میرنیوز
احسان رحیمدل نویسنده و کارگردان نمایش «خانواده آقای نریمان» که از ۳۱ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد در پردیس تئاتر تهران روی صحنه است، درباره این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: نمایش «خانواده آقای نریمان» نگاهی طنازانه به شاهنامه فردوسی دارد و به سمت کمدی رفته است تا مخاطب هر چه بیشتر با شاهنامه ارتباط برقرار کند. شاهنامه اثری است که ظرفیت بالایی دارد تا بتوان از آن وام گرفت و خلاقیت و ایدهپردازی انجام داد.
وی درباره داستان «خانواده آقای نریمان» توضیح داد: داستان نمایش با ازدواج زال و رودابه آغاز و تا به دنیا آمدن رستم و آشنایی او با تهمینه و همچنین به دنیا آمدن سهراب و نبرد رستم و سهراب ادامه پیدا میکند. پس از زخمی شدن سهراب به دست رستم، به پیشنهاد فردوسی برای یافتن نوشدارو، رستم راهیِ عصر حاضر میشود اما دچار اتفاقات و دردسرهایی میشود.
رحیمدل درباره شیوه اجرای این نمایش، افزود: سعی کردیم پردهخوانی و نقالی را که جزو سبکهای نمایش ایرانی است در قالب سایهبازی و شیوهای جدید درآوریم تا هم این سبکها را زنده نگه داریم و هم خلاقیت خود را وارد کار کنیم.
وی درباره روند تولید «خانواده آقای نریمان»، یادآور شد: مشکلاتمان برای تولید این کار فراتر از کارهای دیگرمان بود. مهر سال گذشته پیشتولید کار را شروع کردیم و بعد از مواجه شدن با شرایط و اتفاقات اجتماعی سال گذشته، مجبور به تغییر در گروه بازیگران شدیم و کارمان عقب افتاد وگرنه زودتر میتوانستیم اثر را روی صحنه ببریم.
کارگردان «خانواده آقای نریمان» درباره هزینههای تولید این اثر، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه تولید و اجرای این نمایش شد و تنها پردیس تئاتر تهران از ما برای اجرا هزینهای دریافت نکرد. ما تهیهکننده نداریم و هزینهها را خودم تأمین کردم. از سوی دیگر به دلیل موقعیت مکانی پردیس تئاتر تهران دسترسی مخاطب برای حضور در سالن راحت نیست و برخی شبها با حدود ۵ تا ۱۰ تماشاگر اجرا میکنیم.
رحیمدل تصریح کرد: با توجه به وضعیت فروش نمایش در پردیس تئاتر تهران، اجرای نمایش «خانواده آقای نریمان» توجیه اقتصادی ندارد.
وی در پایان سخنان خود درباره برنامهریزی برای اجرای این اثر در سالنهای دیگر گفت: قصدمان این است که این نمایش را در سالنهای دیگر نظیر تماشاخانه ایرانشهر یا تماشاخانه سنگلج ادامه دهیم.
منبع : خبرگزاری مهر
بشیر حسینی چگونه مجری برنامه کتابی شبکه سه شد؟
دیدن «آدامر» به مدت ۲۰ شب در خانه نمایش دا
اسپایک لی رئیس هیئت داوران جشنواره دریای سرخ عربستان شد
پیشنهادهای یک پژوهشگر برای موسیقی؛ زمان کمی داریم!
نکوداشت هنرمندی که هنر و اندیشهاش رنگ کهنگی نمیگیرد
میزبانی تالار مولوی از جشنواره تئاتر مقاومت با اجرای «گاراژ»
قدیریان: وظیفه داریم اراده الهی را برای پیروزی حق یادآوری کنیم
چگونه «آفریقا خورشید خود را میکشد»!/ یک نمایش در نمایش روانشناختی
جزییات سفر استانی مدیرکل دفتر موسیقی به پایتخت فرهنگی ایران
«بیگی و دوستان» به شبکه پویا میآیند
گلاب آدینه و علی مصفا به تماشای «بهمن» نشستند
امیدها و انتقادهای یک آهنگساز از پس برگزاری یک نمایشگاه موسیقایی
نمایش نقاشیهای آخرالزمانی در «پس از ما»
برنامه «نردبان» به مستندسازی در بحران میپردازد
سینماگرانی که به طرفداری از فلسطین بایکوت شدند/ اسناد مفقودی کجاست؟
«امتداد» با نولان به قسمت پایانی رسید
«هومورو» در تئاتر مولوی روی صحنه میرود
بررسی سینمای کمدی با علیرضا خمسه در «هفت»
انتقام «مدهآ» در پی قربانی شدن عشق
«لعبتباز» قصه هنری رو به فراموشی است
«صدای طبیعت» در بهارک شنیده میشود
نمایش نقاشی کمتر دیده شده رنه مگریت در یک نشست هماندیشی
«چشم در چشم» تا پایان آذر تمدید شد
«قنلدرخونه» روایتی از تلفیق واقعیت با آیینهای مردم بوشهر
«کارگردان» به تئاتر شهر رسید
نمایشی از پوسترهای سینمایی در «سینما در حضور دیگران»
جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ به وایولا دیویس اهدا میشود
«نیکسن» با هیچ کاری نکردن و کاری کردن آمد
«منکشی» صاحب پوستر شد
موزه موسیقی میزبان نمایشگاه نقاشی میشود