میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران با عنوان «بیکرانگی» عصر دوشنبه ۱۰ دی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
مجتبی قربانی شاهکوچکی دبیر دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران در افتتاحیه این مراسم گفت: وقتی اسفند پارسال در انتخابات هیئت مدیره هیربد همت آزاد مطرح کرد که دوسالانه سرامیک را امسال برگزار کنیم، برای من سخت بود که دبیری این رویداد را برعهده بگیرم اما لذتبخش است که جامعه سرامیک ایران در کنار یکدیگر قرار گرفتند و یک ما را تشکیل دادند.
وی در توضیح کیوریتوریال شدن (مدیریت شده) این دوسالانه بیان کرد: حدود ۵ سال اخیر تعداد زیادی از نمایشگاههای سرامیک به شکل کیوریتوریال برگزار شده بود و با توجه به تعداد زیاد کیوریتوریالها و قابلیتهایی که این نوع برگزاری دارد، در مشورت با دیگر اعضای هیئت مدیره تصمیم گرفتیم بخشی از دوسالانه داوزدهم سرامیک را به کیوریتوری تخصص بدهیم. بر همین اساس، سه تن از هنرمندان سرامیست هیربد همت آزاد، بیتا فیاضی و مجید فیاضی به عنوان کیوریتور چندین اثر از هنرمندان را کیوریت کردند.
قربانی تاکید کرد: از دیگر نکات مهم کیوریتوریال شدن این دوسالانه، ورود نگاهها و رویکردهای مختلف بود تا نگاههای جامعه سرامیک را در بر بگیرد.
دبیر دوسالانه سرامیک بیان کرد: در نهایت به دلیل نوع نگاه متفاوتی که حوزه کیوریت کردن داشت، این مدل برگزاری را انتخاب کردیم.
در پایان مراسم نیز، حاضران و هنرمندان از نمایشگاه بازدید کردند.
قربانی شاهکوچکی همچنین در بیانیه کلی دوسالانه نوشته است: «روشهای ارائه اثر هنری در طول زمان و به دلیل رشد هنر معاصر تغییراتی داشته است. نمایشگاههای کیوریتوریال نیز بخش مهم و عمدهای از نمایش آثار هنر سرامیک در ایران به شمار میآید. این شکل ارائه که بر پایه تفکر توسعهپذیر بنا میشود، میتواند امتیازهای گوناگونی را نسبت به دیکر شکلهای برگزاری در خود جای دهد. چنین شد که با مشورت با شورای سیاستگذاری تصمیم گرفتیم بخشی از دوسالانه را به تفکر و ارائه کیوریتوریال هنر سرامیک اختصاص دهیم.»
در نمایشگاه دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک، بیتا فیاضی، آثار ۶۰ هنرمند را با عنوان «آن موج» کیوریت کرده است. مجید ضیایی، کیوریتوری اثر یک هنرمند سرامیست را عهدهدار بوده است. هیربد همت آزاد نیز آثار یک هنرمند را با عنوان «در امتداد آشوب» کیوریت کرده است.
منبع : خبرگزاری مهر
اعلام جزییات اولین برنامه صبحگاهی شبکه افق؛ بیننده «ایران من» باشید
کاهش فروش سینماهای اسپانیا در سال ۲۰۲۴؛ «درون بیرون ۲» هم کمک نکرد
بررسی «آلبوم خانوادگی من» و «شهر زنده» در شبکه مستند
نمایش آثار متأخر انیمیشن کوتاه ایرانی در خانه هنرمندان ایران
تأملی بر پیام رهبر انقلاب به ششمین نشست افق تحول رسانه ملی
انتشار تیزر رسمی نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت
برگزاری یک کنسرت با تکنیک «لوپ استیشن» در شیراز
«پرسونا» در سینماتک خانه هنرمندان ایران روی پرده میرود
«ویولتا» در کاخ هنر روی صحنه میرود
«هدویگ» را با ترکیبی از بازیگران حرفهای و جوان تماشا کنید
حضور جوانان در کنار حرفهای در «هدویگ»
لزوم توجه به نقش اقتصاد و تنظیمگری در توسعه اکوسیستم رسانهای
چگونه شهادت یحیی سنوار روحی تازه به جبهه مقاومت داد؟
از مواجهه با «اسید آمینهها» در جهان ذهنی هنرمند تا سنگینی معماری یک حمام بر آثار
نقاشان «جمال حبیب» سردار دلها را به گالری عالی آوردند
اعلام جزییات جشنواره تئاتر «خوشه پروین» با رونمایی از پوستر
در کنسرت «نغمه های ناگهان» چه گذشت؟؛ اجرای چهارم «طرز تازه» در وحدت
علیرام نورایی در نقش خسرو گلسرخی؛ «شکلات ششم» یک پرونده پنهان امنیتی را باز کرد
وحید نفر «نام همه مصلوبان عیسی است» را به صحنه میبرد
نقاشان «جمال حبیب» سردار دلها را به عالی آوردند
مستندی که با حمایت حاج قاسم ساخته شد
«امت مقاومت» در جشنواره «عمار» دورهم جمع شدند
معرفی سرپرست جدید دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
«مدرسه در دست بچهها» روی پرده میرود
برملا شدن راز خانههای ممنوعه تهران در «پلاک قرمز»
پیگیری دوباره مصوبه مستندنگاری پروژههای دولتی
بیان وجوه نامکشوف یک هنرمند تئاتر در «روایت پنجم»
شماره بیست و پنجم «نمایششناخت» منتشر شد
حراج آثار هنری به نفع غزه و لبنان برگزار میشود
عواملی که سبب شد سعید فرجی «فریمهای فلسطینی» را بسازد