میرنیوز
مسعود اطیابی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه چقدر در مقابله با شیوع ویروس کرونا تدارک لازم را در نظر گرفتهاند، توضیح داد: روزی که شیوع این بیماری در چین اعلام شد من فردای آن روز اعلام کردم که دیگر کسی در صحنه با دیگری دست ندهد چون مشخص بود که چنین اتفاقی که اینقدر با سرعت اپیدمی میشود، خیلی زود جهان گیر خواهد شد.
وی ادامه داد: بنابراین طبیعی بود که بدانم که این اتفاق به ایران هم خواهد رسید. ما از همان بهمن ماه بچهها را مجبور کردیم دست ندهند و همدیگر را بغل نکنند. این موارد خیلی قابل پیشبینی است که زنجیره با سرعتی که دارد به همه جا سرایت خواهد کرد و طبیعی است که ما این نکته را حدس بزنیم.
گاهی خودم هم اسپری برمیدارم و ضدعفونی میکنم
کارگردان «خروس جنگی» درباره اینکه چگونه گروه خود را در این باره آماده کرده است، اظهار کرد: اکنون حدود ۳۵ روز یا بیشتر است که عوامل با هم دست نمیدهند و من سعی کردم آنها را به این کار وادار کنم. تلاشم بر این است این روزها فاصله خود را بیشتر حفظ کنند و اگر مشکلی ببینم خودم هم اسپری برمیدارم و تجهیزات را یا ادمها را ضدعفونی میکنم.
این کارگردان سینما درباره انتقاد برخی نسبت به متوقف نکردن تصویربرداری پروژهها تصریح کرد: وقتی اتفاق جدیتر شد پروژهها میبایست تعطیل میشدند و پروژههای سینمایی قطعا باید تعطیل میشدند چون اولویتی برای پخش ندارند اما تلویزیون فرق میکند. ما با مسئولان صداوسیما در ارتباط و مذاکره بودیم، میخواستیم ابتدا حدود چند قسمت بسازیم و بعد پروژه را تعطیل کنیم اما دیدیم اصلا چنین چیزی امکان ندارد و اتفاقا مردم الان نیازمند تماشای محتواها از تلویزیون هستیم.
وی درباره اینکه چقدر کارشان در شرایط شیوع ویروس کرونا سخت تر شده است، یادآور شد: ما دچار یک سختی کار چند برابری شدهایم من حتی باید فاصله آدمها جلوی دوربین را هم حفظ کنم. بازیگران به هم دست نزنند و بدون اینکه با یکدیگر تماس داشته باشند بازی خود را ارائه کنند و حتی اگر ناگزیر به دست دادن باشند قبل از آن دستها را ضدعفونی میکنیم تا صحنه را بازی کنند. اگر قرار باشند روی زمین دراز بکشند بارها صحنه را ضدعفونی میکنیم.
از خرید مواد ضدعفونی تقلبی تا زحمت چند برابری
کارگردان «تگزاس» درباره مواد ضد عفونی و اینکه با مشکلی مواجه شده اند یا خیر گفت: زمانی که مواد ضدعفونی در بازار نایاب شده بوه ما هم اینجا مشکل داشتیم و حتی به ما جنس تقلبی فروختند. من فکر میکردم در این شرایط فقط ۲۰ درصد زحمت ما بیشتر میشود درحالیکه تا حدود ۴۰۰ یا ۵۰۰ درصد زحمت و سختی کار ما بیشتر شد. ما یک تیم صد نفره داریم، در صحنه بازیگران هم هستند و مجبوریم با رعایت همه اینها کار را پیش ببریم.
اطیابی درباره تولید سریال «کامیون» در این شرایط نیز توضیح داد: ما برای پیشرفت سریع کار دو گروه تشکیل دادیم که پروژه زودتر جمع شود و احتمالا تا ۲۰ فروردین باید کار کنیم و البته با یک هفته دیگر کار کردن به اندازه ۲۵ قسمت تصویربرداری کرده ایم.
گروه دوم تصویربرداری به کارگردانی محسن یوسفی
وی درباره گروه دوم توضیح داد: گروه دوم به کارگردانی محسن یوسفی در حال کار است، گاهی او روزها کار میکند و من و گروه دیگر شب کار هستیم تا بتوانم به آن پروژه هم سر بزنم و یا برعکس کار میکنیم در هر حال به گونهای است که در جریان کار در آن گروه هم هستم.
کارگردان سریال «کامیون» درباره لزوم ساخت این مجموعه در این شرایط اظهار کرد: چنین شرایطی در کشور تبعاتی دارد که بخش عمده آن روانی است. عید نوروزی را داریم که در آن سفر و دید و بازدید نیست و مردم باید با تماشای فیلم و سریال خود را سرگرم کنند.
تمهیداتی برای جامعه آسیب دیده
وی ادامه داد: بالاخره این ویروس خواهد رفت اما بعد از رفتن آن ما با جامعهای آسیب دیده رو به رو هستیم که برخی از آنها شخصی را در خانواده خود از دست داده اند و یا از یک ترس فراگیر بیرون آمده اند و باید برای روحیه چنین جامعهای کار کرد.
اطیابی در پایان با اشاره به فراهم کردن تمهیدات روحیه بخش برای مردم اظهار کرد: بخش عمدهای از این تمهیدات شاد کردن و ایجاد فضای مفرح است، اینکه سالنهای سینما، تئاتر و کنسرت بعد از ضدعفونی دوباره راه بیفتند و تمهیدات لازم فراهم شود.
منبع : خبرگزاری مهر
جزییات سفر استانی مدیرکل دفتر موسیقی به پایتخت فرهنگی ایران
«بیگی و دوستان» به شبکه پویا میآیند
گلاب آدینه و علی مصفا به تماشای «بهمن» نشستند
امیدها و انتقادهای یک آهنگساز از پس برگزاری یک نمایشگاه موسیقایی
نمایش نقاشیهای آخرالزمانی در «پس از ما»
برنامه «نردبان» به مستندسازی در بحران میپردازد
سینماگرانی که به طرفداری از فلسطین بایکوت شدند/ اسناد مفقودی کجاست؟
«امتداد» با نولان به قسمت پایانی رسید
«هومورو» در تئاتر مولوی روی صحنه میرود
بررسی سینمای کمدی با علیرضا خمسه در «هفت»
انتقام «مدهآ» در پی قربانی شدن عشق
«لعبتباز» قصه هنری رو به فراموشی است
«صدای طبیعت» در بهارک شنیده میشود
نمایش نقاشی کمتر دیده شده رنه مگریت در یک نشست هماندیشی
«چشم در چشم» تا پایان آذر تمدید شد
«قنلدرخونه» روایتی از تلفیق واقعیت با آیینهای مردم بوشهر
«کارگردان» به تئاتر شهر رسید
نمایشی از پوسترهای سینمایی در «سینما در حضور دیگران»
جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ به وایولا دیویس اهدا میشود
«نیکسن» با هیچ کاری نکردن و کاری کردن آمد
«منکشی» صاحب پوستر شد
موزه موسیقی میزبان نمایشگاه نقاشی میشود
طرح جدید دیوارنگاره میدان فلسطین و یک شیطان بزرگ
اعلام جزئیات دیدار معاون هنری وزیر ارشاد با چند انجمن هنری
رابرت پتینسون یک بار دیگر با کریستوفر نولان همراه میشود
قطعی برق اجرای «کاتیوشا» را لغو نکرد
فصل جدید «عصر خانواده» شبکه دو فرا رسید
مردم برای استاد دوستداشتنی سنگ تمام گذاشتند/ آغاز پرواز سیمرغ
چالشهای بازی در نقش یک «پشه» هدایتگر!/ لزوم توجه به تئاتر کودک و نوجوان
چالشهای بازی در نقش یک «پشه» هدایتگر!