میرنیوز

درهای «سازخانه» به روی مخاطبان باز شد/ جلوه یک هم‌دلی صنفی

درهای «سازخانه» به روی مخاطبان باز شد/ جلوه یک هم‌دلی صنفی 2019-12-30T17:08:24+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، آیین افتتاح سومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی «سازخانه» عصر روز دوشنبه نهم دی ماه باحضور تعدادی از هنرمندان در  تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

برگزاری یک نمایشگاه در شرایط خیلی سخت

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران در ابتدای این برنامه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری سومین نمایشگاه سازخانه موسیقی ایران بیان کرد: این نمایشگاه یکی از اتفاقات مبارکی است که سه سال است به طور جدی کار خود را آغاز کرده است. جای خوشحالی دارد که این رویداد به یکی از جدی‌ترین رویدادهای موسیقی سال تبدیل شده و هر سال نیز به شکل جدی تر از سال قبل به کار خود ادامه می‌دهد. امروز در فضایی به سر می‌بریم که برای موسیقی از هر زمان دیگری نگران هستیم، چرا که هنرمندان بعضا دچار یاس هستند و خیلی از هنرمندان بزرگ نیز کنج عزلت گزیده‌اند. اما این نمایشگاه به ما نشان می‌دهد که موسیقی جریان دارد و هیچ گاه نیز متوقف نخواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال به نسبت سال‌های قبل شاهد رشد ۳۰ درصدی مشارکت هنرمندان هستیم و خوشحال‌کننده‌تر وقتی است که در این رویداد هنرمندان شهرستانی استقبال بیشتری نشان داده‌اند. این مایه امیدواری است که در شهرهای مختلف کشور هنرمندانی داریم که با شور و اشتیاق مشغول فعالیت در عرصه سازسازی هستند و با مشقت‌های بسیاری که می‌دانیم آن‌ها با عشق و علاقه و انگیزه به کار خود ادامه می‌دهند. از ویژگی‌های دیگر نمایشگاه امسال می‌توان به بخش پژوهش اشاره کرد که توانسته فضای پربارتری را به فضای این رویداد اضافه کند. به هر حال در این حیطه مسائلی مطرح است که برگزاری نشست‌های پژوهشی می‌تواند چراغ راهی برای آینده باشد.

مدیرعامل خانه موسیقی با قدردانی از همراهان خانه موسیقی، خانه موزه امیر جاهد و مدیریت و کارکنان خانه هنرمندان ایران در برپایی این نمایشگاه بیان کرد: امسال بیستمین سالی است که از تاسیس خانه موسیقی می‌گذرد. به تبع همین موضوع نیز کانون سازندگان نیز به بیست سالگی خود رسیده است که این نشان دهنده بلوغ و بالندگی است. ما در این نمایشگاه قرار است از چهره‌های زحمتکش عرصه سازسازی نیز قدردانی کنیم که بنده از همین جا حضور ارجمند این هنرمندان و اهالی موسیقی را گرامی داشته و امیدوارم با سلامت، قدرت، استقامت و نشاط این راه را ادامه دهند تا جوانان بتوانند از این عزیزان استفاده کنند.

هیچ هنرمندی با هیزم نوازنده نمی‌شود !

فرمان مرادی رییس هیات مدیره کانون سازندگان ساز خانه موسیقی نیز در آیین افتتاحیه نمایشگاه ساز خانه گفت: باعث خوشحالی من و تمامی دست اندرکاران خانه موسیقی است که امسال نیز مانند سال گذشته در خدمت شما عزیزان و علاقه‌مندان هنر موسیقی هستیم. اما عزیزان سازنده ساز، روی سخنم با شما جوانان عاشق است که از یک تنه درخت و یا تکه چوبی، ساز می‌سازید و یا بهتر است بگویم خلق کرده و به آن جان می‌دهید. شما به ساز می‌آموزید که چگونه با نوازنده‌اش سخن بگوید، درد و دل کند و در غم و شادی شریک باشد وگرنه ساز نیست که هیزم است و می‌دانیم هیچ شخصی نمی‌تواند با هیزم نوازنده شود.

وی تصریح کرد: من تقریبا ۵۰ سال است که در گود سازندگی ساز هستم و همیشه آرزو داشتم تا نمایشگاه سالانه‌ای از سازهای موسیقی برگزار شود که خوشبختانه امروز شاهد سومین دوره آن هستیم. به هر حال بنده سفارش می‌کنم از این دستاورد که پیش آمده استفاده بهینه کنید چرا که شما جوانان با ذوق و سلیقه می‌توانید از بزرگانی که در این رویداد حضور دارند و کارهای زیبایی را نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند درس بگیرید. من از شما هنرمندان جوان می‌خواهم تا از استادان و بزرگان موسیقی دعوت کنید تا درباره سازهای شما نظر بدهند و از طرح‌ها و ایده‌های خوب و سازنده‌ای که دارند استقبال کنید. من به شما توصیه می‌کنم همیشه به ساخته هایتان کیفیت بدهید تا موفق باشید . لطفا خودتان را به پول نفروشید و برای کارهایتان ارزش قائل باشید. پس حالا که با همت مدیران خانه موسیقی و خود شما قرار است هر سال نمایشگاه داشته باشیم برمن و شما عزیزان واجب است تا این فرصت را مغتنم شمرده و بکوشیم هر سال ساخته‌ها و کارهای بهتر، زیباتر و خوش صداتر از سال قبل داشته باشیم.

رییس هیات مدیره کانون سازندگان خانه خوسیقی تصریح کرد: روزی درباره این کانون حرف و حدیث‌هایی بود و حتی صحبت از ادغام آن با کانون دیگری شنیده می‌شد اما کانون سازندگان ساز با جدیت کوشیدند تا ثابت کنند ساز سازی آنطور که بعضی‌ها گفته بودند نجاری نیست بلکه حرکت و پایه و اساس موسیقی است.

وجاهت فرهنگی که با یک نمایشگاه تثبیت شد

داریوش النجری دبیر هنری نمایشگاه ساز خانه موسیقی هم در این مراسم ضمن ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت‌های ستاد اجرایی توضیح داد: پس از برگزاری نمایشگاه ساز خانه در سال ۹۷ با وجود همه کاستی‌ها و محدودیت‌ها بر بنده ثابت شد که اهل هنر موسیقی به ویژه هنرمندان سازگر چگونه فضایی پرشور و صمیمانه ایجاد کردند و از طرفی دیگر استقبال بازدید کننده‌ها به ویژه استادان موسیقی همگی در این پرده وجاهت هنری و فرهنگی خود را تثبیت کردند.  اما در نمایشگاه این دوره با اینکه امکانات موجود در سالن‌های محل برگزاری نمایشگاه تغییری نسبت به سال گذشته نداشت و قطعا سازگران و اهل موسیقی شرایط سختی را پشت سر گذاشتند اما همچنان به فعالیت‌های خلاقانه خود ادامه داده که امیدوارم این حرکت باعث سیر تکاملی در جهت خلق سازهایی با کیفیت برتر و همچنین رشد ماهیت معنوی و همدلی سازگران عزیز باشد.

«سازخانه» یک رویداد فرهنگی تمام عیار است

عطا نویدی دبیر اجرایی نمایشگاه سازخانه نیز در بخش دیگری از مراسم گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر با نمایشگاه‌های تجاری و صنعتی تفاوت‌های فراوان دارد. اما در این میان موسیقی وضعیتی پیچیده دارد ضمن اینکه بی مهری‌هایی که طی چند دهه گذشته در حق موسیقی شده این هنر والا کمترین فرصت برای دیده شدن را پیدا کرده است. البته در حوزه هنرهای تجسمی و همچنین کتاب طی سال‌های اخیر نمایشگاه‌های مختلفی برپا شده که هم هنرمندان و هم بخش‌های اجرایی به روش و دیدگاه درستی در برگزاری این رویدادها رسیده اند.  اما باید بپذیریم در مقوله موسیقی به ویژه حوزه ساز و نشر هیچ گاه انسجامی برای برگزاری نمایشگاه وجود نداشته است. بنابراین برگزاری چنین رویدادی تنها از طریق یک نهاد صنفی منسجم بر می‌آمد که خوشبختانه با همت و پیگیری هیات مدیره کانون سازندگان ساز امروز شاهد برگزاری سومین دوره نمایشگاه ساز خانه هستیم. اگرچه فاصله زیادی بین نمایشگاه اول و دوم وجود داشت اما برگزاری سومین «ساز خانه» نشان داد که خانه موسیقی در برپایی این رویداد سالانه عزمی راسخ دارد.

وی افزود: ما از ابعاد اجرایی در برگزاری این نمایشگاه با دو دیدگاه متفاوت همراه بودیم. دیدگاه اول نگاهی بود مانند دیگر نمایشگاه‌های تجاری با ساز و کاری مشابه در تمام صنعت‌ها؛ و دوم دیدگاهی صرفا هنری که ساز را به مانند یک تابلوی نقاشی می‌دید. به هر حال تجربه نمایشگاه سال قبل بسیار ارزنده بود و تا حد زیادی از منظر اجرایی توانستیم این دو دیدگاه را به هم نزدیک کنیم. من بر این باورم «سازخانه» یک رویداد فرهنگی تمام عیار است پس لازم بود به ساز نه به مثابه یک کالا که با نگاهی بسیار ارزشمند نگاه کنیم و خوشبختانه دو دوره متوالی به شیوه اصولی در برپایی نمایشگاه ساز دست پیدا کرده‌ایم. قطعا هم کاستی‌هایی در برگزاری نمایشگاه به واسطه کمبود امکانات و فضای برگزاری وجود دارد اما مهم حضور در صحنه است. به هر حال دستاورد بیست سال فعالیت کانون سازندگان ساز چیزی جز همدلی، همراهی و تفاهم نیست و سازخانه جلوه گر این همدلی است که مفتخرم عضو کوچکی از این مجموعه بودم.

تجلیل از محمود فرهمند، عباس مفاخری و محسن راسخ دو هنرمند پیشکسوت عرصه ساز سازی یکی دیگر از بخش‌های مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی را تشکیل می‌داد. این در حالی بود که گروه موسیقی «آوای عارف» به مدیریت هنری راستین شفیعی قطعاتی را پیش روی مخاطبان قرار دادند.

سومین نمایشگاه خانه موسیقی ایرانی «سازخانه» به دبیری هنری داریوش النجری و دبیری اجرایی عطا نویدی روزهای ۹ تا ۱۳ دی ماه به همت کانون سازندگان ساز، توسط خانه موسیقی ایران با همکاری خانه هنرمندان ایران و خانه موزه دکترمعین و استاد امیرجاهد در شاخه‌های سازهای ایرانی، کلاسیک و ابداعی در مجموعه گالری‌های همکف خانه هنرمندان ایران میزبان مخاطبان است.

در این دوره بیش از ۶۰ هنرمند سازهای خود را در گالری‌های ممیز، میرمیران، پاییز و زمستان خانه هنرمندان به نمایش می‌گذارند. این در حالی است که علاوه بر گالری‌های همکف خانه هنرمندان که به نمایش ساز اختصاص دارد، در سالن امیرخانی این مجموعه نیز نشست‌های پژوهشی و تحلیلی پیرامون سازهای ایرانی، کلاسیک و ابداعی با حضور کارشناسان، نوازندگان و سازندگان ساز برگزار خواهد شد.

بازدید از این نمایشگاه برای عموم علاقمندان آزاد است و می‌توانند از ۹ تا ۱۳ دی از ساعت ۱۳ الی ۲۱ به خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی مراجعه کنند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
2023-09-25T21:28:38+03:30
فیلم سینمایی «بی سر و صدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با پایان فیلمبرداری به زودی وارد مراحل فنی پس از تولید می‌شود.

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
2023-09-25T21:28:37+03:30
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و مجموعه تئاتر شهر میزبان چند نشست تخصصی، نمایش ویژه بانوان و نمایش های رادیویی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نم...

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها
2023-09-25T21:28:37+03:30
فصل تازه کنسرت های موسیقی پاپ با برگزاری سه اجرای زنده سه خواننده این ژانر موسیقایی در سه شهر آذربایجان شرقی آغاز می شود.

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
2023-09-25T21:28:37+03:30
نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به کارگردانی صادق وفایی که درباره زنان مبارز و پرستار در زمان مقاومت خرمشهر است هفته اول مهر ۱۳۹۹ همزمان با هفته دفاع مقدس از ...

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
2023-09-25T21:28:37+03:30
رادیو صبا به مناسبت سالروز به امامت رسیدن ولی عصر (عج) ویژه برنامه «دست افشان» را راهی آنتن می کند.

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
2023-09-25T21:28:36+03:30
تام هنکس برای نوشتن و روایت نمایشگاه فضایی چندجانبه در لندن همکاری می‌کند.

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
2023-09-25T21:28:36+03:30
کارگردان مجموعه مستند «آرزم» بیان کرد که این مجموعه روایتی از جنگ دارد که تاکنون گفته نشده است.

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود
2023-09-25T21:28:36+03:30
نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه سینما برگزار می‌شود.

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
2023-09-25T21:28:36+03:30
جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به خاطرات خود از سال‌ها فعالیت در انجمن سینمای جوانان از تأثیرگذاری این انجمن در کشف استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایر...

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
با پایان مهلت ارسال اثر برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، ۶۱۵ مستند ایرانی خواستار حضور در این دوره شد.

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن

فراخوان صندوق اعتباری هنر  برای اعضای متقاضی مسکن
2023-09-25T21:28:35+03:30
با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هس...

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
رابرت دنیرو و «اوبر» خبرهای منتشر شده درباره ایفای نقش «راننده تاکسی» توسط این بازیگر برای تبلیغات تلویزیونی بریتانیا را تکذیب کردند.

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
2023-09-25T21:28:34+03:30
بخش روزهای سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی «مروارید جاده ابریشم» تاشکند برگزار می‌شود.

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند
2023-09-25T21:28:34+03:30
رضا کیانیان به عنوان صداپیشه به نمایش «کمدی گمنام» به کارگردانی علی اصغری پیوست.

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
2023-09-25T21:28:34+03:30
در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او قدردانی می‌شود.

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه
2023-09-25T21:28:34+03:30
مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
2023-09-25T21:28:33+03:30
جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ نشست‌های تخصصی با موضوع سینما را از سوم تا نهم مهر با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
2023-09-25T21:28:33+03:30
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از چهارشنبه این هفته پنجم مهر ماه اکران خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
2023-09-25T21:28:33+03:30
آثار راه یافته به بخش عکس سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند.

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»
2023-09-25T21:28:33+03:30
در آستانه اکران عمومی کمدی سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
2023-09-25T21:28:32+03:30
محمدهادی عطایی با اشاره به فعالیت های جدیدش در مقام بازیگر و کارگردان از حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان از ۹ مهر ماه خبر داد.

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
2023-09-25T21:28:32+03:30
پوستر مجموعه مستند «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول رونمایی شد.

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
2023-09-25T21:28:32+03:30
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه «هنروتجربه» روی پرده رفته است، به انتقادات نسبت به کیفیت این فیلم پاسخ داد.

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»
2023-09-25T21:28:31+03:30
مدیر شبکه امید و کودک درباره تغییر کنداکتور این شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
2023-09-25T21:28:31+03:30
قرارداد تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد.

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
2023-09-25T21:28:31+03:30
نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی صبح سوم مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید
2023-09-25T21:28:31+03:30
جزییات «جشنواره موسیقی سنتی صدا و سیما» که قرار است ۸ تا ۱۱ مهر در کردستان برگزار شود امروز ۳ مهر طی نشستی تشریح شد.

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟
2023-09-13T13:50:12+03:30
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای ۶۰ سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان
2023-09-13T13:50:12+03:30
بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)