میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، ریدلی اسکات در مصاحبه با مجله امپایر گفته است خواکین فینیکس دو هفته قبل از اینکه دوربینهای حماسه تاریخی «ناپلئون» روشن شوند، در قبال کاری که باید در نقش این شخصیت میکرد، احساس ناآگاهی میکرد. این کارگردان و بازیگر برنده اسکار که بیش از دو دهه پیش در فیلم «گلادیاتور» با هم همکاری داشتند، در این فیلم هم بار دیگر در کنار هم قرار گرفتهاند تا فینیکس در نقش امپراتور فرانسه در مقابل ونسا کربی در نقش همسرش، ژوزفین دو بوهارنا، ظاهر شود.
اسکات در مورد فینیکس گفت: او میآید و ۲ هفته پیش از شروع کار میگوید «نمیدانم چه کار کنم؟». من میگویم، «چی؟! نمیدانم چه کار کنم!» خدایا. گفتم: «بیا داخل، بنشین.» ۱۰ روز، تمام وقت نشستیم و صحنه به صحنه صحبت کردیم. به یک معنا تمرین کردیم. کاملاً مو به مو.
اسکات در ادامه فینیکس را بهترین بازیگر نقش شخصیتهای آسیبدیده خواند و افزود به همین دلیل او برای بازی در نقش ناپلئون بسیار عالی بود.
این بازیگر هم گفته است برای بازی در فیلم دیگری به کارگردانی اسکات لازم نیست خیلی فکر کند. فینیکس گفت: حقیقت این است که کار دوباره با ریدلی برایم نوستالژیک بود. من تجربه فوقالعادهای از کار با ریدلی در «گلادیاتور» داشتم و آن موقع خیلی جوان بودم و آن فیلم اولین کار بزرگ من بود. واقعاً آرزو داشتم آن تجربه یا چیزی مشابه آن را دوباره انجام دهم. او در گذشته برای چیزهای دیگری به من مراجعه کرده است، اما من واقعاً از ایده پریدن به دل چنین کاری به کارگردانی ریدلی خوشم آمد.
اسکات قبلاً هم گفته بود انتخاب فینیکس در نقش ناپلئون موجب شد تا او به بازنویسی کامل فیلمنامه بپردازد تا بازیگر راحتتر باشد. فیلمنامه «ناپلئون» توسط دیوید اسکارپا نوشته شده که نویسنده فیلمنامه فیلم «همه پولهای دنیا» به کارگردانی اسکات نیز بود.
اسکات گفت: خواکین تقریباً تا آنجا که بشود از حالت معمولی دور است. نه عمداً، بلکه از روی شهود. این چیزی است که او را متمایز میکند. اگر چیزی او را آزار دهد، به شما اطلاع میدهد. او با پرسشهای مداومش «ناپلئون» را خاص کرد.
منبع : خبرگزاری مهر
پیمان جبلی: «محفل» تقویتکننده دیپلماسی قرآنی است
پیمان جبلی: محفل تقویتکننده دیپلماسی قرآنی است
سیاوس طهمورث به «۱۰۰۱» میآید
جایزه جشنواره کایا و بهترین انیمیشن نیویورک برای «افسانه سپهر»
دنیل کریگ به دنیای نارنیای گرتا گرویگ رفت
انتشار فراخوان نخستین جشنواره «تماشاگه راز»
دیدار وزرای ارشاد و بهداشت با اصغر شاهوردی
چالشهای نگارگری از زبان محمدحسین آقامیری؛ شیوههای آموزش بازنگری شود
رازی که ۳۰ سال است در خاک مزرعه مدفون شده!
پاوو پاولیکوفسکی «سرزمین پدری» را میسازد
چرا جادههای ایران قتلگاه رانندگان شدهاند؟
رسالت رادیو ترویج فرهنگ شهادت است
میزبانی محسن کیایی از سامان گلریز
تیزر «هفت بهارنارنج» منتشر شد
نمایش «منگی» به صحنه بازگشت
«مدال برنز» با استفاده از هوش مصنوعی تولید شد
پخش هر شبی «شوخی شوخی» با اجرای جواد رضویان
ایرج حسابی به برنامه «بهار جانها» میآید
حضور سوسن پرور در «مهمانی شام»
تماشاگر یک نماهنگ در روز بزرگداشت شهدا باشید
دیزنی زیر پای «سفید برفی» فرش قرمز پهن نمیکند
ساخت «جان ویک ۵» به طور رسمی تایید شد
فرنوش عابدی با «وزن مقدس» به سوئیس میرود
دیوارهای هشت چشمه رنگ شاهنامه گرفت
خانه هنرمندان میزبان یاقوت سیاه تئاتر ایران میشود
«پیشمرگ» و لزوم احیای سینمای قهرمانمحور
قصه شمعهای خاموش و عروسکهای شکسته در«باغ وحش شیشهای»
تامین بودجه مهمترین چالش مستند در سال آینده است
تنها برنامه موسیقایی سحر تلویزیون؛ مناجاتهایی که اولین بار پخش شد
پیام صلح و احترام به جهان؛ پیکاسو در تهران ظاهر شد