میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از والچر، جویس کارول اوتس نویسنده سرشناس آمریکایی این روزها به نقد فیلم علاقهمند شده است. نویسندهای که در ۸۴ سالگی هنوز تقریباً سالی یک کتاب منتشر میکند، این روزها به منتقد حرفهای فیلم در توییتر بدل شده است.
وی به تازگی در نقدهایش هیچکاک را به عنوان کارگردانی معرفی کرده که بیش از حد به آثارش بها داده شده زیرا فیلمهایش زیادی مصنوعی هستند و «همه چیز همهجا یکباره» را خستهکنندهترین و پرمدعاترین فیلمی که تا به حال دیده خواند. وی انتخاب تام کروز و نیکول کیدمن برای فیلم «چشمهای کاملاً بسته» کوبریک را انتخابهای نادرستی خوانده، «کیل بیل» تارانتینو را بسیار احمقانه نامیده، پایان «راننده تاکسی» را هم درب و داغان و «نچ» را تاثیرناگذار ارزیابی کرده است.
البته او ادعایی ندارد و اینها را نظرات خودش میداند. هرچند با توجه به اینکه وی رماننویس زبردستی است به زیبایی به توضیح دیدگاههایش میپردازد و در عین حال پرکاری خود را نشان میدهد.
اما در چند هفته اخیر اوتس بیش از همه بر یک فیلم تمرکز کرده و از کریسمس تاکنون او حداقل دهها بار درباره تنفرش از «فابلمنها» استیون اسپیلبرگ توییت کرده است. خیلی از معتادان توییتر ممکن است نوشتن درباره یک چیز در توییتر را عادی بدانند اما این حجم از نفرت برای یک فیلم دیگر غیرعادی به نظر میرسد.
در حالی که فیلم «بلوند» اندرو دومینیک با اقتباس از کتاب «بلوند» اوتس ساخته شده برخی میگویند وی دارد «فابلمنها» را در رقابت اسکار تضعیف میکند تا «بلوند» بخت بیشتری داشته باشد، اما هر ۲ بازیگر ۲ فیلم یعنی میشل ویلیامز برای «فابلمنها» و آنا دی آرماس برای «بلوند» در فهرست نامزدهای اسکار جای داشتند.
نبرد اوتس علیه «فابلمنها» از ۲۶ دسامبر آغاز شد و وی فیلم را به شدت کند و بیاراده خواند و نوشت مطمئن نیست که فیلمی مناسب برای ایام تعطیلات باشد.
وی به نقدهایش ادامه داد و پس از آن فیلم را «کاملا متوسط» با «تصاویری که برای تلویزیون ساخته شده و بازیهای اغراقآمیز دارد» و دارای «دیالوگهای احمقانه» است خواند. تنها صحنهای که اوتس از فیلم «فابلمنها» دوست داشته صحنهای است که در آن دیوید لینچ در نقش جان فورد بازی کرده و البته تقریباً از نظر همه این صحنه بهترین سکانس فیلم است.
البته اوتس ماهها قبل از اکران «داستان وستساید» هم بازسازی این فیلم را از گامهای اشتباه کارگردان دانسته بود و سال ۲۰۱۸ هم عکس اسپیلبرگ در کنار دایناسور فیلم «پارک ژوراسیک» را بازتابی وحشیانه از این خواند که جهان چقدر نیاز به حفاظت دارد.
این نویسنده در عین حال عاشق آندری تارکوفسکی، لوییس بونوئل، فیلم «مخمل آبی»، «پیانو» و بازیهای مریل استریپ است. البته او تاکید دارد که توییتهایش را چنان مینویسد که انگار دارد با دوستی تلفنی صحبت میکند و میگوید از اینکه دیگران به توییتهایش بها میدهند تعجب میکند.
منبع : خبرگزاری مهر
کودکان را با قصههای کهن آشنا کنید/ حکایت مدرن «طوطی و بازرگان»
زنان در «سرنخ» بازجو میشوند
«روز شغال» سریال میشود/ ادی ردمین در نقش اصلی
وسترن پدرو آلمودوار جشنواره کن ۲۰۲۳ را افتتاح میکند
با علیرضا جاویدنیا در رادیو ایران «دور هم باشیم»
روایت «نوروز» از نگاه عمو نوروز و ننه سرما/ خورشیدی که قربانی جنگ شد
۲ ویژه برنامه رمضانی از آنتن رادیو نمایش شنیدنی میشوند
اینترنت تلوبیون برای مشترکین مخابرات رایگان شد
ایوب آقاخانی شما را به این نمایش رادیویی دعوت میکند/ آیینه اقوام
«قهرمانان معمولی» مهمان نوروزی تلویزیون/ از این آدمها چه میدانید؟
«سینما هویت» در فصل دوم پرونده محور شد/ پخش گزیدهها تا آخر هفته
«قهرمانان معمولی» با معرفی کار آفرینان از شبکه یک پخش میشود
«آواز جغد کوچک» در شبکه مستند پخش میشود
برپایی نمایشگاه تجسمی «ارحام ایران زمین» در برج آزادی
رادیو ایران با «جشن سلام» به استقبال رمضان میرود
فرزاد جمشیدی مجری برنامه سحرگاهی شبکه دو شد
با «مری پاپینز» رویا ببینید/ ماجرای پرستار بچهای که پرواز میکند
اطلاعی از توافق مالی فارابی و صداوسیما ندارم/ «هوک» آسیب میبیند
جهانگردی «گیلگمش» در جشنوارههای بینالمللی ادامه دارد
شخصیتهای «چل پله زیرزمین» معرفی شدند/ قهرمان قصه کیست؟
«پژمان» باردیگر به تلویزیون بازمیگردد
من شبانه روز میمیرم!/ سانتیمانتالیسم به سبک سجاد افشاریان
وقتی مشکلات اقتصادی «عیدی» را کمرنگ میکند/ تجربه روایت «چشمهایش»
چرا به مضمون نمایش اعتراض نشد/ پول حلال درآوردن خجالت ندارد
«همدلی بهار» طولانیترین برنامه تحویل سال در رادیو/ تصویری ببینید
«عید و مهمونی» به دیوارنگاره میدان جهاد رسید/ سخنی از پیامبر (ص)
درگذشت یک پیشکسوت موسیقی قشقایی در آخرین روزهای زمستان
بهاریه «اهالی تئاتر شهر» به جامعه تئاتر ایران تقدیم شد
«عیدی» مجموعه «سرودستان» پیش روی مخاطبان قرار گرفت
آغاز بهار ۱۴۰۲ در فرهنگسرای نیاوران با اجرای نمایش موزیکال