میرنیوز
آرمان زرین کوب نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «ترک عمیق» که در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت پرداختن و حمایت از سینمای اجتماعی عنوان کرد: اگر ما به سمت ساخت فیلمهای اجتماعی حرکت کنیم، مطمئن هستم مخاطب این فیلم ها را دنبال خواهد کرد و سینمادارها نیز متعاقبا درها را به روی سینمای اجتماعی بیشتر باز خواهند کرد. ما در دهههایی فیلمساز شدیم که انبوهی از فیلمهای اجتماعی اکران میشد و بنابراین گرایش به سمت این آثار وجود داشت. در شرایط و روزگار امروز وقتی سریالهای خارجی را دنبال میکنیم، میبینیم در اکثرشان پایه ها و رگه هایی مرتبط با خانواده و اختلالات روانی و اجتماعی مطرح و اتفاقاً با استقبال مخاطبان مواجه می شود. عمده این آثار مبتنی بر تحقیقات روانشناسانه و پژوهش های زیاد ساخته می شوند.
وی با اشاره به برخی گزارههای غلط در سینمای ایران توضیح داد: متاسفانه امروزه ما از واژه ریتم کند زیاد استفاده میکنیم. در حالیکه ریتم کند یک فیلم لزوماً ویژگی بد آن نیست. بلکه اثر باید در یک جاهایی ریتم کندی داشته باشد تا مضمون خود را برای مخاطب به خوبی پرداخت کند.
زرین کوب در ادامه درباره انتخاب رضا بابک به عنوان بازیگر نقش اصلی فیلم خود توضیح داد: من تجربه همکاری با رضا بابک را نداشتم. با بازیگران مطرح زیادی در سن و سال آقای بابک برای بازی در «ترک عمیق» صحبت کردیم و به من لطف داشتند و اعلام آمادگی کردند که در فیلم بازی میکنند. یکی از آنها زنده یاد امین تارخ بود که متاسفانه او را از دست دادیم و نشد با ایشان کار را پیش ببریم. یا با مهدی هاشمی در سکانسی به توافق نرسیدیم. حتی با آتیلا پسیانی تا بخشی از کار پیش رفتیم و متاسفانه ادامه همکاری میسر نشد.
وی ادامه داد: من اولین کاری که کردم فیلمنامه را برای گلچهره سجادیه فرستادم و او همان شب تماس گرفت و فردا به دفتر آمد و از فیلمنامه خوشش آمده بود. از وی پیشنهادی برای بازیگر نقش مقابلش خواستم و خانم سجادیه آقای بابک را معرفی کردند. من ابتدا درباره گریم شان تردید داشتم و بعدها دیدیم که چقدر انتخاب درستی بود. به نظرم متاسفانه آنطور که باید از استاد بابک در آثار سینمایی و ظرفیتها و توانایی های بازی ایشان استفاده نشده است و به نظرم بعد از «ترک عمیق» نگاه ویژه تری شاید به ظرفیتهای بازی ایشان خواهد شد.
این کارگردان گفت: امیدورام اینکه در افتتاحیه جشنواره امسال برای ایشان بزرگداشتی برگزار شده است باعث نشود که بازی وی و شانس نامزد شدنشان برای سیمرغ تحت تاثیر قرار بگیرد. آقای بابک در تئاتر و سایر آثار بینظیر بوده اند و با وجود پیشکسوت بودنشان بسیار با ما در طراحی حرکات بدن و بیان و گریم همراه بودند. به جز تقدیر و بزرگداشتی که باید حتی خیلی قبل تر از وی می شد، امیدوارم هیئت داوران حتماً بازی آقای بابک را به عنوان بازیگر بزرگی که به خوبی توانستهاند در یک اثر سایکودرام مخاطب را تحت تاثیر قرار بدهند، ببینند.
منبع : خبرگزاری مهر
«درخت زرین» تجسمی فجر شروع به کار کرد؛ آغازی برای توجه به یک درخت چندهزار ساله
قطعه «حضرت جانا» در امتداد «سلام فرمانده» ساخته شد
توضیحاتی درباره مشکل فنی در کنسرت رضا بهرام؛ قطعی برق نداشتیم
«آرمادیلو» به ونزوئلا میرود
سریال محمدعلی کلی یک گام جلو رفت؛ انتخاب بازیگران
پس تولید «بوقچی» به نیمه رسید؛ ۸ قسمت آماده تحویل است
برلیناله سیاسی شروع کرد؛ اعتراض تیلدا سوینتون و تاد هینز به ترامپ
«آتش و گلستان» رونمایی شد
بوتیک تئاتر ایران درگیر «پرهام» میشود!
شنیدن دلبرانههای موسیقی نواحی و مهمانی سه خواننده پاپ در چهارمین روز «موسیقی فجر»
از قطع برق در کنسرت رضا بهرام تا یک اجرا مخصوص عاشقان
«راز و نیاز» سالار عقیلی در تالار وحدت؛ اجرای یک قطعه برای اولینبار
نگاهی به نمایش «جزیره لؤلؤ»؛ وقتی کمدی به موقعیت وفادار میماند
تهیهکننده گروه موسیقی بانوان «پارلا»: به امید مجوز اجرای شهرستانها در جشنواره شرکت کردیم
امیدوارم سیمرغ باعث دیده شدن سوژه «شگرد» شود؛ بلاتکلیفی فجر نسبت به مستند!
وزیر فرهنگ: همه ملزم به اجرای سند موسیقی هستند
سینمای مقاومت صدای مظلومان جهان است
سرخپوست معروف در سالن وزارت کشور روی صحنه میرود
نقشی نو از دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) برای نیمه شعبان
وزیر فرهنگ و ارشاد: نقش برجسته هنر در «تجسمی فجر» نمود پیدا میکند
راسل کرو زندانبان ایتن هاوک میشود!
قدردانی معاون هنری وزیر ارشاد از هنرجویان هنرستان موسیقی دختران
«روز صفر» در فرانسه روی صحنه میرود
«درخت زرین» تجسمی فجر از جمعه بار میدهد
همایون اسعدیان؛ از کانون پرورش فکری تا کارگردانی در سینما
ستاره پسیانی به جای فاطمه نقوی به «جزیره لؤلؤ» میرود
از شنیدن «راز و نیاز» سالار عقیلی تا «دِدان» دانیال و پیمان!
بخش «گنجینه» هفدهمین جشنواره تجسمی فجر افتتاح شد
نگاهی به مستند «خونه مامان شکوه»؛ اینجا ما درد هم را میفهمیم
خیالات موهوم درون مایه محوری ۲ نمایشنامه ناصح کامگاری شد