میرنیوز
سپند امیرسلیمانی در شبهای نوروز ۹۹ با سریال «کامیون» در شبکه دو دیده شد، درباره نحوه پیوستن به این مجموعه و ویژگیهای این سریال به خبرنگار مهر گفت: در گذشته چندین بار برای کارهای سینمایی آقای اطیابی دعوت به همکاری شده بودم اما درگیر کارهایی بودم که فرصت همکاری مهیا نمیشد. وقتی پیشنهاد بازی در سریال «کامیون» داده شد، بهترین زمان بود که طلسم این عدم همکاری شکسته شود. به این ترتیب کار را شروع کردیم و شرایط خوبی حاکم بود تا اینکه ویروس کرونا در کشور همهگیر شد و مشکلاتی به وجود آمد.
وی ادامه داد: البته کار من تمام شده اما فکر میکنم بچهها هنوز درگیر کار باشند که واقعا کار کردن در این وضعیت، شرایط خیلی سختی دارد. چراکه بالاخره باید مداوم در فیلمنامه تغییراتی ایجاد شود تا از محیطهای در بسته، کمتر استفاده شود و افراد کمتری در صحنه باشند. اما به هر حال گروه «کامیون» خیلی تلاش کرد که شرایط کاملا بهداشتی باشد و کار انجام شود.
امیر سلیمانی همچنین درباره بازی در مجموعه کامیون توضیح داد: تاکنون نقش آدمهای خل و چل را کمتر بازی کردهام. صادقانه درباره بازی این نقش نیز باید بگویم که دلیل اصلی پذیرفتن این کار همان ماجرای همکاری با آقای اطیابی و شهرام دانشپور تهیهکننده بود که هر دو میخواستیم به وقوع بپیوندد و پیشتر درباره آن توضیح دادم.
بازیگر سریال «کامیون» در ادامه تصریح کرد: به شخصه هیچ ایدهای نسبت به نقشی که قرار بود در مجموعه «کامیون» بازی کنم نداشتم. یعنی اصلا در ابتدا فیلمنامهای وجود نداشت که ما بخواهیم به اینکه چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم فکر کنیم. من هم نمیدانستم که نقشم یک سکانس، سه قسمت یا ۳۰ قسمت است و اصلا درباره آن اطلاعی نداشتم چون خود شهاب عباسی نویسنده سریال همای شمایی کلی هم از نقش در ذهن داشت.
وی با اشاره به اینکه بخشی از نقش او در اتاق تست گریم در آمده است، افزود: ما با امید گلزاده گریمور سریال در مرحله تست گریم به نتیجه مدل موهای خاص این شخصیت رسیدیم و همین مو خیلی باعث شد که در بازی از آن استفاده کنم و نقشم وقتی کار شروع و نگارش آغاز شد، با مشورت و به تدریج شکل گرفت.
این بازیگر در بخش دیگری از صحبتهایش درباره مقایسه سریالهای نوروز با «پایتخت۶» و انتقادها از سریال «کامیون» عنوان کرد: شاید آسان ترین جواب این باشد که وقتی ما در جمعی کنار دوست چند ساله هستیم، با دوستان تازه کمتر ارتباط برقرار میکنیم. «پایتخت» مجموعهای است که ۱۰ سال در زندگی مردم حضور دارد و بقیه هرجایی قرار بگیرند، مثل آن دوست قدیمی در برابر دیگران، دوست تازه به شمار میآیند. این فارغ از آن است که این دوست، خوب، بد، بانمک یا بینمک است.
وی در پایان گفت: به طور کلی مردم یکی دو قسمت ابتدایی هر سریالی را نگاه میکنند تا براساس انتخاب کنند که میخواهند ادامه آن مجموعه را ببینند یا خیر. پایتخت قبل از اینکه شروع شود، برای دیده شدن یا نشدن انتخاب شده است. یعنی مردم در مواجه با این سریال میدانند که دلشان میخواهد آن را ببینند یا نبینند. آنها میدانند که با چه چیزی طرف هستند. به همین خاطر احساس میکنم مقایسه یک کار قدیمی طولانی مدت با یک کار تازه اساسا کاری منطقی نیست. حال فارغ از اینکه این مقایسه، مقایسه درستی در بیاید یا نه... از همان ابتدا، مقایسه کردنشان اشتباه است.
منبع : خبرگزاری مهر
شنیدن نواهای شرقی گروه هلندی با همراهی نوازندگان زن ایرانی
اعلام زمان تشییع و چند پیام تسلیت برای شاپور عظیمی
جشنواره پژواک در ارتقای برنامهسازان رادیو موثر بوده است؟
کدام برنامههای رادیویی به جشنواره موسیقی فجر پرداختند؟
«چهارگاهی» در تالار رودکی روی صحنه میرود
رونمایی «چگونه هنرمند موفقی شویم؟» در شهر کتاب ایرانشهر
عکسهای میشل ستبون عکاس فرانسوی در نیاوران
رونمایی از پوستر کمدی «دایناسور»
در شبی ضدترامپی نویسندگان آمریکا به «آنورا» و «شوگان» جایزه دادند
نمایشنامهخوانی «باغوحش شیشهای» در سالن نمایش آریا
«عرفان» اجراهای فجر چهلم را تمام میکند
طنین نوای آذری در کهریزک
از ستارهباران شدن سالن تا نوازندههایی که بهتر از خواننده کار کردند!
«آوای رکنی» در نیاوران مینوازند
نواختن زنگ پایانی «موسیقی فجر» با حضور بزرگان موسیقی
«گرامر» در مجموعه تئاتر لبخند
شاپور عظیمی منتقد سینما درگذشت
تبریک تولد علی زندوکیلی وسط اجرای کنسرت جشنواره موسیقی!
حقیقتی که تئاتر از جنگ جهانی دوم فاش میکند!
سعید رشتیان: آثار مستند در جشنواره فجر آینده فراخوان مستقل داشته باشند
متن سریال «انگل» در حال نوشته شدن است
سرپرست گروه موسیقی «هیلان»: درباره کیفیت اجرای گروهمان ادعا داریم
«بچه مردم» منتخب هیئت داوران جایزه «پارسی جان» شد
ساخت «یه قل، دو قل» با اجرای مهران مدیری مجوز گرفت
روزنامه آگاه درباره «تاسیان» چه نوشت؟
بازدید هیئت سینمایی هند از موزه سینما
توقف یک هفتهای اجرای «مثلث» به دلیل مصدومیت بازیگر نمایش
نادره رضایی: آثار هنری معاصر بیانگر کلافهای پیچیدهای در زندگی مدرن هستند
رقابت «در انتهای شب» با آثار جهانی در جشنواره فرانسه
توقف یک هفتهای اجرای «مثلث» به دلیل مصدومیت کارگردان و بازیگر نمایش