میرنیوز

چالش‌های برنامه‌سازی معارفی در سایه کرونا/ چقدر می‌توان «خلاق» بود؟

چالش‌های برنامه‌سازی معارفی در سایه کرونا/ چقدر می‌توان «خلاق» بود؟ 2020-05-16T13:18:01+04:30

خبرگزاری مهر- گروه هنر- عطیه موذن: چالش‌هایی که شیوع پاندمی کرونا به وجود آورد، به اعتقاد خیلی‌ها دنیا را به قبل و بعد از کرونا تقسیم کرد؛ یعنی این چالش، زندگی، آدم‌ها، موقعیت‌ها، ارتباطات، تجربه‌ها و حتی مشاغل را با صورتی دیگر مواجه کرد.

در تلویزیون و به خصوص میدان برنامه‌سازی و سریال‌سازی هم چالش‌هایی جدی به وجود آمد که شاید جدی‌ترین آن حذف تماشاگر از فرآیند برنامه‌سازی بود. تماشاگری که چند سالی بود پای ثابت استودیوهای خیلی از برنامه‌های تلویزیونی شده بود و حالا نبودش آنقدر حیاتی شده که حتی برخی برنامه‌ها را به تعطیلی کشاند تا با توقفی کوتاه، شاید دوباره بازگردند.

فارغ از برنامه‌های استودیویی مرسوم، یکی از این قالب‌های برنامه‌سازی در مناسبت‌های سیما ضبط و پخش غالباً زنده مراسم هیات‌ها و محافل مذهبی است که سخنران و مداح در آن تمام انرژی خود را از جمعیت حاضر در مقابلش می‌گیرد، برای آن‌ها حرف می‌زند یا سخنرانی می‌کند و با حال آن‌ها حتی شور می‌گیرد. حالا با تعطیلی این محافل که بخش عمده‌ای از آن‌ها هم توسط تلویزیون پوشش داده می‌شد، لازم بود همزمان با ماه مبارک رمضان متولیان برنامه‌های معارفی در قاب جادو به دنبال برنامه‌هایی با ساختار جدید و تجربه‌هایی تازه‌تر باشد.

میثم فکری مدیر گروه معارف شبکه سه سیما در این گفتگو از چالش‌های برنامه سازی معارفی همزمان با شیوع کرونا سخن گفته و در بخشی هم به چالش راضی کردن سخنرانان و مداحان برای حضور در مقابل دوربین‌هایی که پیش از این چندان به آن عادت نداشته اند، اشاره کرده است.

گفتگوی خبرگزاری مهر با این مدیر جوان شبکه سوم سیما را در ادامه می‌خوانید؛

* یکی از قالب‌های برنامه‌سازی در دوران کرونا که دچار تغییرات زیادی شد برنامه‌های مذهبی بود که ما پیش از این به طور مثال یک مجری را از فضای شلوغ حرم‌های مطهر می‌دیدیم یا آنتن تلویزیون مداحی را در حال مداحی برای جمعیت زیادی نشان می‌داد. حالا همه این برنامه‌ها به فضاهایی تک نفره تبدیل شده‌اند که گویی در خلا ضبط می‌شوند این چالش جدید و حل آن برای برنامه سازان چگونه رقم خورد؟

برخی از مداحان می‌گفتند برایشان سخت است با دوربین صحبت کنند واقعا هم همینطور است چون اینها مجری نیستند و همیشه عادت داشته اند با مخاطب ارتباط داشته باشند و از واکنش او تاثیر بگیرندخیلی  از برنامه‌های ترکیبی و تاکشوها در سال‌های اخیر سعی کردند از حضور مخاطب بهره بگیرند مثل برنامه‌های استودیویی، ورزشی، سرگرمی و... با این حال حضور مخاطب در حوزه معارف سابقه بیشتری دارد، چون رسانه‌ای قبل از تلویزیون با نام «هیات» وجود داشته که با مستمع هویت پیدا می‌کرد. ما در این سال‌ها از این امکان استفاده می‌کردیم و امسال با وضعیت ویروس کرونا، خیلی از هیات‌ها و اماکن مقدس تعطیل شدند.

اولین تصمیم‌گیری ما با این تعطیلی‌ها می‌توانست این باشد که برنامه‌های نزدیک به این ساختار هم متوقف و تعطیل شود اما ما وظیفه خود می‌دانیم که ارتباط را از طریق اماکن مقدس و مداحان برقرار کنیم.

کار خیلی سخت‌تر شده است چون همانطور که گفته می‌شود «مستعمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد» مخاطب تاثیر بسیاری در حال فرد سخنران یا مداح دارد. برخی از مداحان مثلا می‌گفتند برایشان سخت است با دوربین صحبت کنند! واقعاً هم همینطور است چون اینها مجری نیستند و همیشه عادت داشته‌اند با مخاطب ارتباط داشته باشند و از واکنش او تاثیر بگیرند.

با این حال ما در سخنرانی‌ها و مناجات، نوآوری‌های دیگری ایجاد کردیم که شاید به لحاظ اجرایی ساده‌تر به نظر می‌رسید که مثلاً در یکی از حرم‌ها با فضایی خالی برنامه اجرا می‌شود اما برعکس کار سخت‌تر است چون همان مخاطبانی که در حرم‌ها و در مجالس هستند به جذابیت کار اضافه می‌کند.

چالش‌های برنامه‌سازی معارفی در سایه کرونا/ چقدر می‌توان «خلاق» بود؟

فضاهای مختلف برنامه‌سازی با هم قابل قیاس نیست اما الان در همه برنامه‌ها از عکس‌العمل مخاطب استفاده می‌کنند حتی در فوتبال درصد زیادی از جذابیت برنامه به واکنش تماشاگران برمی‌گردد. برای ما هم حذف مخاطب سختی‌هایی داشت و این نوع کار قطعاً کاستی‌هایی هم دارد ولی تجربه است که اگر خدایی ناکرده این بیماری یا بیماری‌های مشابه ادامه پیدا کند بتوانیم کار را پیش ببریم. 

* در این تجربه تازه جدی‌ترین چالش چه بود؟ چه سختی‌هایی در پشت صحنه وجود دارد که ممکن است ما از آن بی‌خبر باشیم؟

چالش اولیه راضی کردن مداح و سخنران است که به این فضا ورود کنند و بخش سخت‌تر کار این است که حس و حال معنوی را به آن‌ها منتقل کنیم. به طور مثال کسانی که پشت دوربین یا پشت صحنه هستند خودشان با رویدادی که روی آنتن شکل می‌گیرد همراه باشند.

یکی از شب‌ها حاج میثم مطیعی مناجاتی می‌خواند، در میان مناجات او گاهی صدای عوامل پشت صحنه می‌آمد که مناجاتش را همراهی می‌کردند و او هم حین سخنانش خطاب به مخاطب تلویزیون اعلام کرد که مردم اینجا کسی نیست و این واکنش‌ها از همین آدم‌هایی است که پشت دوربین و در حال برنامه‌سازی هستند. 

* یعنی در چنین فضایی برای حس و حال بخشی به برنامه و شخص اجراکننده بیشتر می‌طلبد که افراد دغدغه‌مند و حتی معتقدتر سر کار باشند.

بله و کسانی که همراه و هم جهت باشند. این نکته مهمی است که شاید خیلی به آن توجه نشود اما برای برنامه‌ساز خیلی مهم است یا حتی برای کسی که جلوی دوربین است اهمیت دارد که عوامل پشت دوربین با او همراه باشند.

لوکیشن‌ها را به گونه‌ای در نظر گرفتیم که صرفاً باعث حسرت نشود چون دسترسی به این اماکن مقدس برای مخاطب وجود ندارد و اینگونه نباشد که صرفا نوعی خلا بوجود بیاید* چقدر در نوع تصویربرداری یا نمایش نماها در غیاب مردم تغییر ایجاد می‌شود؟

ما سراغ نماهای جدید رفتیم حتی لوکیشن‌ها را به گونه‌ای در نظر گرفتیم که صرفاً باعث حسرت نشود چون دسترسی به این اماکن مقدس برای مخاطب وجود ندارد و اینگونه نباشد که صرفا نوعی خلا بوجود بیاید. باید هم ارتباط معنوی برقرار می‌شد، هم از حسرت بی‌نتیجه جلوگیری می‌شد.

ما درباره چنین نکاتی بحث و گفتگو می‌کردیم؛ اینکه مثلاً نمایش تصویری از ضریح در فضای کنونی چقدر مفید است؟ به این نتیجه رسیدیم که حتی نوعی فاصله منطقی را با ضریح حفظ کنیم. این‌ها چالش‌هایی است که ما داشتیم اما شاید مخاطب فکر کند در برنامه معارفی صرفاً روی پشت بام یا گنبد و گوشه‌ای از حرم دوربین کاشته می‌شود و برنامه روی آنتن می‌رود! درحالی که این‌ها جزو چالش‌های ماست و درباره‌اش گفتگو شده است.

البته اعتراف می‌کنم ما هنوز ضعف‌هایی داریم ولی این‌ها تجربه‌هایی است که پیش از این نداشته‌ایم و به قول متولیان حرم‌ها این اتفاق که این مکان‌ها تعطیل شود نبوده است. سخت است که در چنین فضایی هم از حرم‌های مطهر تصویری را انعکاس دهیم که غربت را نداشته باشند و از طرفی مخاطب را از فضای معنوی دور نکند.

* چرا برنامه‌های معارفی نمی‌توانند از ویژگی‌های خلاقه و ساختارهای متفاوت‌تر بهره بگیرد؟

تفاوت‌ها در برنامه‌های معارفی شاید برای مخاطب خیلی مشهود نباشد اما یک تاکشو حتی با یک تغییر دکور هم به چشم می‌آید. نگاهی هم از مدیران تا مخاطب وجود دارد که برنامه معارفی را سخنرانی می‌دانند اما همانطور که گفتگو با ورزشکار و هنرمند قالب برنامه را گفتگومحور می‌کند،‌ گفتگو با روحانی نیز برنامه‌ای گفتگومحور است نه سخنرانی.

چالش‌های برنامه‌سازی معارفی در سایه کرونا/ چقدر می‌توان «خلاق» بود؟

* البته جدای از این تصور غلط که شما از آن صحبت می‌کنید، بحث بر سر این است که بیشتر این برنامه‌ها گفتگومحور هستند و کمتر از قالب‌های برنامه‌سازی با المان‌های بصری و آیتم و... استفاده می‌شود که در همه برنامه‌های معارفی و غیرمعارفی وجود دارد.

بیشترین قالبی که در همه دنیا استفاده می‌شود، گفتگو است ولی همه فقط از حوزه معارف ایراد می‌گیرند. البته تا حدی انتقادها را می‌پذیرم اما مساله این است که ما در برنامه‌های معارفی در یک طرف برنامه‌ساز داریم و طرف دیگر کارشناس یا عالم دینی اما تسهیل‌گر بین این دو را نداریم، برنامه‌ساز باید هم مسلط به حوزه رسانه و هم حوزه دین باشد و این کار خیلی سختی است.

مهمان و کارشناس هم رسانه را کمتر می‌شناسد و این حد وسط وجود ندارد. مکان‌هایی مثل دانشکده صداوسیما که در قم فعالیت دارد وظیفه‌شان همین است که چنین افرادی را پرورش دهند اما هنوز کمتر وارد برنامه‌سازی و کار شده‌اند. البته نمونه‌ای از تهیه‌کنندگان خود ما جزو این افراد است که در حوزه میان برنامه فعالیت می‌کند. با این حال افرادی که هم به فرم و هم محتوا تسلط داشته باشند بسیار معدود هستند. خود ما سعی داریم به روز باشیم به طور مثال در «ماه من» برنامه سحرگاهی شبکه سه تلاش می‌شود هم فرم و هم محتوا به‌درستی پیش رود.

چندین سال پیش همه می‌گفتند می‌خواهیم نود سیاسی یا نود اجتماعی بسازیم یا زمانی که «خندوانه» برند شد خیلی‌ها می‌خواستند مدلی از «خندوانه» بسازند. یا اکنون که «عصر جدید» در شبکه سه با اقبال مخاطبان مواجه شده آیا همه شبکه‌ها باید به دنبال آن بروند؟ و یا «سمت خدا» را تکرار کنند؟ * چرا معمولا برنامه‌سازان سراغ برندهای معمول می‌روند مثلا همه می‌خواهند «ماه عسل» که برند شبکه سه بوده است را بازسازی کنند؟

این درباره بسیاری از برنامه‌ها صدق می‌کند، مثلاً چندین سال پیش همه می‌گفتند می‌خواهیم «نود سیاسی» یا «نود اجتماعی» بسازیم یا زمانی که «خندوانه» برند شد، خیلی‌ها می‌خواستند مدلی از «خندوانه» بسازند. یا اکنون که «عصر جدید» در شبکه سه با اقبال مخاطبان مواجه شده آیا همه شبکه‌ها باید به دنبال آن بروند؟ و یا «سمت خدا» را تکرار کنند؟

متاسفانه نبود خلاقیت باعث می‌شود که وقتی تجربه‌ای جواب می‌دهد همه سراغ آن بروند. مثلا «ماه عسل» شاید فقط در ماه رمضان در شبکه سه و در ساعت قبل از افطار جواب بدهد. من بارها در جلسات گفته‌ام وقتی شبکه‌ای برنامه‌ای جذاب دارد من هم آن را دوست دارم اما دلیل نمی‌شود مشابهش را بسازیم.

ساخت هر برنامه‌ای به اقتضای یک شبکه، ساعت و با رویکردهای مختلف تناسب دارد. باید دید نیاز جامعه چیست و تجربیات جدید به دست آورد. فضای اجتماعی بسیار متنوع است و می‌توان کارهای مختلف انجام داد از طرفی مخاطب ممکن است دوست داشته باشد در یک بازه زمانی مسابقه ببیند یا به تماشای کار طنز بنشیند.

* یکی از خلاها در حوزه برنامه‌های معارفی هم نبود برنامه‌های چالشی است یا برنامه‌هایی که به دغدغه‌های نوجوانان و جوانان بپردازد، گویی کارشناس و برنامه‌ساز می‌ترسد وارد این دغدغه‌ها شود که برای بسیاری از آن‌ها جواب هم وجود دارد و بیشتر برنامه‌ها صرفاً به مسایل احکام یا فقه و روایات منحصر شده است.

در برنامه «ماه من» نسبت به برخی از گفتگوهایی که نجم‌الدین شریعتی با حجت‌الاسلام حامد کاشانی داشته است واکنش‌های زیادی داشته‌ایم. البته این نقد را قبول دارم چون ما باید پازلی را در نظر بگیریم که ابعاد مختلفی را در برنامه‌ها داشته باشیم اما ما الگوی سه گانه‌ای داریم که گاهی سراغ احکام یا عقاید یا اخلاق می‌رویم.

ما باید برنامه‌ای درباره چالش‌های اعتقادی داشته باشیم اما در عین حال باید این‌ها در کنار هم بیایند و یا در روز چندین برنامه داشته باشیم که بتوان به حوزه‌های مختلف بپردازیم. نه اینکه یک برنامه داشته باشیم و بخواهیم در آن همه مسایل را جبران کنیم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

ایرج رضایی دوبلور پیشکسوت درگذشت

ایرج رضایی دوبلور پیشکسوت درگذشت
2025-02-18T00:49:32+03:30
ایرج رضایی، دوبلور و مدیر دوبلاژ باسابقه کشورمان در سن ۸۹ سالگی به علت کهولت سن درگذشت.

برگزیدگان جایزه «باربد» موسیقی فجر معرفی شدند

برگزیدگان جایزه «باربد» موسیقی فجر معرفی شدند
2025-02-17T21:42:53+03:30
مراسم پایانی چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شامگاه دوشنبه ۲۹ بهمن‌ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

اختتامیه چهلمین جشنواره موسیقی فجر در حال برگزاری است

اختتامیه چهلمین جشنواره موسیقی فجر در حال برگزاری است
2025-02-17T20:36:14+03:30
مراسم پایانی چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شامگاه دوشنبه ۲۹ بهمن‌ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت آغاز شد.

نمایشگاه عکس‌های میشل ستبون از انقلاب در نیاوران افتتاح شد

نمایشگاه عکس‌های میشل ستبون از انقلاب در نیاوران افتتاح شد
2025-02-17T20:22:53+03:30
نمایشگاه عکس «یادداشت‌های یک دوربین» به عنوان بخش ویژه هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر دوشنبه ۲۹ بهمن‌ در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد.

اختتامیه چهلمین جشنواره موسیقی فجر آغاز شد

اختتامیه چهلمین جشنواره موسیقی فجر آغاز شد
2025-02-17T19:16:12+03:30
مراسم پایانی چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شامگاه دوشنبه ۲۹ بهمن‌ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت آغاز شد.

روایت تکان‌دهنده از کودک‌سربازان در گروهک‌های تروریستی

روایت تکان‌دهنده از کودک‌سربازان در گروهک‌های تروریستی
2025-02-17T19:02:52+03:30
مستند «از کردستان تا ژنوستان» به کارگردانی یزدان پرونده، امشب ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

جشنواره «زیر چتر لبخند» با معرفی برگزیدگان به پایان رسید

جشنواره «زیر چتر لبخند» با معرفی برگزیدگان به پایان رسید
2025-02-17T18:49:41+03:30
آیین اختتامیه جشنواره «زیر چتر لبخند» امروز با حضور جمعی از مدیران رادیو برگزار شد.

از کیفیت بد صدای سالن تا هیجان بالای مخاطبان در کنسرت سهراب پاکزاد

از کیفیت بد صدای سالن تا هیجان بالای مخاطبان در کنسرت سهراب پاکزاد
2025-02-17T16:22:52+03:30
کنسرت سهراب پاکزاد در آخرین سانس روز پایانی چهلمین جشنواره موسیقی فجر در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

تحول سینما با هوش مصنوعی در یک رویداد بررسی می‌شود

تحول سینما با هوش مصنوعی در یک رویداد بررسی می‌شود
2025-02-17T16:09:33+03:30
نخستین رویداد تخصصی تحول سینما با هوش مصنوعی برگزار می‌شود.

تک آهنگ جدید محمدرضا تنها و ایرج خواجه‌امیری منتشر شد

تک آهنگ جدید محمدرضا تنها و ایرج خواجه‌امیری منتشر شد
2025-02-17T16:09:32+03:30
قطعه موسیقی «بخوان با من» با صدای محمدرضا تنها و همراهی ایرج خواجه امیری منتشر شد.

کوروش زارعی: تئاتر مسجد نه‌تنها عقب‌گرا نیست بلکه پیش‌برنده است

کوروش زارعی: تئاتر مسجد نه‌تنها عقب‌گرا نیست بلکه پیش‌برنده است
2025-02-17T15:56:12+03:30
کوروش زارعی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی گلدسته‌ها که در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، عنوان کرد تئاتر مسجد نه‌تنها عقب‌گرا ن...

وقتی سالن با «چشم و دلم روشن» عرفان طهماسبی منفجر شد

وقتی سالن با «چشم و دلم روشن» عرفان طهماسبی منفجر شد
2025-02-17T15:42:52+03:30
عرفان طهماسبی شب گذشته در آخرین اجرای جشنواره موسیقی فجر قطعه «چشم و دلم روشن» را ۲ بار خواند که هر بار با جیغ و فریادهای مخاطبان همراه شد.

همه ارگان‌ها و متولیان سینمای ارزشی در موفقیت «پیش‌مرگ» سهیم هستند

همه ارگان‌ها و متولیان سینمای ارزشی در موفقیت «پیش‌مرگ» سهیم هستند
2025-02-17T15:29:33+03:30
مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح درباره توجه به فیلم‌های سینمایی این بنیاد در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر گفت و ابراز امیدواری کرد که فیلم «پیش‌مرگ» در اکران...

معاون صدای رسانه ملی: مقاومت گمشده امروز بشریت است

معاون صدای رسانه ملی: مقاومت گمشده امروز بشریت است
2025-02-17T14:09:35+03:30
معاون صدای رسانه ملی در مراسم قدردانی از برنامه سازان و دست اندرکاران رادیو مقاومت تاکید کرد که مقاومت گمشده امروز بشریت و گفتگوی مقاومت انسان ساز است.

اختتامیه تجلی اراده ملی به جای بوموسی در پردیس ملت برگزار می‌شود

اختتامیه تجلی اراده ملی به جای بوموسی در پردیس ملت برگزار می‌شود
2025-02-17T14:09:34+03:30
آیین اختتامیه بخش تجلی اراده ملی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر عصر روز چهارشنبه اول اسفند به میزبانی پردیس ملت برگزار خواهد شد.

تجربه یک سفر درونی با «آواز باد»

تجربه یک سفر درونی با «آواز باد»
2025-02-17T14:09:33+03:30
سودابه بیضایی کارگردان مستند «آواز باد» درباره تجربه یک سفر درونی و آشنایی یک دختر شهری با استاد مقام‌نوازی کرمانشاه توضیح داد.

همکاری ساترا و قوه قضاییه برای کاهش تخلفات شبکه نمایش خانگی

همکاری ساترا و قوه قضاییه برای کاهش تخلفات شبکه نمایش خانگی
2025-02-17T13:56:12+03:30
یکی از مسئولان قوه قضاییه خبر داد که این نهاد می‌تواند کمک کند تا فضای ارتکاب جرم در حوزه صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی کمتر شود.

معرفی هیئت داوران جایزه «جوانی جمعیت» تجلی اراده ملی

معرفی هیئت داوران جایزه «جوانی جمعیت» تجلی اراده ملی
2025-02-17T13:42:52+03:30
جایزه ویژه «جوانی جمعیت» در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر اهدا می‌شود.

پرویز ایزدپناه نقاش پیشکسوت درگذشت

پرویز ایزدپناه نقاش پیشکسوت درگذشت
2025-02-17T12:36:13+03:30
پرویز ایزدپناه هنرمند پیشکسوت نقاش روز گذشته ۲۷ بهمن بر اثر کهولت سن در ۸۵ سالگی درگذشت.

نوای سنتی کنسرت بانوان «نکیسا» در حضور معاون رئیس جمهور پیچید

نوای سنتی کنسرت بانوان «نکیسا» در حضور معاون رئیس جمهور پیچید
2025-02-17T11:56:13+03:30
کنسرت گروه «نکیسا» با خوانندگی کیانوش میرجعفری، در آخرین روز چهلمین جشنواره موسیقی فجر با حضور زهرا بهروزآذر معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اجرا شد.

سه جایزه جشنواره هندی به «مورچه» رسید

سه جایزه جشنواره هندی به «مورچه» رسید
2025-02-17T11:56:13+03:30
فیلم کوتاه «مورچه» ساخته فرهاد شنتیایی، سه جایزه بخش اصلی جشنواره فیلم کوتاه و مستند پریدریشیا هندوستان را از آن خود کرد.

«پدینگتون در پرو» به سرعت از ۱۰۰ میلیون دلار گذشت

«پدینگتون در پرو» به سرعت از ۱۰۰ میلیون دلار گذشت
2025-02-17T11:16:13+03:30
«پدینگتون در پرو» به سرعت با عبور از نقطه عطفی مهم نشان داد همچنان در گیشه‌های جهان محبوب است.

«پدینگتون ۳ » به سرعت از ۱۰۰ میلیون دلار گذشت

«پدینگتون ۳ » به سرعت از ۱۰۰ میلیون دلار گذشت
2025-02-17T11:02:53+03:30
«پدینگتون در پرو» به سرعت با عبور از نقطه عطفی مهم نشان داد همچنان در گیشه‌های جهان محبوب است.

«طلوع سرد» به ایتالیا رفت

«طلوع سرد» به ایتالیا رفت
2025-02-17T11:02:53+03:30
فیلم کوتاه «طلوع سرد» به کارگردانی محمدحسین رمضانی و تهیه‌کنندگی حامد مهربانی به یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم میلازو ایتالیا راه پیدا کرد.

«پدر سوخته» به خانه نمایش دا می‌رود

«پدر سوخته» به خانه نمایش دا می‌رود
2025-02-17T10:49:32+03:30
نمایش «پدر سوخته» اثری از محمد رحمتی از یکم اسفند در خانه نمایش دا روی صحنه می‌رود.

کیت وینسلت برای اولین بار کارگردانی می‌کند

کیت وینسلت برای اولین بار کارگردانی می‌کند
2025-02-17T10:22:52+03:30
بازیگر بریتانیایی اولین تجربه کارگردانی خود را برای نتفلیکس انجام می دهد.

بابک جهانبخش: این روزها به آهنگ‌ها فرصت شنیده شدن نمی‌دهیم

بابک جهانبخش: این روزها به آهنگ‌ها فرصت شنیده شدن نمی‌دهیم
2025-02-17T10:09:33+03:30
کنسرت بابک جهانبخش خواننده پاپ شب گذشته ۲۸ بهمن در آخرین روز چهلمین جشنواره موسیقی فجر اجرا شد.

اعضای آکادمی تهیه‌کنندگان جایزه سپاس را داوری می‌کنند

اعضای آکادمی تهیه‌کنندگان جایزه سپاس را داوری می‌کنند
2025-02-17T09:29:33+03:30
نشست رسانه‌ای چهارمین دوره جایزه سپاس برگزار و روند داوری این جایزه توسط اعضای آکادمی تشریح شد.

از چالش اجرای برنامه طنز در رادیو تا تعریف کردن مو به‌ موی کتاب‌ها در پادکست

از چالش اجرای برنامه طنز در رادیو تا تعریف کردن مو به‌ موی کتاب‌ها در پادکست
2025-02-17T09:16:13+03:30
محمدرضا قلمبر مجری رادیو از سختی‌های اجرای برنامه‌های طنز و پادکست خود با نام «نیمکت کاغذی» که درباره تعریف کردن قصه کتاب‌ها است، گفت.

یک بازیگر تئاتر: ورود چهره‌های غیر مرتبط در تئاتر یک تهدید بزرگ است

یک بازیگر تئاتر: ورود چهره‌های غیر مرتبط در تئاتر یک تهدید بزرگ است
2025-02-17T08:49:32+03:30
بازیگر نمایش «سفرنامه آبجی مظفر»، با انتقاد از وضعیت کنونی تئاتر عنوان کرد حضور چهره‌های غیرمرتبط مانند بلاگرها و افراد سرمایه‌دار تهدیدی برای هنر نمایش محسو...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)