میرنیوز
علی بخشیزاده معاون صدا درباره قالب مستند در برنامهسازی رادیو به خبرنگار مهر بیان کرد: در حوزه جوانی جمعیت و تحکیم بنیاد خانواده برنامههای زیادی در رسانه ملی تولید و پخش میشود که شاید بیشترین حجم آنها برنامههای مجلهای و یا گفتگومحور باشند که از اقناع سازی کمتری برخوردارند اما مستند از آنجا که بر پایه پژوهش استوار و همراه با استدلال است قدرت بالایی در قانع کردن مخاطب دارد.
معاون صدا افزود: از همین رو در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، بخشی با موضوع «جمعیت، فرزندآوری و تقویت نهاد خانواده» طراحی شده است که در آن مستندسازان با نگاهی دقیق و موشکافانه به این موضوع پرداختهاند.
بخشیزاده گفت: پرداختن به مقوله جمعیت و فرزندآوری در رسانه با توجه به شرایط فعلی جامعه بسیار دشوار است و برنامهساز میبایست با مهارت خاصی در این مورد برنامه سازی کند تا بتواند مخاطبش را اقناع سازد و راهکاری که دومین جشنواره ملی مستند رادیویی در این خصوص ارایه داد این بود که برنامه ساز از طریق ارایه مستندات مستدل و با شواهد منطقی درباره این موضوع مهم صحبت کند.
معاون صدا افزود: مستندهایی که در این بخش تولید شد، خوشبختانه، پنجرهای جدید به سوی برنامه سازی در این حوزه گشود. مستندسازان با چراغ پژوهش به سراغ نقاط تاریک این موضوع رفتند و آن را روشن ساختند و با استدلال و برهانی که در دست داشتند این مقوله را برای مخاطب مو شکافی کرده و عمق این موضوع را برای او بازگو کردند. درواقع برنامه سازان در این بخش، با شاهد آوردن زندگیهای بی آلایش و بدون تبرج و عادی خانوادههای ایرانی، با مخاطب خود همگن و یکدل شدند تا مخاطبان آنها را بیشتر باور کنند و شیرینی زندگی خانواده ایرانی را مجسم کنند و آن را در جریان یک داستان واقعی بشوند.
وی در پایان یادآور شد: میتوانیم بگوییم که امسال در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک پنجرهای نو به سوی موضوع خانواده، فرزندآوری و جمعیت گشودیم و امیدواریم که این پنجره بتواند نمایانگر عمق هویت ملی ما باشد.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان