میرنیوز

تماشاگر عزیز شما محکومید به شنیدن موسیقی خوب/ روانِ خراب تعمیر شد!

تماشاگر عزیز شما محکومید به شنیدن موسیقی خوب/ روانِ خراب تعمیر شد! 2024-09-19T10:38:20+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، ارکستر سمفونیک تهران از مجموعه های تحت نظر بنیاد فرهنگی هنری رودکی که در شش ماه نخست سال جاری به نسبت ارکستر ملی ایران به عنوان دیگر مجموعه وابسته به دولت، فعالیت کمتری داشت، پس از مدت ها و در فصل تازه کنسرت های خود، پروژه «تهران، جشن بیکران» را به رهبری آرش گوران و حضور تعدادی از بهترین نوازندگان کشورمان درتالار وحدت روی صحنه برد.

در این کنسرت که به نوعی آغازگر فصل جدید برنامه های ارکستر سمفونیک تهران در شش ماه دوم سال جاری بود و برای این فصل قطعات کمتر اجراشده و دشواری هم توسط رهبر ارکستر انتخاب شده بود، رپرتواری متشکل از «سوئیت طوفان برفی در ۹ قسمت» اثر گئورگی شویریدوف آهنگساز روس، «رقص شماره ۲» اثر آرتورو مارکز آهنگساز مکزیکی، «سوئیت ماسکراد در ۵ قسمت» اثر آرام خاچاطوریان آهنگساز اهل کشور گرجستان و «شهر شگفت انگیز» اثر لئونارد برنستاین رهبر ارکستر آمریکایی تبار برای علاقه مندان موسیقی اجرا شد.

«کارگان» یا «رپرتواری» که به گفته آرش گوران و مخاطبان همیشگی چنین کنسرت هایی دربرگیرنده تفاوت هایی به نسبت آثار پیشین ارکستر سمفونیک تهران بوده و گروه اجرایی در آن تلاش کرد تا در عین وفاداری به مولفه های چنین کنسرت هایی، مخاطبان بیشتری را با موسیقی کلاسیک آشنا کند تا آنها نیز به واسطه این جلوه های رنگارنگ موسیقایی برای استمرار تماشای چنین کنسرت هایی اقدام کنند.

تماشاگر عزیز شما محکومید به شنیدن موسیقی خوب/روانِ خراب تعمیر شد!

حضور پدرام فریوسفی از نوازندگان شاخص عرصه نوازندگی ویولن که مدت های طولانی از بدنه ارکستر سمفونیک تهران دور بود، از جلوه های متفاوت تازه ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری آرش گوران بود که نشان از عزم مدیریت هنری ارکسترها برای آغاز فصل جدید فعالیت های ارکسترهای دولتی است که می خواهند از چهره های شاخص نوازندگی که بنا به دلایل مختلف از ارکسترها کناره گیری کرده بودند، بهره مند شوند.

شرایطی که از چندی پیش با بازگشت تعدادی از نوازندگان کناررفته رنگ و بوی جدیدی به چیدمان ارکستر داده و باید منتظر ماند و دید که شورای هنری ارکسترها آیا تصمیم دارد مسیر جدیدی را به رگ های ارکستر سمفونیک تهران وارد کند یا خیر. موضوع تعیین رهبر دائم، فرآینده انتخاب رهبر مهمان، نحوه استمرار بهره مندی از حضور منوچهر صهبایی (رهبر دائم کنونی ارکستر سمفونیک تهران) در فعالیت های پیش روی ارکستر سمفونیک و مسائلی از این دست بخش اصلی دغدغه ها و چالش های مدیریت ارکسترها در هفته های پیش رو را تشکیل می دهند.

تماشاگر عزیز شما محکومید به شنیدن موسیقی خوب/روانِ خراب تعمیر شد!

ما را از هَروَله موج ها هراسی نیست

از دیگر نکات جالب توجهی که در بروشور معرفی تازه ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به چشم می خورد، انتشار یادداشت امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش های بنیاد فرهنگی هنری رودکی درباره فعالیت های ارکستر بود. این از معدود دفعاتی است که مدیران بنیاد رودکی در بروشور یک کنسرت به ارائه توضیحاتی می پردازند.

ستایشگر نوشته بود: «ارکستر سمفونیک تهران یک نماد فرهنگی است. یک صورت تمام عیار از معنایی هنری در قامت صداها؛ و اجرای پیش رو تلاشی ستودنی از هماهنگی رهبر ارکستر با نوازندگانی است که محبت شان به یکدیگر سرازیر و مدام است. پیچیدگی رپرتوار اجرایی از یک سو و زمان بندی فشرده از سویی دیگر کار را برای هر کاردانی سخت می نمود.

اما این جمع محترم با تدبیر و مشورت شورای هنری ارکسترها، تلاش کرد تا با ضعیفی عهد نبسته باشد و توان بالای خود را در این شب ها به قضاوت گوش ها بسپرد، امشب روی این صحنه حضور دارند تا با صدایی رسا اعلام کنند: ما را از هَروَله موج ها هراسی نیست.

آمدند تا بگویند: امید و تلاش، خورشید فروزان در قلب خانگی تک تک هنرمندان ارکستراست. امروز در تلاقی تصورها ایستاده ایم. آن جا که نگاه آیندگان به جای پُرِ ما است. آن جا که هرچه هست، عشق ما است. ایمان ما است، ایرانِ ما است.»

تماشاگر عزیز شما محکومید به شنیدن موسیقی خوب/روانِ خراب تعمیر شد!

این کنسرت مخاطبان موسیقی جدی را با سالن ها آشتی می دهد

آرش گوران رهبر ارکستر، مدیر هنری، آهنگساز و پیانیست ایرانی که طی سال های اخیر با نوازندگان، خوانندگان و هنرمندان متعدد ایرانی و خارجی از جمله رهبری «ارکستر ملی ایران»، «ارکستر فیلارمونیک تهران»، «ارکستر فیلارمونیک ایرانیان»، «ارکستر سیاوش» و دیگر فعالیت های مستمری را از سرگذرانده چندی پیش بود که در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره انگیزه های حضورش برای رهبری مهمان ارکستر سمفونیک تهران توضیح داد: من طی ۲ سال گذشته برای حضور در ارکستر سمفونیک تهران پیشنهاداتی داشتم اما در آن روزگار احساس می کردم شرایط همکاری وجود نداشت. چندی پیش بود که از سوی آقایان امیرعباس ستایشگر (مشاور ارشد و معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری بنیاد فرهنگی هنری رودکی) و محمدرضا صفی (مدیر ارکستر) دعوت شدم تا در مجموعه ارکستر سمفونیک حضور داشته باشم. این درحالی است که دوستان نوازنده ام هم در ارکستر واقعا به من لطف داشتند و حقیقتا باید بگویم حضور این نوازندگان بود که من را برآن داشت تا به واسطه این روندی که توضیح دادم در کنسرت پیش روی ارکستر حضور داشته باشم. این نوازندگان با تمام وجودشان تلاش می کنند تا این ارکستر بهترین کیفیت را داشته باشد و صادقانه می گویم بعد از ملاقاتم با آنها بسیار غافلگیر شدم که از این درجه کیفیت برخوردار هستند. همه این ها به خودی خود شرایطی را محیا کرد که بتوانم به واسطه این فضای خوب، کنسرت با کیفیتی را برای ارکستر سمفونیک تهران آماده کنیم.

رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران درباره دلایل انتخاب رپرتوار دشواری که برای کنسرت پیش رو انتخاب کرده است، گفت: برنامه‌ای که برای این کنسرت انتخاب کردیم رپرتوار بسیار سختی از نظر تکنیک و وجوه موسیقایی است و باید بگویم این ارکستر من را در تمرین ها سورپرایز کرد و نوازندگان نشان دادند که چه قدر دلشان می‌خواهد کار خوب انجام دهند. آنها توانایی های زیادی دارند و هر روز تلاش می کنند تا نسبت به دیروزشان بهتر باشند این همراهی هم لحظه ای کم نشده و من را هر روز پرانگیزه تر از قبل می کند. به هرحال آنچه از پس سال ها تجربه حضورم در ارکسترهای مختلف آموختم پرداختن به جزئیات از یک نُت گرفته تا رنگ آمیزی است. مسیری که در چارچوب آن من کوچک ترین کوتاهی از نوازندگان ندیدم و همه در تلاشیم تا اجرای خوبی را به مخاطبان ارائه دهیم. به طور کلی من مجموعه ای را انتخاب کردم که درعین دارا بودن یک فضای فانتزی می تواند مخاطبان موسیقی جدی را دوباره با سالن های موسیقی آشتی دهد.

تماشاگر عزیز شما محکومید به شنیدن موسیقی خوب/روانِ خراب تعمیر شد!

گوران درباره انتخاب عنوان «تهران، جشن بیکران» برای این اجرا هم گفته بود: این عبارت نامی است که با هدف نمایش پویایی و شکوه شهر تهران انتخاب شده تا بتوانیم جشنواره‌ای از صداها و احساسات را به تصویر بکشیم که همواره در بطن این شهر جریان داشته است. انتخاب قطعات نیز نمایانگر گستردگی موسیقی جهانی است که در تهران با آغوش باز پذیرفته شده و به یک جشن بیکران فرهنگی تبدیل می‌شود. هر یک از این آثار، با نوای خود، یک قطعه از پازل جهانی موسیقی را تشکیل می‌دهند که در تهران به هم پیوسته‌اند و نشان‌دهنده‌ تلفیق هنری شرق و غرب هستند و «جشن بیکران» در واقع تجسم همان بی‌پایانی‌ است که موسیقی، هنر و فرهنگ به شهر تهران هدیه می‌کنند.

کنسرتی که همه را به آینده امیدوار می کند

در شرایطی که فرآیند برگزاری کنسرت های موسیقی در کشورمان به شدت تحت تاثیر مسیر اقتصادی نامتوازن موسیقی پاپ است و عمده اجراهایی که در حوزه های موسیقی کلاسیک و موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار می گیرد، آنچنان که باید در حوزه اقتصادی موفق نیستند، برگزاری کنسرت جدید ارکستر سمفونیک تهران به رهبری آرش گوران که پیشینه او نشان از توانمندی هایش درعرصه موسیقی دارد، نشان داد با برنامه ریزی درست، نگاه غیرجانبدارانه شورای هنری ارکسترها به انتخاب رهبران مهمان ارکسترهای دولتی و دعوت از نوازندگان با سابقه ارکسترها برای بازگشت به این مجموعه ها می توان به آینده پیش رو خوش بین بود.

در این بین رایزنی با نهادهای مدیریتی مختلف برای تبلیغ هرچه بهتر و موثرتر موسیقی جدی و متفکر و ایجاد انگیزه میان نوازندگان این مجموعه ها که جملگی از بهترین های موسیقی این سرزمین هستند، می تواند گام های موثری در جهت هرچه بهتر آشنا کردن مردم برای شنیدن «موسیقی خوب» بردارد و آنها را با برگزاری چنین رویدادهایی که می تواند در برخی اوقات نیز همراه با یارانه هایی در جهت حفظ حمایت از اقشار کم درآمدتر برنامه ریزی شود، ترغیب کند.

تماشاگر عزیز شما محکومید به شنیدن موسیقی خوب/روانِ خراب تعمیر شد!

مسیری که بی تردید می تواند نقش بسیار مهمی به عنوان یک رسانه فراگیر فرهنگی و هنر در جهت ترمیم روان خراب و پر از استرس شهروندانی که در طول روز با انواع و اقسام اتفاقات ملتهب رو به رو هستند، گام های موثری بردارد. مسیری که آرش گوران و یارانش در کنسرت شب گذشته با انتخاب یک رپرتوار هوشمندانه آنچنان که برای مخاطبان عام این گونه ها موسیقی خشک و عبوس نبود، انرژی خوبی را از سوی رهبر ارکستر و نوازندگان به سمت مخاطبان در سالن پرتاب کرد و سبب شد تا عمده آنها از آنچه به عنوان تازه ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران تماشا کردند رضایت داشته باشند. فرآیندی که به طور حتم معایب و نقصان هایش از نگاه کارشناسان و منتقدان تیزبین حوزه موسیقی که می بایست بر اساس یک سواد موسیقایی به نقد و تحلیل یک پروژه موسیقایی اقدام کنند، پنهان نمی ماند. اما هر چه هست دربرگیرنده ارزش مندی هایی است که می تواند در آینده نیز استمرار پیدا کند.

مسیری که از چندی پیش در برخی مواقع توسط دولت سیزدهم به ویژه در حوزه آموزش هنر و حمایت از هنرمندان سایر شهرهای کشور در قالب های مختلف برنامه ریزی و پیاده سازی شد، اما اکنون می تواند با یک روش پژوهش محور و مشاوره از بزرگ ترهای این حوزه، کارشناسان و نوازندگان فعال عرصه موسیقی و همچنین تهیه کنندگان بخش خصوصی که بسیاری از آنها دغدغه حمایت از موسیقی به شرط منطقی رعایت الزامات اقتصادی این گونه رویدادها را دارند، دورنمای روشن تری را برای بدنه ارکسترهای دولتی ترسیم کند.

تماشاگر عزیز شما محکومید به شنیدن موسیقی خوب/روانِ خراب تعمیر شد!

نوازندگانی که در کنسرت «تهران، جشن بیکران» نواختند

براساس این گزارش پدرام فریوسفی نوازنده ویولن و کنسرت مایستر، امیرمینوسپهر، فرزاد صیدی، احسان شامی، عرفان شریف زاده، رایین نورایی، هومان جلالت، علیرضا خلج اسماعیلی، فرمهرحسن بیگلو، ملیکا زاده محمدی، هلیا محمدولی، سینا صالحی، هورام ترابی، فرید ذاکری، حسن ملکی، سارا قاسمی، درسا میناسازی، سجاد صالح آبادی نوازندگان ویولن، مونیکالران، مهوش عسکری، پیمان شامی، عرفان وکیلی، سارا بیرامزادگان، موژان میرزایی، آرش جامع، آذین نصرتی، سارا نادری، علیرضا گلستانه، نگین سمایی، بهنام آقاجانیان، حمید خدایی، فرناز زندیه، عرفان جاوید نیا، امیرمهزیارقاسمی نوازندگان ویولن دوم، کاوه تسعیری، امین زمان خان، پژمان اختیاری، آتنا زنگنه، پیمان ابوالحسنی، همایون هاشم زاده، زهرا عبدالله زاده، مسعود پوربخت، جاوید پناهی، آریان زمانی، اشکان نظر، روشا گواهی نوازندگان ویولا، مجید اسماعیلی، کیانمهر کشاورز، نرگس فلاح پسند، سینا آذرآباد، علی آقاجانی، شهرزاد مجد، زهرا کتابی، هلیا پورکریمی، روژان فلاح بردبار، هامون قادری، هستی علیزاده، عرفان فیجان نوازندگان ویولنسل، مهدی کلانتری، پروانه انارکی، هادی اسماعیلی، محمدرضا جبار، آوا پویا کاشانی، کوروش ملکی، نازنین احمدی، ستاره نامور نوازندگان کنترباس این کنسرت بودند.

شهرام رکوعی نوازنده فلوت یک، مه سیما فلاحی نوازنده فلوت دو، غزاله میرزا زاده نوازنده پیکولو، آرین قیطاسی و حسام صدفی نژاد نوازندگان ابوا، مینلی دانلیان، پگاه ولی خانی نوازندگان کلارینت، رهام ایران خواه نوازنده باس کلارینت، علیرضا متوسلی داراب، فرشاد محمدی نوازندگان فاگوت، هومان باقی، نرگس تقی پور، روژینا صادقی، پارمیدا بهادران، امیرحسین گرگین، ریحانه رفیعی نوازندگان هورن، علی ضرابی، مهساخطیب زاده، امیررضا صالحی، آرمان فتاحی نوازندگان ترومپت، سپهرعباسی، آرین خدایار نوازندگان ترومبون، رامین براتی نوازنده ترومبون باس، بابک میردادیان نوازنده توبا، محمدرضا پناهی نوازنده تیمپانی، عرفان فرشی زاده، ماهان ببری، مهیار منتظم صدیقی نوازندگان پرکاشن، آرمان فهیمی نوازنده پیانو، سروش عمومی نوازنده درامز هم دیگر گروه نوازندگان ارکسترسمفونیک تهران در اولین کنسرت «تهران، جشن بیکران» را تشکیل می دادند.

تماشاگر عزیز شما محکومید به شنیدن موسیقی خوب/روانِ خراب تعمیر شد!

محمدرضا صفی مدیرارکسترها، محمد یحیی زاده مدیرداخلی، فاطمه خسروی اداری ارکسترها، ندایزدانی و ناصرزرقومی کتاب خانه، محسن ایلکا و واحد خداپرست چیدمان ارکستر دیگر اعضای گروه اجرایی ارکستر سمفونیک تهران در کنسرت شب گذشته بودند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«رصتا» به اختتامیه رسید/ برنامه‌ریزی برای چهارمین نمایشگاه

«رصتا» به اختتامیه رسید/ برنامه‌ریزی برای چهارمین نمایشگاه
2024-09-19T18:58:19+03:30
رئیس ساترا در اختتامیه سومین نمایشگاه «رصتا» اعلام کرد که با پایان این نمایشگاه برنامه ریزی برای دوره چهارم آغاز می شود.

چند انتصاب در معاونت سیاسی صداوسیما/ عابدینی احکام جدید صادر کرد

چند انتصاب در معاونت سیاسی صداوسیما/ عابدینی احکام جدید صادر کرد
2024-09-19T18:44:59+03:30
معاون سیاسی صداوسیما طی امروز مدیران جدیدی را منصوب کرد.

نمایشی از مکتب تئاتر اصفهان به روایت رضا ارحام‌صدر با «وادنگ»

نمایشی از مکتب تئاتر اصفهان به روایت رضا ارحام‌صدر با «وادنگ»
2024-09-19T17:18:19+03:30
فیلم‌تئاتر «وادنگ» به نویسندگی و کارگردانی رضا ارحام‌صدر در سینماتک خانه هنرمندان ایران نمایش داده شد.

معرفی آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره تئاتر تهران

معرفی آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره تئاتر تهران
2024-09-19T17:04:59+03:30
آثار راه یافته به بخش مسابقه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران معرفی شدند.

«خالی» در تئاتر شهر می‌ماند

«خالی» در تئاتر شهر می‌ماند
2024-09-19T16:51:39+03:30
اجرای نمایش «خالی» به کارگردانی مجید رحمتی برای ۶ روز دیگر در تئاتر شهر تمدید شد.

تماشای چند آزمون هنرمندانه برای «داوران» در حضور «مدیران»

تماشای چند آزمون هنرمندانه برای «داوران» در حضور «مدیران»
2024-09-19T16:11:40+03:30
هنرمندان عرصه خوانندگی به همراه هنرمندان عرصه نوازندگی در دومین روز از برگزاری هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به ارائه آثار خود پیش روی هیئت داوران در حضور ...

المپیاد به دوره نوجوانی خود رسیده است

المپیاد به دوره نوجوانی خود رسیده است
2024-09-19T16:11:39+03:30
همزمان با آیین پایانی هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران، پوستر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

مهلت ثبت نام بیمه تکمیلی اصحاب فرهنگ و هنر تمدید شد

مهلت ثبت نام بیمه تکمیلی اصحاب فرهنگ و هنر تمدید شد
2024-09-19T14:51:41+03:30
مهلت نام‌نویسی بیمه تکمیلی ویژه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت تا پایان روز دوشنبه دوم مهر تمدید شد.

رویداد هنری «طوفان هنر» فراخوان داد

رویداد هنری «طوفان هنر» فراخوان داد
2024-09-19T14:51:41+03:30
به مناسبت سالگرد طوفان الاقصی رویداد هنری «طوفان هنر» برگزار می‌شود.

ساترا باید فضای نقد را باز کند/ ایده‌های جدید در گعده پلتفرم‌ها

ساترا باید فضای نقد را باز کند/ ایده‌های جدید در گعده پلتفرم‌ها
2024-09-19T14:38:20+03:30
حجت قاسم زاده اصل کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به نکاتی که نسبت به فضای عملکردی ساترا مطرح است، بیان کرد که این نهاد باید فضای نقد را باز کند.

دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) رونمایی شد/ همدرد لبنانیم

دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) رونمایی شد/ همدرد لبنانیم
2024-09-19T14:38:19+03:30
دیوارنگاره «همدرد لبنانیم» برای همدردی با مردم لبنان و پس از حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی امروز ۲۹ شهریور رونمایی شد.

اسپانیا و فرانسه نمایندگان خود را به اسکار ۲۰۲۵ معرفی کردند

اسپانیا و فرانسه نمایندگان خود را به اسکار ۲۰۲۵ معرفی کردند
2024-09-19T12:51:39+03:30
اسپانیا با فیلم «بازگشت زحل» و فرانسه با «امیلیا پرز» به اسکار نود هفتم می‌روند.

زنگ اول مهر در شبکه نمایش به صدا درآمد/ تماشای قصه های مجید

زنگ اول مهر در شبکه نمایش به صدا درآمد/ تماشای قصه های مجید
2024-09-19T12:11:39+03:30
شبکه نمایش سیما هم‌زمان با شروع ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، فیلم‌هایی با محوریت مدرسه و دانشگاه را برای بینندگان ارائه می دهد.

«پیانو» بهترین انیمیشن استاپ‌موشن جشنواره اسپانیایی شد

«پیانو» بهترین انیمیشن استاپ‌موشن جشنواره اسپانیایی شد
2024-09-19T11:58:20+03:30
انیمیشن «پیانو» به کارگردانی مرجان کشانی و شهاب شمسی جایزه بهترین انیمیشن «استاپ‌موشن» جشنواره خیرونای اسپانیا را دریافت کرد.

«شاه دزد وزیر» به‌زودی می‌آید/ پیشرفت نمایشگاه «رصتا» محسوس است

«شاه دزد وزیر» به‌زودی می‌آید/ پیشرفت نمایشگاه «رصتا» محسوس است
2024-09-19T11:58:20+03:30
مدیر یکی از پلتفرم‌ها از تولید «شاه دزد وزیر» به عنوان یکی از محصولات جدید سریالی خبر داد که به زودی قرار است، منتشر شود.

قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیران جشنواره موسیقی جوان

قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیران جشنواره موسیقی جوان
2024-09-19T11:45:00+03:30
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی هم زمان با فرا رسیدن هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیامی را خطاب به هنرمندان و دست اندرکاران این رویداد ملی منتشر کرد.

پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیران جشنواره موسیقی جوان

پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیران جشنواره موسیقی جوان
2024-09-19T11:31:39+03:30
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی هم زمان با فرا رسیدن هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیامی را خطاب به هنرمندان و دست اندرکاران این رویداد ملی منتشر کرد.

معرفی هیئت ارزیابی متون بخش «سردار آسمانی» جشنواره تئاتر مقاومت

معرفی هیئت ارزیابی متون بخش «سردار آسمانی» جشنواره تئاتر مقاومت
2024-09-19T11:18:22+03:30
هیئت ارزیابی متون بخش «سردار آسمانی» نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت معرفی شدند.

نامزدهای دریافت جوایز «ایسفا» معرفی شدند

نامزدهای دریافت جوایز «ایسفا» معرفی شدند
2024-09-19T11:18:21+03:30
دبیرخانه برگزاری چهاردهمین دوره جوایز «ایسفا» اسامی نامزدهای دریافت جایزه بخش‌های مختلف این رویدا را منتشر کرد.

«پل آزادی» را در موزه سینما تماشا کنید

«پل آزادی» را در موزه سینما تماشا کنید
2024-09-19T11:18:21+03:30
هم زمان با هفته دفاع مقدس مستند «پل آزادی» ساخته مهدی مدنی در موزه سینما نمایش داده می‌شود.

معرفی عیدانه های تلویزیون در روزهای پیش رو/ همه هستند!

معرفی عیدانه های تلویزیون در روزهای پیش رو/ همه هستند!
2024-09-19T11:18:20+03:30
چندین فیلم سینمایی و تلویزیونی متنوع هم زمان با فرا رسیدن ایام گرامی میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) از رسانه ملی پیش روی مخاط...

بیت سیاح قهرمان ایران است/ خاطره آقای مدیر از دوران اسارت

بیت سیاح قهرمان ایران است/ خاطره آقای مدیر از دوران اسارت
2024-09-19T11:18:19+03:30
معاون صدای رسانه ملی با صادق بیت سیاح قهرمان پرتاب نیزه کشورمان که به دلیل ادای احترام این ورزشکار به پرچم حضرت ام البنین (س) مدال طلایش را از دست داد، دیدار...

«زودپز» از ۱۱ مهر اکران می‌شود/ اولین تجربه کمدی نوید محمدزاده

«زودپز» از ۱۱ مهر اکران می‌شود/ اولین تجربه کمدی نوید محمدزاده
2024-09-19T10:51:39+03:30
فیلم سینمایی کمدی «زودپز» به کارگردانی رامبد جوان و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور با بازی  نوید محمدزاده و محسن تنابنده از ۱۱ مهر روی پرده سینما می‌رود.

«دآبر» و «من شهید حسین عباسی عاشق موج هستم» جایزه گرفتند

«دآبر» و «من شهید حسین عباسی عاشق موج هستم» جایزه گرفتند
2024-09-19T09:18:20+03:30
فیلم کوتاه «دآبر» و فیلم مستند «من شهید حسین عباسی عاشق موج هستم» جایزه بهترین فیلم کوتاه و مستند دومین جشنواره فرهنگی و هنری زرسا از آن خود کردند.

چاپ آگهی قتل در روزنامه!/ قاتلی که رأس ساعت ۷ جنایتش را انجام داد

چاپ آگهی قتل در روزنامه!/ قاتلی که رأس ساعت ۷ جنایتش را انجام داد
2024-09-19T08:24:59+03:30
نمایش رادیویی «قتل از پیش اعلام‌شده» به کارگردانی ایوب آقاخانی در ۵ قسمت تولید و پخش شده است.

ویژگی‌های «ایساتیس» برای رقابت در اسکار چیست؟/ پیشنهادی قابل دفاع

ویژگی‌های «ایساتیس» برای رقابت در اسکار چیست؟/ پیشنهادی قابل دفاع
2024-09-19T07:58:20+03:30
در غیاب فیلم شاخص سینمای داستانی و با توجه به داشته‌های غنی در عرصه فیلم مستند کشورمان، یکی از آثار این نوع سینمایی می‌تواند نماینده شایسته‌ای برای حضور در ا...

«زخم‌کاری» از مافیای شرکت‌های اقتصادی پرده برداشت!/ لایه پنهان نفوذ

«زخم‌کاری» از مافیای شرکت‌های اقتصادی پرده برداشت!/ لایه پنهان نفوذ
2024-09-19T07:58:20+03:30
یک کارشناس فرهنگی با اشاره به سوژه سریال «زخم کاری» از گسترش پرونده‌های قضایی مرتبط با فساد در شرکت های اقتصادی و خصولتی گفت.

معرفی پوریا اخواص به عنوان خواننده تازه‌ترین ارکستر «میترا»

معرفی پوریا اخواص به عنوان خواننده تازه‌ترین ارکستر «میترا»
2024-09-18T18:51:40+03:30
پوریا اخواص از خوانندگان شناخته شده موسیقی ایران همراه با ارکستر سمفونیک «میترا» در تالار اندیشه حوزه هنری کنسرت برگزار می کند.

میلاد هارونی و «مجال» کنسرت رایگان برگزار می کنند

میلاد هارونی و «مجال» کنسرت رایگان برگزار می کنند
2024-09-18T18:38:20+03:30
میلاد هارونی و مجال از خوانندگان نسل جدید هم زمان با ایام ولادت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت از شامگاه چهارشنبه ۲۸ شهریور کنسرت‌های رایگان خود را در سرزمین تمدن...

بازگشت «باغ شادونه» به آنتن شبکه دو همزمان با ولادت نبی اکرم (ص)

بازگشت «باغ شادونه» به آنتن شبکه دو همزمان با ولادت نبی اکرم (ص)
2024-09-18T18:38:19+03:30
«باغ شادونه» همزمان با ولادت نبی اکرم (ص) و با میزبانی خاله شادونه از جمعه ۳۰ شهریور به صورت روتین هر هفته جمعه ها روی آنتن می رود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)