لانا واچوفسکی که خواهر لیلی است اکنون در حال ساخت قسمت چهارم «ماتریکس» است و این فیلم را با بازی کیانو ریوز و کری-آن ماس جلوی دوربین میبرد. این فیلم در اواسط فیلمبرداری خود بود که به دلیل شیوع کرونا کار ساخت آن متوقف شد و این تیم هفته پیش هشت هفته به تولید اضافه کرد و امیدوار است تا کار ساخت در ماه جولای (تیر) از سر گرفته شود.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان