میرنیوز
مرتضی فروزانفر کارگردان نمایش «خروج» که این روزها در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است با اشاره به ایده اصلی شکل گیری نمایشنامه به خبرنگار مهر گفت: در خانه دوستم مهمان بودیم و درب اتاق کامل بسته نمیشد. برای اینکه صدای داخل اتاق به بیرون نرود، هربار یک نفر به قید قرعه در را میبست. این ماجرا بیشتر حالت کمیک داشت تا اینکه کم کم از بار کمدی آن کاسته شد و این موضوع با گسترش و پرداخت نمایشی به نمایشنامه «خروج» تبدیل شد.
وی درباره همراهی اهورا ایمان با نمایش «خروج» بیان کرد: به نظر من اگر حضور خواننده به اصالت هنر بهویژه تئاتر ضربه نزند و در راستای فضا، داستان و موقعیت نمایش باشد بسیار ارزشمند است و فکر میکنم این اتفاق در «خروج» شکل گرفته است.
وی حضور همزمان روی صحنه به عنوان بازیگر و حضور در جایگاه کارگردان را چالشی سخت اما دوستداشتنی دانست و یادآور شد: هر کدام از جایگاههای بازیگری و کارگردانی حس متفاوتی دارند. قطعاً تجربه همزمان آنها با یکدیگر بسیار سخت است اما با وجود گروه و عوامل همراه میتوان آنها را به خوبی و درستی پیش برد.
فروزانفر پیدا کردن سرمایهگذار را مهمترین چالش خود در روند اجرا دانست و توضیح داد: تولید تئاتر در بازار فعلی که ایجاد شده است، بیشتر به معجزه شباهت دارد. کلمه بازار را برای این استفاده کردم که اکنون دغدغه بسیاری از دوستان پر کردن سالن است و سپس به موضوعات و مسائل دیگر فکر میکنند. مشکل بعدی دسترسی نداشتن برای رزرو سالنهای دولتی است. برای اجرا در سالنهای دولتی حداقل باید ۲ سال صبر کرد و این مشکل بسیار بزرگی است. البته که این موضوع زیاد تکرار شده است و اصلاحشدنی نیست اما در هر حال نباید از آن گذشت.
این کارگردان تئاتر در پایان گفت: ما تنهاییم و تنها خواهیم ماند و تنها راه نجات بشر از این شرایط کنار گذاشتن خودخواهی، حسادت و برتریاش نسبت به دیگران است. اگر با اندیشهای پاک به هم نزدیک شویم حتی دور از هم نیز احساس تنهایی نمیکنیم.
نمایش «خروج» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی فروزانفر از بیستوهشتم خرداد تا یازدهم تیر با بازی صحرا اسداللهی، وحید نیکراد و مرتضی فروزانفر در عمارت نوفللوشاتو روی صحنه است.
منبع : خبرگزاری مهر
گروه بازیگران نمایش ژاله صامتی تکمیل شد
«اوج» باید در اوج بماند
بررسی رابطه انیمه و فلسفه در جدیدترین قسمت از برنامه «امتداد»
ماجرای آخرین درنای سیبری و جفتی که در ایران برایش پیدا شد!
فرزاد موتمن با «شبگرد» به «هفت» میآید
تلاش برای رسیدن به عدالت اجتماعی در «لانه موشها»
انیمیشنی درباره تاثیر واکنشهای والدین بر فرزندان
شبکه برنده ۳۶ جایزه امی به ایتن هاوک و هارجو سفارش سریال داد
برگزیدگان جشنواره تئاتر استان تهران معرفی شدند
فرهنگسرای ارسباران نماهنگ «تا ابد ایران» را منتشر کرد
ششمین ققنوس هنری دانشجویی به پرواز در آمد
در یادمان پیشکسوت موسیقی نواحی خراسان چه گذشت؟
«نوستالژی» هنرمندان معاصر در «کوین» شکل میگیرد
در واکنش به بحران جشنواره کمرایمیج کیت بلانشت ماند، مککویین رفت
حرفهای متفاوت آقای کارگردان درباره بازیگری در سینما
حسین حقیقی برای مردم فلسطین و لبنان خواند
«کاتیوشا» با زمانه ما همخوانی دارد
ماجرای بانوی دلاوری که نگذاشت سیستان و بلوچستان از ایران جدا شود
تابلوی «انصار الله»؛ ضیافت نوری که نور الهی و قدسی است
رئیس صداوسیما از روند تولید سریال «حضرت معصومه (س)» خبر داد
لزوم بازنگری نظام کلان تولید و توجه به اکران همه گونههای سینمایی
«لا به لا» به ویستا رسید
سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹»
کیوریتورهای دوسالانه سرامیک معرفی شدند
پویا امینی با «سمت تاریک خرس» در پردیس تئاتر شهرزاد
پاسخ بازیگوشانه گلن پاول برای جایگزین تام کروز شدن
پیمان معادی بهترین بازیگر مرد جشنواره هانوی شد
احسان محمدحسنی پس از ۱۵ سال از اوج رفت
روایت سیره و زندگی حضرت زهرا (س) در برنامههای رادیویی
«ساکورای کاغذی» صاحب پوستر شد